Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, August 30, 2010

Bilo Rakyat RAJA Dayus! Siri 2

Pak Sedaro golak bosar, melihat begitu lombab kito ambil tindakan undang-undang ke atas manusia budak Thiong Hua, yang kobar berada di Muar. Dulu, maso budak gampang ini persenda Lagu Negaraku, kito bori MUKO.

Lopeh tu, dio buek laie. Kali ini, dah masuk kali ketigo. Apokah PDRM dan Jabatan Peguam Negara, tak roti atau takut melaksanakan tindakan perundangan berasas Perlembagaan Persekutuan. Orang macam ini, tidak layak menjadi rakyat? Hukuman buang daerah dan negeri tiada nilai bagi dia. Buang kewarganegaraan BARU setimpal. DiHARAMkan memijak kaki, ke bumi Melayu ini, selagi ado bulan dan bintang.

Budak Cino montah ini ialah spesis yang terkantoi. Ramai lagi spesis budak macam ni, dari kalangan budak Cino, Koling dan Melayu derhaka. Browse you tube, ado pasai budak pompuan mengajuk zikir dengan menDHIKIR BARATkan, zikir ini. Budak ini, kalau ikut bunyi slaga, ialah budak Kelantan. Ini juga pengkhianat, lagi bosar bodobah. Sobab kianat kepada AGAMA.

Kalau ikut, kaedah dan tertib beragama. Kumpulan manusia ini sudah masuk kalangan fasiq. Golongan yang mengaku Islam dalam masa yang sama mempersenda dan mempermain kalimah-kalimah suci sebagai bahan lelucon. Apakah ini mercu tanda MERDEKA? Bumi merdeka 53 tahun, apakah pelajaran di sekolah atau pelajaran di rumah, merupakan silibus songsang?

Menjelang berakhirnya Ramadhan, akan lebih banyak peristiwa yang jelek dan menjengkel kepada rakyat Raja. Mengapa? Apakah yang mengizinkan semua ini berlaku? Siapakah yang memberi nafas kepada semua bala' ini? Bala' paling besar dan bahaya ialah KERACUNAN MODUS FIKIRAN!

Inilah musuh nombor WAHID. Minda rakyat mengalami trauma keracunan dan virus yang sedang berkembang biak. Waspadalah rakyat Raja, banyaklah wirid dan berzikir kepada Allah yang Maha Besar. Bacalah surah Ar-Rahman, moga jiwa kalian sihat, waras dan bijaksana.

4 comments:

  1. Rakyat dayus ekau bising, pemimpin dayus ekau diam. NAMEWEE sampai hari hidup bebas. Kunun nak siasat, takut2 jadi siasatan mcm kes pembayaran 790 juta kpd syt Hong Kong Frilsham yg tak ujud. Lu pikirlah sendiri. De3n melayu pure tak mudah lupo mcm melayu campur Malabari.

    ReplyDelete
  2. Anon 1307, rakyat dayus melahirkan PEMIMPIN dayus. Kau kono INGAT "statement tu". Jadi kalau anak-anak BIADAP, maknanya MAK AYAH dio samo BIADAP.

    Posan orang tuo "Nak kayo adab, rumahlah maqam ABAD, nak bosar kuaso, rakyatlah maqam ADAT"

    ReplyDelete
  3. Syukur berkat perjuangan UMNO berkuasa selama 53 tahun, pegangan saham Melayu dan Bumiputra dari 54 Billion meleset hingga 2 Billion. Tom Tom Bak yersenyum bingai.

    ReplyDelete
  4. Mano budak Cino tu tak bosa kopalo sobab Molayu samo Molayu asyik bertolagah yo. Kito cerito pasal cino namewee tu, tapi kau orang cerito hal lain. Patut kito samo-samo kojoan budak biadap tu. Ini cerito lain dibuek nyo. Ini yo dah menunjukkan melayu tu tak sopakat. Inilah kolomahan kito. Macam ni mampuih lah.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive