Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, November 3, 2008

Sumpah Melayu..

4 comments:

  1. orang bersumpah untuk islam dia bersumpah untuk melayu...gilo!!!



    -benci taksub melayu-

    ReplyDelete
  2. apo masalah ko ni ano? melayu kek mesia ni semua wajibnya Islam. apo lak ko sibuk. perlembagaan madinah pun berkaitan orang muhajirin dan ansar. kiro bangso gak tu. janji smua eh Islam. apahal ko nak panas lak.

    ReplyDelete
  3. yola ansar dan muhajirin
    tp dorg x kata pon nk bersumpah pertahankan bangsa
    dorg bersumpah mmpertahankan Islam
    sbb itu dl Islam kuat
    bila mn Islam lebih utama dr bangsa

    ReplyDelete
  4. Anon 2.01 p.m
    ni lagi sorang mmg membaca bukan hobi sbb skill membaca lemah.. sah2 la dlm sumpah melayu tu pun ade janji dah nak patuh dan menegakkan agama islam. yang ko jadi masalah dgn sumpah melayu tu apasal? DAP pun ade sumpah dio, amerika ade sumpah dia, china ade sumpah dia. seme sumpah utk setia pada negara dan bangsa dio. dah tu diorg seme tu gilo gak la ek? ko tau x apa maksud taksub sblum ko nak guno? kalo DAP boleh sumpah nak jadikan negara ni negara bangsa dia memerintah, dh bukti sejarah 13 mei jgn usik perlembagaan tp skrg ni dia ungkit balik, tu bru nama dia taksub, taksub nak jdkan negara ni bangsa dia punya. org melayu nak bsumpah setia utk "pertahankan" negara warisan nenek moyang dia ko kata taksub?!! taksub yg paling nyata adalah bila seorg manusia yg tidak ulul azmi menyampikan kata2 dan diterima pengikutnya ibarat wahyu tanpa perlu dipersoal akan kebenarannya, tu bru taksub dol!! agaknye ko ni mmg org nomad kot xde negara utk ko sumpah nak pertahan. aku cadang ko bakar je mykad ko tu kalo ko xsuko dgn sumpah melayu tu. pastu berbekalkan iman ko yg cetek tu ko p la duk kat perancis yg dok hina, pijak org islam tu, xpun kat India yg duk bakar masjid n bunuh org islam. yelah,kan kate ko bangsa dan negara xpenting. jgn nak salahkan sumpah melayu la kerajaan la bila iman kat dada ko tu yg lemah. sejarah dah bukti empayar islam pun jatuh kalah pada tgn lahanat kafir bukan kerana agama islam tu yg lemah, bukan kerana kerajaan islam tu yg lemah tp penganut2nya yg lemah iman termakan hasutan dan propaganda kristian dan yahudi. Nabi terakhir kite pun dlm wasiat beliau yg terakhir sebelum wafat xde mengatakan suh kukuhkan kerajaan islam yg ada tapi iman dlm diri setiap umat islam itu sendiri. ko dah bodo ngaji agama nak salahkan kjaan lah, bangsa lah, taksub lah.ceh! ciri2 org pengecut xnak ngaku kelemahan diri dok slah ke org dan benda lain..

    ReplyDelete

Blog Archive