Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, April 13, 2013

SOALAN UNTUK PENGANUT PAS

Atok totanyo-tanyo penyokong Pas yang seangkatan ngan Atok, bilo aritu Nik Ajis kobakan semayang orang UMNO tak ditrimo kek ALLAH. 

Yang duduk bukan kek Kelantan tu bosa kemungkinan dinikahkan dek imam UMNO. Terutamo eh yang duduk kek kampong Atok tu. Yang Atok kona, sumo imam tu orang UMNO. Kalau orang UMNO semayang eh tak ditrimo, poso pun tak diterimo, syahadah eh pun tak ditrimo, aji eh pun samo. 

 Persoalan yang paling bosa Atok nak tanyo; 

NIKAH KAU ORANG DULU TU SAH KO TIDAK? SOBAB EH YANG MENIKAHKAN KAU ORANG TU ADOLAH IMAM FASIK MENURUT TAFSIRAN TOK GURU KAU ORANG SENDIRI. 

UMAAAANG AI, KOK DAH NIKAH 30 TAHUN, MAKO 30 PULUH TAHUN LAH KAU ORANG BEZINA. PEHTU DAPEK LAK ANAK. 

UUH HAI, MALEH ATOK NAK NGOBA AN LAGI. TAPI PIKIR-PIKIRLAH SENDIRI!!

Gambar sekadar hiasan.

29 comments:

  1. hentiknla berita2 fitnah ni igt kita idup kat dunia sementara je dan selepas itu kita akan menuju hari pembalasan dptkn berita yg betul sblm mengeluarkn kenyataan...

    ReplyDelete
  2. Salam Atok,

    Orang PAS PUSS PISS ni tak boleh kena tegur sikir. Melenting je lah. Mereka tak mahu FIKIR walaupun masing masing dikurniakan OTAK seperti juga makhluk Allah yang lain termasuk LEMBU dan KAMBING. Apa sahaja yang kelaur dari mulut Nik Aziz FATWA belaka.
    Majlis Fatwa Kebangsaan pun tak laku.

    Memang betul tulisan Atok, senang-sengan sahaja Nik Aziz nak kira DOSA orang lain terutamanya DOSA UMNO. Saya baru balik dari KB, di setiap sudut KB ada papan tanda "DOSA UMNO".

    Jadi Kalau TAK SAH segalanya UMNO, bagaimana pula NIKAH NIK AZIZ dulu? Juga Nikah2 kita SEMUA yang mestilah dinikahkan oleh Jabatan Agama Islam Negeri Masing masing di bawah Kerajaan?

    Fikir2kanlah..janganlah kerana politik Agama suci dan Hukum Ha hendak dipermainkan.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum..
    Esey ni org ateh pagar..
    Dari dulu x masuk mano2 parti politik pun..
    Cumo nk Posan sikit yo lah..
    Kalau kito mendengar ceghito org,kito siasat la dulu butir ayat yg disobut an tu..bkn apo yg suratkhabar sobut,sobab surat khabar ni Lapor Keputusan Numbor ekor pun ado maso terkucil gak..Tang tu,lokeh2 deh buek ralat,takut penganut numbor ekor maghah..
    Jd mcm ni la..Atok dh dongar ko bolum ucapan ponuh Nik Aziz tuh..Kalau bolum,elok lah dongar,sobab kalo nk tanyo org,kono tau boto butir yg disobut dek tuan punyo badan..Kalau x sonang2 la Atuk kono akan an dek org..Kok sendighi yg paneh miang..
    Esey ckp ni sobab Esey dh dongar ucapan tu..Memang ado dio koba SOLAT ORG UMNO X DAPEK PAHALO tu..
    tp ado laie yg dio ckp surat khabar x lapor sobab agak eh nk jimat an dakwat..yolahh..Nk pakai byk dakwat time mengundi sok kann..
    Yg Esey dongar lain dari yg dilapor..
    Org tuo tu koba lobih Kurang mcm ni: ORG UMNO KALAU TOLAK ISLAM SOLAT X DAPEK PAHALO..SAMO GAK DGN ORG PAS..KALAU ORG PAS PUN TOLAK ISLAM,SOLAT X DAPEK PAHALO GAK DOH..ORG PAS KALAU NK ISLAM PUN,TP DLM SOLAT ADO RIAK,TOTAP X DAPEK PAHALO..
    Agak2 eh lah kan,Atuk dapek paham x ayat yg Esey koba an ni..
    Agak2 eh samo x yg surat khabar lapor???
    Mcm x samo kan???
    Tp tulah yg esey dongar dari internet..Kalau Esey bleh jumpo ucapan tu dlm internet,mustahil atuk x jumpo..kannn..
    Jadi kito beringatlah..sobab Laporan Surat khabar tu bkn taraf Sahih Bukhari atau Sahih Muslim yg taraf hea Muthawatir..Jd kito siasat atau chek la sumber ucapan Surat Khabar tu supayo kito x tersalah bertaqlid ateh org..
    Sobab Quran ado sobut,kalau mendongar org Fasiq membawak Beghito,tuntutlah siasat..supayo kito x menimpokan musibah kpd kaum yg kito tidak tahu keadaan hea..Supayo kito x menyosal dikemudian haghi..
    Ni Allah yg bg Arahan dlm Quran..Tuo2 Atuk,xkan x ponah baco tafsir Quran??
    Mako Esey sampaikanlah utk kito semuo..Semugo Atuk siasat la dulu sobolum atuk nk smash sesiapo..Takut Kito sendighi pulak yg paneh miang kek Mahsyar nanti yoo..
    Maap la yo tuk..Dlm agamo x do tuo atau mudo..kok harap tuo tp x mengaji,sio2 yo jd org tuo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg den tak paham tu apa kenamengena ngan org tu pas ke atau umno ke..cakap lah kalu ooghe islam tolak islam maka sembahyang tak guno lah..tapi dah clear rasanya..yang org 2 pas selalu tak bekerjasamo dgn oghe umno sbb kato demo oghe umno tolak isle ala pas...maap la tapi rasonya mu ni mudo lagi tapi doh nyanyok ko supo tok guru mu

      Delete
  4. mulo2 ckp atas pagar. padahal semuo tahu dia karat pas. haha

    ReplyDelete
  5. JANGAN INGKAR CAKAP TOK GURU..TOK GURU KATA FITNAH..MESTI FITNAH..TOK GURU TAK TENGOK PONG..DIA MALU DENGAN ANAK MURIDNYA..SIANG MALAM DOK AJAR ANAK MURID JANGANG BUAT DOSA,,,LAK LAK KANTOI..

    ReplyDelete
  6. Kesimpulannya, manusia yg mengangkat dirinya sendiri sebagai ulama & ostad dalam PAS adalah jahil sebab akal & hati mereka telah ditutup berkali-kali.

    ReplyDelete
  7. Menurut Saudaro kito atas tadi, antaro ucapan Nik Aziz seperti berikut:
    ORG UMNO KALAU TOLAK ISLAM SOLAT X DAPEK PAHALO..SAMO GAK DGN ORG PAS..KALAU ORG PAS PUN TOLAK ISLAM,SOLAT X DAPEK PAHALO GAK DOH..ORG PAS KALAU NK ISLAM PUN,TP DLM SOLAT ADO RIAK,TOTAP X DAPEK PAHALO..
    Soalan sei yang portamo, sapo dio yang tolak Islam. Setakat ni kito boleh jo beramal menurut amalan ahli sunnah wal jamaah. Kita manikah anak daro orang ikut syariat Islam. Ekonomi Islam pun sedang berkembang maju. Masalah dosa Riba semakin berkurangan. Kito ado Pusat Zakat.. Pemerintah kito orang Islam... Apo nak laei....
    Kalau kato kito belum ado hukum Hudud... tang tu betul lah...tapi saudara PAS kito tu yang dok bergelumang dengan Kafir dan kuncu-kuncu dajal tu , ada ko termaktub nak laksanakan undang-undang hudud dalam buku jinggo diorang tu ? Ado ko ? Kalau tak do , maknonya apo ? Saudara fikir lah sendiri....

    ReplyDelete
  8. PRU 13 kali nie...kesalahan kote banyak sekali...

    ReplyDelete
  9. Atok,
    Den dah perati lamo dah dan kesian dongan ahli akar umbi PAS ni bersilat untuk mempertahankan Bos dio orang.Yang kesiannyo Bos dio hidup sonang lenang,kereto bosar,rumah banglow,bini kadang-kadang lobih dari satu,dio orang terpakso menderma tiap-tiap kali ceramah,tapi duitnya tah kemano poi.Tapi bila ditanyo,tentu dio kato Jihad.. Jihad taik kucing,tengoklah duit Jihad kau orang mano poginyo,agaknya pogi kepado yang ditayang dalam video SU kau orang.Elaklah dipergunakan olih orang yang berlagak alim.Gunakanlah anugerah ALLAH iaitu otak dengan membezokan yang baik dan burok.Dosa dan pahalo adalah hak ALLAH dan tak payahlah kito pertikaikan.

    ReplyDelete
  10. Mungkin Allah SWT nak bersihkan PAS drp pemimpin bertuhankan nafsu, dgn pendedahan cara bathil syaitan2 UMNO. Adapun kejahatan juak-juak UMNO yg syaitan pun tabik tu, aku rasa Allah SWT akan biarkan hingga mampus kerana semuanya najis dan jahat mcm malaon.. wallahua'lam!!!

    ReplyDelete
  11. solat yang tak dapat pahala adalah solat orang yang solat tue bukan kerana ALLAH tetapi solat kerana nak menunjuk2 dan kerana makhluk...
    xkira parti dan bangsa mana pun...

    ReplyDelete
  12. kalau dah undi/sokong parti setan yg tendang/persendakan hukum Hudud Allah SWT dgn memuliakan hukum umno/bn yg hukum orang zina dgn bayar dgn kad kredit je, lepas tu nak paksa Allah SWT terima solat dan beri pahala??? Kepala hotak kau!!! kalau tak tobat neraka jahannam tempatnya insyaAllah!!... ..wal'iyazubillah!!

    ReplyDelete
  13. Kalau actor tu bukan Stopa Ali, sesapo pun tak peduli, tapi ini aksi Setia Usaha Agung Parti Islam SeMalaysia.. sobab tu la oghang semuo nak menengoknya, botul ko tidak. Kalau tak apa nak dokisahkan... tapi kalau botul Stopa Ali.... Astaghfirullah.....

    ReplyDelete
  14. Kamu dan stopa sama2 ngaku islam... solan dlm kubur sama je!! nak istigfar ket org pun , kalu diri undi parti maksiat bn, baik kau kira berapa juta unit dosa yg masuk akuan kamu dlm masa 24 jam dari ribuan tempat maksiat yg tgn kau beri lesen tu!! Tobatlah copet2 sebelum dtg malaikatmaut... astghfirullah!!!

    ReplyDelete
  15. Tolong p.miang!! Tegamak kau paparkan paparkan Ayat2 Allah SWT di bawah dalam blog najis/fitnah kau ni. Aku msk sini pun dgn niat jihad nak menentang syaitan sekular UMNO/BN !! Kalau nak guna Al-Quran, tinggalkan fahaman najis sekular sesat kamu tu!!

    ReplyDelete
  16. Takde sapa pon yg nak dengar kebenaran kat sini. Yg penting dapat kutuk Nik Aziz biarpon dia bagi berpesan supaya ilmu kita ni bertambah. Ingat ilmu Islam kita ni dah cukup banyak ke nak bawak mati nanti? Melayu hati busuk macam ni lah. Malu aku ngan bangsa sendiri.

    ReplyDelete
  17. berkompang kat kedai kopi bole la pakcik. Nik Aziz tu sape? Beliau ada sarjana dalam perundangan Islam mesti la ramai dengar cakap dia. Cakap berisi, bukan tong kosong je.

    ReplyDelete
  18. Fahaman khawarij, mengkufurkan golongan lain dan taksub kumpulan juga wajiblah dijauhi.
    Isu video di atas pula, menyebar nyebar aib org adalah amalan yg 'ghaira soleh' , walaupun benar.

    ReplyDelete
  19. Tulah masalah org2 yg x matang politik ni..bilo kito ckp dgn nada neutral,totap gak nk dikoba hea PAS tegar..
    x buleh la mendongar pandangan yg berpihak kek dio,mulo la tuduh org tu pembangkang..
    sekarang ni sapo yg x buleh kono togur..dh torang la kan nampak hea..padan la paneh miang yo kan..hahahaha..
    Org ateh pagar yg sebonar hea jd penontu keputusan,bkn penyokong BN atau pun PR..
    Klu mcm ni sikap org2 parti Umno,kim salam la ekau nk dapek undi byk daghi golongan ateh pagar..
    selamat masuk muzium adat penggal ni yoo..hahahahaha...

    ReplyDelete
  20. Sifat sebahagian penyokong umno ni memang meletakkan panduan Allah dan Nabi dibawah punggung masing2. Otak yg Allah kurniakan mcm otak yg ada pada lembu dan kambing. Ulama muda UFB dah lama menasihat semua supaya jgn merngaibkan org lain sbgmana yg telah dilakukan kpd DSAI. Kalau ulama sendiri pun tak mau ikut. Siapa lagi yg penyokong umno nak ikut. Syaitan kot mcm Dr M sebut.

    ReplyDelete
  21. Sapa yang start buat kije nih..bkn macai2 fuckatan ker..

    ReplyDelete
  22. Nak tanya Pak BelaTok: UMNO ni bonar2 ko cayo pada Islam.Kalau percayo kat mulut jo ko? Kalau dah tak percaya pada ISLAM walau sedikit pun rosaklah akodah. Kalau dah rosak akidah sembahyang macam mano? Jgn disamokan dgn agamo orang lain percaya dihati sudah. Cakap lain buatnya lain. Sekurang-kurang ada shock treatment pd org UMNO. Jgn asyik nafi saja.Nin jadah apa ni. Mazhab mana yg menghalalkan guna elemen sek dlm politik. Ini semua kerja org yg tak ingatkan mati dan tak ingatkan Allah.

    ReplyDelete
  23. Tok Guru maksudkan orang islam yg konfirm sekular spt kamal artaturk yg memisahkan agama dgn kehidupan, yg memisahkan Din dgn tatahidup atau cara hidup, yg mengagungkan kehidupan duniawi tanpa bersandar dgn islam, yg menolak hudud dgn menyatakan hudud akan menyebabkan orang islam hilang tangan, yg menyatakan Msia negara majmuk tak sesuai dgn hukum tuhan tetapi masyarakat majmuk sesuai dgn Din Perundangan yg digubal penjajah Barat. Ekau ada otak sendiri lu pikir mudahan kamu tak tergelincir dgn tali Allah kembali kpd Allah secara total. Kalau masuk PAS pun satu wadah menegakan Din Allah diMsia.

    ReplyDelete
  24. Den sokong abd haq sbb den tgk hujah2nya tepat sebagaimana den ngaji pondok dulu teruskan abd haq! Melayu Tongkat

    ReplyDelete
  25. Bilo dah kono batang hidung sendiri barulah keluar macam-macam tuduhan pada orang UMNO.Kpd Sdr Abd Haq...tak payahlah nak nasihatkan orang lain,betulkan jiwa sdr,jangan zalimi diri sdr dulu dengan diperkudakan olih orang lain untuk kepentingan mereka.Betul ke semua orang PAS ini bersih dari sebarang kemungkaran?.Layakkah Nik Aziz diberi gelaran ulamak?.Berapa dah buku ilmiah yang beliau terbitkan yang diiktiraf olih dunia.Apa dia buat selama 22 thn memerintah di Ktn,sebiji Mesjid pun tak didirikan.Apa tindakan dia sebagai Mursidul Am apabila pennyelewengan berlaku saperti Derma Memali dan Kohilal dan banyak lagi.Jangan pandai menuding jari sebab tiga jari akan menuding kpd sdr balik.Menuduh UMNO parti maksiat adalah satu perbuatan yang tidak bertanggunjab,kerana sedar atau tidak saudara berkemungkinan telah menghukum kedua ibu bapa,datuk nenek,atau adik beradik,saudara mara sdr yang sejak atau dulu ahli UMNO.Ini bermakna mereka bersolat tanpa mendapat pahala.Nasihat saya jangan terlalu emosi di dalam melontarkan komen,ambillah sikap keserdahanaan dan elaklah dari mempamirkankan kesuntukkan daya pemikiran sdr sendiri pada orang lain.Salam

    ReplyDelete
  26. ado ko samokan dengan kamal artartuk. bangang ko apo? nak behujah pun belajar la sejarah dulu. ado ko umno suruh azan dalam bahasa melayu mcm kamal artartuk dalam bahasa turki? ado ko umno suruh wanita malaysia pakai tudung dengan skirt macam kamal artartuk? ada ke umno buang islam sebagai agama rasmi negara macam kamal artartuk? ada ke umno mengarah al-quran dicetak dalam bahasa melayu macam kamal artartuk? ada ke umno mansuhkan akad nikah dan hanya suruh daftar saja dah boleh kawin macam kamal artartuk buat? ada ke umno tukar masjid jadi muzium dan gereja macam kamal artartuk? ada ke umno larang solat jemaah macam kamal artartuk? ada ke umno tutup baitulmal dan biarkan anak2 yatim dan fakir miskin macam kamal artartuk? ada ke umno batalkan undang2 syariah macam kamal artartuk? dan paling besar sekali adakah umno istihar diri tuhan macam yang kamal artartuk buat di turki?

    sebab tu aku pernah cakap sebelum ni yang pencacai2 pas dan penyokong pembangkang yang menyamar atas pagar ni sebenarnya tak faham pun sebenarnya apa itu islam dan apa itu sekular. pastu buat perbandingan menampakkan bangang diri sendiri. tu la deh. patut la pemimpin pas senang bodoh2kan pengikut sebab pengikut mereka memang semulajadi bangang.

    bukan anwar anak beranak rajin pergi turki ke? nak ikut kamal artartuk ke? boleh pulak puak pas bersekongkol dgn anak beranak anwar yang mengagongkan turki?

    ReplyDelete
  27. mung ning jenih dok pahang orang pata timo cakap. jadi jangang buaK2 pahang. semoga niat BAIK tok guru ALLAH SAHAJA YANG MEMBALASNYA.

    ReplyDelete
  28. Nik Aziz royak terang dohh.. ore pas ko, ore umno ko.. samo jer.. kalau tolok islam, smayang jadi sia2.. dia bukan tuju pada orang UMNO. Jangan pulok ore UMNO melatah lebih2. Kalu ore umno yakin yg UMNO ikhlas dalam menegakkan islam selama ini, maka teruskanlah dgn UMNO, sbb dia sdiri yg akan jawab dengan yakin disana nanti lengkap dengan hujjahnya.. begitu juga orang PAS, DAP, PKR, Demokrat, dll... cuma tugas kita sediakan hujjah untuk kita gunakan disana nanti, sebagaimana si burung kecil yang bertungkus lumus mengangkut air dalam paruhnya sewaktu nabi Ibrahim sedang dibakar dalam api, sebagai bukti hujahannya dihadapan Allah nanti..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive