Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Tuesday, July 22, 2008

KETIAK

Bosan aku nak cerita pasal isu2 yang melanda negara dan perkara berkaitan dengannya. Kali ni lari topik skit. Enjoy reading.

Benarkah bau ketiak lelaki mampu menjadi penawar kepada gejala tekanan yang dialami oleh wanita? Kenyataan ini dikeluarkan oleh Bahagian Biologi Manusia di University Pensyvania beberapa tahun lalu. Kajian dilakukan di sana membuktikan bahawa peluh lelaki membantu kaum wanita menurunkan tekanan melancarkan perjalanan haid.

Menurut laporan Jurnal Biology of Reproduction America. Sebelum ini, bau ketiak lelaki yang sengaja "diproses" daripada lelaki yang tidak memakai deodoran digunakan sebagai bahan ujikaji bagi mencari bukti bahawa hidung wanita boleh "digoda" dengan bau lawan sejenisnya.

Dalam uji kaji yang dilakukan, wangian semulajadi itu kemudian di sapukan ke atas bibir puluhan wanita berumur 25 dan 45 tahun tanpa memberitahu ia adalah bau peluh lelaki dan hanya diberitahu bahawa mereka sedang menguji satu aroma wangian tersebut. Enam jam pertama selepas itu, skala mood wanita yang disapu wangian yang diperbuat daripada peluh ketiak lelaki tersebut diukur.

Hasilnya sungguh unik. Selain boleh mencerahkan mood, wangian ketiak lelaki ternyata dapat membuatkan wanita menjadi kurang tegang.

Nota: Moral of the story, kalau girlfriend atau isteri dok tension tu, lepas balik kerja atau riadah bolehlah calit sikit bau ketiak anda yang masam tu. InsyaAllah mood dia akan ok!

8 comments:

  1. kotiak 'sojuk' sodapppp

    ReplyDelete
  2. tolonglah..jgn amalkan ketiak berbau ni, terutamo yang poghit bau eh...

    Beghosihkan lah ketiak tu..jangan percayo bonar dgn dakyah dan agenda asing!!

    ReplyDelete
  3. teringat den pado sorg bdk pompuan skolah den dulu yg kuek bau ketiak eh. apo kabar la bdk tu...

    ReplyDelete
  4. Eeyerk! Bau ketiak selalu bikin kepala gue pusing, nafas semput, rasa nak muntah! Tollooonglah jaga alam sekitar anda. Kalau tak pun.. kesian la kat orang2 sekeliling anda (teringat waktu naik komuter, balik kerja, kl - sban, berdiri plak tu.. aduh nak pitam rasanya menahan nafas.. seksa! seksa!)

    ReplyDelete
  5. napo ano....lu nak rasa bau ketiak gua ker...boleh jer....berapa jam lu nak gua kepit lu bawah ketiak gua.???

    ReplyDelete
  6. haha..buang karan jer ketiak hang sojuk...cabul dan busyukkk..apa lah busyukk pun nak offer ker..pi offer kat beruk2 di jalanan macam beruk oxford tu..

    ReplyDelete
  7. ini lah masalah orang2 yang hidup in denial....kojap katonyo sodap...lopeh tu bilo di bagi malu2 lembu kenyang...di kato pulak bacul dan busuk....ish2....kesian sungguh aku kek orang2 yang berlakon tapi tak pandai ni....tapi tak pe...cubaan yang bagus...harus di beri credit kerana mencuba walupun bangang nak mampus cubaan yang dibuat tu....chayok2....jangan putus asa ano!!!!

    ReplyDelete
  8. ko ni sejuk ano ano ano...jagalah anu kau sendiri

    ReplyDelete

Blog Archive