Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, June 2, 2009

SC TUNTUT HUTANG DARAH 10000 AHLI

"Bukan sahaja lihat tubuhnya, sebut nama pun menyirap darah kami kerana hutang darah yang tidak mungkin terbayar selamanya."

Abdul Rani Che Lah
Bekas Ketua SC Hulu Perak

"Mereka masuk ke rumah penduduk di Kampung Chepor dan Bukit Sapi, Lenggong. Mereka mengikat tangan penduduk ke tiang seri rumah dan membakar rumah itu. Peluru stand gun dua sentimeter masih tertanam dalam tubuh saya sejak ditembak komunis ketika berusia 18 tahun pada Julai 1951."

Bekas SC Wahid Mat, 78 tahun.
Kg Teluk Batu Hilir, Lenggong

Pengakuan dua orang patriot yang masih hidup untuk mencerita pahit maung dan derita perlakuan kominih. Atok pasti beratus patriot lagi yang hidup dapat menceritokan camano zalim eh kominih tehadap orang Melayu di Tanah Melayu sobolum dan sesudah merdeka.

Apo yang Atok nak pekatokan di sini adolah perihal seorang ano yang konon pandai bona nak mengkritik tulisan atok dulu kisah Mungkin Luko Dah Boparut. Kan main beriyo-iyo lagi dak ano tu mempetahankan kominih dulu masuk hutan sobab nak menghalau penjajah. Atok raso, dio ni budak ingusan lagi agak eh. Ataupun melaun yang tak ponah baco sejarah Tanah Melayu ni. Apo yang dio buek hanyolah melangok melopong mulut dongar ceramah orang-orang PAS dan PKR mengutuk kerajaan. Mako disamokanlah 1 Malaysia dengan kominih.

Jang oi! Kau paham tak apo yang dimaksudkan kominih tuh? Kominih tu tak ado agamo. Dalam kominih tak ado PAS ko, PKR ko maupun UMNO. Apo kau suntuk bona otak kau tu?

Cubo kau pahamkan dan selami perasaan mereka yang ponah menjadi mangso kominih. Cubo kau tanyo orang tetuo kek kampong kau tu. Cubo kau tanyo ibu-ibu yang dijandokan kek kominih tu. Cubo kau tanyo mereka yang diyatimkan kek kominih tu. Bukan eh sorang boduo yang menjadi mangso komonih tu doh. Boribu! Cubo kau tengok apo yang tojadi pado keturunan Melayu yg Islam kek Vietnam, jutaan dibunuh kek kominih.

Asalkan dapek menulis dan mengutuk tulisan orang lain, kau sanggup memutarbolitkan sejarah. Sanggup merosakkan akidah menyokong kominih yang semuo orang tahu yang kominih tu tak ado agamo.

Sodar sodarlah sikit jang oi. Kalau nak bepolitik tu, kono belajar tinggi dulu. Kaji sejarah dan bukan eh menyokong membuto tuli yo. Orang lain kono selemo babi, kau kono penyakit gilo babi. Jadi pado mereko yang sewaktu dengannyo tu, belajar belajarlah menghargai jasa orang. Kalau takdo orang-orang macam Atok Rani dan Atok Wahid tu, tah camano rupo eh negaro kito diperentah kek kominih. Bersyukurlah yang kau orang tu dilahirkan di zaman yang aman.

7 comments:

  1. bravo atok,

    ano tu mmg kominih agak eh..
    sesapo jumpo dio nanti jgn lupo 'head shot' ano tu..

    dongar ceramah PAS & PKR semuo bondo haram buleh jadi halal asal buleh kutuk kerajaan.. agak eh kut ado ahli PR sumbang mahram mako disalahkan UMNO pasal tak pantau aktiviti ahli PR torsobut... kekekek

    politik 'bogeyman' namo eh..

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  2. sonang cito lah jang...

    Ekau pogi yo tembak semua cino ko, india ko atau sapo2 yo lah yg sokong PAS, PKR dan DAP...sonang cito lah ..dr ekau mengamuk tak tontu pasal mcm kera kono bolacan dlm blog ni...yo lah MALAYA ni bapak ekau punyo kan...tak buleh org lain baik cino, India, Melayu yg tak sokong UMNO usik, apo tah lagi nak memerintah kan....kan malaya ni harta pusako omak bapak ekau kan...baik ekau poie tambak yo....sonang hati ekau kan...monyampah boto den dongar cito komunih ni..tak habih2...komunih-komunih-komunih--...
    tu mslh PKFZ tu bilo nak repot kek SPRM yg lbh kojam meragut duit rakyat sampai RM 12 bilion tu, samo kojam dgn komunih ekau tu....

    esok ekau UMNO sumo, bawak sonapang poie tembak cino ko, india ko, melayu ko...ikut suko ekau lah...sobab eh malaya ni omak bapak ekau punyo, bilo sumo dah mampus, sonang ekau perintah malaya sampai kiamat !!! ....sonag cito dan habih kesah eh dr menyalak mcm anjing gilo kek sini...

    ReplyDelete
  3. ado lagi anon ni. dio yg nyalak mcm angjing mengato org lak. tah sapo pakso dio nyalak kek sini tah. teraso la tu.

    ReplyDelete
  4. Kuheh! kuheh! kuheh!

    Komunis adalah komunis. yg tlh terbukti akan keganasannya di bumi bertuah ini. segala yg dilakukan oleh komunis tidak blh dihalalkan. apa yg tlh dibuat oleh komunis tidak boleh dipadam atau dipandang sepi. perjuangan pahlawan negara mempertahankan pertiwi tidak boleh dilupakan. darah dan keringat pahlawan negara menentang komunis tidak blh disia-siakan. mrk yg nak menghalalkan perjuangan komunis tidak boleh dibiarkan. mrk yg nak merasionalkan perjuangan komunis jgn dilayan. buang mrk jauh-jauh.

    Komunis tetap pengganas negara....

    ReplyDelete
  5. Hah...mano dio UMNO ni kata nak bona hisap darah org...dah pogi ke tambak cino ko, india ko, melayu ko???? takut pulak ko???ccakap bukan main lg handa eh...rupanya bapuk gomok!!!
    Tajuk posting ekau ni menggambarkan ekau sgt2 menghasut spy rakyat khususnya org Melayu bangun membenci org cino...apo kono eh kau ni??? bilo ekau hasut dgn tajuk cam ni...lbh baik ekau pogi tembak semua eh lah....tak guno ekau cakap bosa yo...bilo den kato cam ni tau pulak ekau takut....itu kan yg ekau mahu kan? tujuannya spy org melayu bonci pd kaum lain, dan kembali sokong UMNO semula...piiiraaahhhh....aku rela dr tak mengundi dr aku sokong UMNO/BN ...caro politik ekau ni UMNO tak berubah2..tp makin lamo makin teruk ada lah....
    tak habih2 cito pasal komunih....cubo fikirkan camno nak selesaikan mslh ummat dgn caro berhemat!!!!lopeh ni ekau pogi bom jer cino,india dan melayu tak sokong umno ni...sonang cito....

    ReplyDelete
  6. hompuk kata

    ...cubo fikirkan camno nak selesaikan mslh ummat dgn caro berhemat!!!!

    den kato

    selamo den baco komen yg ko tulih kek blog ni takdo satu pun cadangan atau kaedah penyelesaian masalah umat malaysia yg ponah ko bagi. smuo eh menyalahkan umno dan kerajaan jo komen ko. ckp tak srupa bikin. piraaahhhhhhhhhh!

    ReplyDelete
  7. Keh...Keh...Keh...

    Jgn ckp camtu gedoyok....! Hompuk ni ada beri cadangan. tu cadangan dia suruh bunuh semua cino, koling dan melayu yg x sokong BN/UMNO. itulah pun cadangan yg provokatis atau cadangan yg membangangkan org yg dpt dibuat oleh hompuk.

    itulah pun tahap pemikiran si hompuk yg bijaksana dgn digreenya.
    agak2nya lah ini yg akan dilakukan oleh hompuk ni jika rakyat malaysia ni dah x sokong kerajaan PR, mesti dia cadangkan agar semua rakyat dihapuskan.

    lihatlah juga kedangkalan tafsiran si hompuk, yg nak ditentang ialah komunih bukan cino. x kiro sapo, janji yg menyokong komunih mmg perlu ditentang habis-habisan. kalo hompuk pun yg jelas sokong komunih mmg perlu diselesaikan.

    Komunis perosak negara......

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive