Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, August 10, 2009

Apa bezanya?


Anda mungkin berminat dengan artikel ini.

15 comments:

  1. bro PM,

    aku rasa ada tgn2 cuba sabotaj DSNTR la. confirm...puak2 depa ni.

    aku perasan gak benda ni dlm berita smlm.

    ~GREEN HORNET~

    ReplyDelete
  2. nuar al-jubburi pakai baju cam pengawas skolah yang tak nyempat2 nak mintak dari cikgu nak jadi ketua....macam yang dia dok buat skang...tak nyempat2 nak jadi PM...

    najib plak gaya pemimpin yang sangat berjiwa rakyat...tapi aku memang tak suka bila najib akur je dgn budaya keling menaikkan replika dia nih...macam jadi patung pun ader....

    den nasihat agar YAB Najib hati2 sikit...kita orang Islam...ade benda boleh tolerate...ade benda tak boleh....jgn kerana gagasan 1Malaysia ekau yo kan ajo semua bondo jang!!!

    ReplyDelete
  3. Tak ado bezo...cumo gambar yg baru ni nak ikut jugak caro orang lamo tu...sobab eh, dio nak jugo gambar dio bosa-bosa kek situ...gambar yang baru ni, mano buleh kalah punyo...dio mesti nak monang jugo...

    tu la..dulu kato oghang, patung lah, dewa lah, murtad lah...mako mufti bosa pun keluarkan fatwa kojap2 tu yo....bedoso bosa krn menyerupai patung berhalo....apo2 lah...

    tp nijam...sonyap yo pulak...mano dio yg kuek gasak dulu, bilo org yg tak mahu kalah ni ndak yo gambar bosa eh, ado kek sobolah gambar yg lamo...

    hai!!! poning den mikir ...yo lah 1 malaysia, semua buleh....

    ReplyDelete
  4. Salam, eloknya turunkan gambar Najib tu...

    ReplyDelete
  5. Tak do bezo bro....Gambar org baru ni (najib), satu tangan lambai, satu tangan pusing bolakang, pusing satu malaysia.....nah..ambik kauuu..

    Porraaahhh!!! orang buat, dia pun nak buat gak...semua tiru!! semua suka tiru sama orang la...tp itu muka nampak selupa org duduk kuil batu caves punya olang la...konpem punya!!!!

    itu datuk mufti mana pigi aaaa...tarak komplen ka...????

    ReplyDelete
  6. Tanggan atas manyak kicik, tangan bilakang manyak besar..apa bikin aaa ayo-yo..dae

    ReplyDelete
  7. humban an yo gambar tu...ngado2 yo..orang nak lotak gambar, dio pun nak lotak gambar yo....tak nak kalah tu....nyampah den...

    macam lah orang tak kona dio sapo...dalam tv ado gambar dio, surat kabar gambar dio,...muak lah org nengok eh....

    sonag cito la..lotak an yo kek KLCC kek ateh sokali...sonang org nengok eh!!!!

    ReplyDelete
  8. yang kau orang semua ni dengki sangat ngan dia kenapa? yang letak tu bukan dia...tapi india2 batu caves tu...bukan dia yang mintak suruh letak kat situ....nak komen pon biar lah berasas sikit...tahu nak menjatuhkan orang sahaja...

    masa si anwar tu yg naik patungnya, kau orang pun senyap seribu bahasa tak terkata apa kan?

    huh, paku dulang paku serpih, kata orang dia yang lebih...

    setidak2 nya aku respect paneh ni kerana berani nak mengkritik pemimpin sendiri...tak macam kau orang...pengecut...takde telor punya orang....sama macam kau punya pemimpin, tahu jilat al-jubburi ngan telor orang saja!!!!

    ReplyDelete
  9. Siapa pulak punya ide tu. Jangan ikut-ikut benda yang tak baik

    ReplyDelete
  10. Setia Paneh...

    Hebat ko ni...tp persoalannya, dulu anwar buat cam tu, ko rang bgkan nak kiamat malaya hentam dia....kejap2 jer tok mufti besar buat fatwa haram!!!

    aleh2 dia pulak yang buat....!! tak ker biul otak memikirkannya.....itu jer persoalannya...sesiapa nak buat gambar besar pun lantak lah..itu hak masing2...tp dulu sebok kutuk org, aleh2 dio pulak yg buek cam tu...tak ko gilo namo eh tu...!!!
    kan bangang namo eh tu...

    itu jo...bukan nak jeles doh!! tp pening memikirkan orang yg makin mereng ni....hai!!!! satu malaysia sudah bikin pening la bro...

    ReplyDelete
  11. sebab tu lah paneh miang ni pun hentam najib kalo dia buat tak betol...dan itu yang membezakan korang (pengikut jilat buntut) dengan penyokong kerajaan

    penyokong kerajaan kalau pemimpin salah ditegur....tapi kau orang pembangkang ni pemimpin salah pun dikatakan betul...tak pun tutup mulut tak berani bersuara bacul macam pemimpin kamu orang jugak...

    ada reti ka?????

    ReplyDelete
  12. Setia Paneh...

    Ha..ha..ha.. Kelaka boto ekau ni jang...!!!den belek2 blog lain ado yang pemimpin BN/UMNO kato maso Anwar buek replika dulu tu ( den copy kek sini, ekau tafsir lah sendiri) :

    sila lihat petikan kutukan puak-puak UMNO /BN dulu : sumber....lu cari la sendiri

    Pemimpin-pemimpin Barisan Nasional (BN) menyifatkan pembinaan replika gergasi gambar penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim di Batu Caves di sini dianggap sebagai suatu pembaziran.

    Replika setinggi 12.2 meter itu difahamkan, dibina dengan kos RM5,000 hasil bantuan penduduk dan para penyokong Anwar.

    Komen 1

    Ketua Pemuda MCA, Datuk Liow Tiong Lai berkata, wang replika itu sepatutnya disalurkan kepada golongan rakyat miskin yang lebih memerlukannya di negara ini.

    Menurutnya, adalah lebih baik sekiranya Anwar serta penyokongnya melaksanakan projek-projek bermanfaat untuk rakyat.

    ''Dalam kegawatan ekonomi kini, saya menyeru wang dimanfaat sepenuh pada tempatnya dan bukan untuk kepentingan diri semata-mata,'' katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.
    Komen 2

    Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam dipetik Bernama berkata, pembinaan replika gergasi gambar penasihat PKR itu di Batu Caves, Kuala Lumpur, menunjukkan parti itu mendewa-dewakan pemimpinnya.

    Beliau berkata, adalah lebih baik wang bagi membina replika itu digunakan untuk membantu rakyat miskin.

    Komen 3

    Datuk Ahmad Zahid Hamidi yang melihat daripada perspektif Islam pula berkata, pembinaan replika gergasi gambar tersebut adalah tidak diizinkan di sisi agama.

    Menurutnya, bagaimanapun tindakan itu merupakan usaha taksub yang mungkin dilakukan oleh penyokong parti tersebut yang bukan beragama Islam.

    ''Mereka tidak tahu hukum dalam undang-undang Islam. Jadi, saya berharap pemimpin Islam dalam PKR dapat menasihatkan penyokong mereka agar tidak membina replika sedemikian.

    ''Jika telah dibina, seelok-eloknya ditiadakan,'' katanya.

    Komen 4

    Sementara itu, Setiausaha Agung MIC, Datuk Dr. S. Subramaniam pula berpendapat, tindakan parti PKR mendewa-dewakan Anwar itu jelas bercanggah dengan budaya rakyat tempatan.

    Katanya, budaya masyarakat di negara ini sepatutnya memberi penghormatan kepada pemimpin secara sederhana.

    ''Adakah apabila negeri tertentu ditawan pembangkang, kerajaan tempatan turut memberi kelonggaran dalam membenarkan poster gergasi yang tidak mematuhi piawaian dibina?'' soalnya.

    Komen 5

    Dalam pada itu, Ahli Parlimen Bintulu, Datuk Seri Tiong King Sing mempersoalkan rasional replika gergasi Anwar dibina sedangkan masih terdapat rakyat miskin yang lebih memerlukan bantuan.

    Malah, katanya, terdapat lebih banyak tokoh negara yang lebih layak dipamerkan dalam replika raksasa seumpama itu seperti bapa Malaysia, Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj.

    ''Hakikatnya replika gergasi gambar itu sebenarnya lebih sesuai untuk memperingati jasa tokoh atau pemimpin yang meninggal dunia,'' katanya.

    Tambahnya, beliau tidak percaya Anwar tidak mengetahui mengenai pembuatan replika gergasi gambar beliau.

    (Tu yang kelakar tu...boto la UMNO ni cakap tak serupa bikin...rakyat ni dibodohkannya sajo...termasuklah ekau Setia Paneh...kosian ekau jang...ha,,ha,,ha,,)

    ReplyDelete
  13. Kata dulang paku serpih...KATA ORANG DIA PULAK YANG LEBIH-LEBIH...wakka..wakka..wakka...

    ReplyDelete
  14. Ayo yo yo macha Najis Tantuya... Keh! Keh! Keh! Keh!!!
    Hantu Tantuya suruh lu bikin ini macam ka!?
    Mana lu punya Mufti,Ulamak UPAHAN UMNGOK sudah pigi macha? Takda kasi keluar Fatwa ka?? Apa pasal diam2 saja?Najis Tantuya mahu pigi semayang sana ka? Najis Tantuya punya pasal kira boleh jgk ka? Itu mcm ka? Itu mcm kalu 1Malaysia kena kelentong jgk la.Poorrahhh Chitt!!
    Allo setia paneh...
    Kau ni boleh la d kiro penjilat jubor jgk la yo.keh! Keh! Keh! Keh!!
    Konon konon eh! pnyokong UmNgok nak jadi hero berani tegur pemimpin... Kah! Kah! Kah! Kah!!!
    Itu semuo kato2 nk berselindung d sobabkan hal yg dh tk boleh nk d selindungkan lg.Dasar pencacai UmNgok mmg mcm kau ni la.
    Kah! Kah!! Kah!!! Kah!!!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive