Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, August 4, 2010

Nik Aziz asalnya Umno?

"Sukacita dinyatakan, isu berunding antara PAS–Umno sudah selesai. PAS sudah menolak untuk berunding dengan Umno. Sekarang PAS sudah menerima kerjasama dalam Pakatan Rakyat. Kalau Umno ingin sangat menjaga perjuangan orang Melayu, lebih baik Umno menukar dasarnya kepada Islam. Kerana Islam yang menyelamatkan manusia dan KITA HARUS INGAT penghujung hidup manusia adalah Akhirat. Sebab itu Islam mengajar hidup manusia mesti berpandukan Ad-Din, iaitu cara hidup berpandukan agama. Hanya agama diambil kira di Akhirat. Sekaranglah masanya untuk Umno menukar dasar Melayunya itu. Jangan terikut-ikut dengan puak Yahudi. Kerana pengasas perjuangan bangsa itu adalah puak Yahudi. Ia disambung pula oleh puak Arab. Sedangkan perjuangan atas dasar kaum atau bangsa tidak diterima di sisi Nabi Muhammad SAW. Sedangkan di akhirat kelak kita akan masuk syurga. Untuk masuk syurga mestilah dengan syafaat Nabi. Macam mana untuk mendapat syafaat Nabi sekiranya kita berjuang tidak mengikut seruan Nabi." - Kenyataan Nik Aziz di halaman FB.

Berdasarkan kenyataan di atas, maka bolehlah dibuat analisis seperti berikut:-

1. Sekiranya 'benar' asas kerjasama yang dicadangkan oleh Nik Aziz ialah penggunaan dasar Islam, maka apakah dasar Islam yang diamalkan oleh parti dalam Pakatan Rakyat terutamanya parti rasis DAP? Hatta Pas sendiri pun hingga ke hari ini, masih gagal untuk menerangkan dengan jelas kepada rakyat Malaysia, jenis dasar Islam apakah yang mereka guna pakai sejak dulu? Adakah dengan hanya bersandarkan kepada nama Parti Islam SeMalaysia maka sudah cukup untuk menjadikan mereka pendokong dasar Islam sebagaimana yang diwariskan Rasulullah s.a.w. dan para Sahabat 'Alaihimussalam?

2. Fahaman Nik Aziz tentang politik ternyata masih dangkal apabila beliau hanya mampu melihat UMNO dan Barisan Nasional sebagai parti berasaskan kaum semata-mata. Sedangkan Barisan Nasional merupakan lambang kesepakatan rakyat Malaysia yang wujud secara bersama dan bergerak di atas dasar-dasar yang dipersetujui bersama. Maka orang Islam di Malaysia sewajarnya merasa bertuah kerana kesepakatan ini dipimpin oleh organisasi Melayu yang beragama Islam yakni UMNO. Walaupun kesepakatan BN itu tidak semestinya sama dengan pembentukan kerajaan Islam Madinah (kerana pemilihan pemimpin adalah melalui pilihanraya dan bukan konsep musyawarah), tetapi kesepakatan yang dipersetujui Umno dan parti komponen BN adalah mirip dengan apa yang diasaskan oleh Rasulullah s.a.w. iaitu pembentukan kerajaan berasaskan toleransi dan hormat kepada kepelbagaian yang wujud dalam sesebuah negara. Dan hukum Tauhid secara jelas dinyatakan dalam Perlembagaan Persekutuan iaitu Perkara 3 yakni Islam Agama Persekutuan. Ertinya kedudukan Islam bukan sahaja diterima oleh bangsa Melayu, malah kaum Cina dan India turut memperakui perkara ini apabila wakil-wakil mereka bersetuju dengan kandungan perlembagaan yang telah termaktub sebelum merdeka.

3. Ketahuilah wahai penyokong Pas bahawa menurut sumber, Nik Aziz yang kamu puja itu asalnya adalah ahli Umno kawasan Bachok pada 196oan. Tetapi disebabkan tidak berpeluang memegang sebarang jawatan, maka beliau beralih arah kepada Pas. Sama perihalnya dengan pengasas Pas iaitu Ahmad Fuad, yang menubuhkan Pas rentetan tidak berpuas hati disebabkan tewas 46 undi kepada Tunku Abdul Rahman ketika bertanding jawatan Presiden Umno pada 1951. Dan British kemudiannya mengambil kesempatan meluluskan pendaftaran parti Pas semata-mata kerana ingin memecah-belahkan Melayu yang ketika itu bersatu teguh di bawah Umno. Pas ternyata berperanan sebagai 'duri dalam daging' tinggalan British kepada bangsa Melayu di negara ini.

4. Umno adalah parti Islam dan disebabkan itulah Umno menjadi wadah pertama perjuangan Nik Aziz sebelum mendaftar sebagai ahli Pas. Maka benarkah hakikatnya bahawa Nik Aziz adalah seorang hipokrit + munafik?

26 comments:

  1. Salam bro Paneh,

    Cuma nak maklum. kalau tuan tak percaya, tuan boleh siasat.

    Adun Gemencheh Dato Kamel menjadi cakap org2 Umno negeri sembilan bila dia ada affair dengan bini org di gemencheh. Akibatnya, isteri org ini diceraikan suaminya. ini bukan kali pertama dato kamel buat perkara sumbang dengan isteri org.. dulu pun sama. jgn jadi macm kes tembak dekat hiway sudahlah

    ORG SEREMBAN

    ReplyDelete
  2. betul cakap anon tu. Dato kamil runtuhkan rumahtangga orang

    ReplyDelete
  3. Apa mau kesah Bro
    UMNO kebal di N9.
    Tak percaya ka.....

    ReplyDelete
  4. Jgn jadi bangang, mmglah Pas bermula selepas Umno tolak Islam sbg rujukan. Ulama Umno keluar dan tubuhkan Pas sbb umno nak kekal mewarisi otak penjajah dan tong najis. Dari umno ke Pas itu bagus sbb orang yg baik tak boleh bersekutu dgn org yg musyrik dan najis dan menolak hukum Allah. Umno itu najis, jelas!!! kalau org Pas masuk Umno, itu ganjil sbb kalau mereka org alim maka sengaja nak bergaul dgn syaitan dan cari makan. Lepas ini kita tgk siapa lagi pemimpin dan ahli umno yg buat onar.. bunuh diri, kena bunuh atau didakwa kerana rasuah... betina dan kerja mungkar.

    ReplyDelete
  5. Pre-mature ejaculation....oppsss, tersasul, yg sebenarnya nak cakap PRE-MATURE ANALYSIS...kalau buat akademik proposal, surely will be rejected!!!

    ReplyDelete
  6. alahai atuk....bersekongkol ngan Cina DAP makan babi tu bukan orang musyrik ke? bukan main betina ke? ngan PKR Anwar lagi haram jadah,bukan setakat betina dia main, jubburi pun dia sapu babe....alahai, isla dan ulama' sangat mereka tu atuk kan....ish2...ta'jub aku....

    yang ano kat atas ni,otak kuning je memanjang...asyik ingat ejaculation...awatnya, anu hang tak berfungsi dgn baik ka sampai jadi immature ejaculation? hang kena p belajaq dgn Nuar Al-Jubburi kot camno nak kasi tahan berjam2...

    tapi takpa la kan,depa ni memang dangkal pun...biarkan mereka terjun dgn labu-labunya....

    ReplyDelete
  7. Sojuk,
    dalam usaha untuk mendapatkan kuasa dan kekuatan maka Islam tidak menghadkan strategi atau kaedah untuk mencapai kemenangan tetapi kaedah itu biarlah dibolehkan oleh syarak, sunnah, ijma dan qias. Ini menunjukkan kamu begitu lemah bacaan agama dan politik. Lain kali jgn malu belajar. Kalau asyik sojuk yoo.. berselimut sampai bila nak keluar berjihad?

    Permulaan hijrah rasul saw, baginda menggunakan orang kafir sebagai penunjuk jalan ketika keluar dari bumi Mekah. Perlembagaan Madinah merangkumi hak-hak dan kerjasama dgn orang bukan Islam dalam mentadbir Madinah. Ada ketikanya, nabi saw memberi izin tentera Islam menyelinap dalam kelompok musuh untuk membuat gangguan/tindakan sabotaj miskipun boleh membahayakan nyawa kerana itu ada ulama yg membolehkan 'meletupkan diri' untuk tujuan peperangan. Ini mungkin ganjil atau kamu terkejut dgn statement ini, sebab kamu itu jahil atau orang kampung kata 'bongok'.

    Bab Nuar dituduh main belakang, itu antara dia dgn Tuhan kelak. Kalau kamu tak tengok dgn mata kepala sendiri dan setakat dgn cakap orang nanti dipertanggung jawabkan di sisi Allah. Janganlah membodohkan diri di dunia dan akhirat wahai Mat Sojuk.

    Kalau Umno berkawan dgn MCA dan MIC boleh pulak hingga Ling Leong Sik boleh tipu jemaah menteri yang kebanyakannya melayu umno. Nik Aziz kalau pergi kuil atau jumpa ketua sami/paderi sempat lagi berdakwah. Kalau pemimpin umno gi Kuil Batu Caves buat apa? ingat balik kes Husin Onn rebah atas pentas ketika pentas roboh. Saya nak bagi tau Sojuk supaya belajar Sirah Rasul.

    Pemimpin Pas sehingga sekarang belum ada terkedepan buat onar macam Umno lakukan, insyaallah. Kalau terbunuh, dibunuh dan dizalimi adalah semasa berjihad untuk menegakkan yang hak.
    Bab

    ReplyDelete
  8. Kenapa ulama2 umno asal yg tubuhkan pas akhirnya keluar pas smula dan join umno selepas 1955? Yang tggl dlm pas masa tu ularsemak yg tak dipastikan asal usulnya? Kenapa ulama tu smua kluar pas dan join smula umno? Apa kata atok yg 'hebat' ni tolong jawab.
    Pemimpin pas xde terkedepan buat onar? Ko hidup zaman mana ni tok? Khayal ke?
    Syarak, sunnah, ijma dan qias tu kasi blaja mendalam sikit tok. Baca hujah tok dah tau tok ni singkat ilmu. Blaja lg ya tok!

    ReplyDelete
  9. atuk ni dah nyanyuk bona ruponya...bawak bertaubat tuk...sudah2 la dengan konsep matlamat menghalalkan cara kerana itu konsep orang2 munafik dan musyrikin....dalam apa jua keadaan pun matlamat tidak akan pernah menghalalkan cara kecuali apabila ia melibatkan situasi untuk mempertahankan aqidah dan darurat2 yang dibenarkan...bersekongkol atau bersepakat dengan kafir harbi bukanlah amalan yang pernah dilakukan oleh Rasulullah...

    suka2 hati pulak atuk ni memfitnah rasulullah..astaghfirullahal'aziiim....taubat atuk....taubat....

    ReplyDelete
  10. salam,

    soba yo atuk,
    jangan dilayan sangat budak2 ni.
    budak2 ni kadang2 emosi tak bertompek.

    pendapat tok hussin dan atuk samo.

    selagi tiada bukti si nuar tu meliwat, selagi undang2 syariah tak dijalankan dgn adil dan telus,

    tok hussin tak berani nak menuduh.
    takut diakhirat nanti tak terjawab.

    TOK HUSSIN

    ReplyDelete
  11. tok hussin dan atuk org yg sama. ayat sama jak. menyamar la tuh. defend diri sendiri. kekeke.

    ReplyDelete
  12. apa ni..jgn gaduh2.
    saiful juboQ senyap saja..hidup senang lenang.
    bole bayaQ gaji bodyguard lagi..kita keja macam nak mampos,beli keta pun hutang.
    ada tak lagi peluang keja macam saiful juboQ..
    masuk court sure menang..pas ni cabut p oversea..setel.

    ReplyDelete
  13. aa.. nampak bona bangang ae mamat sojuk ni. itulah kok tak tau poie belaja. Ekau tolong baca sirah rasul bab hijrah, sapo yang menjadi penunjuk jalan Nabi saw dan Abu Bakar dari gua ke Madinah? atuk bukan memfitnah tapi atuk orang Pas baca kitab sirah dalam usrah bukan macam pencacai umno yang tak ghoti baso dan maleh nah belaja. Kok bangang poie balajar mat sojuk!

    itulah lain kali jangan ikut perangai orang umno iaitu bertuhan dari pusat ko poghut. Ekau tau ko apo kafir harbi? jonih macammano yg dikatakan harbi? ekau tak payahlah ajar orang Pas yang ikut ulama dan ngaji agamo bab mengenal sirah nabi saw. nampak bona bangang ae bilo ekau sontuh bab kafir harbi tu dan tuduh eden menfitnah nabi saw. Atuk nak suruh ekau poie baco buku sirah nabi dulu dan atuk boleh bincang panjang lebar apo yg ekau tak faham. Kok bangang belajarlah dan kok pandai biarlah boleh diikut yo. meh email kek atuk tokparoi@yahoo.com

    ReplyDelete
  14. rilek atuk...orang PAS kan pejuang2 islam...kena la banyak bersabar...awatnya,hang dah rasa paneh miang ka?...atuk...atuk....

    ReplyDelete
  15. spesis org pas mcm atuk ni la yg berhujah suka memperlekehkan org jadi punco penyokong bn dan atas pagar menyampah dengan pas. konon belajar sirah nabi, tapi tak lekang membodoh dan membangangkan org. mcamano la org nak terimo hujah kau. bagus la sirah yg ko blaja tu tok oii. nampak na ilmu ko blaja tu utk takbur dan riak dan bukannya utk memperbaiki diri. rosak la anakcucu ko kok camni gayo ko tok.

    ReplyDelete
  16. inilah lagi satu, orang Islam bila berdepan dgn musuh dan kemungkaran dituntut tunjuk 'gah' kerana siapa yang tunduk atau berpaling dianggap 'dayus' dan hina dina bila berjumpa Illahi kelak. atuk bukan paneh miang atau nak maghah membati buto tapi kito menogor biar bertompek mat sojuk. jangan berhujah main lalu lintang pukang lobih2 laie bab agamo. kok bonci bona ekau kek ulama Pas dan Pas, konolah reserve sikit sobab bilo kito ngaku Islam maka sobusuk-busuk mano pun kita dianggap bersaudara kecuali ekau tak nak ngaku sedagho, itu ekau kono jawablah kek pdg mashyar nanti. tak dapek atuk nolong tu ae.. lagi satu, mat sojuk. ekau tau ko hukum tuhan sesapo yang memusuhi ulama Allah? katakan Nik Aziz itu boto di sisi Allah, ekau kono ingat amaran Tuhan ekau iaitu ' sesapo yang memusuhi ulama Allah, Allah akan isytiharkan perang!!' kek mano planet ekau nak sembunyi mat? ponah kau poie tengok peribadi, ghumah dan apo dio buek selepas waktu pejabat?

    Atuk bukan apo.. cumo nak bercakap apo yg atuk tau dan jauh sekali nak memfitnah nabi atau bermusuh dgn sesapo kecuali dio bonar-bonar cabar kejantanan atuk sebagai umat nabi saw. kok mati pun atuk tak kisah.. dulu memang atuk nyokong umno dan Perikatan tapi selopeh atuk nengok sendiri perangai kawan2 dan pemimpin parti tak senonoh maka atuk pokonan kek Pas di bawah kepimpinan ulama. Yolah dah tuo ni kita dah dokek ko sanun, mano-mano yang lobih ke agamo itulah kito cari. Cubo ekau compare perlembagaan Pas dgn umno dan peribadi pemimpin kedua parti ni.

    ReplyDelete
  17. nate apo laa!!.. bengong belako..!!

    pas tok betul jugok.. umno lebih kure..
    pkr tok leh harap..

    kito pakat buak.. parti so lagi laa.. kito bui namo.. parti ikut suko mok pok aku laaa.....!!

    baso bodo blako.!! duk baloh samo kito..!!

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  19. atuk cakap "ekau tau ko hukum tuhan sesapo yang memusuhi ulama Allah? katakan Nik Aziz itu boto di sisi Allah, ekau kono ingat amaran Tuhan ekau iaitu ' sesapo yang memusuhi ulama Allah, Allah akan isytiharkan perang!!' kek mano planet ekau nak sembunyi mat?" kalau tak betul plak mcm mana tok?
    lagi 1
    "inilah lagi satu, orang Islam bila berdepan dgn musuh dan kemungkaran dituntut tunjuk 'gah' kerana siapa yang tunduk atau berpaling dianggap 'dayus' dan hina dina bila berjumpa Illahi kelak."
    dalam kitab mana ada tulis tok....nak jugak cari sendiri baca...
    kalau atuk baca sirah rasul bab hijrah, tuk tak baca ke bab bagaimana rasul saw, menghormati dan merendah diri pada kawan2nye.... kenape bab itu atuk tak ikut pulak rasul saw...

    ReplyDelete
  20. Alam tulis gini:
    "kalau atuk baca sirah rasul bab hijrah, tuk tak baca ke bab bagaimana rasul saw, menghormati dan merendah diri pada kawan2nye.... kenape bab itu atuk tak ikut pulak rasul saw..."

    Atuk tak tau nak komen apo pasal ni sbb Nabi saw memang menghormati, lapang dada dan bersikap baik dengan sahabat2 dio. Tapi bilo berdepan dgn musuh dan lawan maka nabi saw tak bagi muko sebab orang Islam perlu tunjuk 'izzah ( kuat) dalam menegakkan kebenaran dan cegah kemungkaran. Atuk ghaso si Alam ni bermaksud kito mesti hormat.rendah diri dgn kawan, sapo kawan? sapo lawan, sapo saudara?

    Umno dan Pas tak samo perjuangannya dan perlembagaan pun jauh berbeza. Cumo yang nampak ialah majoriti melayu kek situ tapi nawaitu/ konsep perjuangan tak samo. Pemimpin pun beza akhlak dan gayanya. Pas anggap umno sesat sebab tak ikut 2 pusako peninggalan nabi saw iaitu al quran dan sunnah. Ekau pernah baca perlembagaan umno? kalau tak baco inilah masalah jejuak atau boghuk umno nih.

    Atuk nak maklum kek sini, masa nabi saw ada berlaku pertembungan antara menantu-mertua, anak dgn bapak atau adik beradik dalam perang. Satu bersama nabi dan lagi satu bawah panji Abu Jahal. kalau kau tak faham meh atuk bagitau. Sobab itu, dalam peristiwa Memali, orang umno Baling dan pemimpin pusat arah penahanan Ust Ibrahim Libya dan pengikutnya sebab perbezaan fahaman politik dan kepercayaan agama. Berlakulah pembunuhan 14 orang ahli Pas. Kerajaan tuduh itu semua ajaran sesat tapi yg peliknya tanda-tanda syahid ada kek tubuh para syuhada' itu. Sultan Kodah poie pulak siram air mawar kek kubur mereka.

    Sapo yang sosek nih? atuk ingat baik pengunjung blog si Paneh miang ni poie kek blog= http://syuhada-melayu.blogspot.com/

    yang boto totap boto, yang sosek totap sosek. Atuk seru semua agar berhati-hati bilo bercakap dan milih jamaah untuk berjuang. Topok dado tanya iman.

    ReplyDelete
  21. Atuk ni cuma tercabar dgn posting ni. Sbb tu dia beria2 berhujah. Tahniah paneh miang. Mmg paneh miang atuk ni. Sumber rujukan atuk ni cuma blog syuhada je? Kaji syariah islamiah, kaji hukum tauhid, feqah dot dot dot tu suma tok. Sirah nabi lebih mendalam dirungkaikan oleh ramai ulama, tersohor dlm byk kitab. Jgn baca satu kitab je. Tp jgn rujuk org pas ya tok. Mereka bukan ulama, jauh sekali layak utk digelar pewaris nabi. Tak silap sey org blog ni penah tulis pasal ulama. Cuba cari dlm label depa. Kaji tok...kaji. Kang nampak senteng akal. Dengan musuh islam pun kita kena tunjuk teladan yg baik mcm nabi buat, kecuali ketika peperangan. Bukan tunjuk gah dan riak dgn mereka yg seagama dgn kita. Berperang dgn org munafik pun nabi tak buat, inikan org yg masih menyembah Allah. Orang mcm tok ni la yg rosakkan nama pas.

    ReplyDelete
  22. Islam berpandukan Ad Din akan tetapi parti ajaran syaitan berpandukan Ad Dap sebab itu syaitan pun bolih di jadikan sahabat dia.

    ReplyDelete
  23. org umno sampai bila2 pun bangang juga....presiden mca hina islam terang2an.....knp umno tak dakwah kat si pelakon lucah tu ke....atau umno boleh terima kelucahan tu hak peribadi....apakah pada umno seorang pelakon lucah tu boleh jadi pemimpin negara dan si sojuk dan pengikut2nya akan jadikan kelucahan pemimpin dlm barisan nasional itu satu contoh yg baik dan wajar di ikuti....dan si paneh miang ni pun akan jadikan si lucah tu sebagai idola beliau....kahkahkah...umno ni memang bangang ...dan akan selama2nya akan terus jadi rakyat malaysia yg bangang....wakakakah....si paneh dan si sojuk tu sama2 manusia jenis bangang

    ReplyDelete
  24. atuk tak tau apo sebona ae yang pengaku 'orang Pas' nak hujahkan dan dio suruh atuk kaji-baco banyak kitab. Untuk apo? adakah kerana nak mengiakan perjuangan umno-kebangsaan? atuk mmg tak tinggi mengaji agamo tapi tak pulak sanggup menganut agama suku politik suku. Susah bona ko umno nak ikut mengubah perlembagaan umno kepada islamik sikit? tok mufti almarhum Dato Ishak Baharom, Dr Harun Din dan bekas mufti NS sendiri bersama Pas, adakah mereka semuanya tak ghoti baso dan bodoh menilai sapo yang baik?

    Ekau memang tak baco sejarah Islam, syaidina Umar pogang janggut munafik dalam masjid dan ingin penggal kepala musuh Allah itu apa? bukankah golongan munafik berada dalam neraka paling bawah? orang umno yo yang senteng akal sebab bertuhankan kebendaan. Bukankah ada hadith nabi ttg malaikat menghalau umat nabi dari minum di kolam alkauthar kerana mereka mengaku Islam tetapi mengamalkan amalan menyalahi sunnah? satu agama tidak semestinya satu iman. Lagi satu yang tuduh berkawan dgn syaitan lebih baik, bebudak umno kono poie ngaji agamo sebab apo yang Nik Aziz cakap mungkin tersalah tafsir oleh media umno. Dulu dia cakap Allah juga maha keras siksaan, maha gedebe lalu puak umno yang ghoti agamo melatah. Memanglah Allah Maha pengasih, penyayang tetapi Allah juga Maha segalanya sehingga sanggup mencampak musuhNya ke neraka. Umno rasa mereka gedebe dan ada kuasa tapi dia lupa Allah lebih Gedebe dari mereka. Umno sebenarnya tentang sakit dan merudum sehingga tergila-gila nak bersatu dengan Pas, orang dah tak nak apasal sibuk-sibuk nak kacau Pas? Pas nak kawan dgn DAP tak boleh ke? yang umno poie berkawan dgn Samy Velu dan Chino Ling Liong sik tak apo? Kaki penipu itu lebih elok dari Lim Guan Eng ko? Presiden MCA yang lucah itu boleh duduk sebaris dgn presiden umno? boleh... sebab 2 x 5 yooo..

    itulah ghupo orang umno iaitu tak sudah-sudah senteng akal dan iman.

    ReplyDelete
  25. UMNO N PAS (hari ini) SAMA JE ..
    sama2 bermasalah..

    Jom kita p Kelantan Ramai2 tgk cm ne kerasnya org2 kelantan nie.

    Cm mana berpuak2nya mereka
    dan bdaya keras mereka arr membuatkan wujudnya ISLAM UMNO n ISLAM PAS.

    PAS (hari ini) DAN UMNO SAMA JE
    cuma PAS terover sangat di dunia nie kononnya semua tntg ISLAM dia tahu.. tapi tgk cara thy all.. membuakan org islam lagi takut dgn mereka.

    ReplyDelete
  26. atuk, apa pas cakap? kwn dengan setan lebih baik daripada umno kan.
    tapi dlm quran cakap setan itu musuh yang nyata bg umat islam dan manusia. takde pulak quran sebut umno musuh yg nyata. kalo dah kwn dengan setan maka sahlah perangai pun akan ikut setan. pas+setan=dap.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive