Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, August 18, 2009

Padang SERAI

Terpanggil juga Pak Sedaro nak BUBUH si MP Padang Serai yang LOPONG dan LOHONG ini.

Penyakit KURAP dan SAWAN B.A.B.I. merupakan pendemik kepada Ahli Parlimen Padang Serai, Gobalakrishan ini. Orang macam gini pun disokong oleh pemilih PADANG SERAI. Atau orang PADANG SERAI dah dijampi atau divoodoo oleh PKR yang makin di LAKNAT umat.

Bagus juga jika lebih RAMAI Ahli Parlimen punya sifat semulajadi macam Padang Serai. Jadi senang kita tonton perilaku "Kerajaan KABINET PKR-DAP-PAS" yang hendak bentuk negara dalam PRU-13 kelak.

Wahai rakyat Malaysia yang kongsi Kad Pengenalan Biru, macam Pak Sedaro, macam Dato' Seri Najib, macam Pak Nik Aziz....sedarlah bahawa kalian telah diSAMBAL PETAIkan oleh Anwar Ibrahim dan kuncu-kuncunya. Ramai lagi di luar sana macam Gobalakrishan ini...Malaysia tidak PERLU orang sebegini dalam tanahair ini.

Ini semua akal orang yang BENCI KEDAULATAN DAN PERPADUAN NASIONAL. Orang SAKIT seperti Gobal ini, yang ada penyokong ala ANON-ANON yang rajin TERSAMPUK & TERSAWAN, harus kaji balik dalam diri, sama ada layak TERUS sebagai anak Malaysia atau ANAK DERHAKA tanahair ini. Jangan sibuk dalam dunia fatamorgana politik Pak Pandir PKR-DAP-PAS, jika MASIH berperilaku sesumpah & babi laut. Pergilah menduga ALAM untuk ketahui tingginya awan, dalamnya lautan, panasnya larva berapi, gersangnya Gurun Kalahari, tempikan si Purba Singa dan teriakan Yeti di Hutan Besar Negara China.

Akta Keselamatan Dalam Negeri dan Akta Hasutan serta Akta Polis boleh terpakai dan dikuatkuasa bagi HUKUMAN kepada individu seperti Yang Bodoh Gobalakrishan dan kawan-kawan sewaktu tabiat dengannya.

PAS dan UMNO mesti ke MEJA PERUNDINGAN WAHDATUL-FIKR.

16 comments:

  1. Assalamualaikum Paneh,

    Kita pun HAIRAN bagaimana orang macam ni pun boleh terpilih jadi YB.

    Kita tengok pun tak ada selera, tambah perangai tak senonoh. Cari publisiti murahan.

    Kalau di Mumbai ni satu manusia pun tak tengok dia..

    ReplyDelete
  2. Ya..orang macam ni lah yg patut menjadi pemimpin rakyat (Gobala sbg contoh sajo) yg berani memperjuangkan hak2 rakyat...kalau YB duduk sonyap yo..ado lah "projek" dio tu...lagi tak leh cayo punyo....

    Ini tak, orang yg nak memperjuanngkan hak rakyat yg dicabuli disembur air, di bom asap, di belasah, ditangkap, dipukul, hatta termasuk pemimpinnya sekali...dio tak hormat langsung...itu lah dio..kalu buleh dio nak plaster atau stepler mulut kito ni jgn angkat muka...angkat muko yo, penerajang pun sampai ke muko...itu lah yg UMNO/BN nak sebenarnya, spy dio mudah buek apo saja atas pertimbangan RM dan kuaso...boto tak???

    Syabas pemimpin berani...nak pemimpin pengecut tirulah Mat Ezam Enam Kotaki....

    ReplyDelete
  3. APABILA TEMBELANG PECAH MAKA BAUNYA TIDAK BOLEH DI TUTUP LAGI ...

    Apabila tembelang sudah pecah maka baunya tak mungkin di tutup lagi, demikianlah akhlak peguam syara'i yang bertanding di Permatang Pasir bagi pehak UMNO, Zahid anak Hamidi yang menjadi menteri Pertahanan cuba nak harumkan balik nama dan akhlak calon UBN di Permatang Pasir nampaknya menjadi sia-sia apabila semua pehak telah memaklumi cerita sebenar dan waktu yang sama Timbalan Presiden UMNO melarang orang UMNO berbohong

    Sekarang UMNO jadi gelabah di Permatang Pasir sebab nak tangkis cerita sebenar itu hendak di palsukan, maka keluarlah cerita tak pasal-pasal orang yang tidak terlibat hendak di libatkan sama semata-mata hendak menyelamatkan imej calon UMNO yang telah tercemar dan menzalimi amanah yang di pikulnya sendiri, persoalannya mengapa Zahid anak Hamidi yang di katakan faham agama cuba nak tutup tembelang yang amat busuk

    SPR telahpun memberi laluan kepada Rohaizat untuk bertanding, itu bukan satu persoalan dan bukan satu keputusan yang anih bagi rakyat Malaysia, apa yang menjadi persoalannya ialah bagaimana pucuk pimpinan UMNO hendak berhadapan dengan mahkamah rakyart nanti kerana ada di antara individu yang telah maklum tentang kesalahan Rohaizat yang telah bersedia dan bercita-cita hendak menjadi calon turut menjadi keciwa dan mungkin akan turut memboikot calon UMNO

    UMNO memang terlalu sukar untuk mendapat kepercayaan rakyat tentang calonnya ini, walau apapun adalah di jangka lebih banyak kenyataan membela diri oleh pucuk pimpinan UMNO terhadap calonnya maka ada kemungkinan ada cerita yang buruk akan keluar terhadap imej calon UMNO itu


    P/S...Hah!! kalau macam ini nak jadi bakal pemimpin tak ke punah ranah jadinya nanti....macamana org macam ini layak diangkat menjadi pemimpin???? malang sungguh UMNO...habih boreh yo...loyar buruk rupo eh!!! nak lingkup lah tu....

    ReplyDelete
  4. kalau macam gobala tu jika ditakdirkan berkuasa menjadi pemerintah habis polis dan sprm semua dikawal gila punya. la ni belum ada kuasa pun dah cuba tunjuk lagak bila berkuasa mesti lagi teruk. tengok sebelum ada kuasa dulu depa cakap pasai rasuah, nak hapus rasuah la, ketulusan la, tapi la ni dah berkuasa kat selangor baru setahun dah mula songlap duit rakyat. tu baru setahun dok ada lagi 3 tahun...

    ReplyDelete
  5. Tuesday, August 18, 2009
    PERMATANG PASIR-UMNO PERMATANG PAUH BERKOCAK

    UMNO PERMATANG PAUH mula berkocak memandangkan calon yang mereka pilih tidak di sukai oleh akr umbi UMNO.Keadaan ini berlaku apabila calon BN ROHAIZAT mengalami masalah moral iaitu terdapat kes penyelewengan yang membabitkan wang berjumlah RM140.000.Perkara ini di dedahkan oleh media sehinggakan UMNO merasa kepanasan walaupun baru masuk hari ke 2 tempoh kempen.

    Sebentar tadi ketua-ketua UMNO CAWANGAN di dalam BAHAGIAN PERMATANG PAUH telah sebulat suara memprotes ROHAIZAT,di anggarkan 65 peratus ketua cawangan tidak setuju ROHAIZAT menjadi calon.Perbincangan ketua-ketua cawangan tersebut di lakukan di sebuah kedai kopi dan perbincangan tersebut menjadi panas sehinggakan KETUA PEMUDA UMNO PERMATANG PAUH saudara ZAIDI datang untuk mententeramkan keadaan.Fenomena ini memberi kelebihan kepada PAS memandangkan calon PR itu tidak mempunyai masalah dan rekod buruk seperti calon BN.

    Begitulah keadaan UMNO yang ketandusan tokoh untuk di ketengahkan,sehinggakan mengambil peguam expied date menjadi back fire kepada UMNO.Bodoh bukan,perkara yang sebegini mudah pun UMNO tidak boleh kesan dari awal.Sudahla lesen guaman di tarik balik,piha yang di tipu pula adalah pekebun getah yang sememangnya penduduk kampung.Belum jadi wakil rakyat dah kaki temberang orang kampung,inilah yang di namakan 'BODOH SOMBONG'.Mesti ada lagi isu terbaru esok tungggggguuuuuuuuuuuuuuuuuu

    ReplyDelete
  6. Tuesday, August 18, 2009
    PERMATANG PASIR-UMNO PERMATANG PAUH BERKOCAK

    UMNO PERMATANG PAUH mula berkocak memandangkan calon yang mereka pilih tidak di sukai oleh akr umbi UMNO.Keadaan ini berlaku apabila calon BN ROHAIZAT mengalami masalah moral iaitu terdapat kes penyelewengan yang membabitkan wang berjumlah RM140.000.Perkara ini di dedahkan oleh media sehinggakan UMNO merasa kepanasan walaupun baru masuk hari ke 2 tempoh kempen.

    Sebentar tadi ketua-ketua UMNO CAWANGAN di dalam BAHAGIAN PERMATANG PAUH telah sebulat suara memprotes ROHAIZAT,di anggarkan 65 peratus ketua cawangan tidak setuju ROHAIZAT menjadi calon.Perbincangan ketua-ketua cawangan tersebut di lakukan di sebuah kedai kopi dan perbincangan tersebut menjadi panas sehinggakan KETUA PEMUDA UMNO PERMATANG PAUH saudara ZAIDI datang untuk mententeramkan keadaan.Fenomena ini memberi kelebihan kepada PAS memandangkan calon PR itu tidak mempunyai masalah dan rekod buruk seperti calon BN.

    Begitulah keadaan UMNO yang ketandusan tokoh untuk di ketengahkan,sehinggakan mengambil peguam expied date menjadi back fire kepada UMNO.Bodoh bukan,perkara yang sebegini mudah pun UMNO tidak boleh kesan dari awal.Sudahla lesen guaman di tarik balik,piha yang di tipu pula adalah pekebun getah yang sememangnya penduduk kampung.Belum jadi wakil rakyat dah kaki temberang orang kampung,inilah yang di namakan 'BODOH SOMBONG'.Mesti ada lagi isu terbaru esok tungggggguuuuuuuuuuuuuuuuuu

    ReplyDelete
  7. Calon BN Pmtg Pasir Makan Duit Orang. Sapa yang Pilih Dia?

    Bar Council membuktikan bahawa calon BN, Rohaizat Othman sebagai seorang yang tidak amanah dan telah melenyapkan duit pelanggan beliau sebanyak RM140k

    Mengikut kenyataan Presiden Bar Council, Ragunath Kesavan, kepada The Edge:

    “the offence committed by Rohaizat involved stakeholders’ money from Koperasi Pekebun Getah and there was no account for it. When the board looked into this matter and the order was made, there was no reimbursement to the stakeholders involving the sum of RM140,000. Even if you pay, the offence has been committed and it is a serious offence as this involves dealing with client’s money. If you are an innocent party, you would not be found guilty by the disciplinary committee and the charge leveled under Section 103D is tantamount to criminal misconduct”.

    Ianya bermaksud segala dakwaan yang dibuat oleh Muhyiddin Yaasin atau Zahid Hamidi, kenyataan ini membuktikan bahawa calon BN, Rohaizat Othman benar2 bersalah di dalam kes penipuan kepada Koperasi Pekebun Getah. Malahan wang sejumlah Rm140k yang diserahkan kepada Rohaizat tidak dapat dipastikan kemana perginya. Mengikut Presiden Bar Council, tindakan Rohaizat ini adalah sampai ke tahap tindakan jenayah di bawah Seksyen 103D.

    Zahid Hamidi cuba berdalih kononnya yang menipu itu adalah rakan firma guaman Rohaizat tetapi Presiden BAR Council juga menyatakan bahawa aduan yang dibuat oleh Koperasi Pekebun Getah adalah ke atas Rohaizat dan bukannya rakan firma beliau.

    Kalau UMNO Tidak Tarik Calon Ini, Bererti UMNO Bersetuju Dengan Jenayah Penipuan Rohaizat

    Kita lihat dalam masa beberapa hari ini. Adakah UMNO akan menarik calon mereka ini. Kalau tidak, ia bererti Muhyiddin, Zahid, Shafiee Afdal dan seluruh kepimpinan UMNO menyokong dan bersetuju dengan tindakan penipuan wang yang telah dilakukan oleh Rohaizat Othman.

    Seharusnya UMNO menarik balik keahlian Rohaizat dan bukannya menjadikannya calon PRU.

    Sila baca di sini dan sini dan sini untuk mendapat maklumat lebih lanjut berkenaan kes Rohaizat ini.


    *** PEMIMPIN MACAM NI LAGI TERUK....

    ReplyDelete
  8. Kenyataan Majlis Peguam Berhubung Tuduhan Terhadap Calon umno

    In response to inquiries from the media, we wish to clarify Rohaizat Othman’s status as an advocate and solicitor.

    The Advocates and Solicitors Disciplinary Board struck Rohaizat Othman off the Roll of Advocates and Solicitors on 7 March 2008 after he was found guilty of misconduct. The Disciplinary Board’s decision arose from an investigation into the complaint lodged against Rohaizat Othman by the purchaser of a piece of real property. According to the complaint, Rohaizat Othman failed to refund almost RM 161,000 to the complainant after the transaction was aborted.

    Rohaizat Othman appealed against the decision of the Disciplinary Board to the High Court, and the appeal was dismissed on 12 August 2009. He is therefore legally disqualified from practising as an advocate and solicitor.

    The finding of misconduct is personal to Rohaizat Othman, as the Disciplinary Board would not hold a lawyer liable for the actions of his/her law partner(s).

    George Varughese
    Secretary
    Malaysian Bar

    SILA BACA KOMENTAR DI BAWAH....

    ReplyDelete
  9. 9 Responses to “Kenyataan Majlis Peguam Berhubung Tuduhan Terhadap Calon umno”
    Feed for this Entry Trackback Address View blog reactions

    1. 1 ahmad salam Aug 18th, 2009 at 3:12 pm

    haiiyaaa…kalau sudah ada pekung, kata dr mahathir…sudah tentu akan jadi barah..kalau jadi barah akan merebak merosak dan jadi perosak…kalau mahu juga yang ada pekung, maka tunggu bau busuk akan timbul..

    Reply
    2. 2 Yong Aug 18th, 2009 at 3:30 pm

    Misconduct eh? Ape kabor V.K. Linggam dan nama2 yang disebutnya?

    Reply
    3. 3 UMNGOK Aug 18th, 2009 at 3:31 pm

    Yang busok dan bongok pastinya dari UMNO dan BN (BAu Najis)

    Reply
    4. 4 Segambut Aug 18th, 2009 at 3:40 pm

    Baguslah tu, calon seperti ini yg mmg dicari dan disanjung oleh BN. Semasa jadi peguam gagal kembalikan wang kepada pembeli bila transaksi dibatalkan, jika terpilih jadi YB….?

    Teruja jugak nak dengar kononnya penjelasan dari zahidi mengenai perkara ini!

    Reply
    5. 5 Bliss88 Aug 18th, 2009 at 3:56 pm

    They are really desperate, running out of idea or just plain stupid choosing a lawyer buruk that had been barred from the bar council due to integrity problem (cheating own client money) to stand for election. WAWLOW EH!!! Really Malaysia Boleh!! If he wins, I will not cast a single vote in my life here in Malaysia. HOW TO TRUST ANYONE ANYMORE Except TOK GURU.

    I used to vote BN during Mahathir time not becos they are good but we were made to believe they are the best by potraying the oppositions being a militants/extremist. But now, we know who is the real Extremist that uses MACC/POLICE/FRU to offend peaceful rally and selective persecutiona.

    Now we have a cheating lawyer as their candidate…..PATHETIC but it fits their requirement and their party aspirations……cheating the RAKYAT all the time, everytime.

    Reply
    6. 6 ck@superboy Aug 18th, 2009 at 4:06 pm

    Salam Keadilan dan Salam Reformasi YAB DSAI dan YAB DSWA,

    TAHU TAK APA……………………..

    HIDUP YB IZZAH. Calon Pakatan Rakyat tentu akan menang tanpa bertanding. PAKATAN RAKYAT UNTUK SEMUA. SEMUA UNTUK PAKATAN RAKYAT.

    Reply
    7. 7 Batu Ferringhi Aug 18th, 2009 at 4:22 pm

    Sampai boleh putar memutar kelayakan calon UMNO si Zahid Hamidi ni… withdraw aje lah… kalau UMNO tak tahu malu, rakyat segelintir malu….

    Reply
    8. 8 ahmadalbab Aug 18th, 2009 at 4:40 pm

    Dasar UMNO memang pasti ada yang BUSUK……..

    Reply
    9. 9 RAKyat Ipoh Aug 18th, 2009 at 5:12 pm

    Amat memalukan. Tak ada candidate jujur & iklas lagi ke kat UMNO.

    ReplyDelete
  10. Huh lembu hitam ni tak habis-2 dgn lakonannya... Buat memek muka tahap longkang pecah... mcm syial...

    eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

    ReplyDelete
  11. Salam,

    Kawan tak pelik dengan tuduhan majlis peguam pada calon UMNO-BN di Permatang Pasir, kerana kita semua tahu siapa yang berkuasa didalam majlis peguam.

    Mana lebih hina dengan pemimpin PKR Anwar Ibrahim ? kalau benar Anwar itu benar, tidak ada yang tidak benar, segalanya benar belaka. Kalau Polis, Hakaim, Mahkamah sudah tidak diyakini, mengapa sebagai seoarang Islam, Anwar takut menyelesaikan pertelingkahan melalui jalan MUHABALAH ?

    ReplyDelete
  12. "kalau YB duduk sonyap yo..ado lah 'projek' dio tu".

    Ado yang suko buek demo, tapi...'proyek' buek jugo.

    "Syabas pemimpin berani.."

    Berani apo, tangguh memanjang

    ReplyDelete
  13. Khas buat pak hompuk, lu pikirla sendiri BAR council tu sapo org ateh eh.. lu ambik fakta separuh-separuh.. itulah pakatan pembangkang yang tak masak..

    PENGORBANAN ROHAIZAT CALON BN:
    1.Aduan dibuat oleh Hj Che Ani Pengerusi Koperasi Pekebun Getah PPinang kpd Majlis Peguam terhadap Firma Saif-Ariff-T.Jayaraj-Rohaizat.
    2.Pembelian hartanah utk Koperasi diurus oleh bekas RAKAN KONGSI Rohaizat iaitu Yusri Isahak..pembelian dibatal..Koperasi buat aduan.
    3.Rohaizat TIDAK TERLIBAT ttg jualbeli tersebut..semua diurus oleh rakan kongsi termasuk urusan akaun & t/tangan surat2 jualbeli..Namun rakan kongsi, Yusri telah keluar dari Firma Rohaizat tahun 2003.
    4.Oleh itu, dalam aduan oleh Koperasi, Rohaizat telah dinamakan..beliau telah manjadi MANGSA KEADAAN utk selamatkan firma & rakan kongsi.
    5.Rohaizat tidak dapat beri keterangan kpd Lembaga Tatatertib kerana jatuh sakit pada hari berkaitan dgn surat cuti yg sah..namun tetap dijatuhi hukuman keluar drpd daftar Peguambela/cara..ini TIDAK ADIL.
    6.Rohaizat telah selesaikan hal Koperasi bagi pihak rakan kongsi yg sudah keluar..pada 28/3/08 Koperasi telah telah hantar surat kpd Lembaga Tatatertib Majlis Peguam & MENARIK BALIK kesemua aduan terhadap Rohaizat..skrng dlm proses rayuan.
    7.Tiada kesalahan jenayah yg dibuat oleh Rohaizat, tiada laporan Polis, tiada apa2 siasatan jenayah terhadap Rohaizat..beliau BERKORBAN.
    rohaizad telah menyelesaikan hal koperasi bagi pihak rakan kongsi yang telah keluar. pada tarikh 28/3/2008 koperasi telah menghantar surat kepada lembaga tatatertib majlis peguam dan telah menarik balik kesemua aduan terhadap rohaizad. kes ini masih lagi dalam proses rayuan.
    (from shamsul yunos blog)

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  14. Pak Hompuk,

    Gobala koling mabuk todi arituh buek provokasi.. bukan memperjuangkan hak rakyat.. apo bangang bona ko ni..

    dah jadi MP apasal dokek dewan rakyat sonyap kut iyo nak memperjuangkan hak rakyat.. tolo kocik ko?

    kalau koba kerajaan zalim tunggu ajolah PRU-13, sekarang ni BN yang memerintah, pengundi dah bagi mandat..
    Apo kau tak yakin ko PR buleh monang PRU-13..

    Kesian..

    - Parti Jahat, Kato eh -

    ReplyDelete
  15. ha ah,

    memang YB sonyap yo ado projek.. ko nengok la YB Rodziah dgn MP Khalid Samad dokek Shah Alam buek kuil kek kawasan melayu.. sonyap ajo.. penduduk bantah buek bodoh yo.. iolah ado rakan seagamo benamro Xavier Jeyakumar yg perlu dibela... Siap ado bodyguard koling pulak tu..

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  16. biasolah tu, bilo dituduh menutuh belakang orang, dio mintak 4 orang saksi. Ikut islamlah tu konon eh. bilo torang-torang buek hal macam buek kuil ke s.a tu, menjorit-jorit macam borok nak kono sunatkan maso sprm nak tangkap, sumo eh tu salah orang lain. memamnjang yo dio yang botul. apooolah bangang eh

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive