Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, March 1, 2010

Jom keluar Umno ramai-ramai...

1. Hari ini seolah menjadi satu trend, apabila kamu asalnya ahli Umno, kemudian menyertai parti pembangkang dan akhirnya masuk kembali ke dalam Umno, maka kamu akan dijulang laksana 'hero'.

2. Kamu akan dijemput memberikan ceramah untuk mem'bantai' parti pembangkang, mendedahkan maklumat sulit kononnya parti pembangkang tak berguna satu sen pun, seolah kamulah pejuang sebenar kerana berani mempersoalkan kredibiliti parti pembangkang yang pernah kamu sertai, lantas keluar daripada parti pembangkang dan seterusnya menyertai Umno; Demi perjuangan Melayu & Islam yang sebenar?

3. Hek..eleh...ayat tak bleh blah!

4. Nama-nama seperti Ezam, Zahid Md Arif, Anuar Shaari, bla...bla...bla...dan yang terbaru Fairus Khairuddin (kengkawan di UIA cakap mamat ni belajar pun tak habis) adalah 'spesis penjilat ludah sendiri'.

5. Dulu caci maki, ludah, jijik, keji, hina, kutuk, fitnah etc. adalah 'zikir' mereka menghentam Umno dan BN.

6. Sekarang spesis yang sama kononnya sudah insaf, sanggup tinggalkan parti pembangkang yang kononnya demi perjuangan untuk sertai Umno. Apa Umno ni parti himpun sampah sarap ka?

7. Dan pemimpin Umno yang bebal dan singkat akal akan mengalu-alukan kehadiran mereka itu menyertai Umno, diarak keliling negara untuk berceramah, menjadikan mereka VIP secara tiba-tiba, sedangkan mereka asalnya adalah musuh Umno nombor wahid.

8. Kalau begitu, eloklah disarankan kepada ahli-ahli Umno agar keluar parti beramai-ramai, daftar jadi ahli parti pembangkang selama setahun dua, kemudian keluar dan sertai semula Umno. Teori mudahnya, pasti anda akan dijulang sebagai 'hero' dan jadi terkenal serta merta.

9. Boleh ka lagu tu???

10. Bak kata seorang veteran Umno, "Awat Umno ni hopla sangat? Pi jemput depa yang pernah memfitnah dan memburukkan Umno untuk berceramah pada orang Umno tu apa pasai? Depa ni umpama orang murtad, pastu masuk Islam balik dan nak ngajar orang Islam pasai Islam. Akai ada ka?"

11. Jika 'spesis jilat ludah sendiri' ni setakat nak berkongsi maklumat/rahsia bekas parti pembangkang kesayangan mereka tu dengan orang Umno, ia sesuatu yang digalakkan.

12. Tetapi jika mereka diberikan layanan VIP, dijulang umpama pendekar...tang tu ada masalah sikit.

13. Umno dikatakan parti keramat orang Melayu, namun parti keramat apa kalau dok agongkan orang yang pernah membusukkan keramat?

14. Cukup-cukuplah tu. Kok 'spesis penjilat ludah' tu rasa insaf dan bertaubat, baguslah. Bimbinglah mereka ke arah kebenaran. Cukuplah setakat itu. Janganlah diagongkan mereka sangat. Nanti ramai ahli Umno yang begitu setia menjadi tawar hati. Pemimpin Umno kena ingat bahawa kekalahan besar BN dalam pilihanraya lalu adalah disebabkan sebahagian besar ahli Umno dan BN 'kecil hati' dengan pemimpin pada masa tu. Jangan biarkan sejarah berulang.

15. Cukuplah ahli Umno di peringkat bawahan diminta untuk tawaduk dengan rakyat. Tak payahlah nak suruh ahli Umno akar umbi merendahkan darjat dan taraf mereka pula untuk menerima dengan terbuka 'spesis tarak prinsip' tu.

16. Nasib baiklah ramai dikalangan akar umbi Umno yang penyabar...

17. Kalau tak...pasti mereka pun dah ikut perangai Bro A.B.I. selaku makhluk paling 'sabar' mintak izin, Can I Fak U 2day?

Apo klas Najib terima borang keahlian Umno daripada bekas penyangak?

p/s: Terima kasih kepada sahabat blogger Parpu Kari dan Husin Lempoyang for your recognition to Paneh Miang blog. Mujur den tak poie sanun. Kok tak bulih yor kito ngeteh sesamo sambil golak an CIFUT B.A.B.I. Syukran Pencak_Silat!

14 comments:

  1. Rupanya pengikut lubang taik epul si Paneh Miang ni. Can i fuck u 2day after u have being fuck 7-8 times keh keh keh. You ado bawa KY jelly?(satu lagi dialog tak masuk akai). Nasib baik Aduka Taruna tunjuk gambar Parpu kari, rupanya separuh melayu pun tak da. Yg banyak rupa gergasi. Gen India mari ka? JUangan lupa bagi peranan pada husin lampoyang aka Hang Kebun pun Hang Kebun la janji Asyuk Fulus (Blogger upahan Parti Warisan Penjajah).

    ReplyDelete
  2. pemimpin umno ni akal tu kasi panjang la sikit. tak kan la si fairuz hampeh tu pun sampai ke tahap najib yg terima borang ahli. mcm taraf tdm plak hntar borang kat presiden. siapa yg mengatur semua ni. bangang ka apa?

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  3. Woi anon pokemon atas sekali,

    lantak la parpu tak nmpk mcm melayu pun. Kalau dia bukan melayu pun dia berjuang atas tiket melayu.Sama gak macam Ustaz ridhuan Tee yang sentiasa suruh melayu bangkit even dia cina sebab dia tau kat Malaysia sinonim dengan Islam itu Melayu, Melayu itu Islam.Baik pada hang dok agungkan puak2 mata sepet komunis tuh..Melayu sendiri pun nk dikutuk dan dicela...

    Paneh, menarik post kali ni..betoi, pemimpin atasan patut pikiaq jugak ati dan perasaan penyokong2 setia UMNO hg tak penah tinggaikan UMNO dan susah senang bersama.Kita pun tak tau apa kepunca depa mai masuk UMNO balik.bukannya nk bersangka buruk tp tak mau la pisang berbuah dua kali...

    Apa2 pun UMNO tetap parti yang memperjuangnkan hak Islam dan Melayu.

    ReplyDelete
  4. slm,

    can i paku u 2day bro???

    teman setuju sgt dgn mike...dulu hentam UMNO rapaaaaaaaaaaaaaaaaat....skrg bicara soal perjuangan melayu, tegakkan islam...tapi dok maki juga org..

    aku kiro apo yang masuk tu cucu tun ghafar baba ke ghafar nyonya ke..mantam TKM 1 ke mantan TKM2 ke...apo peduli...kejutan rasonya hanya kepada ahli UMNO yang setia selama ini...puak2 riddah UMNO ni yang dijulang dan dibayar tinggi untuk berceramah di merata tempat yang dulunya mereka jga berceramah tetapi di sebelah sana...

    apa nk jadi dgn UMNO ni????

    salam bro!

    ....

    ReplyDelete
  5. Mungkin lepas ni Nik Aziz keluar PAS dan masuk UMNO

    ReplyDelete
  6. Salam,

    Baca kenyataan selamber dek dari PKR tentang hal budak sekor ni..

    http://anwaribrahimblog.com/2010/03/01/syukur-fairus-keluar-keadilan/#more-11096


    ....

    ReplyDelete
  7. Diaorang memang ada saja jawapan, lepas ni kalau Anwar Ibrahim pulak keluar, diaorang akan cakap pasal Anwar kena masuk jel, jadi terpaksa menyerahkan kepimpinan kepada Azmin. Auta!

    ReplyDelete
  8. solamat hari ulang tahun ke-77 tentera darat. kok darurat la mesia ni, mako tentera la yang power. habih ilang sumo cifut babi dan kafirun, termasuk yg lompek parti. salute.

    ReplyDelete
  9. UMNO kini seolah2 dapat kojo baru yang sangat PELIK bai...apo dio kojo yg PELIK tu? Kojo yg PELIK itu adalah samo yo dengan kojo ALAM FLORA yg mengutip sampah2 dan bangkai busuk...entah tetibo yo UMNO goma plak pada sampah busuk tu...dulu "sampah" tu lah yang kuat melutu UMNO...ni UMNO kutip balik sampah2 dan bangkai busuk tu..hina betul UMNO bai!!!

    kalau lah nak ikut keluar PKR kerana HILANG KEPERCAYAAN, TIDAK YAKIN, MERUGIKAN BANGSA/AGAMA....etc...pelik dan bohong statement tu...menyampah org dongar eh!!! kalau lah boto apao yg dikato cam tu, bekas2 PKR yg keluar tu, tak kan masuk PKR dari dulu lagi!!!! (boto tak PM)sobab ekau sumo bukan bangang nak menilai perjuanagn parti ekau sendiri?....sebenarnya mereka sendiri yang KECEWA kerana yang diidamkan, dihajatkan, diimpikan, dicitakan, tak dapat....itu jer!!!

    macam org laki bini lah...kalau laki tu lain macam yo, marah2 tak tentu pasal pd bini dia...ado lah "hajat" yg tak dapat....

    Tak sangko pulak kini UMNO JUARA MENGUTIP SAMPAH SARAP BUSUK DAN BANGKAI REPUT BERULAT.....kesian UMNO terpaksa buat gitu semata2 terdesak masa dan waktu...namun yg penting rakyat biasa sudah tekadkan azam utk mengundi PR akan datang...keluarlah berapa ramai pun tak kesah lah..sobab yg keluar tu SAMPAH DAN BANGKAI..dan dio akan pergi pd UMNO yg suko kutip sampah dan bangkai sekarang.....!!!!sebab mereka sama busuk dgn UMNO....

    ReplyDelete
  10. Lif Min Nun Wau = Sarkis Lahabau

    ReplyDelete
  11. Elok jugalah yg bermasalah masuk parti bermasalah juga..jadi sama2 bermasalah dan menjadi masalah nanti...

    bukan perkiraan berapa ramai PKR masuk UMNO sebab mrk pemimpin jer...dia nak kluar biarkan dia...jgn halang dan kacau!!! yg pasti parti tak de lah terlungkup ! soal keluar masuk parti tak penting, yang penting UNDI pd PRU 13...baru kita kena tegok mana yg lbh hebat dan gagah!!!.....masa tu nanti katak2 lompat ni tak kan UMNO nak bagi kerusi percuma plak....jadi PRU nanti menjadi penentu!!!! rakyat tetap bersama PR....

    ReplyDelete
  12. salam bro...aku pun kurang setuju umno kutip biawak yg tak cukup makan ni..semua yg masuk balik ada masalah...dengar khabar banyak habuan biawak ni dapat..betul ka...

    ReplyDelete
  13. Ada yang lebih hebat lagi. Orang ni yang keluar UMNO, cakap macam-macam, akhirnya jadi Menteri. Jadi kalau KJ nak jadi Menteri keluarlah UMNO dulu, hentam kau-kau lepas tu masuk balik UMNO. Gerenti jadi menteri punya... Mua ha ha ha ha

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive