Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, June 25, 2009

Lawak Hadi

Kah kah kah...

Aku cadangkan keRAJAan perpaduan...

Kah kah kah...

Pengikut aku gelisah...

Kah kah kah...

Mursyidul Am aku pulak marah...

Kah kah kah...

Siap buat mesyuarat tergempar sana sini...

Kah kah kah...

Saudara aku pulak ada yang tak puas hati dan ada juga yang play safe...

Kah kah kah...

Akhirnya aku terpaksa tolak cadangan aku sendiri...

Kah kah kah...

Lepas tu aku tuduh pulak Umno yang kononnya bermimpi di siang hari...

Kah kah kah...

Lawak abad ini...

Kah kah kah...

Penyudahnya timbalan aku jugak yang kena taji...

KAH KAH KAH...
MUUUAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
Dush...dush...dush...

23 comments:

  1. Tapi lawak UMNO lagi BODOH...
    UMNO termimpi-mimpi
    UMNO terngigau-ngigau,
    UMNO kemaruk-kemaruk,
    UMNO minta-minta cepat,
    UMNO puji-puji PAS, Presiden, Timb Presiden.
    UMNO hiruk pikuk seantero malaya,
    UMNO sanggup lupakan kejahatannya,
    UMNO sanggup bincang apo sajo, asalkan dapat peluk HADI pun dah kiro o.k lah waris...
    UMNO sanggup melukokan hati MCA,
    UMNO belakangkan Che Det,
    UMNO punyo balaci dan pencacai mulo lah merapu2 kek akhbar dan TV,
    UMNO tibo2 puji PAS melangit,
    UMNO mulo gilo bayang bilo hari2 cakap nak ajak PAS bincang,
    UMNO totap tak tahu malu, nak bincang dgn PAS, tp dulu dio lah yg mengutuk kalau ado syor PAS nak dialog dgn UMNO...

    ha...ha...ha...sketsa UMNO lagi lah lawak eh waris....toruk umno nijam waris.....apo sajo sanggup buek...lantak lah ekau waris....tutuh lah buek apo sajo.....hontam lah kau....umno totap cam tu yo....ha..ha..ha...kosian den nengok eh UMNO ni....ha..ha,,,ha..

    ReplyDelete
  2. kah..kah.....
    perpaduan umno-pas?
    kah...kah...
    hj hadi menipu,atau tuan guru najib menipu..
    kah..kah....
    perpaduan melayu islam....
    hj hadi terhegeh ka,tuan guru najib yg perasan...
    haha...kah..kah....
    dulu peluk cium,la ni maki hamun balik..
    kah...kah..kah.....
    umno amik peluru sendiri,tembak diri sendiri...
    kah...kah..kah....

    ReplyDelete
  3. Kah..kah..kah..
    Melayu memang bahlol
    tuduh sana tuduh sini
    kah..kah..kah..kah Cina duk gelak
    tak kira kat PAs ka UMNO ka
    kah...kah..kah..kah..
    lagi biul Melayu yang sokong saiful
    kah..kah..kah..kah..
    sokong orang buat fitnah
    mengaku teraniaya tapi hakikatnya aniaya orang ..
    kah..kah,,
    kah.. Melayu bahlul..kah..kah..kah..

    ReplyDelete
  4. itu strategi umno la en. hompuk. tu pun tara boleh baca la. kata sebelum ni hebat sgt baca strategi. sapa yg tertembak diri sendiri ni hamzah? hadi yg keluar peluru - dia la yg terkena peluru buatan sendiri. keh keh keh. hadi ni buat lawak sejak 80an sehinggalah kini. asik terkena batang hidung sendiri je. rugi pas ada presiden pondan mcm ni.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  5. sedap sangat bahasa korang ni..itu geng yang pakai ketayap..serban.. malulah pada ketayap tu kalau dah tak tau malu pada diri..kesian pulak aku tengok..

    ReplyDelete
  6. tak kirolah apo stategik umno ko, apo yg dikiro strategik umno tu, nampak bona pembongak eh....kita maklum itu strategi umno...tp strategi bodoh, makan diri balik waris....yo lah..dulu maso kuek bukan main lg umno ni, pandang pun tak ondak....tp bilo dah tersangut cam ni, taik hj hadi pun nak buek bolacan....umno patut konsisten, macam dulu2 yg tak layan apo sajo pembangkang (PAS) ajak muzakarah ko, bincang ko....jgn layan yo....biar PAS sebok sorang2....ini tak, dulu lain, sekarang lain plak....dak comeh cam ni, barulah ingat musuh dio lbh bosa dr dio....kah...kah...kah..

    ReplyDelete
  7. errr...mungkin en. hompuk terlupa yang umno ada 76 kerusi parlimen dan pas hanya ada 24 kerusi je. musuh sapa yg lebih besar agaknya yer? yg kuat mintak tolong kat yg lemah ke?

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  8. Kah..kah..kah....
    perpaduan umno-pas...
    kah..kah..kah....
    itu peluru hj hadi?..
    kah..kah..kah....
    kononnya bom c4 tuan guru hj najib..
    kah...kah..kah...
    terpetik suis awal...
    kah..kah..kah...
    melotup dopan muko sendiri...
    kah..kah...kah...
    kononnya nak cas depan muka hj hadi blk...
    kah..kah...kah....
    terlupa plak pasang detonator...
    kah..kah...kah...
    apoapola...tuan guru hj najib....
    1malaysia kono tipu..
    kuikuikui....

    ReplyDelete
  9. M.H.A HAMZAH NI NAMA NAMPAK GAH TAPI GAYA KEBUDAK2KAN SGTLAH TERSERLAH. MAKLUMLAH BUDAK2 BARU NAK HIDUP CEPAT SGT MELATAH & TERPENGARUH.

    ANSARA 86

    ReplyDelete
  10. kui kui kui. tu deh. cayalah paneh miang. nampak eh ngamai na yg miang keladi baco satira kau kali ni. tengaso di lubuk kalbu. tu yg copek2 memasing tulih komen. lawak antarabenua sungguh.

    ReplyDelete
  11. 10 org je ahli parlimen pas yg tdtgn petisyen x setuju kerajaan perpaduan. yg lagi 14 kenapa x tdtgn? nampak sgt pemimpin pas ni x seia dan sekata. konflik dlman pas sudah bermula. penyudahnya pkr dan dap yg dijadikan rujukan. org islam rujuk kafirun. patut la huru hara hidup.

    ReplyDelete
  12. Paneh,
    (merujuk pada artikel di http://waadat.blogspot.com/2009/06/wakil-amerika.html)

    Untuk makluman, Ustaz Fuad yang menyampaikan kisah rumah Rasulullah SAW dijadikan tandas itu itu ialah Sheikh Muhammad Fuad bin Kamaludin Al-Maliki, seorang ulama' besar dari Negeri Sembilan.

    ReplyDelete
  13. lawak gila tahap cipan haji 'adi' tahun 2009..

    ReplyDelete
  14. kesian aku tgk melayu sekarang ni
    dah tak der budi bahasa lagi dah

    teruk

    ReplyDelete
  15. Sebenarnya penyokong PAS lah yang membantu DAP dan PKR memenangi banyak kerusi di P. Pinang.

    Akhirnya PAS diketepikan macam sampah. Pakatan Rakyat kunun - Pakatan Kepala Butuh!

    ReplyDelete
  16. Jika orang Melayu masih lagi ingin mmerintah negara, bersatulah antara PAS dan UMNO. Nampaknya, ada agenda tersirat supaya Melayu berpecah-belah dan akhirnya DAP yang memerintah negara. Malangnya nasib orang Melayu.

    ReplyDelete
  17. Kesian... dia......!

    Kesian kat sapa? sapa lg kalo bukan kat rakyat yang ada 'bin' dan 'binti' dlm mykadnya. terutama rakyat yg ada 'bin' dan 'binti' yg masih muda dan mentah. yg akhirnya terkeliru dlm polemik politik tanah air.

    pendokong2 PAS sudah pasti berpolemik menentang kerajaan perpaduan. pendokong2 UMNO juga berpolemik mempertahanakan kerajaan perpaduan. dan akhirnya rakyat yg ber'bin dan ber'binti' yg masih hijau ttg politik bercelaru pertimbangan politiknya.

    yg menyedihkan lagi dalam kesibukan melayu PAS dan UMNO berpolemik politik terlupa dikiri kanannya cha ya nun alif dan kap lam ya nga semakin erat ikatannya. walaupun berbeda partinya. sehingganya juga kedatangan 'abg besar' dr kota singa dipandang sepi bagai tiada apa.

    memang benar melayu mudah lupa, krn mengejar janji manis yg ditawarkan oleh rakan pakatan sehingga PAS lupa akan siapa itu PKR juga DAP. Sanggup mengenepikan saudara seagama dlm menghulur tangan persaudaraan.

    biarlah hinanya UMNO itu, terhegeh2nya UMNO itu, lemah UMNO itu, termimpi2 UMNO itu, terngigau2 UMNO itu, kemaruk2 UMNO itu kpd PAS asalkan perpaduan dan penyatuan melayu dpt dijayakan. lupakah kpd pepatah 'bersatu teguh bercerai roboh'?. sepatutnya dpt melihat dgn jelas bhw siapa yg nak menyatukan melayu siapa yg nak memecahkan melayu.

    marilah kita doakan dan sokong kpd penyatuan dan persaudaraan ukhuwah sebangsa yg pasti seagama.

    wallahua'lam.

    ReplyDelete
  18. Sebenarnya yang paling lawak.. Tuan Guru kita yang dah nyanyuk tuh... sekejap suh Tuan Timbalan masuk UMNO, pastuh tarik balik, then cakap UMNO ikut ajaran sesat, pastuh cakap cuma kiasan...apo laaa nak jadi ngan Tuan Guru Nik Aziz..

    Tok Lebai, ghontikanlah merapu tak tentu arah...nak kata mabuk, tontu2 arak tu haram..abeh tu...tontu lah otak tu dah mereng...sampai meghapu camtu sekali..

    Ontah laaa....dunio-dunio... Tuan Guru patut dah insaf...ingat kubur. Tapi makin tuo..makin menjadik la meghapu eh...

    Ampunkan ambo yaaa Tuan Guru... Nanti Ghayo Edilfitri den dtg ghumah Tuan Guru...den nak mintak maaf bebanyak psl torsasul lak kek sini aaaa...

    Yg si Anwar kaki bontot ni pulak.. lagi laaa merapu...dah takde lauk kot utk di sontot..tu yg air naik atas kepala...bila air atas kepala, macam2 pembohongan laa yg kuar.. dah takde idea, dia suruh laa si Chin Peng tu balik, harapan semoga Chin Peng bagi nasihat.. dah tu dia tak leh di terima balik masuk UMNO..dia pun ajak la Chin Peng join PKR..buat Parti Komunis Rakyat pulak..

    Tukang perhati, anak beranak Lim kat rumah tepuk tangan keriangan psl agenda dorang terlaksana.. nak tengok kaum majoriti purak peranda.

    Yang si tukang lawak Tuan Guru dan Anwar akan kekal jadik pak badut..

    Haaaa...lawak tak cerita aku..

    ReplyDelete
  19. UMNO boleh berpadu jubur dgn Choi soi lek, nala punya btg.

    ReplyDelete
  20. Danish...

    ha...ha..ha...haa...cerito ekau memang lawak...ha...ha...haa..

    Ekau memang Rajo Lawak lah...ha...ha..

    Tapi ekau memang Rajo Lawak paling BANGANG DAN PALING BODOH DALAM DUNIO.

    Lawak ekau ni, beruk yo yang tergolek2 ketawa suko hati...sobab eh, ekau memang samo spesis dengan BORUK, malah ekau lg boruk dr segala Rajo Beruk......

    ReplyDelete
  21. Sial, lahanat, calaka! kejadah anon2 PR ni. mmg x sedar diri, dasar x sedar diuntung. rasanya dek krn UMNO/BNlah korang mampu 'chatting', ber'blogger', ber'SMS', pakai kereta, ada handphone mahal2, ada internet dirumah, ada lap top, dsbnya. ini bukti UMNO/BN dah berjaya membawa suatu perubahan. PAS,PKR dan DAP masih x dpt buktikan apa2 lagi. jgn bg alasan pasal belum memerintah, jgn bg alasan itu semua tanggungjawab kerajaan persekutuan. kalo betul2 hebat buktikan juga kerajaan negeri yg korg tadbir lebih baik dari kerajaan persekutuan. Buktikan apa yg korg katakan kpd kerajaan persekutuan mampu korg atasi dan tangani. kalo tidak mmg korg besar punya celaka!

    ReplyDelete
  22. Islam baii..Islam..dh amik semayang ko bolum?ko dh lamo x semayang?ckp mcm tuan hakim,tp hukum tajwid pon tak tau..nk bantai org alim,pahalo kau dh byk bona ko?yg kau org mudo ne buek apo kok org alim x boto?poi masjid pun seminggu sekali,tu pun beburak kek luar time imam baco kutbah..belek diri tu dulu,baru ckp psl org..baco Quran pun tegagap-gagap nk komplen org alim..soda la diri tu baii..ilmu lawan hea dgn ilmu,bkan menyalak kek tembok..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive