Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, June 3, 2009

INI TIDAK ADIL

ISA zalim kerana tahan Mas Selamat.

Mahkamah tak adil kerana hukum Peragut.

Mahkamah dikongkong kerana ambil tindakan terhadap orang Umno.

SPRM tidak telus kerana siasat PKFZ.

Polis diperkuda untuk tahan Orang Kanan Ah Long.

Polis kejam kerana tahan 5 Orang Pengedar Dadah.


INI TIDAK ADIL...

MARI BUAT PERHIMPUNAN JALANAN...

MARI BARING TENGAH JALAN...

MARI MUSNAHKAN HARTA BENDA AWAM...

KITA KENA PROTES...

WALAUPUN BUKAN PUAK-PUAK KITA YANG KENA...

KITA WAJIB DEMONSTRASI...

kerana...

ISA KEJAM...

MAHKAMAH TIDAK ADIL...

SPRM TIDAK TELUS...

POLIS DIPERKUDAKAN...

REFORMASI...REFORMASI...REFORMASI!

PRO-PEMBANGKANG....BILA LAGI?????

Jangan nanti dikatakan, "Perjuangan adalah perlaksanaan kata-kata tak serupa bikin."

9 comments:

  1. pembangkang ni semua selektif dlm tindakan. bila kena btg hidung sendiri brsungguh2 demo. bila kena tang org lain, menikus. rakyat berpakat la katakan...

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  2. Reformasi........!

    Kita lawan tetap lawan!
    Reformasi!Reformasi!Reformasi!
    Takbir....!Takbir.....! Takbir...!
    Jika takut dilambung ombak jgn berumah ditepi pantai!

    Say no to ISA, bebaskan mas selamat! Mansuhkan ISA! Bebaskan semua pengamal ajaran sesat yg ditahan dibawah ISA!

    Sistem Kehakiman tidak adil! Keputusan Hakim menjijikkan! Hakim buat keputusan hanya berdasarkan panggilan telefon! hakim hanya correct! correct! correct! hakim jgn hukum penjenayah! Bebaskan penjenayah! Bebaskan semua tahanan dlm penjara! penjara zalim! penjara mahazalim! penjara maha firaun! bebaskan penagih pusat serenti!

    Semua anggota keselamatan perlu dipecat! Buang anggota keselamatan! tutup semua agensi keselamatan! anggota keselamatan tlh dikudakan!

    Tutup semua media arus perdana, semua media arus perdana penipu! pembohong! Berat sebelah! tidak melapor berita dgn adil!

    Tumbangkan kerajaan boneka penjajah! Hapuskan kerajaan BN! Hapuskan UMNO! UMNO racist! UMNO pembelot bangsa! UMNO tidak islam! Bawa kembali chin peng! kami mahu sistem komunis! tubuhkan kerajaan komunis!
    Hidup komunis! hidup komunis! Hidup komunis!

    ReplyDelete
  3. wah, berkobar-kobar jejaktuah,
    bilo nak buek demo.. nanti jgn lupo ajak den..

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  4. org klate.

    Hang ni paneh miang dok melalut apa ni, tak keja lain ke. buatlah artikel yg menarik sikit tiada ilmiah langsung, hampeh suma.

    cerdik manusia kerana akalnya. bodoh manusia kerana nafsunya.buatlah kerja dengan akal bukan guna nafsu hasad dengki tak tentu hala.

    I' M SORI

    ReplyDelete
  5. Paneh Miang Bodoh Piang, parti ekau dah kono 5-1 ptui, kalah lari malam sampai tak lotak calon, hari ni dlm sejarah spt kat Mengelembu dulu takut pada P. Patto.

    ReplyDelete
  6. paneh..dioang ni sumo tak boto..sumo tak adil..elok eh dioang ni kite ajak wat pertandingan memancing..kite wat kat tasik kenyir..kite bawak dioang kat "sulu mida" (dengan makna lain "sudut membaca")..haaa baru dioang tau...

    ReplyDelete
  7. Buto hati buto mato......

    ado lg yg nak gunakan hujah bangang dan bodoh. analogi yg membangangkan org. BN vs PR keputusan 5 - 1.

    kenapa lah bebal bebeno ni yeop!
    apalah ukuran yg blh nak dibuat. secara bilangan mmg nampak garang la PR menang 5 kawasan (nanti tambah lg 1, kawasan di manek urai) BN hanya menang 1 kawasan. tapi bila diteliti dan difahami ia tetap tidak membawa apa2 kesan. PR menang dikawasan yg memang PR merupakan penyandangnya (kecuali di Kuala Terengganu). dan BN menang di kawasan BN penyandangnya.

    apa kesan dgn andaian rakyat mengekalkan momentum yg ada menyokong PR? kesannya ialah negeri yg di tadbir kerajan PR akan kekal dan kerajaan BN akan kekal. juga kerajaan persekutuan tetap di tadbir oleh BN.(BN menang 139 kerusi, PR menang 83 kerusi). itupun dgn andaian rakyat suka dgn corak pentadbiran kerajaan2 yg ada. maknanya disini retorik yg mengatakan PR akan mentadbir kerajaan persekutuan akan tinggal retorik. jelas bahawa PR membodoh2kan rakyat dgn perkiraan ini.

    apa yg menarik ialah bgmn PR nak menumbangkan kerajaan BN? teknik yg digunakan ialah dgn memburuk2kan kerajaan BN dgn isu rasuah, skandal, penyelewengan, salah guna kuasa dan lain2 lg. rakyat di ratibkan akan kelemahan dan keburukan ini sehingga perkara yg tidak betul kelihatan seperti betul.

    Persoalannya adakah kerajaan spt ini nak diharapkan membela rakyat? kerajaan yg dibentuk dgn menggunakan kaedah memburuk2kan dan mencari kelemahan lawannya layak mengurus negara? kerajaan yg tlh diberi peluang mengurus negeri tetapi byk isu yg ditimbulkan. isu pemberian pajakan tanah selama 999 tahun, isu menderhaka kpd sultan dan raja2 melayu, isu pembinaan kandang babi terbesar, juga isu moral, isu bahasa di papan tanda, isu bekalan air percuma, isu subsidi kpd ibu tunggal, biasiswa kpd pelajar2. bgmn pula dgn matlamat pembasmian miskin tegar? apa perancangan utk memulihkan ekonomi negeri? (dr agus sendiri mengakui bhw masih tidak kelihatan perancangan meningkatkan ekonomi negeri khususnya di selangor berbanding dgn zmn khir toyo). tercapaikah matlamat Kedah Maju 2010? (mcm susah je pasal hutan simpan pun dah nak kena tebang utk jana pendapatan). rakyat jgn hanya seronok dgn ulikkan kata2 dan retorik semata2. perhatikan realitinya. adakah begini yg dihajatinya.......

    renungkanlah.........

    ReplyDelete
  8. Diaorang buta hati Jejak Tuah...

    ReplyDelete
  9. cakap jer cantik..kalau kamu susah tak de ler gomen nk tlg khusus utk kamu ..smgat berapi2 ...baik mereka jaga kocek mrk sendiri kalau mereka nk tlgpn... berjuta2 rakyat malaysia

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive