Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, June 30, 2009

Malaysian Chinese

Most of the Chinese nowadays had forgotten his roots. Most of the Chinese nowadays had forgotten to be grateful. Most of the Chinese nowadays is not faithful and loyal to this Country. Most of the Chinese nowadays is trying to deny they were the one who benefitted the most from NEP.

They cursed the Malays for their tongkats but deep in their hearts they are happy that Malays have their tongkats because they can make huge profits out of it.

They cursed the Malays for being stupid and too dependent on the goverment to survive but can they enjoy a good life and do good business in Malaysia if the Malays werent tolerent of other races well being including the Chinese.

They cursed the Malays for being "beggars" in Malaysia but they forget they are terrific "boot lickers or ass kissers" of the Malay leaders.

Chinese should realise in everything you do you cannot avoid the need to associate yourselves with Malays.

So dont be so stuck up! Learn to live with it!

Sorry, emos skit...

12 comments:

  1. Warith,den ucapkan temo kasih atih peringatan ini.Malang ado cino membaco nya ko ?
    Memang beto perkara nih, tapi den salah kan kito gak, sobab kito bagi jalan, bagi muka, bagi datuk, bagi Tan Sri, bagi tun,bagi undi bagi negeri.Naik kepalo ade seko duo orang kito, dah bosar kepala juga kena kipaih.
    Den rase buang aje "Malaysian", tingga "Chinese " aje.
    Sonang cito.
    warith.
    Batu kikir jambatan bosi.

    ReplyDelete
  2. tulisan yang dipenuhi emosi perkauman..agaknya apalah reaksi penulis ini jika liberalisasi yang dibuat Datuk Najib sekarang ini dilakukan oleh pemimpin pembangkang,mungkin penulis ini akan pening kepala dan pura-pura tidak faham..

    ReplyDelete
  3. Tiada apa yang perlu dipeningkan atau buat2 tak faham Datu S. Nampaknya anda tidak faham maksud tersirat artikel yang cuba disampaikan. Apa2 pun terima kasih atas komen anda.

    ReplyDelete
  4. From what I read, you are certainly emo and if I may add...you sounded so sick.

    As far as I am concern, I do not owe the Malays anything, in fact, I contributed to the welfare of the country by paying my taxes promptly without fail for the betterment of all.

    I have a lot of Malay friends and I do not cursed them, in fact, we have been helping each other without any prejudices.

    A sweeping statement like what you have posted only goes to shows the level of your personality and mentality.

    Too bad you choose not to use your brain to think except to be brain-washed by the myopic politicians that keep on harping about racial issue and sensitivities after half a century of independence. Perhaps, the 20th century is beyond your comprehension, what more to move forward.

    Hope you can find inner peace for yourself and your soul.

    A Peace Loving Malaysian

    ReplyDelete
  5. Salam Paneh..

    Satu artikel menarik. .harap menyedarkan kpd yg ditujukan. .Sememangnya kaum yg satu ini kebanyakannya berkiblatkan singapura,hong kong,taiwan maugpn tanah besar china. .Mereka memegang "title" warganegara seolah hanya untuk mengumpul harta saja..

    Kpd Datuk S. .
    Perkauman mcm mana tu? Kalau kite melontarkan sesuatu kebenaran tentang kaum ini.adakah dianggap perkauman,.Kalau melayu membincangkan tentantg hak dan masa dpannya adakah dianggap perkauman. .Sear lah datuk S melayu telah bnyk bertolak ansur, melayu bnyk berlembut dgn mereka ini atas sbb mereka juga warganegara negara ini..

    Datuk S kalau anda perhatikan komen2 kaum ini yg begitu ektrem menghina melayu dan islam tnpa..Mereka sering kali melebel melayu sebagai pemalas, bodoh,zalim, dan mereka juga mengatakan bahwa melayu ini pendatang dan punyai hak keatas tanah melayu ini..

    Apakah mereka ini tidak perkauman? ? Datuk S jgn mudah terpedaya dgn dakyah2 mereka ini yg skrg dilihat lebih agresif untuk melanyak melayu dan menafikan haknya di bumi tanah melayu. .

    Bersatulah Melayu !!

    Wasalam. .

    ReplyDelete
  6. To A Peace Loving Malaysian. Read this few comments from your so called chinese about Malays.

    _________________
    play fool said...

    Our current malay generation is racist now because they desperately want to hang on to privileges which I frankly believe it slowly causing the malay race to rot away and become a pathetic race on crutches dependent.

    I think that malays are the most stupid idiots on earth - they might have big sized bodies bud in their heads, but they have puny brains.

    Thus coming to the conclusion that they are the most stupid black blocks on earth - they are coloured black and stink like a garbage dump.

    Does malays ever think twice about their religious? What if yours believe is not what you think!

    You malays will rape anybody just for sexual pleasure. You didn't read about the malay who raped his own sister?

    Not only that! They yell 5 times per day and expect to go to heaven! After committing so many sins like steal, rape, killing!

    Malays are so stupid that deserve to be robbed by their own government. They in fact deserve to be raped as well. Maybe we were better off as British rule Malaysia after all.

    Malays are jealous of Chinese, that is why they hate them. Americans are not jealous of Chinese, because they don't need tongkat. They buy a lot of Chinese goods. If they hate, they would have boycott the products. Bodoh!

    Oh! Bodoh! Only blind man needs tongkat.

    If Americans don't hate the malays, why is there so much bad press against Mahathir when he scolded the Americans? You malays are brainless and never read the newspaper. Everyday special rights here and there……….still like your tongkat so much!

    You go to American Embassy and see which country now is blacklisted? Did they blacklist Taiwan, Singapore, Hong Kong?

    Even the Japanese look down upon the malays because they are just a bunch of fool, corrupt, lazy person who feed on the Chinese income tax for their existence.

    The malays want to produce as many pig babies as they want, but doesn't teach them what is honesty, hardworking, civilisation!

    _______________
    coolooc said...

    Islam in Malaysia is suppressing humanity, dignity and desire of a normal human being.

    Islam in Malaysia is causing trouble to non-Muslims who goes about their everyday life to do what any other normal human being on earth are doing.

    Islam in Malaysia does not respect traffic law when Muslims can park their cars all over the road and causes inconvenience to everybody.

    Islam in Malaysia does not contribute to the progress of the malay race and any other race in Malaysia.

    Islam felts threaten in Malaysia, when nobody actually gives a damn about them.
    _________________

    SO A PEACE LOVING MALAYSIAN, WHOS REALLY SICKO NOWADAYS?

    ReplyDelete
  7. Paneh nampak Paneh. Bunyi mcm org kaciwa ajo. Apo nak buek memang jonih UMNO minat maksiat, loba, rasuah, duit haram. Kek Cino jugok ekau mintak sedokah, mintak duit, lulus projek, pakai kapak guna pemegang kayu utk tumbangkan Pokok Kayu. Sikalang balu mau malah pada Cino, Ptuih. Ekau tgk Mahazalim udah la. Sampai mendiang Eric Chia kato dlm paper, dia akan heret semua sekali termasuk barua2 melayu. Last2 kawan tu mati, mahkamah pulak kato tiado kes. Lu pikir la sendiri. Company Frisham tu tak ujud, dah di bayar 760 juto! Bilo pegawai melayu pi siasat, dah kojol. Bilo mahkamah dipanggil saksi dari Hong Kong, tak boleeh dtg! Lu pikir la sendiri Pantet Miang, siapo yg salah. melayu ka Cino?

    ReplyDelete
  8. Yang salah ialah org mcam kau yang bergantung harap pada tongkat dan tidak sayangkan bangsa dan agama sendiri wahai melayu tongkat. Orang mcm kaulah yg lebih utamakan kedai cina dr kedai Melayu kerana tak nak tolong bangsa sendiri. Orang macam kaulah yg suka melihat Melayu jatuh drpd berusaha membantu dan mencadangkan kemajuan bangsa sendiri. Tiada kena mengena dengan dasar umno. Pelaksanalah yang sering merosakkan dan org yg mcm kaulah yg sering menggalakkan serta berzikir mencarutkan bangsa sendiri serta berzikir akan kemusnahan bangsanya. Kalau kau jenis perasan manusia hebat, pegi duduk mumbai 3 tahun. Tgk kau mampu berdecit atau tidak.

    ReplyDelete
  9. Ingat.....!

    Perlu difahami disini bhw yg dimaksudkan cina malaysia yg x berguna itu ialah cina yg lupa diri, lupa asal usul mrk bgmn blh berada di bumi malaysia ini, lupa akan kontrak murni yg dipersetujui sehingga mempertikaikan hak istimewa melayu, membuat tuntutan yg bermcm2 yg mencabar maruah melayu, yg membakar sentimen perkauman, yg tidak ikhlas berkawan, yg mengkhianati persahabatan, yg memperbodoh2kan melayu, yg mencabar kesabaran org melayu.

    sungguhpun begitu tidak semua cina di malaysia ini bersifat demikian, mmg ada cina yg sukakan kedamaian, berkasih sayang dan ikhlas bersahabat juga berkawan. bagi cina yg bersifat begini tidak perlulah berasa hati.

    rencana ini digarap utk matlamatnya yg hanya sekadar nak menyedarkan melayu yg tlh lupa dan alpa ttg musuh yg dikatakan rakan, yg tlh jelas permusuhannya tapi melayu tadi masih lagi bersahabat karid dgnnya. walaupun musuh itu dpt dilihat akan menghancurkan si melayu itu.

    bg melayu itu sedarlah hakikat ini, manakala bg rakan cina jgn tersinggnug dgn kata2 itu yg tidak dituju kpd anda. marilah kita bersatu...!

    insya'allah malaysia berjaya!

    ReplyDelete
  10. Kesian Paneh dah Paneh, aku guna nama Melayu Tongkat sbb nak sindir golongan macam engkau lah. Org macam gedoyok, tareiq budak, tom tom bak, hang tuah, parti umno jahat kato eh dan senarai shit melayu harap tongkat macam ekau. Ekau tahu tak org macam engkau yg melemahkan Melayu, hanya harap subsidi baja, gigi palsu dan beruk dan berbagai subsidi sampai kpd ASN 5000 RM. Ptuih aku bukan jonis yg bergantung harap pada kerajaan. Org cino tak gantung pada kerajaan membuatkan mereka kuat dan berdikari. Tapi Cino bergantung atau memperguna nama UMNO utk projek2 kerajaan, sampai ada ketua UMNO bahagian dan Pak menteri sanggup chop nama buat surat sokongan. Mana dia SPRM? kalau ketua kau benar2 jujur, buka balik fail2 lama dan buat public dan telus. Ini lah cara utk melayu kembali kuat. Tapi kalau buat hanya kosmetic, macam hukum en. kudus, aku nasihat tak yah lah. Cino ckp, Ikan kalu busuk, busuk kepala dulu. Untung jadi nenek Rafidah,saham,menantu.

    ReplyDelete
  11. butuh la lu anon 7.51 pm. lu tak makan subsidi? ptui khak ptui. lu guna gas masak beli mana? singapore ka? lu isi minyak keta lu beli mana? thailand ka? lu amik ubat telan lu beli mana? filipina ka? ptui khak ptui. tak guna subsidi kunun. khak ptui la lu.

    ReplyDelete
  12. The fact of the matter is that Once upon a time their ancestors got chase out, emigrated, jobless (* choose one) in troubled China.

    They came by boatloads to Thailand/Indonesia/Tanah Melayu (*choose one). The Grandfather and Grandmother find space to fuck and thus having progeny in these countries free to study/business/work/rest/find peace (*choose one or more).

    If their ancestor land in Thailand their name will be Cit BOO Thom Yam, and if they land in Indonesia, their name will be Hartono Budo Namo; instead of Lim Tong Sam Pah.

    So, fuck you Cinapeks; what ever you do you owe my grandfather for the space and opportunity that allow you to thrive in peace.


    MRSM Kalae Chepo 66/73

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive