Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, March 15, 2010

Pemikiran HAPRAK

Pak Sedaro kali ini nak nulish guna bahasa combat. Jadi kepado pembaco yang suka combat dan battle field zaman Napoleon silakan, kita tengok minyak Gamat ko atau haprak caro kalian pikir!

15 Mac 2010, 54% usul-usul di Parlimen dimaju oleh Ahli Parlimen BEBAS.

15 Mac 2010, Kenyataan Menteri di JPM tentang ikutan sunnah yang tidak JELAS, merujuk kepada kes Sudin Ajaib yang gilo kahwin dengan budak perempuan umur 10-11 tahun.

15 Mac 2009, Malaysia dicap sebagai Markas Transit Pengedar Dadah, Pengganas dan Militan serta Pusat Dagang Manusia untuk Pelacuran.

15 Mac 2008, Tengah kelam-kabut bina Kerajaan Persekutuan dan Kerajaan Negeri-negeri selepas pilihanraya 08 Mac 2008.

Yang HAPRAK itu di mana?

Laporan Kemalangan Tian Chua langgar Askar Melayu di Mersing menjadi bualan awam, tapi bukan di kalangan pengikut totok PKR? Sengaja langgar atau khayal masa bawa kereta? Kereta yang membalun pula Mercedez Benz, kata orang PKR disiplin atas jalan, berhemah memandu, punya integriti, tapi sebab nak pulun memecut, maka arwah seorang Rakyat Raja.

Laporan keluar parti Zahrain, Fairus, Mohsin, Zulkifi (di buang), Cina Nibong Tebal, Radzi-Lunas dan ramai lagi, merupakan headline berita. Tengok blog budak PKR+DAP+PAS, langsung tak beri rapport pada mereka pun. Apakah mereka merancang untuk dikeluar oleh parti PKR atau ini strategi HAPRAK, pemegang kunci PKR iaitu Anwar Ibrahim?

Laporan tentang ramai kena bunuh, perogol dan ancaman bunuh hampir setiap hari.

Media elektronik dan media cetak yang hari-hari beri cerita tentang Rosmah Mansor, bini Perdana Menteri...Apa ke hal? Tak kan setiap hari nak highlight Rosmah Mansor. Dah ramai PM di Malaysia, tak pulak begitu hadap isteri-isteri PM memenuhi ruang suratkhabar dan tv. Sampaikan pesan kepada mereka, bahawa rakyat akan jelak melihat muka-muka mereka hari-hari. Rakyat hari ini punya tafsiran bahawa Parti Politik berada di keutamaan nombor 5 daripada 5 rutin survival keluarga masing-masing. Rakyat sudah hilang percaya kepada UMNO, MCA, MIC, PKR, DAP, PAS, PSM, sebagainya, bukan kerana oraganisasi tetapi kepada MANUSIA dalam organisasi. Semalam Pak Sedaro dikhabarkan oleh orang banyak di Nilai dan Balik Pulau, UMNO sedang diratah dari dalam. Macam ada kanser dalam darah UMNO.

Rakyat nampak Rosmah Mansor sebagai pemangkin kejatuhan YAB PM dan UMNO. Ini bahaya. Rakyat teliti Khairy Jamaluddin sebagai perosak keRUKUNAN UMNO dan PM serta TPM. Ini bahaya. Rakyat congak Anwar Ibrahim sebagai Pelapor Yahudi yang Menjahanam Erti Perlembagaan Persekutuan. Ini paling bahaya. Rakyat baca Lim Guan Eng sebagai Pelayar Komunisme Zaman Moden. Ini lebih bahaya.

Rakyat berkira dan menyipir, BN hanya boleh berada di Kerajaan Persekutuan. Negeri Selangor, Pulau Pinang, Perak, Kedah, Kelantan, Terengganu, Melaka dan Negeri Sembilan menjadi milik PAS+DAP+PKR atau mungkin BEBAS.

Rakyat sudah nampak tembelang, tembereng, dan pemikir HAPRAK dalam parti, baik BN mahu pun Pembangkang. Rakyat cerdik politik telah meningkat dari 23.8% tahun 1970 kepada 67.8% tahun 1990. Maknanya pada tahun 2012, Rakyat cerdik dan celik politik akan meningkat kepada 92.8%. Yang masih HAPRAK siapa ya?

Apakah pemikiran HAPRAK ini diwarisi oleh ahli-ahli politik?
Apakah pemikiran HAPRAK menjadi ikutan bakal-bakal calon Pilihanraya?
Apakah pemikiran HAPRAK menjadi ilmu panduan kepada penjawat awam dan pekerja politik?
Apakah pemikiran HAPRAK menjadi rujukan kepada pengikut totok dan sembrono serta fanatis-fatanis dalam parti khasnya PAS?

Dunia politik Malaysia masih rendah martabat kematangan dan demokrasi berfikir kepada topik dan isu tertentu. Dunia politik rakyat masih berada pada tahap "tengok, tunggu, ketawa, duit" dan ini akan berterusan sehingga PRU-15.

Selagi organisasi awam tidak punya kiblat tepat dalam memberi khidmat awam Kelas Pertama dan Profesional, selagi itulah alam rakyat Malaysia menjadi bahan ejekan dan tohmahan Negara-negara Maju. Kita tidak sedar bahawa KITA sedang DIKETAWAKAN.

12 comments:

  1. Mengelupur Cicit Gamat... Abih d libas eh sano sini...Kah! Kah! Kah! Kah!!! Teraso ati dgn komen2 Den ko??? Jgn marah2 nt kok tk laku pulak Minyak... Tak pn sok kok kono jual.. Kah! Kah! Kah! Kah!!!
    Yg masih HAPRAK ialah Bangsa UmNoNgok...D ulang lg.. Bangsa UmNoNgok la yg masih HAPRAK...
    Kah! Kah! Kah! Kah!!!

    ReplyDelete
  2. Sedara/i Anon 15Mac 2010:1458

    membuktikan bahawa anda HAPRAK!

    Bakarlah Kad Pengenalan ANON HAPRAK.

    ReplyDelete
  3. parti kunyit rodok haprak
    parti ajarn sesat hapruk
    dunia ana punya haprik

    Kah Kah Kah Kah!!!

    ReplyDelete
  4. Salam Uncle,

    Dunia ini memang penuh dengan warna warni dan bauan yang segala jenis. Kalau tidak tidaklah dunia namanya, apa tah lagi dalam dunia politik, lagilah hebat.

    Hanya Bangsa yang bermaruah dan sentiasa berfikiran bagaimana hendak memperbaiki bangsa sendiri dengan memberi pandangan, visi dan pendapat membangun mungkin tidak tergolong yang haprak atau ketegori haprak.

    Yang suka mengata orang lain, tidak menghargai jasa orang tua tua dan mengeluarkan kenyataan yang memecah belahkan bangsa sendiri inilah golongan bahaya.

    WaAllahuAlam.

    ReplyDelete
  5. eleh hompuk harap golak yo bosar habuk tarak. den nengok hujah si tom pun ko takleh nak balas. setakat kutuk2 golak2 yo yang ko tau. anak den yg umur 2 tahun pun pandai kok camtu. itulah contoh mentaliti pembangkang ya tuan2. tgk anon 2.58pm tu. harap pandai mengata. bab keja dan cadangan hancus.

    ReplyDelete
  6. lupo lak den nak kato. den setuju yg media pun jgn la lobih2 na highlight si rosmah tu. cam hampeh. buek punah yo.

    ReplyDelete
  7. SATU ENTRI YG MENARIK YG BI BUAT OLEH EKAU PAK SEDARO....FALSAFAH FALSAFAH FALSAFAH.....KAH KAH KAH....SYABAS

    ReplyDelete
  8. FALSAMPAH Cicit Gamad tu Sedaro... Kah! Kah! Kah! Kah! Kah!!!
    Alahai.... Gedoyok tukang Ampu Bodek Bangso UmNoNgok HAPRAK... Kah! Kah! Kah! Kah!!!
    RM60 Juta d bayar kek Perunding YAHUDI... Hari-hari muko Najis Tuya/Bini Puako kuar Media Pencacai,tak kan Bangso UmNoNgok HAPRAK buek2 tk tau pulak!...??? Dh Bangso UmNoNgok HAPRAK yo tak,mano berani nak tegur dopan dopan...takut la katokan nt kono pancung,tk masyuk pulak...silap2 c4 lgsung tk npk muko.. Kah! Kah! Kah! Kah!!!

    ReplyDelete
  9. Allo Anon Mac 15, 2010, 4.18pm. Kau torang2 membuktikan diri kau Bangso UmNoNgok HAPRAK.... Sobab Rakyat Malaysia dh guno MyKad...tk guno kad pengenalan lg dh. D ulang lg... MyKad,.MyKad yo sedaro bkn lg kad pengenalan,tk tau la kok kau masih lg guno kad pengenalan skang ni...mmg botul botul punyo HAPRAK la kau ni... Kah! Kah! Kah! Kah! Kah!!!

    ReplyDelete
  10. eden pun meluat tengok si buncit RM kehulu kehilir
    dalam surat khabar. Dahlah gedebab -chino kato
    fei po [fat auntie]. Patutlah bagi chan sama silaki
    dia yang semua tahu suka betino bini muda lagi chum supaya
    dia dapat jadi aman dan gembiro selalu.

    Ini apa dapek dia bagi. Macam korbau bunting atas katil.
    kesian pok najib - kato ornag kampong- tengok si bini
    tak menyelerakan. Dula mudo mudo dula memanglah si RM
    tu macam bidari ,molek bulat kental semua tubuh badan.

    susuknya bagaikan marilyn monroe, pantat bulat cantik
    susu DD semua tip top. Dah sampai kat 60 tahun ini,bagilah
    peluang untuk pok najib dapat releks dengan bini mudo
    macam datok dia. dengar cerito barang datoknya terikat
    di peha bila dia bersiar siar. punyalah hebat. Pasti pok jib
    pun sama hebat. kesian kesian. Sekarang dengan bini
    macam korbau bergelumang atas katil ajo yang nak hiburkan dia.

    mana adil. duit banyak . bini satu. nafsu beruap ruap.

    RM betul betul ngok tak nampak lakinya terbonyok aje dengan
    muka tak kenyang kenyang fasal bini tergolek atas katil
    pada malam hari kerana sebok pada waktu siang dengan
    permata, aktivi charity dsbnya almaklomlah dia di
    panggil 'sweet lady of charity' macam nun kristen mother
    teresa melayu yang tak penat penat bertungkus lumus
    bantu suami buat kojo pm hari hari hingga lomah lesu
    di atas katil bila di perlukan dek suami pada waktu malam!


    mokhtarcifut

    ReplyDelete
  11. kurang ajarnya mulut mokhtarcifut ni.

    ReplyDelete
  12. Kau ni Mokhtarcifut di panah dek potir kang. Dongar dek Rosmah ni abih digahar ehh muko kau kek colah toooot...ehh

    Bongih bonar kau dongan umno cilako nih..kikikik

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive