Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, March 3, 2010

ANWAR BAKAL MUFLIS

Pada 25 Mei 2009, Anwar memfailkan saman RM 100 juta terhadap Datuk Anifah Aman dan kerajaan Malaysia berhubung kes saman malu.

"In his statement of claim, Anwar said that Anifah, at a joint news conference with US Secretary of State Hillary Clinton at the US Department of State in Washington, made a statement that Anwar had offered him the post of deputy prime minister if Anwar were to set up the government on Sept 16, 2008. Anwar also claimed that Anifah had defamed him by saying that he was attempting to buy over the MPs and was tarnishing the country's image. He said Anifah had sown hatred and anger towards him among the public, lowered his status, encouraged and started political contempt, clouded the truth and spread falsehoods."-BERNAMA

Saya kira selepas ini Bro.A.B.I. akan jatuh muflis sekiranya rakyat bertekad untuk mengambil tindakan mahkamah yang sama ke atas beliau disebabkan perbuatan, kenyataan, tuduhan, dakwaan palsu dan fitnah terhadap kerajaan dan rakyat Malaysia yang dibuat beliau, telah disiarkan di media-media Barat lebih 10 tahun yang lalu.

Namun saya pasti, sekiranya tindakan mahkamah diambil ke atas Bro.A.B.I., maka mahkamah Malaysia sekali lagi akan dituduh tidak bebas serta menjadi 'alat' kerajaan untuk menindas pejuang KEADILAN.

Maka apakah makna sebenar 'KEADILAN' pada kaca mata pembangkang?

Nota: Kesian sekarang ini Bro.A.B.I. semakin muflis tenaga penggerak PKR dan sumber manusianya...

2 comments:

  1. teringan jugak nak tgk org saman matjub tu. saman kerana memburukkan negara ok jugak. apa kata perkasa mulakan.

    ReplyDelete
  2. selagi dia bergantung kepada Barat selagi itu dia tidak akan muflis. Taktik Barat jika dia tidak berjaya adalah dengan melenyapkan dia dari muka bumi sama seperti boneka-boneka lain yang pernah diangkat oleh Barat sebelum ini.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive