Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Saturday, August 7, 2010

MAGIC SEBELUM RAMADHAN

Simposium Usahawan Wanita seramai 946 peserta diberi geran sebanyak RM5,000 seorang. Banyak tu... Mano kau cokau duit tu?

Ramai Pelabur Asing sedang beratur dan mengeluh dengan perangai dan gelagat "biokratik" Bank Negara Malaysia, di kobarkan ada USD10 billion sedang menunggu proses conversion daripada USD kepada RM, udah masuk bulan ke 18 tak boleh solosai. Itu lah pasai ramai Pelabur Asing tak mahu masuk Malaysia....Tak Cukup AKAL dan MINDA KAYA ini BNM agak ehhh...?

Ramai usahawan makin menyampah dengan proses kononnya "integriti" dan memacam cerita basi yang dilempar kepada rakyat usahawan, yang makin MENYAMPAH dengan temberang Kerajaan semasa baik BN mahu pun DAP dan PAS termasuk PKR....Buku cerita bersepah-sepah, tiada penutup. Apa dah cabut lari ke semua "dewa-dewa" DUIT dan "pelakon-pelakon" yang menjadi pelacur eksekutif...?

Jika pilihanraya dilaksana pada hari cermin, 04 bulan 06 tahun 2011, nescaya BN kalah dengan bergaya dan bukan BN akan terkangkang dengan kaya temberang.

Jika pilihanraya dilaksana bulan MAGIC Najib Tun Razak atau Muhyiddin Yassin, ada kemungkinan menang besar, dengan syarat:

1. Masalah rakyat yang makin menimbun dan bergunung dibereskan.

2. Masalah perjalanan penuh integriti Keretapi Tanah Melayu dari Seremban ke Kuala Lumpur yang melalui stesen-stesen antaranya. KTM mesti dijulingkan.

3. Masalah sistem transit bas Rapid KL yang lebih berkesan dan timing tepat.

4. Masalah Monorel+LRT+PUTRA yang masih keliru semasa mereka.

5. Masalah ramai orang KAYA penyakit sosial daripada KAYA HARTA, KAYA ILMU, KAYA PEDOMAN, KAYA BUDI PEKERTI.

6. Masalah Ahli Politik BN yang KAYA PENIPU, KAYA MEROMPAK, KAYA MENGARUT, KAYA DAN KAYAP.

7. Masalah Kerajaan BN yang tidak buat vedding kepada tatakerja Setiausaha-Setiausaha Politik semua Menteri, SuSK semua Menteri dan Timbalan Menteri, juga Pegawai-pegawai Khas yang macam-macam peringkat yang sengaja diwujudkan, supaya banyak peluang kerjaya kepada mereka yang tidak punya masa depan dalam kerjaya swasta.

8. Masalah ramai Pegawai Atasan Kanan yang masih tidak bil-hikmah dan punya sifat "fiddunya wal akhirah"...yang akhirnya menjahanamkan BUMI MALAYSIA ini.

Alhamdulillah, Moga Allah beri rahmah kepada Pak Jib dan Pak Deen, untuk urus Negara Bertuah dan Berdaulat ini. Ingatlah bahawa Perlembagaan kita umurnya sejak 1262 lagi, bukan terpancut pada 1957 saja-saja.

2 comments:

  1. Satu Artikel yang menarik. Jangan duk asyik membantai pembangkang sahaja, walhal kerajaan juga banyak terlena dengan masalah rakyat. Perjuangkan kebenaran.Andai pembangkang salah, tegur mereka, andai kerajaan salah, juga tegur mereka. Biar kebenaran terserlah. Tahniah.

    ReplyDelete
  2. Masaalah no.6

    Keseluruhan ahli politik BN korup termasuk no.1
    BN terpaksa kalah dulu untuk PRU akan datang. Masa itu lah masa terbaik utk "New blood" menerajui UMNO..Muko2 Lamo harus didakwa di mahkamah dan seterusnya menerima hukuman setimpal.
    Insyallah rakyat akan kembali mempercayai umno/bn dengan ada nya muka2 baru yang bersih dan jujur..

    iklas

    ReplyDelete

Blog Archive