Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, August 1, 2010

Pelukan Harapan Abang

Ditujukan khas kepada semua golongan wanita yang menjadi pembaca setia Paneh Miang, yang tidak jemu membaca dan bersungguh mengkaji kebenaran serta berterusan membongkar kebatilan.


Pelukan Harapan Abang

Kau masih punya waktu
Untuk meneruskan hidupmu
Selagi sang kasurina berterbangan
Selagi sang gelombang bertiup
Di alam bumi bertuah ini

Kau masih punya waktu
Mencari sebuah cinta
Mencari erti cerita
Disebalik nilai kasih
Sebuah dunia maya yang hilang

Kau masih punya waktu
Mencari sinar kebahagiaan
Mencari erti kesetiaan
Mencari teman sepermainan
Di satu kisah perjuangan

Kau masih punya waktu
Mempertahankan sebuah keyakinan
Memperkukuhkan satu barisan
Menaikkan darjat ketinggian
Satu warisan zaman-berzaman

Kau masih punya waktu
Mengadunkan suaramu
Menggilapkan pemikiranmu
Menggarapkan kekuasaanmu
Di dalam fitrah kemanjaanmu
Kukuhkan kuasa anak bangsa

Yakini abang ini
Seperti dulu
Memeluk harapan buatmu.....

1 comment:

  1. Kata2 yg indah & penuh makna. Teruskan berkarya...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive