Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Wednesday, March 3, 2010

ANWAR BAKAL MUFLIS

Pada 25 Mei 2009, Anwar memfailkan saman RM 100 juta terhadap Datuk Anifah Aman dan kerajaan Malaysia berhubung kes saman malu.

"In his statement of claim, Anwar said that Anifah, at a joint news conference with US Secretary of State Hillary Clinton at the US Department of State in Washington, made a statement that Anwar had offered him the post of deputy prime minister if Anwar were to set up the government on Sept 16, 2008. Anwar also claimed that Anifah had defamed him by saying that he was attempting to buy over the MPs and was tarnishing the country's image. He said Anifah had sown hatred and anger towards him among the public, lowered his status, encouraged and started political contempt, clouded the truth and spread falsehoods."-BERNAMA

Saya kira selepas ini Bro.A.B.I. akan jatuh muflis sekiranya rakyat bertekad untuk mengambil tindakan mahkamah yang sama ke atas beliau disebabkan perbuatan, kenyataan, tuduhan, dakwaan palsu dan fitnah terhadap kerajaan dan rakyat Malaysia yang dibuat beliau, telah disiarkan di media-media Barat lebih 10 tahun yang lalu.

Namun saya pasti, sekiranya tindakan mahkamah diambil ke atas Bro.A.B.I., maka mahkamah Malaysia sekali lagi akan dituduh tidak bebas serta menjadi 'alat' kerajaan untuk menindas pejuang KEADILAN.

Maka apakah makna sebenar 'KEADILAN' pada kaca mata pembangkang?

Nota: Kesian sekarang ini Bro.A.B.I. semakin muflis tenaga penggerak PKR dan sumber manusianya...

2 comments:

  1. teringan jugak nak tgk org saman matjub tu. saman kerana memburukkan negara ok jugak. apa kata perkasa mulakan.

    ReplyDelete
  2. selagi dia bergantung kepada Barat selagi itu dia tidak akan muflis. Taktik Barat jika dia tidak berjaya adalah dengan melenyapkan dia dari muka bumi sama seperti boneka-boneka lain yang pernah diangkat oleh Barat sebelum ini.

    ReplyDelete

Blog Archive