Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Sunday, August 22, 2010

Tinggalkan Satu Peluru

Hidup semalam banyak mengajariku
Ingat-ingat tinggalkan satu peluru
Takut-takut kawan yang berganding bahu
Berkesudahan menjadi seteru
Mana tahu? Dah Jadi hantu

Selagi genting belum datang mengetuk pintu
Siapakah yang kanan, siapa pula yang kiri
Wayang dulu tak pernah reda
Hitam putih terus bertingkah
Helah-menghelah mencuri mimpi

c/o Di mana helang terbang, ke situ ku tuju
Biarpun angin mengganas menusuk tubuh
Di mana, biarpun ke pusar mentari
Ku pergi, asal ku menang!

Begitu juga kata-kata rindu dan cinta
Sehati sejiwa hidup mati bersama
Dusta kini sudah lumrah
Hingga benar sukar diterima
Yang tewas tak pernah dipuja.

Song/Lyrics: M. Nasir

4 comments:

  1. Selama ku hidup d dunia tiada apa mengajar ku
    Tiada siapa nak hantar pada ku peluru
    Malas berkawan mahupun berganding bahu
    Kesudahannya aju bodoh sombong seteru
    agak Agak aku dah jadi hantu

    Selagi Azazil n syaitan bersahabat dgn ku
    Kiri Kanan kalau boleh aku nak sapu
    cerita nHikayat Islam bagi ku dah basi
    Hitam putih tiada padaku lagi hanya mandian warna warni
    Ku ( Paneh Miang)hidup di dunia hanya makan duit ampu

    ReplyDelete
  2. ko mmg klas la paneh. bila ko cakap lirik ni nnt akan diubah oleh puak pembangkang bodoh utk mengutuk, aku x pecaya. tp bila tgk atas ni, hahaha, bagus bro. sah puak pr ni dah sakit jiwa & MENTAL. tp kebolehan ko menafsir aku lbh kagum.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  3. Hehehe. Mmg tipikal depa ni tem. Senang di duga.

    Chord Am.

    ReplyDelete
  4. Hahaha, Salam bro, saya cuma ada 2 peluru dan masih saya simpan

    ReplyDelete

Blog Archive