Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, March 17, 2010

Mahathir macamana pulak?

Sana-sini orang membicarakan mengenai Ong Ka Ting yang menawarkan diri bertanding semula jawatan Presiden MCA.

Masa berbual dengan beberapa Cina di Kuala Pilah pagi tadi, mereka juga teruja dengan hasrat Ong Ka Ting tu.

Sey tadi saja la cucuk sorang Cino ni dongan soalan, "Amacam kalau Mahathir bertanding semula Presiden Umno dan jadi Perdana Menteri?"

Cino tu jawab (Cino Kuala Pilah pandai cakap negori), "Bagus la kok camtu. Memang habih bungkus pembangkang ni sumo eh."

Amacam Tun? Agak eh Najib sanggup bagi laluan tak?

Kok betul la TDM kembali jadi Presiden Umno, pastinya Anwar CIFUT akan menggigil sampai meleleh KY Jelly colah kangkang.

Dan RM akan tersedu-sedan celah permata...

13 comments:

  1. kalau TDM bertanding balik.. kompom dia gila meroyan.. biarlah generasi baru tentukan hala tuju negara..

    ReplyDelete
  2. Sdr,
    apa yg kita hadapi sekarang adalah warisan dr mahathir.
    Mahathir akan melumatkan lagi keadaan.
    Mahathir mewarisi pimpinan yg lemah-lemah.

    sayo perwakilan tampin dulu semasa pertandingan 87 dulu. Kami lawan dio sobab nak ngelakkan keadaan yg berlaku sekaranglah.

    Tapi dio dah monang dongan berbagai cagho dio buek tak sampailah hajat kami nak mengelakkan keadaan colako haghi ini.

    oghang tak kona mahathir bulehlah auta. Kami kona dio.


    bekas ajk tampin

    ReplyDelete
  3. Kau jangan buek gilo jang! Maafkan pak cik jang.

    Kalau kau nak tengok nogoghi ni mampuih kau suruhlah Mahathir ambik alih UMNO ni.

    Kau mudo laii! Kau janganlah caghi balo jang.

    Ngoghi badan den nonga cadangan kau ni.Cukuplah Mahathir tu pocah-pocahkan kito ni.


    Peraih kg Pajam

    ReplyDelete
  4. dari du;lu sampai sekarang benci umnoMarch 17, 2010 at 6:27 PM

    mahathir tu dah nak melingkup dah,rumah kata pegi kubor kata mari....calonkan le dia jadi presiden umno...biar le cepat melingkup nya umno ni...klu umno ni dah melingkup,bloger2 pecacai yg makan upah buat entri menghina org dan buet fitnah tu nanti bila umno dah melingkup,masa tu dah takde musibat2 umno yg nak bayar upah buat bloger pecacai2 umno tu....bloger2 pecacai ni dah takde duit upah nak buat mentakedarah tanggong anak bini dia mentakedarah duit haram tu...baru le padan muka2 bloger2 pecacai sial ni....dah takde duit upah buat blog fitnah....pi le kejecuci kandang babi ke,pasar babi,jadi pemandu lori babi ke....kah kah kah kecik2 taknak mampos,dah tua nak mampos tapi tak mampos mampos...kah kah kah ...tegelak aku bila kau war2kan mahathir bertanding presiden umno....biar tambah berpecah2 ahli2 umno,jadi bergaduh berpuak2,biar cepat melingkupppppppppp umno

    ReplyDelete
  5. Anon Perwakilan Tampin 87,

    Boleh cuba kongsi apa yg terjadi pada 87 yg buat encik lawan TDM?
    Mungkin pada saudara TDM sorang yg kejam tp apakah punca saudara mahu lawan dia pada masa itu?

    ReplyDelete
  6. Mahathir memang hebat, tapi agak lanjut utk jadi PM.Jadi penasihat pada Najib pun molek juga.Cuma hang ni Paneh Miang, kdg kdg macam org cerdik, ada masa tulis mcm org bangang, tak faham aku

    ReplyDelete
  7. salam pm,

    komen no 2 sampai 4 sama ada pembangkang yg risau dgn entri ni atau org ku li. tdm letak jwtn dlm keadaan umno dan bn yg kuat. sbb tu pru11 bn menang besar dan umno bersatu padu masa tu. so apa hujah ajk bhgian tampin 87 tak boleh terima pakai.

    pelik gak dia ni tak pertikaikan paklah. oh lupa pasai paklah dulu pun tentang mahathir tahun 87. pastu melalui kj, habis paklah punahkan negara yg aman dan stabil warisan tdm.

    hebat btul makrifat bekas ajk tampin sehingga boleh tau apa yg berlaku masa depan kononnya sbb tdm. kalo ku li pun yg menang 87 dulu, belum tentu gak malaysia ni jd sehebat skrg.

    sesiapa pun tak boleh nafi yg punca keadaan skrg adalah sumbangan aljub dan paklah. kenapa 87 dulu tak tentang mereka habis2an utk elak keadaan celaka spt bekas ajk tampin cakap?

    seperti biasa spesis hompuk dan pembangkang sangat takut dgn posting pm kali ni. bagus pm. cuma hangpa terlupa tulis kalo tdm jadi presiden umno semula, kj akan berhijrah ke london. kui kui kui!

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  8. When can Negeri Minang field a candidate for PM? Do we have that calibre of Pahang, Kedah and Johore?

    When the head is dumb, Bkt Pelanduk becomes Bkt Babi, cash transfer of RM10 million and 'unaware' of the ruling, when Coca Cola rules, when arrogance of youth wanted to be the youngest PM, when leadership cares only the puak, when mediocrity is politically favoured, the Minangs will never come up to the highest echelon of politics and government.

    When we can't differentiate between the grain and the shaft in our thinking then we are in deep trouble.

    ReplyDelete
  9. aku sokong je mahathir masuk balik jd presiden UMNO dan perdana menteri malaysia..

    ReplyDelete
  10. sokong..biarlah dia bertanding. itu hak demokrasi sorang; dah kalah kita ketawakan dialah. siapa yg dok siang mlm berkempen menentang umno sblm pru 12? lepah keputusan dah keluar dia salahkan pak lah.
    tak lain, tak bukan suparman yg diwar2kan
    umno mmg dijaga dengan penuh cermat pada zmn tdm turun dari kerusi pm. yb dan adun di trengganu/ktan melompat kerana berjaya menjadi pembangkang di negeri2 pantai timur

    ReplyDelete
  11. Tun tak akan bertanding, dia negarawan!

    ReplyDelete
  12. cucu mamak kutty ori punya tauMarch 19, 2010 at 8:46 AM

    kah kah kah mudah2an umno melingkup

    ReplyDelete
  13. Mahathir dijenamasemula [rebranding exercise] ke Maha'raw'thir
    ---------------------------------------------------------
    And Sons Gomen Company
    ----------------------

    semasa eden kocik kocik dulu kat Central Market dulu
    ponoh dengan kedai wholesale india muslim- berbunyi
    seperti=

    Ismail Ghani Rawther -rice wholesaler
    Kadeer Bawa - Silk Store
    Saleem Pharmacy
    Naina Mohamad And Sons
    M S Ally And Sons

    Teringat kat Ismail Ghani Rawther fasal nama TDM tu.

    Terfikir apakah nama Madey dinamakan semula macam
    Maha'raw'thir. Ini baru betul - Kuti Maha'raw'ther
    And Sons- malaysia gomen incorporated! Macam jugak
    kata den kelembai yang suka ejek Mat Ngantuk -Mat Ngantuk
    And Anak Beranak [ dan nantu] gomen company.


    Kito dah jemu dengan perangai burok keri [keh jeh] yang
    suka kelepek apa yang dia bolih dapek dari kazanah gomen

    Ini adalah ajaran guru kelepek no 1 - Maha'raw'thir and Sons
    gomen company

    Akan menjadi legasi Maha'raw'thir semua pemiompin akan
    serahkan teraju tali layang layang kerajaan kepada anak
    atau nantu kalau tak ada anak jantan yang mahu buek kojo
    tu.


    selalu di kait dengan usaha mengelepek aset negara dan
    nogori ganu yang kini miskin papo kedana.

    Kito dah jemu dengan Maha'raw'ther merapu pasal orang
    melayu mudah lupo. Yang dio dah lupo dia dan geng geng
    nya telah kelepek seberapa banyak yang mereka dapek.

    matlancap

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive