Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Tuesday, March 9, 2010

Melayu sebagai sasaran...

Setakat 10 November 2009, jumlah penduduk dunia ialah 6.796 billion. Daripada jumlah tersebut, 1.823 billion adalah umat Islam dan daripada jumlah umat Islam di seluruh dunia, 1.1 billion datangnya dari benua Asia. Berikut merupakan pecahan mengikut negara di Asia yang memiliki jumlah umat Islam paling ramai mengikut ranking:-

1. Indonesia = 195.2 juta orang
2. Pakistan = 158 juta
3. India = 155 juta orang
4. Bangladesh = 127.3 juta orang
5. Turki terdapat = 74 juta orang
6. Iran = 68.8 juta orang
7. China = 39.1 juta orang.
8. Afganistan = 30 juta
9. Iraq = 29 juta orang
10. Arab Saudi = 24.1 juta orang
11. Malaysia = 16 juta orang
12. Thailand = 2.04 juta orang
13. Brunei = 381,371 orang
14. Singapura = 313,780 orang

Jika diteliti populasi umat Islam di setiap negara Asia, kita akan dapati bahawa Indonesia, Malaysia, Selatan Thailand, Brunei dan Singapura menggunakan bahasa pertuturan yang sama iaitu Bahasa Melayu (walaupun dialek berbeza) melalui gabungan umat Islam seramai 220.2 juta orang. Jumlah tersebut tidak termasuk kiraan keturunan Melayu Islam di Kepulauan Mindanao dan Kepulauan Sulu di Filipina.

Berdasarkan teori tersebut, maka Kepulauan Melayu secara tidak langsung mewakili populasi umat Islam terbesar di dunia dan sekaligus mewajarkan Bahasa Melayu untuk dinobatkan sebagai bahasa dunia Islam hari ini; bukannya bahasa Arab, bukannya Mandarin, apatah lagi Tamil etc. Justeru masihkah anda tidak menyedari akan agenda tersirat pihak gereja yang begitu bersungguh mahu menulis bible dalam Bahasa Melayu?

Maka tidak hairanlah mengapa orang Yahudi dan Nasrani begitu berminat dengan Kepulauan Melayu serta berusaha menjadikan rantau ini sentiasa berada di bawah telunjuk mereka melalui proksi; dan dalam kes Malaysia proksinya sudah tentulah CIFUT BroABI beserta sekutunya.

Malaysia adalah contoh terbaik pemerintahan Islam yang hidup dalam keharmonian bersama orang bukan Islam. Maka tidaklah bersalahan jika Malaysia dianggap sebagai nadi Dunia Islam hari ini kerana tergolong dalam kelompok Melayu yang merupakan bangsa Islam paling ramai di dunia. Agenda menghancurkan Melayu secara tidak langsung menjadi keutamaan Yahudi dan Nasrani, seterusnya mereka akan memastikan rantau ini berterusan bergolak agar tunduk di bawah kekuasaan mereka selamanya.

Dunia Melayu adalah Nadi Dunia Islam hari ini dan bersamalah kita mempertahankannya!

5 comments:

  1. Hello2 talian hayat, melayu, islam, kepala lembu, lubang taik apa saja asal Fulus.

    ReplyDelete
  2. padia ano kat ataih nih...pagi2 ja dok mencarut...tak dak kheja lain ka? tau la hang punya bos suka lubang taik...ghaplah betoi la hang ni...

    ReplyDelete
  3. heheh. bangang punya isham.

    ReplyDelete
  4. TGNA - Perjuangan UMNO amat sesat

    ReplyDelete
  5. Malaysia adalah contoh terbaik pemerintahan Islam yang hidup dalam keharmonian bersama orang bukan Islam----???

    with all the dramas created by our government, what else can you say bout that?

    Malays , chinese and Indians can and are always united, but with UMNO's "divide and rule" principle, Malaysia is NOT a good example for what you have said.

    ReplyDelete

Blog Archive