Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, July 8, 2008

Anwar Yang Kelakar

Berikut merupakan kenyataan2 Anwar dalam akhbar2 tempatan:-

Menurut Anwar, dakwaan liwat yang dibuat terhadapnya ketika beliau hampir pasti membuat perjalanan kembali ke arena politik selepas pembangkang memenangi 82 kerusi Parlimen pada pilihan raya 8 Mac lalu.

Katanya, sejak pilihan raya Mac lalu beliau mempunyai jumlah Ahli Parlimen mencukupi untuk membentuk kerajaan baru dan sedang berada pada landasan menuju kekuasaan.

"Momentumnya masih berterusan dan saya akan memantau perkembangan. Ia tidak pernah sebaik sekarang, mereka tahu mengenainya.

"Ahli UMNO dan Ahli-Ahli Parlimen berjanji untuk keluar dan membantu saya berkempen, jadi mereka datang dengan dakwaan seksual ini bagi menghalang saya berkuasa," dakwanya.

Menurut Anwar, berikutan pengalaman yang dialami sedekad yang lalu beliau tidak mempercayai proses undang-undang dan mendakwa terdapat elemen dalam kerajaan yang merancang dakwaan baru terhadapnya.

Nota: Nampaknya Anwar hanya mahukan KUASA dan bukannya keadilan, kemakmuran dan perpaduan. Marah betul dia apabila cita2 untuk berkuasa terbantut. Orang yang marah sudah tentu tidak waras fikirannya dan beliau sudah tentu sanggup buat apa sahaja untuk mencapai cita2nya. Anwar juga menyatakan bahawa beliau tidak percaya pada proses undang2. Apa agaknya komen hakim2 di Malaysia ni terutama Ian Chin dan hakim yang membebaskan Anwar atas alasan teknikal tu.

28 comments:

  1. Najib lagi kelakar..."SAYA PERCAYA PADA SISTEM"..ni lah paling bodoh aku dengar...bukan nak percaya pada Tuhan waktu2 begini..percaya pada sistem..yerlah sistem tu dia yang buat..beranilah

    ReplyDelete
  2. at least dia dia tahu apa yang dia percaya...yang ko percaya pada nuar peliwat lagi la bodoh...lu pk la sendiri!!!

    ReplyDelete
  3. kau ada check ker nuar tu buat??ke kau ade scandal ngan saiful tu sampai kau percaya saiful kena liwat??

    ReplyDelete
  4. ni apahal anonymous jwb sesama sendiri ni? ni la masalahnya takde identiti nih. macam si nuar tu yg ado krisis identiti yg tak tau nak masukkan 'alatnya' kat mana.

    ReplyDelete
  5. http://jebat1511.tripod.com/HarunDin.htm


    jangan gaduh-gaduh..bacalah artikel diatas dan buat lah keputusan sendiri samada korang percaya Anwar meliwat atau tidak..yang pasti korang semua bukannya nampak Anwar meliwat..kalau pun benar, apa nak gaduh, biarlah dia dengan Tuhan..yang kita ni sepatutnya memperbaiki diri kita sendiri.

    ReplyDelete
  6. Salam Paneh,

    Den lari ke Masjid sajalah sekarang ni kalau nak tenang.

    Pusing kiri Anwar, Pusing Kanan Anwar, on handphone Anwar, On TV Anwar, buka paper Anwar, buka blog lagilah..

    Apalah susah sangat, si Anwar ni atau si Saiful tu, junjung saja lah Quran tu macam yang Mufti Muda Perlis tu sarankan.

    InsyaAllah, rakyat jelata akan 'tenteram sikit' baru tahu siapa benar siapa salah.

    Kalau BOHONG masa sumpah, maknanya tempah NAHAS di dunialah, belum lagi NAHAS di akhirat, waliyazubillah..

    Ya Allah, Selamatkanlah Bangsaku, Agamaku dan Negaraku!!!! Amin!

    ReplyDelete
  7. Sdr I.san,

    Botolah den tak kisah Nuar tu nak berjubo ke tidak. Dia suko dia bueklah kok tak takut kono boduk kek akhirat sok bueklah. Tapi masaelah eh dio becito-cito nak jadi perdana mentori kito somo. Nak ko kita somo perdano mentori yang selero eh lain macam sikit. Den cakap toghus toghang den tak hendak. Sobab tu den nak tahu boto ke tidak dia buek. Kalu setakat Nuar budak pilah kampong Bomban tu ko den tak peduli doh pokok kek kaulah. Tapi ni Nuar Berahim!!!. Tentang ucapan Harun Din tu den dah lamo tahu dah. Itu ceghito lamo. Den cuma nak kobakan kalau macam tu hebat eh Harun Din dan kito somo pecayo tak payahlah kito ado hakim doh. Kerajaan bayar yo kek Harun Din. Kojo eh ghabo dado oghang salah. Lopeh polis tangkap bawak ko Harun Din. Harun Din pun ghabo dado oghang tu lopeh tu toghus tahu dio salah ke tidak. Kalu salah masuk penjgaho kalu tidak lopeh kan. Sonang tak payah membazir duit rakyat!!!!!!

    ReplyDelete
  8. ramai yg salah faham berkenaan cakap2 org ttg harun din pegang dada nuar dan tau nuar tak bersalah.

    sebenarnya yg berlaku ialah harun din tanya nuar sendiri sama ada "ini semua fitnah atau kebenaran?". nuar jawab "ini adalah konspirasi fitnah". maka harun din pegang dada nuar dan kata "saya puas hati kerana saudara sendiri bercakap dengan saya secara mulut bukan (dari) akhbar yang ini sebagai fitnah".

    maknanya harun din percaya cakap nuar dari mulut nuar sendiri yg nafikan kes 'leewat' tu. bukannya harun din tahu nuar cakap benar hanya dgn pegang dada je.

    bak kata sontoloyo, kalo harun din hebat sgt dengan tau seseorg itu bersalah atau tidak dgn hanya memegang dada, maka tidak perlulah kita habiskan duit dan masa rakyat buat mahkamah dan bayar hakim. harun din je bole selesaikan.

    ReplyDelete
  9. Astaghfirullah....ni kepercayaan kurafat mana pulak ni??? Sejak bila pulak salah atau tidak seseorangf ditentukan dengan hanya menusap dada ni???? Aku rasa sehebat Rasulullah yang dikurniakan mukjizat dan ketinggian darjat di sisi Allah pun tak berani nak buat main2 bab hukum....Ini memang sah sesat ni!!!

    ReplyDelete
  10. uisshh ini bukan khurafat dan kepercayaann..napolah hang semua bodoh sangat..tu hang keno nilai la..pasal hakim dinegara ni, takkah harun din nak jadi hakim pulak...kito menilai jer jangan percaya..seburuk2 anwar tu bini dia takdelah dedah aurat..takkan nak kata dedah aurat pun mazhab mana pulak dalam islam kalau hang org islam..kalau nak betulkan org, betulkan diri sendiri dulu..takkanlah dedah aurat tak pakai tudung jadi trend lak...jgnlah cakap pasal agama kalau tak tahu..mana harun Din boleh jadi hakim, kalau yer pun benar, harun din takleh jadi hakim sebab mahathir sure tak bagi punyo

    ReplyDelete
  11. I.san ni sebijik macam anwar. org hujah pasal kes harun din, dia konar hujah pegi aurat pulak. nuar pun sama...org cerita pasal kes liwat dia, dia pusing pasal najib la, report pasal peguam negara dgn kpn la, ancaman bunuh la etc. org2 keadilan mmg mcm tu. bila dia tak bole jwb sesuatu isu, dia pusing pegi attack isu lain. taktik lapuk.

    ReplyDelete
  12. Che Yah, bukan pusing, kenyataan..takpe lah Che yah, hang tak nak percaya dah la...siapalah Harun Din tukan kalau dibandingkan dengan Pak lah, Najib dan Rosmah tu..

    ReplyDelete
  13. aku raso la kan ko ni I.san memang dah kono rasuk dek nuar tu ha...ko poi la jumpo dongan si harun in tu...dio memang teror bab2 nak keluar kan antu ni ha...macam2 hantu dio bulih halau...ko poi la kek dio,lagipun ko kan percayo dio lobih ko percaya pado orang2 lain...

    kalau setakat pakai tudung, bolum tontu lai baik hatinyo ha...ontah2 lagi teruk pasal dok bersekongkol melindungi peliwat....kesian kek wan azizah tu kan...eko tak poi jumpo dio ko tonangkan hati dio tu ha...tak pun ekau suh dio poi jumpo harun din tu ha...

    ekau ni patutnyo, kalau sayang na ngan nuar tu suh la dio bertobat, bukan dok p jumpa orang agama untuk kaburkan mata rakyat jelato...kalau nak tunjukkan sangat tak bersalah, mintak doa dengan Allah la kasi tunjuk dia tak bersalah...Nuar kan alim orangnya....kenapo tak suh ajo dio tu imamkan semuo orang2 PKR pastu doa sama2 pengikut dio minta allah tunjuk yg sebenar...napo tak buek?????tak berani ko????

    Sudahla!!!!Kalau da bacul sondol bontot orang tak payah nak banyak cerito ha...

    Si azizah tu, kenapo lopeh budak tu buek aduan kek polis poi jumpo dolah badawi secara tertutup???Poi la buek laporan polis jugak...banyak sangat petunjuk2 yg menentang nuar...ekau ni nak ikut orang jgn la ikut secara bodoh membuto tuli....biar berpado-pado!!!

    ReplyDelete
  14. siapalah nuar kalo nak bandingkan dgn harun din tu.

    ReplyDelete
  15. Hahah..biaq nuar sondol che yah je lah kalau dek percayo..sojuk pun boleh jugak kalau nak try..bangan betul..kalau dah tak pakai tudung, berdosa besar, baik setara mana pun dosa tu tetap ada...itu hukum bukan 'SISTEM'..walaupun dia dengan Tuhan, tapi macam Rafidah Aziz nak tegur Nik Aziz la...

    ReplyDelete
  16. kumpulan generasi baruJuly 7, 2008 at 2:59 AM

    pening la kami baca tulisan panas tok sojuk nih. macam baru belajar menulis je. rosak la bahasa mcm ni.

    ReplyDelete
  17. Memetik kata2 panas tak sojuk:
    "Hahah..biaq nuar sondol che yah je lah kalau dek percayo..sojuk pun boleh jugak kalau nak try.."

    Konklusinya anda memang bersetuju la ye yang si NUAR BERAHI tu memang kaki peliwat...bagus2...akhirnya ader jugak orang2 PKR yang ikhlas nak buat pengakuan mengatakan pemimpin mereka sebenarnya memang kaki peliwat...Bagus la kalo sedara da sedar...

    ReplyDelete
  18. pada pandangan saya, sy selaku ahli UMNO menggesa kepada kalian, agar berpegang kepada syariah, saya sarankan kes ini dibawa kemahkamah syariah, sy bukan nak membela nuar, tetapi janganlah menjatuhkan hukum, sebab beliau baru dituduh, penggunaan hukum syariah amat adil dalam kes ini, ini utk mengelakkan perpecahan melayu. Paklah perlu take note dan jadi org tengah.

    Berkenaan kes najib, saya berpendapat Najib dan rosmah perlu menyaman RPK, jika beliau berada ipihak yg benar. Penarikan akuan bersumpah Bala dalam tempoh 24 jam amat menimbulkan banyak persoalan dan spekulasi, Najib perlu menjawab!!!! Saya khuatir UMNO akan hancur disebabkan Najib!!!!!! Beliau harus sedar, zaman sekarang zaman blogger, maklumat diinternet lebih awal dari surat khabar utusan!!!



    Penyokong Muhyidin

    ReplyDelete
  19. Hidup islam Hadhari..islam buatan UMNO!! Artis berleluasa, fitnah berleluasa, hilang anak berleluasa, hukum islam sebenar mainan2 ajer..'tak pakai tudung tak semestinya jahat'..

    ReplyDelete
  20. Statment Paklah berkenaan fitnah brluasa, sebenarnya ditujukan pada Najib dan Anwar....Kita tak tahu siapa yg benar atau salah,.

    Apa nak jadi dengan bangsa melayu!!!Suka mwmbuat fitnah demi politik, aku malu dengan kes liwat dan pembunuhan,

    Pada pandangan setengah 2 manusia adakah kita mahu pembunuh manusia (najib)jadi PM? atau peliwat (anwar) jadi PM?
    Kalau kita bersandar kepada hukum syariah, memang semua fitnah ini tidak akan wujud!!!!

    Jika kita berpegang kepada sistem yg dicipta sendiri, memang bangsa kita akan hancur!!!!

    Ingat bala allah akan turunkan dalam pelbagai bentuk, spt kenaikan petrol, kemelesetan ekonomi atau musibah alam, atau bala akan datang pada anak cucu kita...

    Ingat bangsa lain tergelak kat bangsa kita dgn perkara2 ini!!!!

    Anak cucu kita akan menghentam kita dimasa depan!!!!

    ReplyDelete
  21. Artis berleluasa, fitnah berleluasa, hilang anak berleluasa, hukum islam sebenar mainan2 ajer..'tak pakai tudung tak semestinya jahat'..

    APA BEZANYA PUN DENGAN ISLAM YANG PAS DAN PKR PERJUANGKAN???

    ReplyDelete
  22. bezanya pemimpinnya dari kalangan ilmu agama yang tinggi..bila ada ilmu barulah boleh memimpin ke jalan islam..sama jugak nak baiki kereta cari pomen, sakit cari doktor, takkan sakit pi cari tukang kebun..jadi bila pemimpin takde asas islam yang cukup, ni lah jadi nya, pegang tangan situ, pegang tangan sini, menjoli situ sini, tuduh situ tuduh sini..islam sebenar ngan hadhari pun tak leh beza.. ap bende lah hadhari tu?? al-quran pun mengggariskan lengkapnya islam ini..toksahlah ditambah ngan hadhari lagi

    ReplyDelete
  23. inilah susah bila tak faham soalan...rendah beno tahap penaakulan anak2 murid pengikut alim ulama' PAS ni kan...serendah tahap IQ orang2 PAS jugak la...harap ilmu jer tinggi tapi tak berguna buat apa????

    ReplyDelete
  24. dah tu umno tinggi sangat ke iq nye..tido sana tido sini bunuh sana bunuh sini..bangang!

    ReplyDelete
  25. Salam perpaduan kepada semua komentar,
    Sekarang ni macam2 jadi sejarah dalam arena politik negara. Saya ingat lagi apabila Pakatan Rakyat (PR) menang di 5negeri. DSAI mengatakan bahawa "...rakyat telah membuat perubahan dalam politik negara..inilah SEJARAH baru dalam dunia politik kita.." tepat kata2 DSAI ini.Saya menyokongnya kerana beliau adalah insan yang suka buat sejarah. Hari ini, DSAI dah buat 1 sejarah iaitu malaysia menyokong pemimpin liwat.Ini patut dijadikan 1persepsi kepada pengundi2 yang memangkah Perosak Kerajaan Rakyat @ PKR. Anwar akan tubuhkan 1 kerajaan dengan pendekatan lain iaitu Pakatan Kerajaan Rasuah @ PKR. Pertama DSAI kata lepas PRU12,
    dia akan mengulingkan kerajaan BN dengan 'membeli' 40 ahli parlimen yang mana nilai seorang ahli parlimen adalah RM 15juta. Ketika ini mengapa tidak wujud 1 persepsi dikalangan rakyat iaitu DSAI membeli hak rakyat dengan RM. Apabila Paklah tampil dengan kenyataan BN mempunyai kerajaan yang kukuh serta sokongan yang kuat, DSAI senyap seketika soal beli MP. Tak sampai 3bulan, timbul pulak soal liwat. Yang kedua, mengapa isu liwat ini wujud apabila isu anwar dah 'sejuk'? Mengapa rakyat tidak melihat adakah ini konspirasi Anwar? Lepas tu buat statement kata hanya 4orang MP yang akan 'lompat parti'..Mana hilang 36 yang lain? Kemudian pergi menyorok do kudataan turki. Soalan yang timbul lagi, mengapa pergi ke turki? Sedangkan turki hari ini sedang 'apply' jadi anak angkat US. Kenapa anwar tak mahu ke kedutaan Iran atau China? Bukankah 2 negara ini mempunyai ciri-ciri negara yang kuat dari segi ketenteraan dan prinsip menentang US. Mengapa ini tidak menjadi 1 persoalan di fikiran rakyat? Saya menguraikan begini kerana DSAI menyatakan sebab dia menyorok adalah sebab keselamatan dirinya terancam.Mungkin ada betulnya dakwaan anwar bahawa beliau terancam. Mungkin rakyat di kawasan 36 MP tadi marah dengan anwar yang nak 'beli maruah' mereka. Maka anggaran kalau 1 MP mempunyai 25,000 pengundi, maka 36 MP X 25,000 orang = 900,000 orang yang nak bunuh dia.Patutlah dia takut sangat.Maka bukanlah konspirasi kerajaan.Ia adalah konspirasi rakyat terhadap anwar. Wujud lagi 1 sejarah dalam politik negara.Anwar layak diberi anugerah pencipta sejarah terbaik.Dah keluar dari kedutaan turki, buat kenyataan kata najib terlibat. Kononnya kerana saiful ini berjumpa najib secara peribadi di sri satria. Ini lagi 1 cerita benggong. Yang si saiful ni nak minta perlindungan.Bukan pada najib. Saiful patut jumpa Paklah, sebab polis di bawah Paklah. Jumpa najib bila nak pegi bom israel je.Kenapa taknak jumpa paklah? takut pulak cerita tak jadi sebab paklah ini orangnya kuat agama.Jadi tak logik paklah nak buat benda tak elok. Najib ni pernah wujud banyak skandal jadi pegi lah kat najib baru cerita jadi box-office.Sehingga saat ini saya masih menunggu sidang media saiful ini. Kalau benar dia jadi mangsa, buatlah PC dengan bukti-bukti.Tiba-tiba anwar angkut pulak balasubramaniam yang pulak buat PC kononnya najib terlibat dengan altantunya.Mana saiful?? dah jadi cerekaram pulak. Si bala ni pulak boleh buat 2 akuan bersumpah yang mempunyai kenyataan yang berlainan. Dah masuk pulak musa hassan dengan ghani patail. Ehh mana cerita liwat anwar? mana cerita soal anwar takut? mana endingnya??
    Justeru, saudara teliti dan fikir semula. Tak wujud dalam dunia ni 1orang manusia yang dah hampir gagal membuat konspirasi untuk mengagalkan lagi dirinya. Hanya orang yang 'desperado' yang akan membuat pelbagai helah demi mengapai impian nya menjadi realiti.
    Anwar yang rakus mencari kuasa kini dengan selamba mengadaikan maruah serta hak orang melayu di negeri jajahannya. Hari ini, Parti Anwar Sayang terus dibelai anwar agar terus berusaha menghakis hak orang melayu. Jadi, sebagai rakyat, kita ubahlah minda.Hari ini, saya menyesal kerana menyokong Wan Azizah dan bonekanya.
    Salam Muhibbah

    ReplyDelete
  26. kesian tgk org 2umno!!!percaya dan taksub sangat dengan media2 arus perdana serta pemimpin favorite mereka. Anda jgn telan bulat2 media perdana, kerana media perdana merupakan diantara faktor kejatuhan BN,pemimpin BN yg laknat harus dinyahkan dari persada politik!

    aku harap kalau kuli or muhyidin naik, mereka akan martabatkan bangsa melayu dari kacamata bangsa lain..

    kekadang aku sbg ahli umno malu nak ngaku ahli, tapi demi perjuanagn bangsa melayu aku tabahkan hati..

    politik oh politik.

    ReplyDelete
  27. "Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya" - Surah Al-An'aam(ayat 67)

    Den sedang berfikir, siapa yang paling 'beruntung' dalam kes Anwar dan Najib sekarang ni? Jangan hilang fokus dah la.

    ReplyDelete
  28. mana-mana pemimpin yang kita rasa was-was tu kita tolak tepilah, tak kira kerajaan ke pr ke. Lantik le yg lebih berwibawa yang boleh memimpin kita tanpa kita rasa was2.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive