Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, August 1, 2009

Kepada Anon-Yg Tertutup Hijab "ISA"

Pak Sedaro nak muntahkan komen kepado ramai kekawan Anon dan Anon tertentu yang begitu bersungguh-sungguh, kok bergolek pun dia akan MATI dengan memberi tasjid bahawa dia sokong HAPUS "ISA", "ISA itu akta haram" sebagainya dan seterusnya. Yang memberi maksud bahawa kumpulan manusia Anon ini amat TIDAK SETUJU dengan "ISA" yang dihantui dan menghantui rongga kotak fikir mereka, kononya orang lebih beriman dan bertakwa kepada Allah.

Anon ini bercakap soal Padang Mahsyar dan Necara Mizan. Anon ini bercakap soal Titian Siratal-Mustaqim, mungkin sebagai bahan pengukuhanNYA untuk mengatakan "ISA" undang dan peraturan Zalim Kerajaan Malaysia.

Dongar sini bebaik orang mudo. Dongar sini dengan mata telinga, mata minda yang segar dan bersih suci, wahai orang tuo. Dongar sini dengan penglihatan yang tidak diBUTA kan oleh faham-faham orientalis dan fasis wahai PENYOKONG BODOBAH kepada HARAMkan ISA...

1918, Penyakit dari langit menyerang manusia, hampir 150ribu manusia mati. 1998, JE penyakit menghambat Malaysia, ratusan manusia terkorban. 2004, Tsunami memukul tembok tubir manusia, 4 juta maut. 2009, Swine Flu "selsema babi" mencecah ribuan mati dan ratusan ribu mangsa yang belum tentu nyawa mereka.

Ini bukan hukum yang perlu dimasukkan dalam mahkamah perbicaraan. Inilah "ISA" Allah. Terus memukul dan memalu kebodohan dan kesombongan manusia.

Anon yang BUTA sejarah, Kenapo tak pornah baco "The Republic"? Kenapo tak pornah baco "Sejarah Dalam Selimut Kerajaan Andalusia", Kenapo tidak pornah baco "Nole Mi Tanggare", Kenapo tidak pornah baco "Sejarah Tersirat Kejayaan Bani Abbassiyah dan Umaiyyah"?

Selepas zaman Rasulullah, zaman-zaman keagungan kerajaan Islam semakin berkubur, Citra Internal Security Act yang ditaja dan dibina zaman Tun Razak hingga hari ini bukanlah sebuah Agenda Songsang Fahaman Orientalis. ISA merupakan kitab keselamatan tersirat yang diguna pakai sejak ribuan zaman, apalagi selepas wafatnya Rasulullah s.a.w. apabila terlalu ramai manusia mula MENGAKUI mereka nabi dan rasul. Membawa pelbagai fahaman ISLAM SESAT dan KUFUR yang memaksa Kerajaan Abbassiyah dan Umaiyyah mengimplimentasi kaedah seperti yang kita amalkan hari ini.

Sedarkah Anon dan sekutu, dua kutu dan berkutu-kutu Anon, bahawa jika "ISA" hari ini hanya untuk dihujah secara kegiatan komunis dan subversif, nescaya telah lama umat Melayu jatuh pecah berderai. Dah lama KITA dikuburkan. Rupanya hingga hari ini, setelah tamadun 52 tahun merdeka, masih ada kumpulan yang GILA TALAK untuk menjadi Perdana Menteri dan rakyat yang mengakui diri sebagai RAJA ingin menduga "LAUT ILMU dan GELOMBANG MANUSIA".

Akta Keselamatan Dalam Negeri atau ISA bukan mesej mereka sebenarnya. Mereka ini orang kebanyakan yang susah untuk hidup. Kais pagi, makan pagi. Kais petang, makan petang.

Dalam dunia diperlihat sepanjang 52 tahun, ceritakan kepada Pak Sedaro berapa banyak Negara Dunia yang tidak terpelingkup kerana tiada ISA? Sebutlah satu-satu jika Anon berani dan benar! Jangan kata, Arab Saudi tiada "ISA"...mereka juga amalkan, sebab asas Kerajaan Abbassiyah dan Umaiyyah merupakan Panji-Panji Kerajaan Saudi semasa. Amerika lagi ganas ISAnya. Russia hebat. UK mengancam. Afrika Selatan, lagi lah pulak. Sebutlah...Anon.

Anon dan sekutuNYA, jangan sibuk meragam dengan ISA. Tak cukup dalam lagi ILMU Anon dan geng jika sibuk memukul badan sendiri. Perjanjian manusia dalam peristiwa Israk & Mikraj telah diperlihat masa kini secara moden.

Moga Allah sedarkan KALIAN, yang masih BUTA, PEKAK, TULI, BISU.

17 comments:

  1. sarjana islam pun menghalalkan undang2 seperti isa. rujuk : http://arifomar.blogspot.com/2009/06/pandangan-cerdik-pandai-islam-mengenai.htmlndang-undang

    ReplyDelete
  2. Salam,

    Kalau tak buat salah buat apa nak takut ISA

    Org yg kutuk ISA ni selalu kata, bayangkan anak, bapak, mak masuk ISA tanpa sebab ...

    Diulangi balik, kalau tak salah, buat apa nak takut .. ?

    Mereka ni ada agenda nak buat rusuhan kalau ISA takde .. sebab takde akta yg sekuat ISA utk menahan yg biuat demo2 merosakkan negara ni

    Pi jahanamlah Pakatan Kencing Rakyat

    ReplyDelete
  3. Kepada pencacai BN/UMNO yang bodoh lagi sombong!

    Cuba bawa satu ayat dari Al Quran mahupun hadis yang menghalalkan satu jiwa dikurung tanpa melalui proses pengadilan! Cuba bagi tahu kalau berani. Aku mahu tahu benar kerana aku orang Islam yang hidup lebih 40 tahun dan tidak pernah sekalipun mnedengar ada ayat Quran yang membenarkan penahanan tanpa pengadilan mahkamah!

    Kalau anda dituduh subversif kemudian digari dan dikurung selama bertahun-tahun, tanpa ada satu buktipun dihadap ke mahkamah bagi membuktikan tuduhan mereka, apa rasa anda? Anda dipisah dari anak isteri dan kaum keluarga selama bertahun-tahun, apa anda rasa?

    Jelasnya ia satu kezaliman, dan aku yakin, selagi kamu tidak dapat membawa dalil-dalil itu, ISA adalah haram disisi Islam!!

    ReplyDelete
  4. orang melayu yang menentang ISA ini lah bangsat...

    ISA tu adalah untuk tindakan mencegah bukan merawat..

    kalau dah kena penyakit tak guna merawat dah. nak pulak dah berjangkit...

    sebalum pembawa penyakit ni menjangkitkan penyakit yang dibawa kepada orang len bek dia kena quarentin dulu...

    ISA tu bukan untuk bunuh orang. dia kena tahan sebagai tahanan supaya wabak yang di bawa tu tak berjangkit...

    bayangkan kalau pemberontakan extrem agama bawak senapang tak masuk ISA maka hukuman nya adalah mandatori gantung sampai mati tetapi kalu pecah enakmen ISA kan tak kena GAMTUNG...

    BODOH PR tu bagi orang len la sama

    ReplyDelete
  5. Paneh Miang kau yo!!! Kah! Kah! Kah! Kah!!!
    Allo sedaro...hanya org2 BODOH@BANGANG@BONGAP je yg mengaku pandai...
    ''ISA'' ALLAH??? Mak Oii...jauh terSosek kau ni sedaro..bwk2lah lah Istighfar bnyk2, taubat selagi masih d beri kesempatan.
    Segala malapetaka dan musibah yg ALLAH turunkan adalah hukuman dan peringatan utk manusia d bumi.Itulah Tanda2 kekuasanNYA.
    Ado ko patut kau mengibaratkan itu semua ''ISA'' ALLAH. Astagrfirullah.... Jauh sosek kau ni,Taubatlah sedaro.
    ISA kitab keselamatan tersirat??? Keh! Keh! Keh! Keh!!!
    Kitab kepalo Banar UmNgok nak mengekalkan kuasa cayo lah Den... Kah! Kah! Kah! Kah!!!
    UmGok la yg GILO TALAK... Hidung Tak Mancung... Pipi Taruk BOTOX... Kah! Kah! Kah! Kah!! Ngendeng2 muko tak tau malu nak Merujuk...
    Keh! Keh! Keh! Keh!!
    Arab Saudi menjalankan Hukum Syariat Islam sedaro...
    MANO MUNGKIN HUKUM CIPTAAN MANUSIA BOLEH MENGATASI HUKUM ALLAH.
    Jadi sapo yg POKAK.BUTO,BISU dan TULI???

    ReplyDelete
  6. Dalam al-Quran memang tidak ada ayat mengenai satu jiwa yang boleh dipenjara tanpa usul periksa, TETAPI dalam bab Maslahah untuk Kepentingan Rakyat Keseluruhannya, adalah dibenarkan menurut peruntukkan undang-undang sesebuah Negara demi untuk kebaikan SEMUA.

    Anon-anon mungkin kurang pendedahan pada berita dari Luar Negara, contohnya dalam Arab Saudi. Memang mereka amal Syariat Islam tetapi cubalah kalau Anon berani bila sampai di Jeddah kutuk Raja Saudi di khalayak ramai dan tengok apa akan jadi.

    Adakah Anon akan dibebaskan dan dibicarakan di Mahkamah atau dicekup serta merta dan dihumban ke dalam penjara???

    Begitu juga jika ke Singapura cubalah Anon anon berkumpul kemudian berteriak terpekik terlolong kutuk kerajaan Singapura dan tungga apa akan jadi seterusnya.

    ISA masih relavan dalam konteks negara kita sekarang yang semakin tidak aman kerana perbuatan Parti Pembangkang yang tak ada kerja lain melainkan MENGHASU, MENGADU DOMBA, FITNAH dan Paling suka berDEMONSTRASI di Jalanan.

    Kekecohan dan ketidak tenteraman boleh berlaku begitu sahaja dan sukar dibendung jika ia dimulakan.

    Demi kerukuanan Negara, ISA MASIH perlu. Hairan susah sangat orang Melayu nak terima. Tiba-tiba sahaja semua nak tengok Halal Haram tetapi bila berpecah belah sesama sendiri tidak mahu bersatu padu tidak boleh rasa Halal atau Haramnya.

    Jadi Hukum Allah pun di politikkan. Asalkan dapat mileage.

    Waliyazubillah..jauhkanlah kita dari Pemimpin Pemimpin begini, menjual maruah Bangsa, Agama dan Negara semata-mata mahu dapat pangkah undi. Rasulullah saw telah berpesan: Kalau sesuatu Urusan itu diserahkan kepada yang bukan ahli, tunggulah kehancurannya.

    Janganlah kita serahkan Negara kita kepada yang BUKAN AHLI yang tahu mentadbir Negara tetapi hanya Omong Kosong sentiasa.

    WaAllahuAlam.

    ReplyDelete
  7. Empat sebab kenapa ISA haram,

    Penahanan tanpa bicara adalah salah satu perkara yang tidak boleh dipertahankan. Ini kerana semua piagam antarabangsa dan semua agama mengutuk sekeras-kerasnya penahanan tanpa bicara,"

    ISA bercanggah dengan amalan dan arahan yang ditetapkan oleh al-Quran dan al-Sunnah

    Sehingga hari ini tidak ada jawapan dari majlis fatwa dan mufti-mufti dalam membuat keputusan berkenaan ISA, hanya PEWARIS yang syok sendiri menghalalkannya.

    Rasulullah SAW sendiri mengamalkan prinsip perbicaraan dan penghakiman sebelum menjatuhkan hubungan bilamana baginda menyoal siasat Hatib bin Baqa'ah (seorang sahabat) yang membocor rahsia kepada kaum Quraisy bahawa Rasulullah SAW akan memasuki kota Mekah.Pada prinsipnya, ada pendengaran iaitu pertuduhan didengar kepada umum. Pada zaman Rasulullah SAW, tidak ada hukuman sebelum perbicaraan.

    Menurut Islam, terdapat satu keadah fiqhiyyah yang berbunyi, "al-dharrar yuzalu bil-syara" yang bermaksud kemudharatan itu ditolak oleh syarak.

    Akta ISA membawa kemudaratan kepada orang yang dituduh dan keluarga mangsa terbabit. Penahanan tanpa bicara di bawah akta tersebut adalah satu tindakan yang zalim kerana hak-hak individu untuk membela diri dirampas sehingga tidak berpeluang untuk membukti seseorang itu tidak bersalah. ISA juga membawa kemudaratan kepada si isteri dan anak-anak tertuduh yang terpisah dengan si suami atau bapa."Mereka menghadapi tekanan perasaan,rasa terpisah, takut, kecewa dan marah," kata Saari Sungip yang telah menulis beberapa buah buku mengenai kisah pengalamannya di Kamunting.

    Beliau juga mendakwa tahanan ISA turut diperlakukan dengan penyeksaan seperti dipukul dan dibelasah.

    Mengulas lanjut mengenai pandangan Islam terhadap ISA dan penahanan tanpa bicara ini, Islam memberi peluang kepada yang dituduh untuk membela diri.

    Sekiranya beliau (tertuduh) tidak mampu untuk mengupah peguam, maka orang ramai atau baitulmal harus menanggung untuk membela dirinya.

    "Tidak boleh dihukum sehingga diberi peluang seluas-luasnya untuk membela diri... sehingga tidak ada seorang pun yang tidak dibela," katanya sambil menyentuh kuasa penuh menteri untuk menahan seseorang selama dua tahun yang menurutnya akan, mungkin atau bakal memudaratkan negara.

    Sebab ketiga penolakan akta ini, ialah penahanan tanpa bicata ini telah ditolak daripada empat mazhab utama dalam Islam,iaitu Hanafi, Maliki, Syafiie dan Hanbali.Mereka bersepakat menolak tentang perkara tersebut.

    ISA juga ditolak kerana ia bercanggah dengan piagam hak asasi manusia yang diluluskan oleh Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB), selepas peperangan dunia kedua. Hanya tiga negara sahaja di dunia ini yang mengamalkan penahanan tanpa bicara iaitu Malaysia, Singapura dan Israel.

    "Pada tahun 1981, telah diluluskan satu piagam alternatif iaitu deklarasi Islam sedunia tentang hak asasi...kedua-dua piagam tersebut tidak bersetuju dengan penahanan tanpa bicara.

    Oleh itu ISA adalah haram kerana ia bercanggah dengan al-Quran, amalan Rasulullah SAW, Khulafa' Rasyidin, imam-imam mazhab dan bercanggah dengan apa yang ditetapkan oleh masyarakat antarabangsa.

    ReplyDelete
  8. hah tengok borito kek tv3 tadik tak? sapo yang susah sobab ada orang bangang@buduh@kambeng@lombu join perhimpunan aram?kang eden kobar ekau
    bangang@buduh@kambeng@lombu tau plak ekau marah.....

    ReplyDelete
  9. Yo lah Pak Sedaro...lopeh ni sumbek an yo Pak Sedaro dan Cicit Kamat ni ke dalam I.S.A pulak...kalau 2 tahun tu kojap bona berehat eh...alah kalau takat Pak Sedaro punyo somangat ni kan, esey agak2 Pak Sedaro dan cicit Kamat ni boleh tahan duduk dalam I.S.A puluhan tahun kan....(10 tahun ko, 20 tahun ko, atau 100 tahun ko...)

    Pak Sedaro dan sedaro2 dlm P.M usah lah momokak pasal ISA ni...den cadangkan Pak Sedaro dan kaum kerabat, poie dulu masuk ISA...lopeh tu barulah koba cam no ISA ni kan...daripado momokak yo..apo guno eh...masuk dulu ISA Pak Sedaro...baru lah den tabik...!!!

    Cam no pak Sedaro??? berani ko atau kocut tolo...kalau berdolak-dolik yo...den cdgkan : Pak Sedaro...jgnlah MOMOKAK....poie lah tido pak sedaro, kang poning kopalo kang....susah orang!!!!

    ReplyDelete
  10. apo-apolah...

    ISA totap perlu ditahankan...
    sapo yg buek demo yg bnyk menyusahkan og lain tadi patut kono tahan ISA jo..
    Kiro oklah ISA daripado CIA yang tembak org kasi tutup bukti...

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  11. Allo melayuangkat@melayusubsidi... Ini bukan soal mempolitikkan hukum ALLAH.Yg benar tetap benar dan yg salah tetap salah.semuanya berpaksikan KEBENARAN.Janganlah menganggap semua tu d politikan...tu namanya berfikiran kolot.
    Padangbola... Semuo tu tak jadi mcm tu kalau UmNgok@Bn tak memperalatkan Polis untuk kepentingan politik sompit mereka demi ego dan kuaso.
    Dah termaktub dlm perlembagaan negaro...rakyat d benarkan untuk berhimpun secara aman.Sapo yg buek kecoh?? Cubo tengok negaro maju...perhimpunan aman siap d bantu oleh pihak berkuasa untuk melancarkan pergerakan,takdolah jadi barua pemerintah mcm kt sini.
    Mano pogi pro-ISA?? Provok bukan main gompak-'' perhimpunan pro ISA tetap d adakan sekiranya GMI meneruskan perhimpunan,apa nak jadi jadilah'' kah! Kah!! Kah!!! Kah!!!!
    Klakar botul Den tengok pro ISA td...sekali yo kono sombur terus ghaib..kocut telor semuo eh!!!
    Kah! Kah!! Kah!!!

    ReplyDelete
  12. aljuburi n sekutunya yg takut bangat nak masuk isa, tapi ado pencacai yg tolong kempen hapuskan isa utk dio. untung aljuburi ado pencacai bodo backing dia sobab takut bos kono sumbat isa. sobab kalo aljuburi kono tahan isa nanti payah lak nak dapek duit subsidi dr yahudi dgn amerika nak bagi makan anak bini pencacai ni sumo. tak buek salah apo lak takut. nerako pun org tak takut kok tak buek salah, inikan pulak isa. takut isa atau takut nerako sobab suko langgar peraturan dan hukum jo. tu pun payah nak pikir ko. bolo punya olang.

    sokong ISA!
    sokong ISA!
    sokong ISA!

    ReplyDelete
  13. ISA perlu sebagai langkah pencegahan apatah lagi kerana keunikan negara kita yg berbilang bangsa ini.

    Bagi Anu2 yg membantah ISA, mereka adalah pendukung keganasan. Mereka berjaya ditipu oleh Anwar dan sekutunya kerana apabila ISA dihapuskan lebih mudah utk mereka memberontak di jalanan spt yg berlaku di Thailand.

    Sebagai Warganegara Malaysia yg mencintai keamanan, saya sokong ISA. ISA sebagai perundangan PENCEGAHAN.

    Org putih kato "Prevention is better than Cure".

    Demosntrasi dijalanan ini hanyalah agenda politik PR utk menganggu ketenteraman, menyusahkan polis, memeningkan kerajaan pemerintah, menyusahkan org awam, menyusahkan peniaga2 pasar malam dan pelbagai lagi utk mengambarkan keadaan politik di negara ini kucar kacir. Disamping itu, dapat melupakan sejenak proses perbicaraan Anwar, proses perbicaraan TBH dan juga rasuah dikalangan pemimpin negeri Selangor.

    Kepada mereka2 yg terlibat dalam demonstrasi tadi terutamanya yg membantah ISA, syabas kerana anda adalah pejuang dan kalau mati, kita boleh kategorikan sebagai mati KATAK sebab anda adalah pengkhianat negara, khianat kepada pemimpin dan juga khianat kpd rakyat.

    ReplyDelete
  14. apo plak abg pulis ekau marah cik anon..dio buek kojo dio jer...kalau tak buek nak makan apo?

    takan nak biar yo org menggangu idup org lain

    kalu yo pun nak buek protes kek nogori sombilan ado banyak kawasan lapang..kek bukit pelanduk nun..abg pulis pun tak kacau

    ini org nak niago...nak boli itu...nak boli ini tentu la org marah

    ReplyDelete
  15. Den cadangkan la..ISA ni kalau susah na nak mansuhkan, tangkap dan sumbek yo sapo2 yang boleh mengganggu negaro...sama do UMNO (BN) dan pembangkang....
    lobih cantik kalau ado pemimpin UMNO ko BN ko tangkap yo (kalau ado bukti)
    sumbek an yo ko ISA sekali dgn pemimpin pmbngkng!! baru la adil dan saksamo kan !!!

    Sobona eh...org berkuasa berselindung di sebalik ISA...itu yo...kek malaysia ni berpuluh akta itu, akta ini...tak cukup lagi ko nak bolasah org????

    ReplyDelete
  16. salam perpaduan
    sy melihat isu ISA ini banyak diperdebatkan oleh umum termasuk komentar yang ada dalam artikel ini. Sebagai anak melayu di negara yang berdaulat ini serta makmur, sy pertamanya ingin melahirkan rasa dukacita sebagai pewaris bangsa melayu kerana di perlihatkan budaya yang tidak elok serta budaya yang merosakkan sebuah negara yang di bina atas konsep perpaduan dan persefahaman antara kaum. Izinkan sy mencelah memberi pandangan dr perspektif kaca mata sy sbg penganti generasi sekarang.
    Internal Security Act ini sebenarnya telah hampir mencecah usia PM kita sendiri.Sedar atau tidak, sebenarnya si akta tua inilah sebenarnya telah banyak memberikan jasa kepada negara walaupun di labelkan sbg alat kerajaan.Sy melihat jika akta ini di berikan nyawa, semestinya akta ini kesal dengan bangsa yang pada mulanya mencipta akta ini untuk kepentingan sesuatu bangsa tetapi kini bangsa tersebut meludahnya kembali.Bak kata pepatah melayu, habis madu sepah dibuang.ada komentar disini telah memberi pandangan dari perspektif islam.Tetapi komennya dilihat terlalu emosional dan terus meletakkan titik noktah tanpa melihat dari pelbagai sudut.Benar Islam itu syumul.Al Quran juga pegangan umat islam. Malah islam juga tidak menyekat idea baru demi mempertahankan kedaulatan islam itu sendiri.Cuma sy ingin bertanya kepada saudara.Di malaysia ini ada kafir yang tidak boleh di bunuh kafir zimmi.Tetapi andai sy menyoal saudara mengapa tidak PAS mengeluarkan fatwa membunuh Lim Kit Sian, Karpal Singh dan pemimpin MCA lain yang jelas menentang islam serta raja berpelembagaan.Bukankah mereka sekarang boleh di label sebagai kafir harbi? Ini jelas keran Lim Kit Sian lebih menguasia pakatan rakyat dari ulama PAS itu sendiri. Jadi sebelum bercakap soal ISA pastikan pakaian yang kita pakai tutup rapi agar tidak nampak lubang bila berdepan dengan orang. Kita juga kena ingat bahawa tidak pernah lagi kita dengar tahanan ISA di rogol dan sebagainya.Tapi peliwat ade lah yang masuk ISA. Isu soal makanan dalam tahanan, kita kena sedar bahawa kita ditahan untuk mengawal keadaan.Semestinya kita tidak dapat makanan seperti hari hari biasa.Dah nama pun tahanan. ISA sebenarnya secara tidak langsung telah melindungi islam dan melayu itu sendiri.Jika tidak ISA digunakan untuk menahan Al Maunah, masa kan orang islam kini boleh mengamalkan islam sebenar.Kalau ISA tidak digunakan, mana kan melayu boleh hidup dengan aman hari ini.Percayalah wahai bangsaku melayu, kita sendiri di momok kan oleh kata kata ISA itu melanggar hak asasi manusia. Ini adalah 1 propaganda.percayalah andai DAP mahupun PKR menguasai kerajaan, mereka juga akan menggunakan ISA ini. Ketika itu lah baru orang melayu sedar bahawa ISA yang diciptakan untuk mereka telah memakan diri sendiri. Soal perhimpunan yang dihalang polis, jika kita lihat, saudara tidak berhimpun dari 1 arah.saudar berhimpun dari pelbagai arah.Saudara menganggu jalan2 utama dimana ada dikalangan mereka yang mencari rezki di situ.Percayalah, kalau anda kata ISA itu zalim, anda sebenarnya lagi zalim. Pernah tak anda banyangkan seorang bapa yang meniaga air hari itu, mencari rezki untuk sesuap nasi untuk diberi kepada anak-anaknya, kerana perhimpunan saudara, si bapa tidak dapat memberi makan malah menanggung kerugian lagi. Anak-anaknya tidak dapat pada hari itu dan saudar seronok dengan perhimpunan tersebut.Adakah saudara tidak zalim? bagaimana jika saudara mengalaminya? fikir-fikir kan

    ReplyDelete
  17. Demo ISA ni nak bagi PR popular balik yo. Apo la yang bongap bonar tak paham2. Ko buek2 tak paham? Lopeh Manik Urai kan asyik kono yo puak2 ni. Kes Teoh Beng Hock pun kono balik batang idung sendiri. Seh ulang sekali lagi, ni demo nak cari publisiti, anti-ISA tu gimmick yo!Tu pasal ado yang mengaku kehadiran sampai 100,000 umat. hehehe

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive