Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Wednesday, March 24, 2010

Breaking News


Quoted from Malaysiakini;

Barisan kepemimpinan akar umbi Umno bahagian Padang Besar menyokong penuh hasrat ADUN Titi Tinggi, Yip Sun Onn untuk meletak jawatan.Ketua Penerangan Pemuda Umno bahagian Padang Besar, Aidi Helmi Mohamed mengeluarkan kenyataan media menafikan sekeras-kerasnya kenyataan Yip berhubung perletakan jawatannya seperti yang dilaporkan dalam Utusan Malaysia hari ini.

Menurutnya, penafian itu dibuat setelah berbincang dengan Ketua Pemuda Bahagian, Mohsin Yusof dan ahli jawatankuasa Pemuda DUN Titi Tinggi.Mengulas mengenainya, Aidi Helmi berkata pihaknya tidak pernah diajak berbincang sama ada sebelum, semasa dan selepas surat tersebut dikeluarkan dan tidak pernah mengadakan apa-apa pertemuan sama ada untuk memujuk beliau menarik balik surat tersebut.

Sebaliknya, beliau mendakwa Yip telah berbohong dan mempergunakan nama Pemuda Umno untuk menutup keterlanjurannya menyerahkan surat tersebut.

"Kenyataan beliau disifatkan sebagai amat menghina keberadaan kami dalam parti komponen BN, khususnya di bahagian Padang Besar," tambahnya.

Well, it seems that what Dato' Sri Najib said contradicted with the decision of UMNO Padang Besar. He said that the state assemblyperson for Titi Tinggi, Yip Sun Onn, will not be resigning and will continue to remain with Barisan Nasional. Many more things will eventually let out of the box, I presume. We will see.

P/S : Congrats for the bold move Cytro 4!

19 comments:

  1. tutup ler blog nih sorg pon x nk tggal comment.....

    ReplyDelete
  2. SALAM,

    SEPATUTNYA INI OLANG SUDAH DISELESAIKAN SEJAK HARI DIA MELUCUTKAN JAWATAN JKKK DALAM KALANGAN ORANG UMNO...

    DAH JADI YB DAN MENJAWAT JAWATAN EXCO TAPI SATU JAWATAN DIA TAK LEPAS... KETUA KAMPUNG....A.K.A JKKK... ELAUN SEMUA SAPU... APA PUNYA YB???

    ReplyDelete
  3. Ini semua perancangan Tee Keat, dia mencadangkan nama exco yang lain kerana mamat ni tak sokong Tee Keat..akhirnya Tee keat kalah dan mungkin masuk PKR.parti orang kecewa

    ReplyDelete
  4. Apa susah-susah, buat je pilihanraya baru dan UMNO bertanding, confirm menang balik

    ReplyDelete
  5. Kalu dah letak jwtn...buat jer lah PRK baru..apa susah2 nak pujuk rayu...nanti dalam pujuk rayu tentu besar habuan ditawarkan!!!...kenapa susah nak buat PRK baru? UMNO takut ker?.....

    kata UMNO/BN dah makin kuat...! tapi dengar nak PRK jer dah kecut telur...terkencing2....

    pujuk rayu....alahai, mcm budak kecik...ni ADUN bukan nak berkhidmat dgn ikhlas tapi pentingkan jwtn dan kedudukan....


    berapa you dapat Ong?....kaya la lu....

    ReplyDelete
  6. Salam Paneh,

    Tak nak ke usha Anwar & Haji Kitol ? Lumayan tuuu!!! Zul tak sanggup dah.

    Anwar & Haji Kitol mengalu-alukan ... lebih2 lagi puak yg gemar memburukkan Najib/Rosmah & Mahathir.

    ReplyDelete
  7. Anak Muda Benci UmNo...
    Pergi JAHANAM lah UmNo...
    Kah! Kah! Kah! Kah!!!

    ReplyDelete
  8. Sudah terbongkar rahsia oleh YB Zul di parlimen...ditawarkan habuan untuk membuat akuan sumpah yang palsu

    Dasat PKR ni...Penipu Kepada Rakyar

    ReplyDelete
  9. Katonyo org jaman dulu kini dan selamanya, "Arak dan judi berpisahnya tiada UMNO"

    ReplyDelete
  10. Anon di atas ni bercakap atas dasar fakta ke fitnah macam PAS dan PKR?

    ReplyDelete
  11. Bekas ahli PKR SelangorMarch 25, 2010 at 6:18 PM

    Salam,

    Saya mula tidak mempercayai PKR setelah pendedahan dibuat oleh Zahrin dan Zulkifli di Parlimen. Dulu memnag saya terlibat reformasi tahun 1998 tapi semenjak PKR menang 2 tahun lepas, banyak tembelang dan perangai sebenar pemimpin PKR ditunjukkan. Saya sudah tidak mempercayai parti ini yang dulunya saya anggap sebagai menegakkan keadilan.

    ReplyDelete
  12. Apa nak heran dengan pendedahan Zul dan Zahrain di parlimen tu...tiada apa yg nak dihairankan...semuanya adalah rancanagn rapi UMNO/BN jer nak burukkan PKR dan pembangkang..mrk sanggup beli dan tawar wang yg besar kpd MP PKR spy keluar dan serang balik PKR sblm sidang parlimen...lihat sekarang ni, mana ada MP PKR nak keluar PKR lagi???? ada kaa....?kita kena bijak dgn permaiann wayang UMNO ni....kan APCO penasihat UMNO/BN...tapi kesian, walau siapa yg dedah2 di parlimen, namun rakyat tetap tak caya jugak...ini semua rancangan jahat UMNO...

    ReplyDelete
  13. Alfatihah....YB MP PKR Hulu Selangor kembali ke rahmahtullah.....semoga dicucuri rahmat dan ditempatkan dgn org2 solih dan berbahagia lah dunia dan akhirat....alfatihah.....amin




    MAKA, SATU PRK PARLIMEN SUDAH PASTI AKAN DILANGSUNGKAN...KITA BERTARUNG MEMBUKTIKAN SIAPA YG HEBAT...PASTI UMNO SUDAH MENARIK NAFAS PANJANGGGGGG..KONONNYA DIA SEMAKIN KUAT...NAH BUKTIKAN! ATAU ANDA MAKIN LEMAH, DAN KAMI AKAN AJAR ANDA....

    ReplyDelete
  14. anon 1000pm ni kok mak kau sakit untut, umno gak salah. tipikal thinking.

    ReplyDelete
  15. Gedoyok Taik Unto... Kah! Kah! Kah! Kah!!!
    Ckp dgn modal air liur basi... Kah! Kah! Kah! Kah!!!

    ReplyDelete
  16. Salam Paneh,

    Semoga kamu sejahtera dan sentiasa dalam lindungan dan Rahmat Allah swt..

    Orang Muda, (dikatakan Anon Penakut nak beritahu identitinya)sebagai benci UMNO.

    Maklumlah nama pun orang Muda, TAK RASA SUSAH PAYAH macam mana kami orang tua rasa dulu dulu. Lahir lahir SEMUA dah ADA. Mereka tak rasa Penangan Cina macam kita rasa dulu.

    Yang Tua tua pun tak sedar diri, masih nak bercakaran sama sendiri. Kuasa Melayu mula nak disamaratakan dengan bangsa lain, sebut sahaja perjuangan UMNO melenting.

    Tak pe lah, ORang Melayu memang baik hati, sanggup berkongsi apa sahaja dengan bangsa lain. Kita tunggulah saatnya..

    UMNO masih relevan, ORang Melayu belum sedia. Mak CIk faham orang Melayu sekarang lebih terbuka, ada yang dah sanggup pikul jenazah Hindu yang mati kena bunuh (ini pun salah UMNO jugak, kata PAS ini konspirasi kerana Hindu ini penyokong PAS).

    Kita boleh leka main komen di blog, hentam sesama sendiri sementara bangsa lain menambahkan kuasa cengkaman mereka dalam diam, yang PALING BERUNTUNG adalah DAP. Mungkin sampai kiamat pun Lim Kit Siang, Karpal SIngh dan Lim Guan Eng tidak akan tahu bagaimana nak ucapkan TERIMA KASIH mereka pada Anwar Ibrahim, Wan Azizah, Nik Aziz dsb...

    ReplyDelete
  17. Allo... MelayuAngkat@MelayuSubsidi@MelayuUmNoNgok...
    DAP TOLAK JUDI
    UmNoNgok TAJA JUDI
    Perjuangan Berlandaskan BANGSA ni TAK AKAN KE MANA!!!
    Pergi JAHANAM Dengan UmNoNgok...

    ReplyDelete
  18. SALAM. BRO ! NAK PINJAMKAN JARI ANWAR !! NAK CHECK TENGOK ESOK BAGI BALIK !!

    ReplyDelete
  19. PKR memperjuangkan bangsa Melayu ke. Melayu akan merempat dalam negara sendiri jika PKR memerintah. Pilihanraya di Hulu Selangor BN akan menang. BN kalah teruk PRU ke 12 kerana faktor kepimpinan yang lemah iaitu Pak LAh.

    ReplyDelete

Blog Archive