Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, July 18, 2008

APA LAGI ALASAN PKR???

BELUM JELAS LAGI KAH WAHAI RAKYAT MALAYSIA BAHAWA LELAKI YANG KONON MEMPERJUANGKAN ISLAM LIBERAL INI ADALAH EJEN AMERIKA i.e. YAHUDI???

Amerika beri perhatian serius

WASHINGTON 17 Julai - Amerika Syarikat (AS) melihat penahanan pemimpin pembangkang Malaysia, Datuk Seri Anwar Ibrahim atas tuduhan liwat sebagai sesuatu yang perlu diberi “perhatian serius”.

“Kami percaya penahanan ke atas tokoh pembangkang Malaysia, Anwar Ibrahim, menimbulkan tanda tanya dan kebimbangan.

“Kami mendesak pihak berkuasa Malaysia menyelesaikan perkara itu secara adil mengikut undang-undang Malaysia,” kata jurucakap Jabatan Negara, Sean McCormack dalam satu kenyataan hari ini.

Anwar menafikan tuduhan terbaru itu dan menyifatkannya sebagai konspirasi untuk menghalangnya daripada berkuasa dan menggagalkan kepulangan beliau dalam arena politik serta rancangan menggulingkan kerajaan dengan bantuan menteri yang berpihak kepadanya.

“Penahanan itu adalah ‘satu perkara yang diberi perhatian serius oleh kami dan masyarakat antarabangsa’.

“Kami harap siasatan ke atas tuduhan tersebut tidak digunakan sebagai alat politik untuk menutup mulut pengkritik kerajaan,” ujar Presiden Institut Republikan Antarabangsa, Lorne Craner dan Presiden Institut Demokratik Kebangsaan, Ken Wollack.

– AFP

p/s: Imej Islam yang dibawa pun Islam Liberal...Liberal yang bagaimana? Yang mengikut telunjuk Yahudi? Sewajarnya Islam tidak diberi sifat2 seumpama itu kerana Islam yang Rasulullah bawa sudahpun lengkap dan syumul sifatnya...Mengapa perlu ada Islam yang liberal dan Islam yang tidak Liberal? Ini semua hanya perangkap yang dibuat oleh Yahudi untuk mengelirukan umat Islam...Jangan kita terperangkap dengan helah musuh durjana ini...Malang sekali Anwar memjadikan dirinya sebagai alat Yahudi untuk menghancurkan negara bangsa ini...

19 comments:

  1. Tiga soalan untuk bakal PM

    http://www.youtube.com/watch?v=QNvA4tHtqO4

    sumber:
    http://anwaribrahimdotcom.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Itu hak america la..jgnlah pulak kata anwar tu agen yahudi..dia pernah jadi profesor kat america..kalau macam tu sapa2 yang belajar kat america kira agen america la..apalah singkat sangat pemikiran

    ReplyDelete
  3. itu je ke alasan paling kukuh orang2 PKR...memang sah dah ketandusan alasan...penyudahnya, sokong amerika jugak...elok la tuh...nanti bila amerika dah datang jajah malaysia ni, buat macam kat iraq, masa tu baru ko nak bertaubat...bagus2...

    ReplyDelete
  4. kenapa fitnah perlu dibenarkan..lawati posting terbaru saya.

    ReplyDelete
  5. abis tu ingat america tu nak buat negara kita macam iraq ker? takde batu ke semua kalau america serang lancarkan roket2, kapal selam C4 najib beli tuh..itu pun takut ka?

    ReplyDelete
  6. nampaknya ano ni lebih suka kita diserang oleh amerika berbanding berusaha daripada serangan itu berlaku....memang dasar penderhaka,sanggup melihat bangsa sendiri dibunuh...

    ReplyDelete
  7. wahai ano 4.26pm

    orang2 kita yg belajar di amerika tu takde la pulak amerika nak defend mcmana dia defend anwar. kenapalah agaknya ya? apa istimewa anwar?

    ReplyDelete
  8. Politik Malaysia sudah menjadi bertambah kucar kacir....

    Nampaknya nasib rakyat Malaysia semakin kabur....

    ReplyDelete
  9. ini hanya persepsi org UMNO. Biasa la politik menghalalkan cara:p,

    Bagi aku amerika dah lama jajah negara kita, contohnya pakaian-levis, perbankan-citibank,arak-jamaludin jarjis,hiburan-semuanya influence sana, keselamatan-tentera maerika pernah buat latihan bersama dgn tentera malaysia(ada udang disebalik batu), filem-semua cerita matsaleh amerika menguasai panggung kita,matawang-kita masih bersandarkan dollar, banyak lagi la kalu nak cerita,


    so tak payah cita la pasal agen amerika, lu fikirla sendiri!!!!!sama jer UMNO dgn Anwar!

    UMNO kena ubah taktik lama.....rakyat dah bosan dengar propganda bangan ni!!!

    ReplyDelete
  10. Ku Li janji DEB untuk semua kaum
    Jul 18, 08 8:00pm
    Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh berkata beliau akan mengubahsuai Dasar Ekonomi Baru (DEB) bagi memastikan pelaksanaannya lebih mantap sekiranya dipilih sebagai presiden Umno.


    tengku razaleigh 01Katanya, dasar itu akan diperkemaskan lagi kerana ia adalah untuk kebaikan semua kaum dan bukan dikhususkan untuk kepentingan orang Melayu sahaja.

    "DEB yang dilaksanakan semasa pentadbiran bekas Perdana Menteri, Tun Abdul Razak itu bukan sahaja untuk kepentingan orang Melayu, malah untuk kebaikan semua kaum di negara ini.

    "Nampaknya selepas pelaksanaannya, dasar berkenaan belum menunjukkan perubahan ketara kepada kemajuan ekonomi orang Melayu dan apa yang perlu kita buat ialah mengemaskan lagi pelaksanaannya," katanya kepada pemberita hari ini.

    Menurut Bernama, beliau sebelum itu merasmikan persidangan tahunan cawangan-cawangan Umno dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas dan Nenggiri di Dewan Bukit Chekati, di Gua Musang.

    'Bukan tamak kuasa'

    Sementara itu, ketika berucap merasmikan persidangan tahunan cawangan-cawangan dalam DUN Paloh di Dewan Orang Ramai Ciku Satu, dekat Gua Musang, hari Tengku Razaleigh berkata beliau bukan tamak kuasa atau gila untuk jadi perdana menteri apabila menawarkan diri untuk bertanding jawatan presiden.

    Sebaliknya, katanya, beliau menawarkan diri untuk jawatan tersebut untuk memulihkan Umno kerana rakyat sudah hilang kepercayaan terhadap parti itu.

    "Saya bukan tamak kuasa atau gila nak jadi perdana menteri, tetapi apa yang saya nak perjuangkan ialah membela bangsa Melayu dan membendung kadar kemiskinan yang masih tinggi.

    "Orang yang menuduh saya tamak dan gila kuasa itu sebenarnya yang ingin mengadaikan maruah bangsa Melayu," katanya.

    Sehubungan itu, beliau mengecam pihak tertentu yang menuduhnya mempunyai kepentingan diri apabila menawarkan diri bertanding jawatan presiden Umno.

    Ditanya mengenai sikap Umno Kelantan yang menyambut dingin hasratnya itu, Tengku Razaleigh berkata, beliau tidak merasa goyah atau hilang keyakinan apabila ada pihak di negeri itu yang menyuarakan sokongan kepada presiden dan timbalan presiden parti sekarang.

    "Saya tetap dengan pendirian saya untuk bertanding dan keputusannya sama ada saya menang atau kalah ditentukan oleh anggota parti dalam perhimpunan Agung Umno nanti," katanya

    -confused!

    ReplyDelete
  11. Salam Che Din, (Paneh)

    Terima Kasih atas info mengenai dasar-dasar Bahasa, baik di Jepun atau Malaysia.

    Saya terkejut dengan kenyataan bahawa DBP hanya menterjemah 2-3 buku setahun!! Ini teramat sedikit. Sesuatu mesti dilakukan DBP.

    Berbalik pada Amerika dan keprihatinannya pada isu Anwar Ibrahim ini memang ketara. Amerika sayang pada Anwar. Ini merbahaya sebab kita maklum Amerika tidak akan buat baik kosong sahaja tanpa apa apa motif.

    Apa yang perlu kerajaan sekarang buat pada pendapat peribadi saya ialah jangan dilayan kerenah mereka. Diamkan saja. Biarlah apa Amerika nak cakap. Apa yang berlaku pada Anwar sekarang pun adalah process biasa Pihak Polis menjalanan siasatan.

    WaAllahuAlam.

    ReplyDelete
  12. yang kau takut america serang tu buat aper? najib kan dah beli macam2 untuk pertahanan negara..kau ingat america tu nak serang sangat ke kalau tak berkepentingan..dan yang kita ni tak nak melawan ker kalau diserang...pakai otak lah sikit kalau tak tahu pasai hubungan politik dengan dunia luar!

    ReplyDelete
  13. Pandai betul Brader Anwar Bin Ibrahim... Dari kes jenayah liwat ke atas diri beliau, kini dilihat senagai agenda politik di peringkat antarabangsa. Mula2 mendapatkan perlindungan di kedutaan Turki, kemudian campurtangan Amerika atas sistem eksekutif dan judiciary kita... Kena lebih hati2 lepas ni, jgn sampai mereka bawak isu ni ke PBB dan mengenakan mcm2 tekanan ke atas kerajaan dan rakyat hanya kerana seorang yang bernama Anwar bin Ibrahim...

    p/s: Dari mana2 sudut kalau dilihat, tak dpt dinafikan bhw Amerika amat berminat berhubung kes jenayah terhadap Anwar... Apa kepentingan mereka sebenarnya?

    ReplyDelete
  14. anon 3.27 am, umur brapa?

    Hujahan anda membuatkan saya ketawa dan agak menghiburkan hati saya.

    ReplyDelete
  15. untuk pengetahuan makcik melayu angkat, kini kerja2 penterjemahan bukan lagi tugas DBP tetapi telah diberikan kepada Institut Terjemahan Negara Malaysia...i.e. ITNM...

    ReplyDelete
  16. sebab YB loh kena penumbuk panglima PKR?

    Lawati posting terbaru saya.

    ReplyDelete
  17. pandailah engko 'sojuk'..hang pun banyak belit lah...

    ReplyDelete
  18. ape la masalah ko ni ano....itu fakta la ngok!!! Ni la susah dok mesia tapi tak amik tahu perkembangan semasa...yang tahu dok nak cari gaduh dengan orang....alahai ano....bodoh tak sudah2...kesian...kesian....

    ReplyDelete
  19. fakta mende nya sojuk..hang kerja bahagian fakta kerajaan malaysia ker..cakap tak serupa bikin..pembelit lah kau sojuk..macam si saiful gak kau ni..belit tak habis2..nak bergaduh ngan org lak tu

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive