Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, March 31, 2010

BARUA punya Timbalan Setiausaha Agung

Pak Sedaro nak beri amaran lampu kuning kepada Timbalan Setiausaha Agung Pemuda MCA yang baru hidup selapas 1980an. Jangan lancang sangat kondem peristiwa Kucup dan Cium Alat Pusaka Bangsa Rakyat Raja iaitu Keris oleh Tun Dr. Mahathir.

Jangan kau ingat wahai Budak Cino Montah bahawa Negara ini milik Cina atau India atau milik selain yang didefinisi sebagai Rakyat Raja. Tahap BARUA kau ni dah mencecah tanda amaran TSUNAMI. Kau tau Tan Sri Micheal Chen tu yang akan AJAR kau dulu sebelum cicit dan piut Panglima Rakyat Raja mengamuk dan menghantar pusaka bangsa.

Nenek, Datuk, Ayah dan Mak kau, Timbalan Setiausaha Agung PEMUDA MCA pun tak tercabul macam kau, mentakrif tindakan Dr. Mahathir itu sebagai racist.

Sebelum terputus halkum daripada urat mareh kau...atau dicabut oleh Izrail dari kaki ke hujung ubun kepala, baiklah kau tulis SURAT MOHON MAAF kepada Umat Melayu, kepada PERKASA, kepada Tun Dr. Mahathir, kepada PAS, kepada UMNO.

Pak Sedaro nak posan kepada Chua Soi Lek dan Liow Tiong Lai, tentukan budak-budak mentah PEMUDA MCA agar tahu apa ertinya AMAN dan DAMAI, erti Perkara 153 secara halus dan mendalam; dan erti Perkara 5 hingga Perkara 13 dalam Bahagian 2 Perlembagaan Persekutuan.

Mana-mana anak sahabat Cina dan India yang belum cukup ILMU tentang Keris, Dastar/Tengkolok, Al-Quran, Panji-Panji Kebesaran, Raja-Raja Melayu, RAMD, Tanah Rezab Melayu, Hak Istimewa Orang Melayu...pergi cari guru mursyid kalian dalam parti masing-masing.

Ingat JANGAN NASI JADI BUBUR. Perut kau besar, tapi itulah BUSUNG. Perut kenyang sendawa, tapi rupanya PENUH NANAH DAN BUSUK. Pak Sedaro warning KAU.

28 comments:

  1. Sabar cicit kamat paksedarlah, ekau pun anak 80an. Aku kapal layour nak tanya ekau, semangat melayu pun melayu jugaklah tentang saham Melayu 52 Billion siapo nak jwb heh?

    ReplyDelete
  2. Cino barua tak faham keris adalah senjata tradisi Melayu. Kalau itu menjadi mereka gementar elok kita selitkan keris dipinggang ikut cara dulu. Elok dihunus keris sekali-sekala, dilimau supaya beringat menaikan darah. Lepas tu mabuk darah.

    Barua ni banyak buat topekong kecil di reserve jalan mana2 saja teragak. Orang Hindu pun begitu. Mula kecil diam2 membesar. Patut dirobohkan mana terjumpa. Majlis daerah mesti menjalankan tugas.

    Negara Islam apa ni berselerak dengan patung dan colok. Syaitan sukalah.

    ReplyDelete
  3. utnuk anon 2:20

    Nak dapat jawapan, mudah sahaja... cuba tanya, tang mana bapa dan adik beradik Anwar campak saham pegangan depa masa Anwar masih jadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan dulu... banyak woooo sampaikan seluruh estet Puchong jadi bandar IOI la nih...

    Kalau tak tahu juga, cuba tanya, tang mana saham MRCB yang bangunkan KL Sentral dan Plaza Rakyat tu hilang... Kalau susah sangat nak dapat jawapan Khalid Ahmad dan Anwar Ibrahim, hang boleh tanya kat Husam Musa dan Kamaruddin Jaafar, sebab depa pun ada dalam MRCB tu, termasuklah dalam syarikat yang mengendalikan transit aliran ringan kat KL nih!

    Ha... dapat jawapan tu, dapatlah jawapan-jawapan yang lain...

    ReplyDelete
  4. Apa kabar para panglima dan pendekar tua Sungai Manik??
    Masih tersimpankah pusaka lama yang dah lama tak 'mandi' tu...
    Eloklah di limaukan dan diasap kemeyan buat hialngkan karat2 pusaka bertuah tu...

    ReplyDelete
  5. Apa kata kita tubuh suruhan jaya diRaja Linggam siasat mana pi saham bumi tu.

    ReplyDelete
  6. Baru sekarang org UMNO nak berlindung dibelakang Raja.

    Mahathir dengan UMNo masih saya ingat telah menghina Raja kita.

    Sekarang nak protct Raja.

    Walau bagaimana pun eloklah tu. Dah sedar jangan UMNO berbuat kelakuan seperti Dr Mahathir dulu.

    jelbu mali

    ReplyDelete
  7. Barua barua jugak, Paneh tak mahu ulas sedikit ke isu paling hangat tentang APCO yg mana kerajaan Msia menanda tangani perjanjian bertajuk "Public Affairs and Government Affairs Services". Tlg ulas sikit cicit komut atau neraca keadilan sbb banyak org kg. tak tahu. Maklumlah org melayu banyak ketinggalan berkat 54 thn merdeka. Ataupun dah terasa terkena btg hidung sendiri. Bersatu kita bersatu kita tipu Melayu. APCO terus mara utk rakyat 1msia. Tersonyum Tom tertembak air kali ini.

    ReplyDelete
  8. pertamanya aku nak ulas pasal hompuk yg hidup zaman kapal layar 2.20 pm yg sengal otak sbb bapak dia hompuk dia dgn bata. tuduhan tanpa bukti adalah fitnah. dalam hukum islam adalah menjadi beban kepada si penuduh utk menunjukkan bukti kalo betul 52b saham melayu hilang. bukan tanggungjawab defenden utk menjawab. melainkan setelah bukti wujud, maka barulah kerajaan kena defend diri. sbb tu si nuar takut kat saiful sbb saiful byk bukti. ko buat tuduhan maka beban bukti atas ko. jika tdk maknanya ko memfitnah. maka bapak ko hompuk akan menghompuk kepalanya sendiri dlm kubur nanti dgn batu nesan sebab anak dia kaki fitnah.

    bab apco ni mmg najib terlepas pandang. terlepas pandang bahawa org nuar masih ada dlm kerajaan. terlepas pandang b/mana nuar boleh ada begitu byk maklumat ttg apco jika bukan dia sendiri melalui proksinya membawa masuk apco dlm kerajaan. rasanya geng paneh dah bg amaran kat najib supaya check balik kj dan zahid hamidi ni. nanti sok menyesal.

    kesimpulannya hompuk n geng ni bukan org melayu kerana tiada langsung semangat syg pada bangsanya apabila bangsa lain menghina mereka. jika tiada kasih sayang pada bangsa sendiri, terutama bangsanya itu adalah umat islam, maka jelaslah mereka tergolong dlm hamba Allah yg munafik dan kufur nikmat. org munafik ni masyaAllah...baik tobat cepat.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  9. lupa plak jelbu mali tak payah la nak putar belit konon tdm hina raja ke apa. baca balik hansard parlimen 1993 semasa usul umuniti raja2 tu. rang undang2 kekebalan raja itu sendiri pada masa tu dibantu gubal oleh sultan azlan shah dan mendapat sokongan penuh sultan selangor. ko jelbu mali jgn jadi mcm hompuk yg bengong sebab kena hempuk bata oleh bapa dia dgn memutar belit sejarah. biar buta mata jgn buta ilmu dan kajilah sesuatu perkara secara tersirat juga dan bukannya tersurat semata2.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  10. Cicit Gamad anak 80an ko???
    Budak Montah Bonar lg la rupo-rupo eh yo!? Patut la molenting mengelupur marah botul npk eh! Darah mudo kato kan,yo tk!? Abih Busung,Nanah sumo kuar...!!! Dasar Melayu UmNoNgok...mcm tu la...tk dapek lwn secara Gentleman guno caro ''HALUS''.. NAUZUBILLAH...
    Allo TOM TER TEMBAK... mcm bagus yo kau nak nyobut soal hukum hakam Agama pulak... Mengaji KHATAM ko TIDAK???
    Kah! Kah! Kah! Kah!!!

    ReplyDelete
  11. hahaha. bangkit pasal aku khatam ke tdk pulak si hompuk ni. dah takut ke hompuk boy? yelah, org yg suka buat fitnah mcm kau ni mmg sentiasa kecut. hati tak tenang.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  12. Orang yang nak selit keris di pinggang dan jalan ke hulu hilir tu... di rumah kau orang ni ada keris ke tak? Kalau ada selalu diasam dan diasapkan kah? Dah seru habis penunggu dalam keris kau orang? Kalau dah seru... comfirm kau dah syirik kerana menyeru syaitan... jadi bertaubatlah.

    Selain keris, buah pukulan dan tangkapan kau yang belajar dulu-dulu tu masih ingat ke belum? Kuda-kuda masih kuat ke? Tumbukan kau orang kalau bertembung dengan dagu orang... dagu orang tu ke sakit atau tangan kau yang sakit? Pinggang masih kuat ke? Perut bagaimana, sama macam dulu atau dah macam tayar pancit. Dah pi buat medical check-up... semua okey ke?

    Yang tanya panglima dan pendekar tua Sungai Manik tu... kau sembahyang lima waktu dah dijaga ke belum? Dah ganti sembahyang yang ditinggalkan dulu? Ni satu lagi puasa macam mana... dah ganti? Makan minum kau jaga ke tak? Pantang panglima-panglima tu... dia orang tak makan makanan yang dibuat oleh orang bukan Islam... makanan yang syubahat pun ditinggalkan .... rokok hisap tak? Kalau hisap tinggalkan sebab kira-kiranya kategori haram dah tu. Selalu pi sembahyang Jumaat? ... atau kerap juga monteng?... yang pergi tu duduk saf depan ke belakang? ... bila imam bagi salam ke dua dan baca doa... kau orang masih ada di saf atau dah ada dalam kereta? Sembahyang-sembahayang lain kau berjemaah di masjid... atau berjemaah di kedai kopi atau seangkatannya? Kau orang agak panglima tua sungai manik tu... kalau ditaksirkan jadi macam dulu tu... dia orang nak tikam orang kafir ke? atau dia tikam kau orang?... manalah tau kot-kot dia orang di dalam kem yang sebelah satu lagi. Kalau jadi macam tu... nahas kau orang.

    Mata kau orang macam mana? Jaga ke tidak? Kalau si gadis 17 lalu... mata kau sekilas pandang ke tempat lain ke atau mata kau pandang tak berkedip-kedip macam nak telan budak tu? Bukan apa kalau tak berkedip tu maknanya ilmu perang kau tak tinggi lagi... sebab terlalu leka... musuh suka orang yang leka.

    Kau orang di jalan raya macam mana? Sabar ke tak? Kalau tak sabar... kau akan ada ciri-ciri pembuli jalan raya. Kalau pegang stereng dan handle dah hilang sabar... kalau berkeris agaknya bagaimana?

    Dan yang sekali-sekala nak hunus keris tu, kau pernah sembelih ayam? Atau cuma makan ayam di KFC? Kalau belum, esok pergi ke pasar atau pusat penyembelihan... minta nak tengok darah masa sembelih... mana tau... kalau-kalau ada yang muntah. Kalau lagi bagus kau pergi tunggu dekat bahagian kecemasan hospital... kalau kau boleh tahan dengan muka pecah, kaki patah dan darah meleleh... tu baru tunjuk kau tak ada masalah dengan darah. Jadi kau pergi ke kaunter... kau bagai tau kat nurse kau nak derma darah... dah tengok darah orang... apa salahnya tengok dan kenali darah sendiri... A, B, AB atau O... manalah tau kot-kot kena tikam boleh bagitau kat paramedik darah aku jenis ....

    Last.... kau orang ada handphone tak? Kalau ada bawak handphone je lah. Manusia Melayu ini telah mengalami evolusi yang pesat... selepas era berkeris... mereka melalui era bersikat yang agak panjang(lihat rambut-rambut bapak-bapak dan datuk-datuk kamu dulu... bersikat rapi)... sebelum melalui era handphone... jadi bawa handphone sajalah... sapa bawa keris kiranya ketinggalan zaman... Sebab kalau ikut teori kafir yang dilaknat Allah Darwin...dia kata datuk dia dulu beruk... jadi kira-kira macam handphone la... datuk handphone ni dulunya keris... jadi masih nak jadi tak bertamadun ke?

    Kalau masih nak bawa keris di pinggang di tempat awam ... suka hati kau le... kalau polis tahan... kau pandai-pandailah berbalas pantun dengan dia. Jangan lupa bawa handphone... supaya boleh minta bantuan dari orang untuk jamin kau keluar dari lokap... maklumlah no. handphone berlambak... mana nak ingat.

    ReplyDelete
  13. Cicit Kamat..

    Wah...hebat bona ekau puji PERKOSA...apo budi dio pd Melayu, sekadar tahu demo ganas yo...dah lamo bona ko PERKOSA ni hidup...baru tahun ni namo dio publish...PERKOSA tu tempat veteran2 UMNO yg kecewa...kenapa PERKOSA tak kaji kemano perginya saham Melayu yg hilang RM 52 bilion, peranan APCO dlm pentadbiran Najib, dan permasalaahn negara...

    pada maso isu besar ni, PERKOSA dia sajo menyepikan diri..bilo ado kes yg menguntungkan mako dio keluarlah menghunus keris besi buruk dio, seolah2 dio pejuang melayu...takat pegang keris dan cium keris buat apo? apo pekdah eh!

    jgn jadi Hisyam sudah lah...hunus keris terjerit2, lps tu melutut kat Cina...kelakau!!

    ReplyDelete
  14. aku cucu mamak kuttyApril 1, 2010 at 9:18 AM

    kah kah kah ....betul2 pandai lawak org melayu banggang2 semua,portugis datang bawak senapang dgn meriam....org melayu lawan dgn keris....melayu di halau...merempat le melayu....belanda datang bawa meriam dgn senapang...melayu masih pakai keris juga lagi.....beribu2 pahlawan melayu yg bersenjata kan keris terbongkang mati dek kena tembakan meriam kapir belanda...melayu pakai keris pusaka...belanda kapir pakai meriam...melayu beribu2 mampos sebab org melayu bodoh tak tahu buat meriam dan senapang...org melayu asyik mencium keris....keris tu banggang ...org melayu pun banggang mcm keris....sekarang ni dunia dah buat bom nuklear....tapi org melayu siang malam...pagi petang....tak habis2 cium keris....agak2nya kepercayaan khurafat dan syirik tu masih menebal lagi dlm kepala hotakorg melayu ni ye....konon2 dgn keris tu org melayu ..jadi kebal tak lot senjata...kah kah kah ...apa le punya banggang org melayu ni...buat bangsa asing tertawa kat org melayu aje.....klu org melayu boleh kebal,boleh jadi gagah,takkan boleh dijajah oleh ,siam,portugis,belanda,inggeris,jepun dan inggeris semula....kah kah kah...klu org melayu boleh jadi gagah dgn keris aje.....ATM tu tak payah le di lengkapkan dgn senjata moden....bekalkan anggota ATM tu dgn keris AJE LE...tak payah ade peruntukan nak beli senjata moden....beli kapal selam sampai RM1bilion...tapi tak boleh menyelam....lebih baik suruh org org melayu menyelam dgn berbekalkan keris...tentu lebih hebat dari kapal selam.....kah kah kah ...sudah2 le tu....jgn le buat khurafat kat keris tu...tak pasal2 kau org masok neraka bersama2 dgn keris kau org sekali...khurafat dan syirik tu ...tempat nya di neraka jahanam le.....kah kah kah.,..banggang banggang banggang...melayu ni dari dulu banggang ..sampai kesekarang pun banggang juga ....kah kah kah

    ReplyDelete
  15. oii cucu mamak kutty kalo tak tau sejarah jgn dok membebel. nanti nampak kebengapan sendiri. kaji sejarah tu bengong, bukan ckp pakai akal singkat ko tanpa fakta. masa portugis dtg menyerang, org melayu masa tu dah moden. antara yg paling moden zaman itu di dunia selain kerajaan islam andalusia dan turki. eropah pun baru keluar dr zaman gelap sdgkan org islam dah 800tahun lebih maju. tp sbb terlalu lama dijajah, maka org melayu jadi mcm ko ni rendah diri dan tak yakin kemampuan bangsa sendiri. tambah pulak kau ni spesis si kitol dan raja mendaliar.

    kesultanan melaka pada zaman itu sgt agong hingga ramai yg berminat dtg melaka. pakar buat meriam laras pendek ialah org melayu rembau. pakar buat meriam laras panjang ialah org melayu terengganu. cina, siam dan acheh pun beli meriam dr org melayu. org melayu pada masa itu juga sudah jadi pembekal dn pengedar senjata api.

    kau igt org melayu tewas masa tu sbb mereka hanya pakai keris ka? bingai. org melayu tewas sbb ada org seketurunan kau yg jadi pembelot bangsa. kekayaan org2 melayu di melaka masa tu paling miskin mereka ada 40 bahar. 1 bahar sama dgn 100kg emas. tp disebabkan ada keturunan bingai mcm kau ni, apabila bangsa lain hentam dan cuba peralatkan melayu, maka kau pun sokong. asal usul sejarah keris dan kaitannya dgn sejarah pembentukan bangsa melayu pun kau crita tak betul. fakta main tibai je ada hati nak mengulas. study la hompuk. jgn jadi mangkuk hayun yg menunjukkan bebal sendiri seumur hidup.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  16. cucu mamak kutty ori punya tauApril 1, 2010 at 10:26 AM

    si tom tembak tu jenis banggang,keturunan mandaliar tu le yg kau org umno sanjung2....sampaikan dia boleh berkuasa kat kau org2 melayu banggang ni selama 22 tahun le melayu bodoh,keturunan mandaliar yg kau kata pengkhianat tu le yg bila dia menanggis...ramai org2 melayu banggang mcm kau ni pun menanggis le...mengongoi2 sampai keluar hinggus,keluar le air mata membasah bumi,sampaikan semua air2 yg ada pun keluar di sebabkan nak menunjukkansedih dan sayu hati,org2 melayu banggang mcm tomtembak ni.....kah kah kah ....di sebabkan melayu kalah ditangan kapir penjajah bukan kewrana keturunan aku yg belot...tapi di sebabkan org2 melayu ni jenis bangsa yg banmggang sampai nak mampois pun banggang sebanggang2nya,,,.....kah kah kah ....setan tipu,iblis tipu,pakman telo tipu,cina tipu,org putih tipu,portugis tipu,belanda tipu,jepun tipu,lee kuan yu tipu,tak habis2 org melayu nu oleh krn terlalu banggang dan bebal nya....asyik kena tipu aje....mcm si tom tembak ni le ...kah kah kah....kecik kecik tak nak mampos...dah tua nak mampos masih bebas nak mampos...kau pi mampos aje le lagi baik le....betrul2 banggang le kau ni....sebab tu le org mcm kau 53tahun malaysia merdeka...tapi di ntipu oleh umno yg memangnya jenis penipu....sebab ahli umno tu banggang mcm kau ni.,...kah kah kah kah kah kah kah kahkah kahkahkahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.....khakkhakkhakkkkkkkkkkkkkkkkkk puithhhhhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  17. itu je ko mampu hujah hempok? ish..ish..ish. kesiaaaaaaaaannnnn...

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  18. anak ghaje benua kelingApril 1, 2010 at 11:16 AM

    ish tom tembak nak mampos dgn hujah aku dia mampos kena tembak.....sebab dia le dulu salah sorang yg menangis sampaikan bengkak2 mata,baik tak buta sebab menangis bila bos dia yg satu keturunandgn dato mandaliar pengkhianat kerajaan melayu melaka tu menagis....si tom tembak ni dulu pun menagis juga...tak tahu hujung pangkal,bila tengok bos dia menangis...maka dengan sedu sedan dia pun menangis juga....kah kah kah.....nak berhujah apa dgn org bebal mcm kau ni tak mendatangkan apa2 kebaikan berhujah dgn org bebal mcm kau....seperti kata2 saidina omar alkhattab...lebih baik aku berhujah dgn seribu org alim dari aku berhujah dgn seorang org yg jahil.....krn di sebab kan aku dia nanti masok neraka....di sebabkan hujah2 jahil murakap nya.....kah kah kah....dgn kau ni tom tembak lebih baik aku maki kau aje daripafda aku berhujah dgn org jahil murakap mcm kau ni.....kah kah kah ...melayu banggang....sampai bila pun kau akan terus banggang....tu le dulu kecik2 taknak pi mengaji hukum....dah tua nak mampos jadi manusia banggang sebanggang2nya...kah kah kah....

    ReplyDelete
  19. kesian tom tem bak...dah kono tembak dgn senapang air...luncun muko dio...

    rebeh dio dah...kesian ekau tom bak...

    tu lah...nijam mano ado org pakai keris lagi tom?...baru nak hunus keris yo dah kono bedil kat pistol...

    kesian PERKOSA....baru nak angkat keris dan kono tembak pistol....

    keris lambang ketinggalan zaman org melayu.....

    ReplyDelete
  20. Kesian Tom, aku umpan ekau keluar terus ekau kono Hempuk dgn wira selamatkan Malaysia. Hujah kami ni bernas2. Bukan mcm ekau sojuk gedoyok semuanya takdo fakta. Hanya fanatik kpd Pendusta akhir zaman mamak belit kutty. Lain kali ingat sikit, jgn fanatik buto. Kelak ekau dpt saham buto2. Ekau masih muda mentah (aku dh tgk gambar ekau berketayap dan berkain batik jawa). Ekau biarkanlah situo yg perjuangan bolum2 pornah solosai walaupun anak beranak dia dah jutawan. pueek.

    ReplyDelete
  21. Tu lah ekau tom bak...den dah kato..hujah ekau ni banyak membodek tak bertempat je..hujah mengampu yg tidak tahu atau buat2 tak tahu tentang senario semasa...

    buek apo nak konang masa penjajahan?..maso tu dah berlalu dan kito ubah negara kita ni ikut prinsip tulen demokrasi bukan demokrasi sebelah pihak....

    apo lah ekau...bodek UMNO tak habih2...

    buang yo keris tu...lambang kemunduran melayu yo!!!

    ReplyDelete
  22. kah kah kah keling kutty dah bersatu ,kan ko ekau dah kono hontam dek cucu mamak kutty tu,kalo kail panjang sojongkal,pancing dalam akorium dah lo yo

    ReplyDelete
  23. huh...hebat sungguh hompuk sampai bawak geng nak debat dengan aku sorang. hahaha. lawak...lawak. ke ko sorang tapi guna byk nick hompuk? hahaha. pencacai kj sudah panas. tahniah paneh. org pun dah ingat aku ni kau. kehebatan geng paneh miang ni aku respek. mmg paneh miang sungguh si hompuk ni korang buat. sampai tak putus2 komen di blog ni sbb tercabar dengan posting geng paneh.

    mggu ni jom kita lepak minum paneh. tempat biasa. kita gelakkan kebangangan hompuk si jahil mukarrab ni yg beria2 taip panjang2 dan byk komen semata2 nak berhujah tanpa fakta dgn aku. kah kah kah. lawak...lawak.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  24. http://kerajaanrakyat.com

    ReplyDelete
  25. Sorry la tem. Weekend ni aku takde dlm kawasan. Ada prog di selatan. Nanti apa2 hal kita story kemudian. Apa2 pun tahniah la kat ko tem sbb dah kasi bakar itu hompuk n d geng. Mereka ni pencacai ehem..ehem..yang suka jilat buntut Al-Jub. Musuh dalam selimut.

    ReplyDelete
  26. Muko kau konon npk baik yo paneh tp...??
    Pergi JAHANAM la dgn dUMNO..
    Kah! Kah! Kah! Kah!!!

    ReplyDelete
  27. jahanam lagi dgn hishamuddin rais...gilo kaki tonggang...omak apak eh tak ajar kot...

    ReplyDelete
  28. anak ghaje benua kelingApril 2, 2010 at 7:08 PM

    engko keno hantam ke...aku yg kono hantam....kah kah kah...kalo dah banggang berlagak pandai konon....tom tembak dan paneh ni memang jonis banggang

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive