Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, June 16, 2009

Please stop the circus!


Both pictures depicts everything. No need for me to repeat it again and again. Dato' Seri Nizar, please respect the Parliament and the majority of rakyat who chose BN in the last general election. What happened in Perak is not the same as in the whole country. Even Dato' Seri Hadi Awang propogates unity government with BN!

22 comments:

  1. Nizar ni memang tak sedar dek untung. Muka hancur, dah lah macam beruk. Orang macam nilah yang akan memecah-belahkan bangsa kita.

    ReplyDelete
  2. " When they discover the center of the universe, many people are disappointed that they are not it " - Bernard Bailey

    Itu yang si nizar ni baru sedar tapi tak boleh terima!

    ReplyDelete
  3. ehh aku tgk muke nizar ok jer..muke zambry lagi mcm beruk aku rase..tkpun muke ko umno..dh ler tkde teloq nk fight pilihanraya..teloq masuk dlm ..angin pasang hehehe..sian org2 umno ni..tkde duit rasuah tkleh hidup beb..kebuloq..

    ReplyDelete
  4. umno lagi beruk..dewan negeri perak pun arah polis2 masuk..ape ke hal..nk hrp adun2 umno yg tua2 dlm dewan tkde hrp ler..dgn gout,kencing manis,drh tggi semuanyer..hehe..salah gune kuasa ..datuk suk pun 2x5..tk professional sbg kakitgn awam..rakyat bg income pd tabungan negara nk byr gaji kakitgn awam utk bersikap profesional bkn pd umno je..tggu le ..Allah Maha Adil

    ReplyDelete
  5. kalo takat wat blog nk hine2 fizikal org tkyah le ngok..hehe..bagi le hujah2 yg kritikal sikit
    kalo nk kate org mcm beruk hang cermin le muke hang..ntah2 sok2 mangkit tidoq muke hang berubah jd beruk..org2 yg selalu hine fizikal banding dgn binatang ni org tk sembahyang..hilang iman..kalo betui umno rase kuat sgt bubar ler dun ..tkyah ckp hj.nizar mcm2..jadi kerajaan sbb mahkamah nk wat ape..rakyat tk hormat..jd kerajaan sbb mahkamah rakyat,rakyat hormat..syok sendiri je umno ni..pru13 hangpa bungkus lerr...hehe

    ReplyDelete
  6. mari lah perjuang Islam..Allah dh bg amaran pd kaum A'd,kaum Tsamud dan Bani Firaun..kaum2 yg perjuang bangsa..bacalah Al-Quran..baca amaran2 Allah

    ReplyDelete
  7. umno yg circus..hehe..leh main campak2 lak speaker..bile kt parlimen tau suruh hormat speaker..bangang umno ni..depa ingat rakyat tk tengok wayang depa

    ReplyDelete
  8. en. houmpoux,

    teruskan usaha anda menyalak di tepi bukit..

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  9. Nampak gayanya penyokong pembangkang nak tegakkan benang yang basah. Nizar punyai masalah di Perak tapi cuba mengheretnya ke peringkat Parlimen. Nizar menang di Parlimen Bukit Gantang pun kerana menggunakan isu simpati iaitu kononnya "dirampas" kuasa di Perak. Sebagai seorang yang kononnya berpegang kepada prinsip Islam, sepatutnya Nizar akur dan tidak membuat perkara-perkara yang memalukan di Parlimen seperti menjerit tak tentu arah. Saya yakin rakyat tahu apa yang cuba dieksploitasikan oleh Nizar yang ingin meraih simpati murah dengan meneriakkan "Hidup Rakyat". Adakah majoriti rakyat Malaysia tidak memilih BN...yang pasti majoriti yang mahukan negara ini stabil dan makmur memilih BN.

    ReplyDelete
  10. Hahaha..padan muka Nizar kena halau

    ReplyDelete
  11. Nizar+beruk=badut sarkas.
    Anwar+Wolfowitz=Zionis
    Karpal Singh+Kit Siang= tidak ada lagi Raja-Raja Melayu

    ReplyDelete
  12. Terpanggil untuk memberi komen setelah membaca beberapa anon di atas. Nizar sebenarnya bonek DAP kerana beliau telah memperuntukkan geran tanah untuk kawasan cina selama 999 tahun. Oleh itu, secara ikhlas saya berpendapat beliau tidqak lagi menjadi MB Perak kerana beliau telah menderhaka bukan sahaja kepada Sultan malah rakyat. Maka, laungan dan tempikan 'Reformasi' sudah tidak relevan. Saya meminati politik tetapi saya tidak mahu menyertai mana-mana parti kerana kejijikan ahli-ahli pari politik. Contoh yang jelas adalah apabila setiap kali ahli PAS mengadakan perjumpaan, mereka akan melaungkan Allahuakbar sedangkan parti2 lain juga ada orang Islam seperti PKR dan UMNO. (sila lihat youtube). Saya sedih dan merasa terpanggil untuk menulis kerana merasakan kepincangan yang berlaku mutakhir ini. Harap negara ini akan kembali aman dan sentosa.

    -Yang mencintai kedamaian

    ReplyDelete
  13. itu lah......

    tp ngapa ketua pembangkang tak jerit pulak yek? apsal semua pembangkang tak jerit hidup rakyat yek? ada sapa2 nampak kelucuan permainan politik pebangkang ni tak? inikah ahli politik yg didambakan oleh rakyat? benarkah apa yg diperjuangkan adalah utk rakyat atau demi kepentingan peribadi?

    jika benar demi perjuangan rakyat, sekarang tlh menjadi MP buktikan kepentingan rakyat diutamakan. belalah rakyat diparlimen yg tlh dimenangi. menyalak pada masa yg sesuai, jgn menyalak mcm anjing gila yg tak tentu masa nak menyalak.

    entahlah......

    ReplyDelete
  14. Anwar Ibrahim bacul

    ReplyDelete
  15. salam .........

    nizar

    N nasib selalu malang..

    I ikut nafsu dan bisikan syaitan

    Z zalim dan kejam bila memerintah

    A angan-angan taik ayam

    R rosak akhlak dan iman

    Masuk parti PAS -

    P-PARTI A-AJARAN S-SYAITAN

    Nizar muka manusia hati monyet ....

    tq....... bro...

    ReplyDelete
  16. Kah..kah..kah..Nizar ni macam Si Luncai dengan labu-labunya..@Pak Kadok menang sorak kampung tergadai..kah..kah..kah..

    ReplyDelete
  17. Nizar dengan Ngeh ni adik-beradik kot...pasal mak Nizar memang Cina pun..patutlah dia bagi tanah pada orang Cina dengan title selama 999 tahun.
    Nik Aziz pulak suruh Nasharuddin masuk MUNO pasal kerajaan perpaduan. Bukan apa, tok guru kita ni takut kalau kerajaan perpaduan, dia tak jadik lagi Menteri Besar dan TOk Muhammad Mustapha yang jadi..apa nak respect dangat dengan Tok Guru ni..hanya satu manusia yang kita semua respect iaitu NAbi Muhammad S.A.W. Takbir! Allahuakbar!

    ReplyDelete
  18. Pelik yek....?

    Setiap perlakuan samada ahli politik UMNO atau BN pasti dikatakan sbg lakonan sebaliknya jika ahli politik PAS, PKR dan DAP semuanya adalah kebenaran. segalanya utk rakyat, semuanya demi perundangan dan perlembagaan.

    harap2 rakyat dapat membezakan yg mana kebenaran membela rakyat, yg mana lakonan membodohkan rakyat. adakah rakyat terbela dgn hanya melaung-laungkan 'hidup rakyat!'?. adakah rakyat blh kenyang dgn hanya bertempik dan bersorak sorai dgn istilah 'rakyat'?. adakah terbela rakyat dgn laungan, sorakan dan tempikan?.

    siapa yg membela rakyat?:
    1.adakah org yg bersorak sorai atau org yg merangka dan melaksanakan pembangunan negara?.

    2. org yg berkata2 demi rakyat atau org yg bekerja utk rakyat?

    3. org yg berkata akan meningkatkan ekonomi atau org yg melaksanakan perancangan meningkatkan ekonomi?

    4. org yg berkata akan memberi subsidi atau org yg memberikan subsidi?

    5. org yg kata akan menurunkan harga minyak atau org yg menurunkan harga minyak?

    6. org yg kata akan menghapuskan tol atau org yg menghapuskan tol?

    7. or yg kata membela agama atau org yg membela agama?

    beza diantara semuanya yg diatas ini ialah ada org hanya berkata2 dan ada org tidak hanya berkata2 tp melaksanakannya.

    itulah adanya....

    ReplyDelete
  19. Melayu subsidi bajaJune 21, 2009 at 3:03 PM

    Memang lah jejak tuah ooi, UMNO memang parti otak babi, suruh org hurmat undang2 tapi speaker perak diheret macam binatang, kena batang hidung sendiri speaker parlimen muka macam khinzir tak tau malu suruh org hurmat undang2. UMNO memang macam circus pakai undang2 rimba Ruark Ptuih Bingai. Ingat ini rakyat Congo ka.

    ReplyDelete
  20. Biarlah......

    Syukurlah UMNO itu berotak babi yg dapat membela rakyat, berbanding sesetengah yg kononnya berotak kancil tp hanya pandai bercakap, berpolemik dan berpolitik. pemebelaan yg dicanangkan tiada perlaksanaannya. yellek pochik!

    sial dan celakanya UMNO itu krn tlh menyebabkan dikalangan rakyat bijak dan pandai sehingga rakyat tadi merosakkan kembali UMNO itu kerana kebijakkan rakyat td. sepatutnya rakyat seperti 'Melayu subsidi baja' ini jgn diberi segala kemudahan dan kesenangan sbg rakyat malaysia. 'Melayu subsidi baja' sepatutnya merasakan berdosa kerana menikmati kemudahan dan kesenangan atas usaha UMNO berotak babi.

    kadang2 terfikir kembali, siapa yg berotak babi? UMNO kah yg berotak babi atau.....?
    tapi rasa2nya dah tahu siapa yg berotak babi...heh heh heh

    lu pikir la sindri...!

    ReplyDelete
  21. Salam. Rasanya tak baik kalau ketidaksetujuan kita kepada seseorang atau sesuatu digambarkan dengan sesuatu yang sangat rendah seperti otak babi dan lain-lain. Kenapa tidak menyampaikan sesuatu dengan hikmah dan tidak melulu mengikut emosi.
    Selain itu, adalah wajar sebuah kerajaan berkhidmat untuk rakyat.Kerana dari zaman Rasulullah telah dicontohkan bahwa pemimpin itu ada untuk berkhidmat kepada rakyatnya. Alhamdulillah bila suatu amanah telah dijalankan dengan sebaik-baiknya, cuma persoalannya sekarang apa amanah itu benar-benar telah terlaksana di tangan orang-orang yang memegang tampuk kepimpinan? dan diantara sifat kepimpinan itu adalah berlaku adil baik dalam keadaan suka maupun tidak suka. Apa keadilan telah tersampaikan? dan kritikan adalah suatu yang wajib disampaikan sepertimana Abu Bakar setelah memegang khalifah menyuruh rakyat untuk mengkritik dan menasehati kalau ada yang salah. Apa pemimpin sekarang siap menerima kritikan? Wallahu'lam

    ReplyDelete
  22. Betul..betul..betul.tapi kenapa Nik Aziz tentang orang Islam yang nakkan perpaduan..dan beliau sanggup menuduh UMNO sebagai komunis

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive