Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Friday, August 6, 2010

Stupid CM


Excerpt from pisau.net.

3 August 2010 Lim Guan Eng membuat kenyataan bahawa Polis Cawangan Khas harus dimansuhkan dan mencadangkan menubuhkan unit baru yang mengendali kes serangan seksual.

Dalam kenyataan beliau, adalah menjadi pembaziran anggota cawangan khas kononnya tidak berfunsgi sepenuhnya makanya mereka mereka ini adalah lebih baik diserapkan mengendali kes-kes keganasan rumahtangga dan serangan seksual.

Kenyataan Guan Eng mempunyai maksud tersirat, cadangan sebegitu seolah-olah menghina keseluruhan Cawangan Khas. Dakwaan beliau kononnya satu pembaziran menunjukkan betapa beliau memperlekehkan tugas para anggota polis.

Semua orang tahu Cawangan Khas ditubuhkan sejak 1948 dan memainkan peranan utama membenteras parti komunis Malaya dari 1948-1989. Cawangan Khas Polis & Tentera menjadi penghalang besar kepada Parti Komunis untuk melebarkan pengaruh dalam negara kita. Malah Cawangan Khas turut membenteras ancaman radikal seperit KMM, JI, Al-Qaeda .

Dalam kenyataan Guan Eng, beliau seolah-olah mempengaruhi agar rakyat beranggapan Cawangan Polis adalah tidak releven pada masa kini.

DAP yang berkiblatkan fahaman komunis dan sosialis amat terganggu dengan wujudnya Cawangan Khas kerana ia dilihat sebagai batu penghalang meneruskan agenda besar bagi meluaskan pengaruh Malaysian Malaysia dan menghalalkan perjuangan komunis.

Sebelum dan selepas PRU12 kita disajikan dengan desakan agar membawa kembali Chin Peng dan mengampunkan dosa beliau, malah ada usaha untuk mengembalikan fahaman komunis oleh beberapa pemimpin DAP.

This ass hole is playing on a dangerous ground. The police force is playing a role in keeping a safe Malaysia and many policemen died during the Insurgencies killed by the communist. Is DAP a communist party? Go figure!

7 comments:

  1. guan eng mmg cm 2..
    tkot die kt org cwangan khas..
    guan eng berdendam dgn felda..
    komunis mmg berdendam dgn org felda..
    sbb org felda ramai bkas tentera..
    abis keturunan mereka berdendam..
    knape masih ade DAP di malaysia.. xrelevan lgsung.. hapus jer terus DAP 2... diorg bkan warga malaysia.. diorang perkhianat malaysia dan penghancur malaysia...

    ReplyDelete
  2. Salam Paneh,

    Apa khabar?

    Benar kata anonymous. DAP memang DENDAM KESUMAT dengan segala yang MELAYU.

    Dia bukan bodoh. He is NO FOOL and NOT STUPID but he pretends to be one.

    He is the smartest, he rides on the Malay Oppostions leaders. They are the stupid ones, they LET LGE make use of them to gain power in Penang.

    Lim sengaja buat statement menghina, sengaja nak orang Melayu khasnya Polis MELENTING.

    Senang je, Pedulikan saja. jangan layan kenyataan dia.

    ReplyDelete
  3. tengok gambar di atas...
    Hadi pakai politik tag sebelah kiri. Yg lain pakai sebelah kanan.

    Perkara ni kecil saja tapi menunjukkan ketidaksefahaman antara mereka.

    JIM

    ReplyDelete
  4. Lim Guan Eng ni patut masuk Islam barulah orang tak komplen. Semalam di penang, dia pulak yang rasmikan Ehya Ramadhan. Adakah politik telah digunakan untuk mengaburi umta Islam. Dulu masa Koh Tsu Koon, hanta Tmbilan ketua Menteri Melayu yg rasmikan atau TYT. Apa agenda Lim Guan Eng ni.

    ReplyDelete
  5. Sangat setuju dengan pencat silat....Kalau dilihat dan dikaji CM ni mmg x pernah buat apa2 yang baik untuk rakyat Penang keseluruhannya tapi untuk segelintir atau lbh tepat memihak kepada kaum cha ya nun aliff sahaja...maka tepat la telahan tuan yang CM ni cuba menyemai semula fahaman komunis di Malaysia tercinta ini...

    ReplyDelete
  6. JIM>> Hadi, DSAI, & LGE tiga2 pakai tag sebelah kiri la.. haha. mata kau juling ke? hehehe..

    ReplyDelete

Blog Archive