Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, March 17, 2011

SULIT: Agong SAMAN Kerajaan

1. Khabar yang diperolehi mengesahkan seorang mantan YDP Agong kini sedang bersiap sedia untuk menyaman kerajaan persekutuan Malaysia.

2. Kisahnya bermula apabila mantan Perdana Menteri Malaysia telah membuat pengesahan secara bertulis untuk mengurniakan sebidang tanah lebih kurang 1 ekar yang terletak di hadapan sebuah hotel ternama di Kuala Lumpur (lokasi terpaksa dirahsiakan) melalui proksi mantan YDP Agong bagi tujuan pembangunan.

3. Namun, pengurniaan tanah melalui proksi itu tidak dapat diteruskan kerana menantu dan kroni si mantan Perdana Menteri kononnya sudah buat projek lain di tanah tersebut sehingga menimbulkan kemurkaan mantan YDP Agong.

4. Perihal ini telah sampai ke pengetahuan Perdana Menteri Malaysia hari ini, dan beliau dikhabarkan telah memohon kepada mantan YDP Agong untuk menangguhkan hasrat menyaman kerajaan persekutuan serta diberikan tempoh bagi menyelesaikan secara dalaman kemelut yang sedang berlaku.

5. Nampaknya Najib tidak habis-habis dengan tugas menyelesaikan timbunan kerosakan yang telah ditinggalkan oleh mantan Perdana Menteri beserta menantu kesayangannya.

6. Dan lebih mengharukan apabila mantan Perdana Menteri itu hanya dibiarkan berlagak seolah tidak ada sebarang kesilapan pun yang pernah beliau lakukan. Hakikatnya, rakyat Malaysia hari ini berpecah belah kerana dasar serta polisi yang dibawanya, namun mantan Perdana Menteri tidak pernah mengakui, jauh sekali cuba memperbaiki kerosakan yang berlaku di sepanjang tempoh pentadbirannya.

7. Sidang Dewan Rakyat pun selalu ponteng, tapi elaun selaku Ahli Dewan Rakyat sebanyak RM6,508.59 tetap 'di sapu' setiap bulan.

8. Kami mengucapkan selamat maju jaya kepada Najib dalam menyelesaikan segala kemelut yang telah diwariskan rejim terdahulu.

9. Dan kalau boleh, Najib nasihatkanlah juga orang rumah tu supaya dok ontok-ontok serta jangan keluar kenyataan sembarangan sehingga boleh menjejaskan kredibiliti Najib selaku Perdana Menteri.

10. Amatlah malang seandainya Najib jatuh hanya disebabkan oleh orang rumahnya yang syok sendiri.

8 comments:

  1. satu lagi tulisan plg bangang oleh penulis blog. Perkara utamanya apsal pulak nk bg tanah kat rajagopal? apa kejadahnya?? ingat ini tanah mak bapak dia ke. hidup la ko menjilat jubo rajagopal. darjat lbh tinggi dr nabi tu diagung2kan.ini bukan pemimpin rakyat,tp pemimpin kroni umno.haktuihh.

    ReplyDelete
  2. wow ini kes paneh. camno paklah bulih buek janji camtu kek agong? biar botul paklah ni. takdo caro utk tolak secaro baik ko pemintaan tak munasabah tu. teringat posan abdullah fahim supayo pemimpin tak makan atas belakang rakyat. rupo eh pesanan abdullah fahim tu ditujukan kek cucu cicit dio sendiri. org ramai sekarang tertanyo-tanyo apo lae kesilapan yang paklah dan menantu dio tu dah buek?

    ReplyDelete
  3. INI BUKAN SOAL BAGI AGUNG TAK BAGI AGUNG. INI SOAL BAGAIMANA SUKARNYA NAJIB NAK SELESAI BENDA TAK PERLU.

    KHAIRY PATUTNYA DAH TAU BANYAK BARAH MENTUA DIA TINGGAL, MAIN LAH PERANAN BANTU NAJIB BALIK, DAFTAR PENGUNDI BARU KER, JANGAN BUAT BENDA MEGHAPU KER..

    ATAU SEKURANG KURANGNYA KALAU TAK MAMPU, TURUNLAH BAGI ORANG LAIN BANTU NAJIB..

    ReplyDelete
  4. kesian kat dsn nak setel masalah paklah dan kj. patut la kj senyap je sekarang. apa apa pun, go rosmah go. ramai lagi kat luar sana yang suka tengok imej d power of woman yang rosmah bawa.

    ReplyDelete
  5. Sume ni salah Nik Aziz.. Dia tak pernah doa kesejahteraan untuk Malaysia.. Asyik doa pecah porot je..

    ReplyDelete
  6. aku tak ragu langsung dengan crita kau ni paneh. cuma aku amat-amat berharap supaya zaman najib ni cuba la kawal atau kurangkan pemberian andai ada mana-mana pihak istana yang menuntut projek daripada kerajaan. zaman mahathir dulu orang istana takut-takut juga nak lobi projek. tapi zaman tun dol yang bebal main kasi je. najib kena pandai main tarik tali. bukan tak kasi langsung tapi berpada-padalah. tapi aku nak puji juga pada orang istana yang tak harap langsung projek kerajaan tapi mereka berniaga di luar negara. ramai orang istana sekarang dah bijak-bijak. mereka tahu dan sedar akan kepentingan rakyat. kepentingan istana juga perlu dijaga kerana merekalah benteng terakhir melayu dan menjamin 50% hak melayu di negara ini.

    -old school

    ReplyDelete
  7. ape daa yg kecoh2 ni...sume same je..dr sultan sampai la ke PM n bik mama..sama je prngai...

    ReplyDelete
  8. kito apo dapek...? hutang keliling pinggang.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive