Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, July 17, 2008

Tiada Cerita Lain Ke Malaysia?

Berita2 hari ini:-

CID chief explains why Anwar was arrested earlier
http://www.thestar.com.my/news/story.asp?file=/2008/7/17/nation/21843310&sec=nation

Alasan Anwar enggan beri sampel ujian DNA
http://mstar.com.my/cms/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_306c73e3-c0a85062-14c4ac90-4f2de7a6

Anwar perlu lapor diri ke IPK 18 Ogos- Wan Azizah
http://mstar.com.my/cms/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_2fd0b947-c0a85062-14c4ac90-28cf8770

Anwar tidak dikasari ketika ditahan, kata Wan Ahmad Farid
http://mstar.com.my/cms/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_2bc5a782-c0a85062-14c4ac90-493946c8

Perbahasan kecoh apabila cara penahanan Anwar dipersoal
http://mstar.com.my/cms/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_2b9c92dc-c0a85062-14c4ac90-c3c90547

Pemandu teksi didakwa lakukan seks luar tabii
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0717&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_24.htm

p/s: Pemandu teksi pun nak 'glamour'.

9 comments:

  1. Salam Paneh,

    Terima Kasih atas penjelasan panjang lebar pada blog Mak Cik tadi, barulah Mak Cik tahu penjelasan penjelasan pada isu yang selalu dibangkitkan ini.

    Paneh sungguh berpengetahuan dan nampak ada pengalaman politik. Mak Cik ni permerhati luar sahaja dan apa yang ditahu pun melalui media sahaja.

    "Tiada cerita lain ke Malaysia"

    Paneh,

    Nampaknya buat masa ini, INIlah ceritanya.

    Meloyakan..

    ReplyDelete
  2. paneh, ini semua media pro BN. somethng wrong dgn media kat malaysia

    ReplyDelete
  3. anwar satu dunia heboh...tapi najib ngan rosmah cam tu jer nafi..takper, Allah Maha Adil, suatu hari nanti keberan akan terbukti...

    Banyak dah sekarang ni bukti keadilan yang kita dapat lihat:

    1. Kekalahan teruk pilihanraya
    2. mahathir keluar umno
    3. ketua polis negara dulu dah terima balasannya..
    4. Silap haribulan umno dan BN terkubur terus

    ini semua bukti yang nyata..bersabarlah..

    ReplyDelete
  4. Apa ingat semua isu dalam media BN salah ke? Bagus betul ke Siasah atau Harakah, adil dan tak menyebelahi mana2 pihak?

    Anonymous, tak satu pun dalam 4 perkara tu yang aku tengok memihak kepada keadilan... Agaknye DAP perintah Penang tu kira adil laa ek? Nasib je dapat kat Melayu di Selangor & Perak. Kalau ilihanraya laa kayu pengukur ngko pada keadilan. Dr M keluar UMNO? Ketua polis terima balasan? Mana keadilannya tu, habaq mai sikit?

    Aku ingat dulu PAS kata banjir kat Selangor adalah bala Tuhan kat pemerintahan UMNO... gelak aku. Mana tidaknya, kat Kelantan waktu tu tiap2 tahun hujan, bagi diorang pulak itu adalah ujian Tuhan kepada hamba yang dikasihiNya. Ngko tengok laa sendiri mcm mana PAS memutarbelitkan sesuatu perkara untuk kepentingan peribadi dan agenda parti mereka shj?

    Renung2kan, dan selamat beramal!

    -Rasah

    ReplyDelete
  5. Salam Paneh di Pagi yang mulia bulan Rejab yang mulia juga,

    Gangga Awana, ada menjawab tulisan Paneh pada komen Mak Cik Kenagan 1998.

    ReplyDelete
  6. haha..apa kaitan isu banjir pulak..bangang betul..memang pembelit !

    ReplyDelete
  7. Berita hari ini di utusan meloya:

    Macam ni ke sikap anggota polis yang akan siasat kes anwar???

    PETALING JAYA 18 Julai - Seorang anggota polis mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen hari ini atas dua tuduhan, merogol dan memaksa seorang pelajar melakukan seks oral terhadapnya dalam bilik maklumat Balai Polis Putra Heights dekat sini.

    Konstabel Jamil Abdul Sah, 27, didakwa melakukan dua perbuatan itu antara pukul 6 dan 7 pagi, 18 Jun lalu. Ketika kejadian mangsa berusia 17 tahun.

    Hakim Balqis Aini Mohd. Ali membenarkan tertuduh diikat jamin RM15,000 dengan seorang penjamin.

    Tertuduh akan dibicarakan mulai 22 Oktober ini. Dia kini ditahan kerja. - Utusan

    ReplyDelete
  8. salam melayuangkat

    rasanya paneh takde kerana berkursus. kena la tunggu dia balik.

    ReplyDelete
  9. ya media bn punca seala masalah. TV3 especially.....memperbodohkan org, bila la nak insaf!!!banyak berita palsu, yg best no. ekor jer...saya prefer sinar...harakah media pas x balance, siasah kira ok la,balance....

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive