Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, August 6, 2009

TITAH BAGINDA

Memetik titah DYTM RAJA DR NAZRIN SHAH :

Tujuh WASIAT Raja-Raja Melayu pd tahun 1957:

(1) Bumi yg kamu pijak itu ialah BUMI MELAYU

(2) Simpanlah TANAH RIZAB MELAYU utk anak cucu kamu

(3) REJIMEN ASKAR MELAYU akan lindungi anak cucu kamu

(4) RAJA RAJA MELAYU adalah Raja Berdaulat

(5) ISLAM mesti agama Negara

(6) Bahasa Melayu mesti bahasa Negara

(7) Keistimewaan Melayu & kepentingan bangsa lain dilindungi RAJA-RAJA MELAYU


Harap direnungi dengan baik terutama orang2 Melayu...apakah perjuangan kita hari ini ke arah memelihara tujuh perkara di atas? Moga kita semua dilindungi Allah daripada tipu daya Anwar Al-Jubburi dan konco-konconya terutama DAP penipu yang paling bangsat!!!

13 comments:

  1. aloo jang...computer eden dapek detect msg ni bila bukak blog ekau...pandai2 la ekau buang website www.crazyprofile.com tu...kalu nak buang duit bayar format balik pc ekau bukak la website tu...heheheh

    (wargheh yg prihatin)

    Warning: Visiting this site may harm your computer!
    The website at paneh.blogspot.com contains elements from the site www.crazyprofile.com, which appears to host malware – software that can hurt your computer or otherwise operate without your consent. Just visiting a site that contains malware can infect your computer.

    ReplyDelete
  2. siooottt je saper yang nak buat dajal...hackers2 kek luar sana tu....kalau dah bagus sgt buat blog sendiri ar...nampak sangat eh bangang nye...

    ReplyDelete
  3. sonang jo nak buang...ekau cari seluruh blog mano lotaknya www.crazyprofile.com?kot kek blog list ekau tak...cuba bukak tugubangsa.blogspot.com tapi bukak kek komputer org lain la...tengok apa jadik camtu la kono kek org lain

    ReplyDelete
  4. Safe Browsing
    Diagnostic page for crazyprofile.com

    What is the current listing status for crazyprofile.com?
    Site is listed as suspicious - visiting this web site may harm your computer.

    Part of this site was listed for suspicious activity 3 time(s) over the past 90 days.

    What happened when Google visited this site?
    Of the 633 pages we tested on the site over the past 90 days, 8 page(s) resulted in malicious software being downloaded and installed without user consent. The last time Google visited this site was on 2009-08-06, and the last time suspicious content was found on this site was on 2009-08-06.
    Malicious software includes 168 trojan(s).

    Malicious software is hosted on 1 domain(s), including ms1.6600.org/.

    This site was hosted on 1 network(s) including AS14492 (DATAPIPE).

    Has this site acted as an intermediary resulting in further distribution of malware?
    Over the past 90 days, crazyprofile.com appeared to function as an intermediary for the infection of 1 site(s) including myspace.com/modules/.

    Has this site hosted malware?
    No, this site has not hosted malicious software over the past 90 days.

    How did this happen?
    In some cases, third parties can add malicious code to legitimate sites, which would cause us to show the warning message.

    Next steps:
    Return to the previous page.
    If you are the owner of this web site, you can request a review of your site using Google Webmaster Tools. More information about the review process is available in Google's Webmaster Help Center.

    ReplyDelete
  5. yang no. 6 tu susah sikit la.. bukan apo.. rajo2 kluar tv pun ckap orang putih.. camno rakyat nak paham..

    ReplyDelete
  6. Kah! Kah! Kah! Kah!
    Bangsa UmNgok dah paneh miang dek kesilapan sendiri tp masih tak mau mengakui kesalahan.masih mengaku pejuang bangso tp tak sodar2 diri betapo Bangsa UmNgok la PENGKHIANAT BANGSA MELAYU DAN NEGARA selamo ni.Dah banyak bukti,tak perlu lah Den nak huraikan d sini lg.Hanya Bangsa UmNgok yo yg masih tak sodar atau buat2 tak nampak d sebabkan KEJAHILAN Bangsa UmNgok itu sendiri.Topuk Air dalam Dulang Terporcik lah Dokek Muko Kau Sendiri UmNgok.
    Kah! Kah!! Kah!!! Kah!!!

    ReplyDelete
  7. Sdr PM

    Pengerusi DAPSY, Loke Siew Fook telah mengeluarkan satu kenyataan penuh penghinaan dan paling keji terhadap pendakwah saudara Ridhuan Tee Abdullah serta kepada seluruh penganut agama Islam.

    Sila lawat laman blog YB Zulkifli Nordin di http://zul4kulim.blogspot.com/2009/08/biadapnya-pemuda-dap.html ATAU laman web haram jadah http://sjsandteam.wordpress.com/ untuk lihat sendiri.

    Harap dapat initiate ssesuatu untuk belasah blog haram jadah nih!

    Salam hormat

    ReplyDelete
  8. pukimak punye anjing kurap Loke Siew Pork!

    ReplyDelete
  9. Kenapo sekarang ni baru rajo2 nak cakap bondo nih...den agak, sekarang ni dah hampir punah semuo eh..akibat angkara UMNO sendiri yg tak pandai-pandai nak jago hak ekslusif org molayu sendiri...ingatan/wasiat rajo ni dulu amat berguno kpd org melayu...tapi nijam punah ranah kek tamak halobo sapo laie, kalau tak bukan UMNO...silo buek analisis terhadap beberapo perkaro :

    1. Bahasa Melayu : punah ranah dgn pengenalan dasar PPSMI
    2. Tanah rezab melayu : byk dah kono gadai kek UMNO
    3. Islam agama persekutuan : dah lamo bona UMNO cuai nak martabatkan islam, umat islam makin hancur dan punah..mslh sosial makin tak tarkawal
    4. Hak melayu : makin jahanam..semua kepentingan strategik ekonomi makin lamo makin mengecil dan bangsa lain makin membesar kek ekonomi mrk...DEB ternyato punah..
    5,6 dan 7 : pun samo, semua angkara ni berpnca dr UMNO yg golap mato...perjuangan berdsrkan harta dan kekayaan, perjuangan yg tidak ikhlas dan jujur...ini lah jadinya...bila dia gagal, maka dia mencari org lain utk disalahkan...itulah UMNO dari dulu, kini dan selamonya tidak pernah nak berubah...malahan makin jahanam....

    ReplyDelete
  10. Kenapo sekarang ni baru rajo2 nak cakap bondo nih...den agak, sekarang ni dah hampir punah semuo eh..akibat angkara UMNO sendiri yg tak pandai-pandai nak jago hak ekslusif org molayu sendiri...ingatan/wasiat rajo ni dulu amat berguno kpd org melayu...tapi nijam punah ranah kek tamak halobo sapo laie, kalau tak bukan UMNO...silo buek analisis terhadap beberapo perkaro :

    1. Bahasa Melayu : punah ranah dgn pengenalan dasar PPSMI
    2. Tanah rezab melayu : byk dah kono gadai kek UMNO
    3. Islam agama persekutuan : dah lamo bona UMNO cuai nak martabatkan islam, umat islam makin hancur dan punah..mslh sosial makin tak tarkawal
    4. Hak melayu : makin jahanam..semua kepentingan strategik ekonomi makin lamo makin mengecil dan bangsa lain makin membesar kek ekonomi mrk...DEB ternyato punah..
    5,6 dan 7 : pun samo, semua angkara ni berpnca dr UMNO yg golap mato...perjuangan berdsrkan harta dan kekayaan, perjuangan yg tidak ikhlas dan jujur...ini lah jadinya...bila dia gagal, maka dia mencari org lain utk disalahkan...itulah UMNO dari dulu, kini dan selamonya tidak pernah nak berubah...malahan makin jahanam....

    ReplyDelete
  11. Salam, bandingkan dgn wasiat ini: Kurang ajar bukan?
    http://tukartiub.blogspot.com/2009/08/wasiat-untuk-satu-malaysia.html

    ReplyDelete
  12. bijaknya ano kat atas ni bercakap...semua masalah yang jadi kat negara ni salah UMNO lah?habis, mat rempit, penipu, penagih dadah, rogol anak, seludup barang dari negara luar, buang anak luar nikah yang berlaku di Kelantan negeri naungan ISLAM kononnya selama lebih 10 tahun tu pun salah UMNO jugak ke???? tok2 guru sumer tuh dok buat apa? dok jilat bontot anwar al-jubburi je ke tau?

    poooooodah!

    ReplyDelete
  13. Kalau dah UMNO tu...beruk pun tahu siapa UMNO....busuk macam taik...buruknya kelakuan....

    tak ado apo UMNO ni....temberang yo...beruk pun gelak yo tgk telatah UMNO yg saling tak tumpah perangai beruk.....

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive