Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, June 23, 2009

POLIGAMI Gila Babi

Pak Sedaro dah jumpo satu terminologi yang boleh memberi ilustrasi fizikal dan mental, juga mungkin spiritual kepada Kumpulan Siasah PAS-PKR-DAP. Ya...kita gelar mereka POLIGAMI GILA BABI.

Istilah poligami semua orang sedia faham. Inilah yang diucap dan dilontar kepada rakyat awam bahawa POLIGAMI sedang dilaksana oleh PAS+PKR+DAP. Ada Presiden PAS yang hendak Kahwin Beradat, belum cukup KIRA BICARA yang kena TEBAS.

Siang-siang lagi dah di SIANG oleh Lim Kit Siang. Inilah keRESMIan politik Gila B.A.B.I.

Namun kepada penyokong ortodok yang sanggup BERSEKONGKOL dan BERPAYUNG di bawah dastar-dastar IBU Dendam, beginilah fenomena ALAM POLITIK Pakatan Pembangkang yang mereka Agungkan sebagai Politik Rakyat. Sandiwara Politik Rakyat bukan zaman ini wahai Pendukung dan Penjunjung POLIGAMI GILA BABI...

Tahun 1928/29 semasa disetujui oleh Kaum Pendatang @ Imigran yang tidak empuya kewarganegaraan telah menubuhkan Parti Komunis Malaya. Gerakan Min Yuen sudah bermula 1920 lagi. Jika di selidik zaman ini, umat Melayu berpayung atas Kuasa-Kuasa Duli-Duli Raja dan Sultan Melayu. Tiada langsung budaya dan isme yang berunsur REVOLUSI dan ISLAH @ REFORMASI jalanan atau kelompok kaum fanatik yang dinama sebagai Assabiyah.

20 tahun kemudian, apabila Malayan Union 1948 sibuk di GENDANG oleh Inggeris, umat Melayu bersatu wadah dan PIAGAM. PIAGAM MELAYU waktu itu, dibawa oleh banyak KUMPULAN JIHAD MELAYU.

20 tahun kemudian, PKM melalui MPAJA yang enggan serah senjata berjaya memberi WATAK isme KOMUNIS merayap hingga ke BANDAR, maka gemparlah tanggal 10 Mei - 18 Mei 1969. Dicatat HITAMkan 16 Mei 1969 sebagai tarikh DARURAT AGUNG. Kuasa siapa dikala itu?

20 tahun kemudian, Negara dikejutkan dengan telatah yang diperlihat secara tidak SENGAJA. Siapa yang masuk dan pasang JERAT? Bermulanya POLIGAMI GILA BABI secara RADIKAL.

Tahun 2009, setelah 20 tahun...Impian "One Stop Center" POLIGAMI GILA BABI mula membuka RENTAK. Parlimen dijadikan PENTAS WAYANG dan OPERA. Persidangan Dewan Undangan Negeri diterlingkup dengan DRAMA ALI BABA. Medan-medan by-election diumpan sebagai PENTAS DUIT RINGGIT dan THREE STOOGES...

Apakah rakyat sedar BAHAWA permainan CATUR POLIGAMI GILA B.A.B.I. ini menjadi sarapan, kudapan, makan tengahari, makan malam dan supper POLITIK rakyat? Apakah 16 juta Pengundi berdaftar yang layak mengundi, sudah berada pada tahap AMAN-DAMAI dan SELESA? Apakah 1/5 umat Melayu yang menyokong UMNO sedang diDODOi dengan kisah-kisah MAT JENIN dan PAK PANDIR? Apakah 1/5 umat Melayu yang menyokong PAS sedang diLEMBU dan diKAMBING dengan kisah SERIBU SATU MALAM? Apakah 1/5 umat Melayu yang menyokong PKR sedang diSIHIR dengan TEATER SUMPAH Sang Kelembai dan Demang Lebar Daun? Apakah 1/5 umat Melayu Atas Pagar yang BUTA identiti Melayu, tak tahu Perkiraan Duniawi KeMalaysiaan sedang diPAGAR dengan JAMPI SERAPAH POLIGAMI GILA BABI? Apakah 1/5 umat Melayu Sabah dan Sarawak turut TERHIBUR dengan DONGENGAN POLIGAMI GILA BABI?

Jawab kalian di luar sana...sampai bila kalian akan berada dalam PERSUNDALAN POLIGAMI GILA BABI ini?

Fikirkan 20 tahun dari hari ini, apakah generasi Melayu Neo-Jews atau Melayu Neo-Komunis akan diBERANAKkan?

Fikirkan 20 tahun dari hari ini, apakah Perlembagaan Persekutuan yang menjadi DOKTRIN PEMERINTAHAN Persekutuan Tanah Melayu, Sabah dan Sarawak akan diLACURkan?

Fikirkan 20 tahun dari hari ini, apakah masih wujud negara yang dipanggil asalnya Tanah Melayu, Orang Melayu, Bahasa Melayu?

Fikirkan 20 tahun dari hari ini, sama ada kalian sanggup BERDIRI MEGAH atau TERKULAI LAYU TANPA NESAN?

9 comments:

  1. tulisan yang mengarut dan merepek.pandangan yang hilang akal dan meroyan

    ReplyDelete
  2. Itulah....

    walaupun mengarut dan merepek tidak salah kiranya jika difikir dan direnung. terserah kpd pemikirnya samada utk melihat intan atau kaca. manusia merupakan ciptaan tuhan yg paling mulia. walau bagaimanapun manusia juga menjadi makhluk tuhan yg paling hina bahkan lebih hina dr haiwan ternakan, semulia2 manusia ialah mrk yg menggunakan mata utk melihat, telinga utk mendengar dan otak utk berfikir. manakala manusia yg hina melebihi haiwan ternakan ialaah mrk yg ada mata tp tidak melihat (bukan buta), ada telinga tidak mendengar (tidak pekak), ada otak tidak berfikir. terserah kpd manusia samada ingin menjadi makhluk yg mulia atau makhluk yg hina. krn tuhan tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu mengubahnya...

    wallahua'lam.

    ReplyDelete
  3. Tulisan yang MANTAP. Hanya yang buta sejarah dan tidak tahu fakta sahaja yang mengatakan karut.

    Kepada Sutera Bayu,
    Komen awak menguatkan lagi bukti bahawa pembangkang memang jahil sejarah.

    ReplyDelete
  4. Cheguman, Memang ramai yang BUTA SEJARAH;

    Ha ha...Mahyudin Yassin baru kata di TV: IDEA Kerjaan Perpaduan dari MEREKA kemudian MEREKA pulak TOLAK dan KATA UMNO FITNAH pulak...

    ReplyDelete
  5. Apakah kalian merasakan bahawa dengan memaki hamun dan mencaci pembangkang akan menyebabkan orang Melayu berbondong-bondong kemabli menyokong UMNO? No way lah, kini Melayu sudah sedar betapa UMNO hanya main sandiwara..sekarang pandai pula gunakan sentimen perkauman untuk menarik semula sokongan orang Melayu..Selamat tinggal UMNO,kami semua tidak mungkin akan kembali kepada UMNO..

    ReplyDelete
  6. Itulah pandangan paling bangang sekali yg pernah den baco dan den dongar dr Paneh Miang ni...memang UMNO semakin paneh miang sekarang, apo yg dibuek sumo tak kono...makin di gasak PR, makin GILA umno...orang dan rakyat tetap tak berubah sikit pun terhadap persepsi dan pandangan buruk dan keji umno pun...tak seiinci pun terasa dan berubah...lg semarak sokokgan pd PR adalah...umno makin tenggelam dan lemas sendiri..tunggu lah masanya akan dibenamkan....

    ReplyDelete
  7. pd umno, ekau buek lah cam no pun nak kembalikan sokongan org melayu...tp tak jalan doh waris...maap lah yo...ekau pogi balik pikir byk2 apo lagi yg ekau nak kelentong pd org molayu lg....dah tak laku lah waris....sumo pembosar umno kini macam BADUT yo...cakap ngepek2 yo....ha..ha..ha... tak makan lah istilah ketuanan molayu lah waris...org sekarang ni pakai 1 Malaysia lah waris....sian sey kek umno ni....pipi tak mancung hidung tersorong2 mohon nyawo kek PAS...sian..siann..siannnnn...siannnnnnnn

    ReplyDelete
  8. Memang kalau di fikirkan, kebanyakan watak-watak badut sekarang nih bukan dari kalangan pak badut betul tapi dari ahli politik pembangkang dan kuncu-kuncunya.

    Terpulang pada korang...UMNO tidak memerlukan ahli yang terlalu jumud pemikirannya seperti korang. UMNO tetap hidup seribu tahun lagi kerana UMNO untuk Melayu dan Melayu untuk UMNO..Pas cuma mengagungkan nama Islam untuk politik..dan sanggup pulak jilat juboh kafirun semata-mata kuasa..

    PKR memang tak hairan laa..sejak azali lagi di tubuhkan untuk carik anak-anak ikan yg boleh di hisap atau di jilat kulupnya...

    DAP..hmmmm...saper berani ngan dorang? PAS? PKR?...macam Karpal Singh cakap..."nak buat undang-undang hudud...over my dead body?" itu yg PAS telan...takde hudud dah sekarang..yang ada cuma jilat juboh ku yang berbulu...

    ReplyDelete
  9. keh keh keh betul tu mmg dasar PR ni lahanat, celaka, sial! cengitu jugak ngan penyokong2 PR. kalo pemimpin dia dah sikit punya besar dia punya lahanat. penyikut dia 2 kali lg lahanat.

    PR mmg tak abeh2 nak cari salah org, silap org. mmg keturunan diorg ni jenis yg suka benda2 kotor kot. ada alim ulamak pun mmg jenis alim ular dlm semak. kalo yg tak untung pada parti tutup mulut rapat2,jgn komen apa2. kalo blh cari dalil dan nas yg hanya menguntungka parti saja. buktinya walaupun anak tuan guru mendedahkan kebenaran yg berlaku dlm PAS apa jadi pada nik abduh tu. blh pikir sendiri. kalo x nampak lg betapa celakanya PR ni mmg sah penyikut dia buta hati, buta kayu, buta bebal, jenis cerdik x blh nak diikut, bodoh x boleh nak diajar. mmg bodoh piang punya.

    mmg dasar PR ni lahanat, celaka, sial.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive