Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, August 26, 2010

P.O.L.I.T.I.K. P.A.S.

P = Penyokong

O = Orang

L = Liwat

I = Ingkar

T = Terhadap

I = Islam

K = Kerana


P = Percaya

A = Anak

S = Singh


Bila si pembelit bertekak dengan si nyanyuk, maka inilah natijahnya.

5 comments:

  1. U-Untung
    M-Makan
    N-Najis
    O-Orang

    ReplyDelete
  2. Kalau Ramadan pun mereka tidak hormati dengan menyebar fitnah dan sanggup menipu apa maknanya Umno berpuasa?

    Nabi bersabda: “Seseorang Muslim itu mungkin mencuri atau berzina tetapi seorang Muslim tidak mungkin berbohong!”

    ReplyDelete
  3. skali lagi syabas & tahniah kepada paneh miang. akronim yg dibuat dijangka akan dibalas semula, telah pun dibalas dgn akronim lain oleh sang anon. hahaha. memang jangkaan korang tepat la. tipikal pembangkang ni corak fikir depa dah bulih baca. kakakah.

    tapi nak gak aku tau apa maksud anon atas ni? menipu di bulan puasa? siapa buat? orang pas ka pkr? kakaka.

    orang yg baca tersurat saja mana nak faham. hati dah gelap. dah la guna hadis tak sohih. main belasah jelah ko anon. igt jangan putar belit hadis yg tiada perawinya.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  4. Menarik jugak maksud PAS yang tersirat ni Che Din...hehe

    ReplyDelete
  5. Si pecacai UMNO/Bn dah tak dak modal. Mereka kehabisan idea sebab dah memang UMNO/BN tu parti bangsat. Banyak sangat rasuah dan salahguna kuasa yang berlaku, macam mana mereka nak lawan? Dengan hujah bodoh pun kalah,dengan fakta lagilah kalah!

    Cuba jawab isu ini yang paling nyata;

    Rumah khir toyo bekas MB Selangor bernilai 24 juta, dari mana dapat wangnya? jadi MB baru 8 thh dan dengan gaji seorang MB memang pasti takkan dapat dirikan istana semewah itu. Bandingkan dengan menteri besar kelantan yang dah 20 thn menjawat jawatan sama, bagaimana rumah beliau?

    UMNO/BN kata parti itu menperjuangkan melayu tapi mengapa dana persekutuan untuk kelantan sentiasa disekat? Bukankah 90 peratus rakyat kelantan berbangsa melayu? mengapa hasil minyak kelantan tidak diberi kepada yang berhak?

    UMNO/BN kata dia membela anak-anak melayu, maka siapakah yang memansuhkan biasiswa anak2 melayu belajar ke universiti, bukankah UMNO/BN juga?

    UMNO/BN mengatakan mereka membela rakyat tetapi mengapa tol terus-terusan didirikan dan dinaikkan kadar saban tahun bertujuan mencari keuntungan ke kantung UMNO? Bukan rahsia lagi mahathir mengenakan tol untuk membiayai hutang UMNO kepada Maybank dalam pembiayaan bangunannya PWTC.

    Tapi pencacai UMNO memang otak mereka letak kat lutut sebab dek kerana taksubnya dengan parti mereka tidak nampak kebobrokan UMNO yang tidak mampu ditutup lagi.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive