Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Thursday, December 31, 2009

PANEH 2009: Nizar, B.A.B.I., PR, HINDRAF, Altantuya, Hadi, Isa

Tahun 2009 menyaksikan pelbagai peristiwa menarik berlaku di dalam dan luar negara. Sudah tentulah peristiwa dalam negara yang mendapat liputan hangat sepanjang 2009 menyentuh perihal politik Malaysia. Kami di Paneh Miang berusaha untuk menyajikan yang terbaik buat para pembaca kami yang tidak putus-putus memberikan sokongan kepada blog ini, walaupun kami hanyalah insan biasa menulis artikel yang tidaklah sehebat pemilik blog yang punyai nama dan rangkaian besar dalam arena politik tanahair.

Suara kecil kami berpegang kepada prinsip Ketuanan Melayu Kedaulatan Islam yang berpaksi kepada Al-Quran serta Keluhuran Perlembagaan. Walaupun mungkin ada yang keliru dengan misi kami yang kadangkala dilihat seperti menyokong kerajaan persekutuan dan adakalanya kelihatan menjadi pengkritik kerajaan yang lantang. Bab pembangkang tak payah ceritalah...memang mereka sering menjadi sasaran kritikan kami. Namun kami sentiasa mengamalkan "Call A Spade A Spade" dan terpulanglah kepada anda bagaimana untuk menilai kami.

Bagi pihak warga Paneh Miang, sekalung penghargaan terima kasih yang tidak terhingga kepada Followers kami yang kian bertambah, rakan-rakan blogger yang banyak menyokong dan membantu kami, Suara Blog Utusan Malaysia dan Sinar Harian yang memberikan publisiti kepada kami, para pengunjung setia serta pembaca yang sering meninggalkan komentar dalam setiap artikel kami di sepanjang tahun 2009.

Walaupun kami sering mendambakan komentar bersifat ilmiah serta tidak lari daripada tajuk perbincangan, namun kami tetap husnulzan bahawa suatu masa nanti rakyat Malaysia akan lebih matang dan terbuka dalam memperdebatkan sesuatu isu yang diutarakan. Kami tidak akan menyekat apa saja komen yang ingin diluahkan KECUALI komen yang menyentuh secara keterlaluan sensitiviti agama Islam serta komen yang menggunakan nick orang lain. Lagipun kami tak buat Comment Moderation kerana menyahut seruan pembangkang yang kononnya memperjuangkan "Freedom of Expression"...huh...cakap je lebey puak pembangkang ni. Blog depa sendiri pun bacul sekat komen pelawat. Kritik sikit je terus nak saman orang. Itulah spesis spastik puak pembangkang di Malaysia.

Di bawah ini antara senarai artikel Paneh Miang yang paling banyak dibaca serta mendapat hit tertinggi melebihi 1500 Unique Visitors dan Page Hit melebihi 2000 pelawat per day di sepanjang tahun 2009. Special thanks to my lovely bro Paneh and Pencak_Silat for their great contribution. Semoga tahun 2010 akan menjadi medan yang lebih hebat untuk kita mencari kebenaran hakiki. Sayonara 2009.

Gadis Peluk Isa Samad - September 30, 2009 (31 Comments)

Amaran Hadi - June 11, 2009 (43 Comments)

Altantuya: PM jawab FITNAH - May 19, 2009 (50 Comments)

Breaking News - May 18, 2009 (34 Comments)

If PR governs this country... - May 17, 2009 (36 Comments)

B.A.B.I. - May 13, 2009 (46 Comments)

Nizar sah MB, Anwar pula yang sedih... - May 11, 2009 (36 Comments)

2 comments:

  1. Thank you Islah. Will write more for a better Malaysia, Insya Allah.

    ReplyDelete
  2. Hai Pantet Miang ekau tak baco ko kenyataan IGP kata hanya tiga pegawai pangkat rendah setakat ini disiasat tentang kehilangan engine F5E. Nampak gaya jadi macam kes PKFZ juga, jerung terlepas. Hai apo la nak jadi ngan 1 Msia. Hinanya meke yg naungi rasuah juga parti yg sinonim ngan nya.

    ReplyDelete

Blog Archive