Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, June 26, 2009

Pas berfantasi, tapi realitinya...

Rentetan daripada cadangan presiden dan timbalan presiden PAS untuk mengadakan kerajaan perpaduan bersama UMNO dalam muktamar agungnya berakhir dengan penolakan cadangan tersebut oleh PKR dan DAP, beserta pula tuduhan terhadap UMNO yang kononnya mengadakan fitnah untuk menubuhkan kerajaan perpaduan bersama PAS.

Begitulah satu lagi episod politik yang terus mengelirukan pemikiran orang Melayu di negara ini. Kini menjadi tanggungjawab kita untuk meletakkan kembali pemikiran pengundi Melayu kepada landasan yang betul supaya 'silent majority' ini akan terus berada dikelompok istilah 'pengundi sekarang semakin bijak'.

Setelah 22 tahun menjadi 'lauk' yang direbus oleh kerajaan pimpinan Tun Mahathir, akhirnya PAS mula 'empuk' semasa era pemerintahan Pak Lah. Selama 22 tahun PAS tidak diberi ruang untuk 'berlagu riang' dan seringkali menjadi 'bahan' politik Tun Mahathir, telah menyebabkan BN sering mendapat mandat besar dalam setiap PRU yang diadakan. Hakikatnya, 'pengundi bijak' tidak mengetahui bahawa PAS tidak mungkin atau mustahil sama sekali untuk memerintah kerana tidak pernah bertanding walau separuh pun daripada jumlah keseluruhan kerusi parlimen dalam setiap PRU sejak 1955.

Malangnya, semasa era pemerintahan Pak Lah, beliau seolah telah melupakan PAS kerana beranggapan bahawa PAS bukannya ancaman lagi kepada BN dan telah memungkinkan DAP dan PKR untuk mengambil kesempatan melalui slogan 'undi BN bermakna Barang Naik'. Kempen ini berhasil apabila PRU-12 menyaksikan BN gagal memperolehi mandat 2/3 kerusi parlimen; tetapi tanpa disedari, PAS pula kini menjadi 'lauk' dan berterusan pula 'direbus' oleh DAP dan PKR.

Apabila B.A.B.I. dibebaskan dari penjara, beliau telah mengambil kesempatan untuk memperkudakan PAS sebaik mungkin dengan tujuan untuk melemahkan UMNO. Konsep keterbukaan Pak Lah telah memberi ruang yang selesa untuk B.A.B.I. berkempen serta menyerapkan ideologi membenci BN dan Umno.

B.A.B.I. dan Lim Kit Siang sedar bahawa Umno harus dilemahkan kerana Umno adalah tunjang kepada BN yang berkemampuan untuk bertanding di 154 kerusi parlimen yang majoriti pengundinya adalah orang Melayu; sekaligus jumlah kawasan tersebut melebihi 148 kerusi parlimen yang juga bersamaan dengan majoriti 2/3. Strategi untuk melemahkan UMNO mudah saja iaitu mereka perlu melagakan orang-orang Melayu antara Umno dan Pas disebabkan Pas adalah musuh tradisi Umno sejak merdeka sehingga kini. Malangnya 'pengundi bijak' ini merasa teruja untuk melihat Pas memerintah kerana melihat sokongan yang kononnya diberikan oleh orang Cina dan India terhadap Pas; walaupun hakikatnya mereka tidak pernah bersetuju dengan agenda negara Islam ala Pas. Agenda utama DAP dan PKR khususnya untuk menubuhkan Republic of Malaysia ialah dengan menghapuskan UMNO yang sekaligus akan menyebabkan terhapusnya hak istimewa Melayu itu sendiri.

Hasilnya daripada keputusan PRU-12, Pas hanya memenangi 23 kerusi berbanding DAP-28 kerusi serta PKR-31 kerusi. Umno pula menang 79 daripada 117 kerusi parlimen yang ditandinginya. Syukur ke hadrat Allah swt kerana negara ini masih kekal stabil kerana UMNO masih merupakan parti dominan dalam BN walaupun BN hanya memiliki 139 kerusi daripada 222 kerusi parlimen. Setelah melalui 12 kali PRU, inilah pencapaian terbaik Pas iaitu menang 23 kerusi daripada 66 kerusi yang ditandingi. Melihat kepada fakta di atas, timbul pula persoalan, apakah sebenarnya peranan Pas bagi menguatkan bangsa dan agamanya sendiri?

Hari ini umat Melayu menjadi berterusan keliru dan tertanya-tanya, kenapa Pas tidak pernah berjaya memerintah Malaysia walhal Pas itu kononnya adalah sebuah parti ISLAM. Kenapa ISLAM boleh kalah di Malaysia??? Kenapa ISLAM tidak kuat di Malaysia??? Jawapan paling popular oleh Pas untuk menutup kelemahannya ialah - pemimpin Umno zalim, tidak telus, rasuah, politik wang serta kononnya tidak mahu melihat ISLAM gah di Malaysia. Maka wujudlah benih kebencian dan lahirlah gerakan-gerakan untuk membunuh Umno melalui fitnah yang kononnya UMNO itu menolak ISLAM. Tidak perlulah dihujah adakah benar Umno telah 'menjual' agamanya, tetapi tanyalah diri anda kenapa ISLAM menjadi begitu lemah terutama apabila ia diletakkan dengan nama parti Islam.

Majlis Raja-Raja perlu membincangkan kembali sebagaimana dahulu dalam agenda mesyuaratnya supaya nama ISLAM digugurkan daripada parti Pas kerana parti ini terlalu lemah untuk membawa nama ISLAM dan hanya menjadi 'alat mainan' parti-parti lain dalam arena politik tanahair. ISLAM itu satu nama yang agung kerana turut diperakui Al-Quran, tetapi di Malaysia ia menjadi kecil dan lemah hanya kerana disalahgunakan untuk menamakan sebuah pertubuhan politik seperti Pas. Persoalannya sekarang, kenapa pemimpin Pas masih mempertahankan nama ISLAM pada partinya dan mewujudkan jurang yang besar serta perpecahan umat, hanya disebabkan nama ISLAM itu diperalatkan semata-mata untuk mengejar kuasa dengan niat untuk membunuh musuhnya iaitu Umno. Adakah Pas menghalalkan apa saja usaha untuk membunuh Umno atas tiket ISLAM?

'Alam berkembang dijadikan guru' - perhatikan perkembangan sekeliling anda, adakah umat ISLAM dizalimi di negara ini? Percayalah bahawa kerajaan hari ini sangatlah berlemah-lembut dengan umat Islam walaupun ramai yang menentangnya dan kerajaan berterusan memberi peluang kepada musuh-musuh politiknya untuk membuat fitnah serta adu domba hanya disebabkan tidak mahu kelihatan zalim sesama bangsa dan agama. Hari ini Kampus Cawangan Universiti Al-Azhar yang Pertama di luar Mesir telah pun mula beroperasi di Rembau NSDK yang merupakan kubu kuat UMNO sejak merdeka. Pembukaan kampus cawangan Al-Azhar ini sekaligus membuktikan bahawa kerajaan BN hari ini begitu bersungguh-sungguh untuk melihat umat Islam Malaysia menghayati ajaran ISLAM yang sebenar serta mendaulatkan Malaysia sebagai sebuah NEGARA ISLAM.

Barangkali Timbalan Presiden Pas iaitu Nasaruddin pasti telah melihat perkembangan tanah kelahirannya di Rembau NSDK dan realitinya PAS tidak ada kena-mengena langsung dengan penubuhan Kampus Luar Universiti Al-Azhar yang Pertama di Dunia itu. Universiti tertua di dunia yang telah melahirkan banyak ustaz dan ustazah di negara ini akhirnya berada di depan mata kita sendiri di Chengkau, Rembau hasil keihklasan penduduknya untuk melihat ISLAM dihayati dibawah suasana dan realiti masyarakat majmuk di Malaysia.

Bagi penduduk Rembau yang turun-temurun mendokong Umno, mereka pasti mengharapkan agar Nasaruddin menyahut cabaran Nik Aziz untuk keluar dari Bachok, Kelantan kerana parlimen Rembau adalah tempat yang sesuai untuknya melihat perpaduan umat Islam direalisasikan di bawah Umno. Percayalah bahawa tiada lagi harapan untuk umat Islam bersatu di bawah Pas yang hanya kelihatan berniat untuk melihat kemusnahan Umno yang akhirnya manfaat kemusnahan tersebut akan menjadi milik serta kemenangan buat DAP dan PKR.

Hujan emas di negeri orang.....

18 comments:

  1. Semoga Ustz Nasha terbuka pintu hati ~ tiada yg lebih indah dari menyaksikan tanah kelahiran sendiri maju tanpa perlu berpolitik siang dan malam ~ SEmoga Allah merahmati

    ReplyDelete
  2. If malays are so unhappy in this land, they are free to go back to Indonesia, nobody stop them.

    They are laughed at by everyone in this world for being lazy, stupid, useless morons.

    If we want a good country – we must destroy the Umno party first.

    ReplyDelete
  3. Tuan.

    Ustaz Nasa TIDAK BOLEH keluar PAS untuk masuk umno. JANGAN SEKALI-KALI BUAT KERJA BODOH TU.. Jangan mengulangi sejarah tempang dalam UMNO. Tengok apa jadi pada Ustaz Nakhaei Ahmad, keluar Pas masuk umno. Apa dia dan umno buat... Hahaha setakat jadi pengawai ugama jer..HANCUR dan lebih mengharukan lagi sekarang tak kedengaran lagi Ustaz Nakhaei tu emmbela umno..

    Kalau betul Ustaz Nasa nak tegakkan Islam dia mesti berada dalam PAS dan pengaruhi kepimpinan mereka supaya dapat bekerjasama dengan umno demi survival melayu. Dia bukan calang-calang orang, Timbalan Presiden beb, kalau dalam umno setaraf TS Mohyideen @TPM.. Kalau tidak, sejarah melayu zaman dulu berulang dengan kejatuhan kerajaan melayu di kepulauan ini kerana perbalahan sesama sendiri. Melayu terjajah lebih dari 400 tahun kerana merebut Harta, Kuasa dan Perempuan.. Lu pikir sendiri

    ReplyDelete
  4. coolooc if you also unhappy to stay in this country, u can get lost to your motherland! nobody welcome stupid, selfish, cheater, ungrateful morons like you.

    if we want a better country, non malays should surrender their citizenship or asking forgiveness to the malays KERANA TIDAK TAHU MENGENANG BUDI!

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  5. sam kata- Melayu terjajah lebih dari 400 tahun kerana merebut Harta, Kuasa dan Perempuan.. Lu pikir sendiri.

    satu benda ko terlupa poik. melayu terjajah selama 400 tahun kerana tidak mementingkan perpaduan dan persaudaraan sesama islam mcm pas dan geng kafirnya dap dan pkr. lu jugak pikir la sendiri.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  6. Satu rencana yang menusuk kalbu...kesiannya UMNO yg terus menerus dirundung malang...kesian..kesian...aku nak tanyalah kpd bos2 BPN ni...kenapa, tak bolehkah parti PAS ni semakin berpengaruh mengalahkan UMNO??? dan mengambil alih tempat UMNO??? anda betul2 yakin ker bhw PAS, PKR dan DAP (PAKATAN RAKYAT/PR)akan bertindak gila menghapuskan secara total keistimewaan melayu/islam dan menolak perlembagaan persekutuan, raja2 melayu,dan sebagainya...anda cakap betul kah????apa buktinya konkritnya anda cakap cam tu???? sebab aku naik muak lah dengar cakap2 ekau yg karut-marut tu...macam lah P.R tu bangang2 belako...ish..ish..ini semua bg aku strategi dan psiko UMNO secara halus untuk mempengaruhi org melayu, spy dikhabarkan dgn ketakutan2 spt ini...banyak cantik ko....
    Yang realistik nya adalah...UMNO semakin takut kehilangan kuasa, krn dgn hilangnya kuasa mereka maka bersedialah mereka utk ke NERAKA....itu saja...selama ini pun UMNO melanyak Bahasa Melayu, melanyak Agama, melanyak melayu tak sokong dia, melanyak sekolah agama, melanyak parti lawan, melanyak org tak sokong dia, melanyak budak sekolah dgn isu PPSMInya, melanyak rakyat dgn kos hidup melmpau, minyak naik sesuka hati, kos TOL yg tak henti, melanyak dan penyelewengan yg berbagai...pendek kata nya....kata2 lunak UMNO itu dalah RACUN kpd rakyat....ayuh...palingkan muka kpd dia tu....

    ReplyDelete
  7. Apo lah yang ko merapu ni monyet.. oitt anonymous..UMNO ni dah jadi darah daging org Melayu..cuma org yg berfikiran jumud macam ko je yang fikir UMNO akan jatuh. UMNO makin kuat...aku yakin one hundred percent bro..kita lihat laa apa kesudahan cerita PR selepas ni. Kalo ko tengok PKR punya lambang pun, ko dah tau yg tengah2 tu apa..hahahah....itu lah lubang yg selalu di jolok oleh mentor PKR...

    Lu pikir la dugong...kalau takde UMNO, generasi ko takde kat Malaysia nih..psl kepala mak bapak ko dah kena pancung dengan suku-sakat Chin Peng..

    Itu yg aku pelik sama mentor PKR, dah takde isu, isu chin peng lak yg di mainkan..mungkin dlm keluarga dia tak pernah kena seksa ngan komunis kot... tapi..dia apa peduli...ada ke takde ke yg penting kuasa politik...BUTA punya MELAYU.. itulah mentor PKR.. Parti Kebontotan Rakyat...

    ReplyDelete
  8. Danish...

    Ko plak apo yang ekau meracau ni beruk???

    Umno jd darah daging Melayu????apo ekau cakap ni beruk???...UMNO jd darah daging Melayu kerano UMNO nak kuaso yo,,...kalau jd darah daging Melayu tak do jahanam macam sekarang ni,,,jahanam dlm pelbagai perkara:
    i.dipusat Universiti Serenti Malaysia, mahasiswa/mahasiswi semuo eh majoriti org malayu beruk yg menjadi darah dgng UMNO...
    ii. Duduk bwh jamabatan kek KL/bandar bosa semuanya darah dagin UMNO
    iii. yang buang anak pun darah daging UMNO
    iv.yang terlompek2 mcm BERUK dlm tv setiap maso tu pun anak2 darah daging UMNO
    v. yang tak ado kojo lain, asyik nak merempit tu anak mudo darah daging UMNO
    vi. yang bersepah2 kek kodai Video Game tu, budak dan anak2 cucu cicit darah daging UMNO
    vii. yang byk keluar TV tak makan, miskin, merempat, semuo darah daging UMNO
    viii. yang tak sampai setahun jd YB dah menjalar 2/3 buah keto bosar pun BAPAK DARAH DAGING UMNO
    ix.....dan lain2 lagi lah...menyampah nak sobut...

    itulah kalau dah jd beruk ni susah...yg difkirkannya hanyalah untung...melayu jd darah daging UMNO semato2 krn UMNO nak kuaso yo....

    ReplyDelete
  9. Betul punya lahanat la anon PR ni. woi lahanat (jgn marah pasal xde nama dan apa ada pada nama), apa punya sial la ko nak membelit org. adik beradik ko isap dadah UMNO punya salah, adik beradik ko yg barai UMNO punya salah, sedara mara ko yg membohsia, membohjan UMNO punya salah. apa punya celakalah engko ni! jgnlah nak berpolitik salah menyalahkan org. mature la sikit nak berpolitik tu. tolonglah hentikan politik salah menyalah, fitnah memfitnah ni.
    bincang biarlah perkara yg ilmiah sikit. perkara yg mencambah pemikiran. ni asyik bincang perkara yg menambah kebencian dan permusuhan!. walaubagaimanapun kalo dah mmg lahanat PR tu mmg tetap lah lahanat.

    pasal dasar PR lahanat, celaka, sial.

    ReplyDelete
  10. Gegak Gempita KATA :

    apa punya sial la ko nak membelit org. adik beradik ko isap dadah UMNO punya salah, adik beradik ko yg barai UMNO punya salah, sedara mara ko yg membohsia, membohjan UMNO punya salah. apa punya celakalah engko ni!

    Aku KATA :

    Engko lagi celako mamat!!!...nak lepas tangan lah tu...UMNO ni nak benda yadng elok jer...yg tak elok dia tak nak, dia passing kek org lain....

    Persoalannya,,,apo yang dibuek oleh UMNO untuk mengatasi mslh org Melayu yg semakin jahanam...kan ekau UMNO berkuasa!!!!tak kan berkuasa nak memerintah yo...itulah salah guno kuasa tu...kan ekau dah 52 tahun memrintah dan diberi tgjwb jaga melayu/islam...apo ekau buek??? main tolo yo ko???? Molayu makin lemah, apo ekau buek selamo ini, (sikit2 salahkan pembangkang bilo org molayu lomah)dah 52 tahun ekau (UMNO) dibagi kuasa...ekau buek apo??main p__k__ ke??? tp kalau bab pembolit, perasuah, putar alam ni UMNO lah hero eh mambelo porut dio...hampeh!! sebenarnya selama ni UMNO lupo daratan, yolah selalu monang bosa, lalu dio lupo daratan, masa tu mulo lah nampak itu, nampak ini, halal haram semua dirembat eh....dah teruk maso pilihan rayo, baru lah tersentak dan lopeh tu buek2 lah nak prihatin kek Melayu....pundek lah mamat!!!! lopeh tu nak marah org pulak...lahabau boto ekau ni....sikap ekau ni kebudakan lah....org dewasa tak do lah nak marah meraban mcm org gilo kek sini....beruk betul lah ekau ni....

    memang lah...dlm UMNO memang ramai pengampu, pembodek, tukang kipas, tukang jilat pun ado....tak buek cam tu plak, tak berasap dapur....makan mee maggi yo anak boranak....hampeh!!!!!inilah sikap penjaham bangso...ekau usah temberang lah beruk....kawan aku org UMNO ni ramai la.....!!!!tok sah aku cito lobih2 lah kek sini, buek malu yo, tentang ragam org UMNO ni....buek malu yo... dah lamo aku kenal UMNO ni puluhan tahun.....jgn temberang la kawan.....hampeh boto ekau ni.....!!!!!

    ReplyDelete
  11. apa la hujah kau ni hompuk. tak matang langsung.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  12. Kimmakkk!!!

    lahanat anon PR! Bila masa UMNO salahkan pembangkang? ko yg selalu dok menyalahkan UMNO! woi sial ko baca balik komen2 ko yg kat atas tu yg dok kutuk UMNO. sapa yg mula mengutuk UMNO kalo tak lahanat-lahanat PR. ckp jgn mcm keling mabuk todi, sekejap lain sekejap lain!

    Ko takyah la nak membodohkan org, kimmak anon PR! rasa2nya PR dan anon2nyalah yg asyik ngentel telo! jilat bontot! pasal mentornya mmg kaki gentel telo main bontot. lepas tu tak ngaku main bontot. mcm2 alasan cari helah nak lepaskan diri.keh keh keh

    satu hal lg, yg sial bukan UMNO yg sial,celaka dan gampang ialah anon PR sbb berkawan dgn org UMNO nak cari salah UMNO. ini yg benar2 celaka, bukan gunting dlm lipatan tapi babi dlm kebun. ko berkawan utk cari silap mmg ko nampak silap je bahlol! ko tanya apa UMNO dah buat kat malaysia ni? aku rasa dr ko beranak sampai sekolah dah besar panjang ni atas jasa UMNO/BN lah. Sial anon PR! ko nasib baik beranak kat malaysia ni. kalo beranak kat indon belum tentu ko pandai nak ber'blogger' ni. aku tanya ko pulak lahanat apa yg pembangkang buat kat malaysia ni? xder keje lain dr menyusahkan org, buat demontrasi, tunjuk perasaan, demontrasi, tunjuk perasaan! semua keje celaka. keje menjahanamkan negara. itu yg ko suka sgtkan. ko kan suka keje2 celaka, sial, dan gampang ni! pasal ko pun sama celaka, sial dan gampang!

    mmg dasar PR lahanat, celaka, sial

    ReplyDelete
  13. Gegak Gempita...

    Ha,,,ha...ha...ha... lu memang gegak gempita lah...meletup2 lu marah beruk..apasal??? lu marah kat sape ni beruk??? ni cakap sial, celaka, babi, setan..ni cakap apo ni beruk???

    Tu la bila hati engko dipenuhi hasad dengki, iri hati, sifat mazmumah, dendam kesumat, kata nista, dan sebagainya, maka lahirlah kata2 penuh dgn makian, macam org tak sekolah, ...tu lah dia penjiat nombor satu UMNO, dia bermati-matian membela UMNgok nya demi sesuap nasi, dia bermatian membela UMNgok nya demi kekuasaan dan habuan!!! kesian aku tengok beruk sekor ni, dah cakap cam gampang, perangai pulak gila babi, nyondol org jer keje dia...kuat betul kipas beruk sekor ni..tak pernah lg aku jumpa sorang manusia di blog kipas UMNO ni yang sama saja perangai mcm babi gila dagn beruk sumbanng...melainkan dia ni sorang...marahnya dia seolah2 kita ni semua nak ditelan hidup2....tp apakan daya manusia berhati baruk ni lah penjahanam bangsa....tak perlu ulas la...tp nak tengok gak lps ni babi gila ni mengamuk....!!!!! ha...ha...ha...

    ReplyDelete
  14. Pergi jahanam la anon PR! cakap bagus je, mcm baik je, mcm zuhud je tapi 2x5 gak dlm bab2 kutuk! bab2 maki! bab2 ngata!

    apa yg ko kata tu sama mcm ko kata kat cermin (kata kat diri sindri). apa yg ko label kat aku sama cam ko label kat diri sendiri! sbbnya apa yg aku kata ialah apa yg ko pernah kata. aku ulang balik apa yg ko kata. sial....!

    maknanya ko gelak pada diri sendri. keh keh keh padan muko ko! boleh jahanam la ko.....1

    mmg dasar PR lahanat, celaka, sial!

    ReplyDelete
  15. Gegak Gempita :

    Ko ni spesis apa tah??celik mata dah maki hamun org...org mcm ko sebenarnya mereng, akal separuh normal, sikit lagi nak masuk wad org2 BENGONG...apa la ko ni...kalau takat nak kutuk org,maki org udah la...tak ada kesan langsung, sebab celaka sial ni memang lah tabiat dia cam tu...kan ko tukang jilat tong taik UMNO memang cam tu...dah byk sgt mentedarah taik UMNgok tu lah jadinya, merapu-rapu, marah tak tentu pasal, macam lah dia malaikat...bullshit lah...memang ko ni spesis dari peningallan celaka....bullshit...ko ni memang mengamuk cam babi gila dan babi bengong...ha..ha... ha...ngamuk lg la bengong!!!!UMNO...(eh salah sebut plak...) UM Ngok..ha baru betul...ngok sama dgn ko..bahlol

    ReplyDelete
  16. keh keh keh keh keh kah kah kah kah sekali lagi anon PR menggila babikan diri sendiri. oh anon PR yg lahanat! kalo ko tak terkesan dgn kata2 aku, aku pun tak terkesan dgn kata-kata ko. sial! komen ko jelas menunjukkan betapa ciri2 ke'babi'an mmg tlh ada dlm diri ko. oleh krn ko mmg dasar babi yg mmg x sedar diri juga babi yg x blh nak sedarkan diri maka teruskanlah dlm ke'babi'an itu.
    aku pun tak heran ko punya ke'babi'an. pergi jahanamlah ko dgn ke'babi'an ko. keh keh keh sedapkan jilat lubang taik PR ni keh keh keh. oh anon PR yg sial kesialan, kebabian, kelaknatan, kecelakaan, ke'kimmak'kan yg ada dalam diri ko tlh jelas nyata.

    Memang dasar Pr lahanat, celaka, sial.

    ReplyDelete
  17. Gegak Gempita...

    ha..ha...ha...babi sekor ni terus menerus menggila dah....dia tak kira sume ditibainya....tong taik UMNgok ker, lubang jamban ker, sume dilanggarnya...memang ko sial lah....sama lah dgn parti laknat UMNO ko yang sial dan dilaknat Tuhan...ko memang dah tak leh nak fikir lg lagi bahlol...otak ko dah karat hijau dah!!!! kalau cuci otak ko dgn clorok pun makin hitam jadinya....sebab hari2 tibai duit haram...sebab tu perangai ko memang sial dan taraf ko lbh atas lg dari iblis!!!!lps ni ko mesti mengamuk lg...ha...ha..ha..kontrol macho lah sket bahlol!!!! kang tak pasal2 org sebelah ko kena parang ko kang!!!!aku tak kisah ko nak kata apa pun...aku lg seronok kutuk puak UMNgok bongok ni....sebab ko memang bw sial pd rakyat....

    MEMANG DASAR UMNO/BN BAWA SIAL PD RAKYAT...RAKYAT YG TANGGUNG BALA...SIAL KO NI....BAHLOL

    ReplyDelete
  18. Relex..lah Bro! jangan bertelagah. Dah tau tahap pemikiran Lahanat anon PR tak matang macam kata Nik Aziz belum Akil baligh lagi so aku rasa biarlah Lahnat anon PR tengelam dengan labu-labunya kek! kek! kek!
    Mungkin Lahnat anon PR rasa dia bijak tapi sebenarnya lebih bodoh dari orang-orang yang bodoh. Nak tau sebab apa? Darah daging yang mengalir dalam tubuhnya tidak ada keberkatan. Selepas emak dia buntingkan dia, dapat rawatan di Klinik Kesihatan Kerajaan (BN/UMNO), lepas 9 bulan 10 hari dalam perut emak dia, maka lahirlah Lahnat anon PR tu dan mungkin juga di Hospital Kerajaan (BN/UMNO). Lepas tu dia dapatkan apa-apa perubatan di Klinik/Hospital Kerajaan (BN/UMNO) juga. Dari Darjah Satu sehingga tamat sekolah mungkin darjah enam aja kot...sebab tu tak Akil baligh lagi pemikirannya. Semua perbelanjaan buku-buku dan guru-guru yang disediakan oleh Kerajaan (BN/UMNO) untuk beri ilmu pada Lakhlanat anon PR kira macam mana pulak? Kalau dia dah beranak-penak sekarang ni tentu anak-anak dia pun terima yang sama. Jadi macam mana nak bijak kalau apa yang diterima sejak belum lahir sehingga sekarang turun temurun makan hasil dari orang yang dikutuk. Lu fikirlah sendiri...Kalau nak kira darah daging yang mengalir dalam tubuh Lakhnat anon PR tu semuanya haram. Jangan tanya ustaz PAS tapi tanya yang tidak berbelah pihak pada mana-mana parti politik. Bertaubatlah Lakhlanat anon PR. Nak beri pandangan biarlah gunakan otak, jangan ikut perasaan.
    "JEBON007"

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive