Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, November 2, 2008

Tajuk Debat Ketua Pemuda UMNO

Laporan ini dipetik dari halaman kpmu.net;

Tersebarnya gambar yang memburukkan Khairy Jamaluddin di dalam beberapa blog dan laman web semalam sememangnya telah diduga. Malahan penyokong Khairy amat terperanjat kerana jangkaan mereka meleset sekali kerana mereka menyangkakan gambar yang lebih teruk dari itu yang akan diedarkan.

Apa yang mereka jangka selama ini jelas dan nyata adalah tepat dan benar. Khairy ada kekuatan kerana ada pihak yang cuba menjatuhkan beliau dengan mengedar gambar yang tidak ke haruan dimana hujung dan di mana pangkalnya. Bagaimana gambar ini lahir, tidak perlu dipersoalkan kerana dalam dunia yang serba canggih dan moden ini, apa sahaja boleh dilakukan. Persoalannya adalah mengapa gambar ini dicipta dan dilahirkan untuk tatapan pelayar laman web dan akan terus edar kan dengan niat yang jahat?

Berikut adalah kenyataan Presiden Kelab KJ - saudara Jinggo

Itu biasalah, jika takut dilanda ombak jangan berumah ditepian pantai, jika takut menghadapi cabaran jangan menggelarkan diri sebagai seorang pemimpin. Ini perkara biasa dan lumrah manusia yang punya perasaan terutama sekali perasaan PHD yang berlebihan.

Zainuri Zakaria - Ketua Pemuda Port Kelang

Kami tidak hairan dan sudah lali dengan perkara sebegini. Biasalah orang yang popular. Pemuda tidak sebodoh itu untuk meletakkan pemikiran mereka sama tahap dengan pemikiran pembangkang. Pemuda Port Kelang akan terus berdiri teguh di belakang Khairy. Buatlah gambar apa sekali pun.

Paneh Miang menyarankan agar KJ sahkan sama ada tulen atau palsu gambar tu dalam debat ketua pemuda seperti yang pernah dicadangkannya. Pasti menarik.

4 comments:

  1. tajuk debat yang menarik. tgk mcamano orang rombau murtad ni nak bela diri eh. lum ado laie statement dio nafikan. stakat balaci jor cakap buek apo. suma tau balaci eh tu tukang jilat buntut eh. spesis nuar gak nih jilat buntut.

    paneh den nak cakap luar topic. ko punyo contributor ramai tapi den nengok berapo kerat yor yang nulih. yg lain tu tempelan yo ko? kok stakat nak nempel baik dok kek tembok gomoncheh tu ha. tak pun gi dok tecongok kek bas stand pilah nu sambey mkn cendol. kok tak nulih artikel takpor yor laie, mnjwb komen pun tak. nak gak dongar pandangan contributor lain ni bilo kluar sesuatu topik dlm blog ni. jgn sok org kobar mengabih an boreh yor. sori paneh. jgn marah haaa...

    ReplyDelete
  2. my reckoning is that any pemuda UMNO yang menyokong Khairy ....


    BODOH. TERMASUKLAH Zainuri dan beberapa banyak lagi wakil wakil pemuda yang bangang tu. kita lihat sajalah nanti kemana arah nya semua penama berikut bila mukriz atau khir toyo menjadi ketua pemuda nanti.

    kalau tak menjilat kaki ketua pemuda baru sajalah.....

    berbuatlah sesuatu yang benar dan ikhlas walau sekali ini sahaja.

    ingat lah UMNO dah rosak jangan lah nak dirosakkan lagi.

    cukup lah.....

    salam

    ReplyDelete
  3. saya tertunggu2 juga kalau benar dia berani berdebat, saya nak tengok sejauh mana sangat intelek nya budak yang grad oxford dengan pangkat tiga ni...

    silap2, cuma tahu bercerita retorik, hujah kemana, fakta ke mana...akhir sekali bungkus balik jual sayur kek rombau...

    (kawan den koba, kalau grad dari ixfird dengan kelas 3, maknanya lebih teruk dari MANGKUK HAYUN...
    betol ko KJ???)

    ReplyDelete
  4. salah eja da...oxford la bukan ixfird...apa da....

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive