Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Tuesday, June 26, 2012

Presiden Mesir pun sokong BN...

Ir Dr Muhammad Mursi dan partinya pun guna "LOGO DACING" masa kempen pilihanraya Presiden Mesir yang lalu. Tak faham lagi mesejnya?




11 comments:

  1. Perkataan Mizan (neraca) memang disebut dalam Al-Quran. Dalam surah Rahman pun ada disebut 3 kali.

    Warna langit dan lautan ialah biru...lebih banyak daripada hijau.

    Fikirkanlah...

    ReplyDelete
  2. dalam bukan setakat disebut bulan (al-qamar).. tapi nama surah...janganlah berbicara sesuatu yang akan menunjukkan kita orang yang kurang ilmu..

    ReplyDelete
  3. ape ke bangang nyer org yang komen dan org yang tulis blog nih. setakat sebut tiga kali, warna lagi banyak, ko pilih parti tu? tapi x ikut ajaran quran. memang sebangang bangang Islam ko nih.

    ReplyDelete
  4. hahaha. kesian anon 2 dan 3 nih. terprovoke dengan komen dan posting nih. siap pertahankan parti ajaran sesat mereka tu. hahaha. lawak. poit...rasanya kau pun tak tau maksud lambang pas pis pus tu. maksudnya ialah satu bulatan putih di atas latar belakang warna hijau. kau baca tak perlembagaan pas akan maksud logo tu. bukan bulan la poit. hahaha. kena tipu hidup2 la kau pencacai. siap nak samakan dengan nama surah plak tu. bulatan putih = al-qamar? hahaha. budus.

    ReplyDelete
  5. Dalam surah Al-Qamar ayat 33 hingga 39 disebut, maksudnya;

    (Demikian juga) kaum Nabi Lut telah mendustakan peringatan dan amaran (yang disampaikan oleh Rasulnya).

    Sesungguhnya Kami telah menghantarkan kepada mereka angin ribut yang menghujani mereka dengan batu, kecuali keluarga Nabi Lut, Kami selamatkan mereka (dengan menyuruh mereka keluar dari situ) pada waktu jauh malam,

    Dan demi sesungguhnya! Nabi Lut telah memberi amaran kepada mereka mengenai azab seksa Kami; dalam pada itu, mereka tetap mendustakan amaran-amaran itu.

    Dan demi sesungguhnya! Mereka telah memujuk Nabi Lut mengenai tetamunya, lalu Kami hapuskan biji mata mereka, serta (dikatakan kepada mereka): Rasalah azabKu dan kesan amaran-amaranKu!

    Dan demi sesungguhnya! Mereka telah ditimpa azab yang kekal pada pagi-pagi hari (esoknya).

    Lalu (dikatakan kepada mereka): Rasalah azabKu dan kesan amaran-amaranKu!

    Persoalannya disini...mengapa ada pemimpin Pas menyokong golongan LGBT dan tergamak mengangkat pelaku gay sebagai ketua? Bukan ke Pas dah bercanggah dengan surah Al-Qamar sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapakah yg dimaksudkan sebagai pelaku gay itu? Kalau DSAI bilakah beliau disabitkan dgn perlakuan itu. Hanyalah tuduhan2 yg tidak ada bukti. Usah kita neneruskan fitnah yg begini...takutlah akan azab Allah swt wahai saudara.

      Delete
  6. Apa apa pun parti islan yg menang.lambang or color x penting dol

    ReplyDelete
  7. Sebenarnya yang membuat rakyat huru hara ialah orang politik tak kira samada dari pemerintah mahupun pembangkang. Contohnya bolih lihat komen komen dari saudara / saudari sekelian. Itulah sebabnya kalau jumpa ular dan orang politik, kita harus bunuh ornag politik dahulu sebab mereka menyebabkan kita di patuk ular.
    Selaunya bila antara kita bersengketa, orang politik hanya tersenyum. Tak percaya tanya Paneh Minang, bila dia baca komen komen antara kita yang bertelagah, dia akan tersenyum dan dalam hati akan berkata ' Lantaklah kau orang semua. Jadi sebenarnya kita semua yang bodoh kerana mudah di permainkan olih orang politik.
    Kah kah.......padan muka kamu semua.

    ReplyDelete
  8. kpd Anon 7.56am

    Tokoh politik teragung dunia ialah Rasulullah. Jika mengatakan org politik menghuru-harakan rakyat,maka tanpa disedari tidak mengakui ketokohan Rasulullah dalam menyatupadukan umat dunia. Buat rakan2 yg minat dgn politik kepartaian, Ingat akan pantun melayu

    Habis berkapur penuh berkabung
    kacak sebagai senakalan tak sudah
    jangan diharap kepada sokong
    sokong juga membawa rebah

    Jangan disokong yg parti yang jelas ingin menjadikan Malaysia negara kristian spt DAP, ATAU menjadikan Malaysia tempat bebas bagi panganut Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT) spt PKR.

    ReplyDelete
  9. mesejnya, dah takde benda nak tulis, bodoh-bodoh pun jadilah.

    ReplyDelete
  10. JOHOR BAHRU: Pelakon Hairie Othman yang baru sahaja mengisytiharkan mahu menyertai PAS akan menyerahkan borang keahlian secara rasmi kepada Mursyidul Am Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat esok.


    Penyerahan itu sempena Himpunan Hijau peringkat Johor yang akan berlangsung di Kempas, Johor Bahru, Johor malam esok.

    Hero filem 'Leftenan Adnan' itu sebelum ini menghangatkan politik tanah air apabila menjadi selebriti terbaru menyatakan hasrat menyertai PAS.

    Sebelum ini beberapa selebriti telah menyerahkan borang menyertai PAS termasuk Bob Lokman dan penyanyi Aishah yang popular dengan lagu janji manismu.

    Selain mereka, beberapa selebriti lain yang kini sering tampil di pentas PAS termasuk Iwan Syahman, Abby Abadi, Catriona Ross dan Sham Kamikaze.

    ReplyDelete

Blog Archive