Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, June 18, 2009

Virus Minda

Penjajahan Minda yang Pak Sedaro nulish, tempohari...perlu Pak Sedaro nyambung intipati Virus. Benarlah telahan Pak Sedaro bahawa akan ada sebahagian umat Melayu yang Pak Sedaro meragui keMelayuanNya, juga kefahaman JIHADnya sebagai ummah Malaysia, juga mungkin meragui keMalaysiaanNya atau anak Cina hasilan Merdeka juga mungkin anak India hasilan Merdeka...

Sesunguhnya, Pak Sedaro menelah bahawa virus penjajahan minda karya Agung Mao Sze Tung and Karl Marx dalam gelombang komunisme tempurung buruk, makin lama makin meratah identiti NASIONAL warga Malaysia.

Kepada umat Melayu yang masih LUPA asal-usul, Pak Sedaro ajak bentang saprah perkara 153, 14, 160 (1) A, 118 dan 152, juga 4.

Kepada umat Melayu yang masih tidak tahu, Apa yang pernah berlaku...dalam erti Perang Salib Ke-4, buat juga rujukan kepada peristiwa Pembunuhan Etnik dan Agama pada 24 Ogos 1511 yang di kuda oleh Portugis, di kala itu...Siapa DALANG sebenar permainan ini?

Kerajaan Melayu UMNO, hari ini merupakan sebahagian daripada sejarah yang dicetak dan disadur oleh aturan peristiwa 1948 hingga 1957.

Barisan PAS merupakan serpihan Biro Agama UMNO. Barisan PKR merupakan pasukan kecewa binaan Anwar Ibrahim daripada UMNO.

Barisan DAP merupakan pasukan kanan pecahan PAP, yang kini memerintah Singapura...

MCA, MIC merupakan barisan yang dijemput masuk oleh PEKEMBAR pada 1950 lagi...sebagai koordinator rumpun kaum masing-masing.

GERAKAN, PPP dan sekalian yang lain....dicetak atas garis-garis kecewa dan gelincir beberapa politikus semasa tersebut...

Apakah semua ini memberi IMPLIKASI kepada warga Malaysia?...Siapa dalam kalangan anak Malaysia lahir selepas 1980an yang ambil peduli ...soal-soal mempertahan keDAULATAN negara Malaysia?

Siapa dalam gerabak anak Malaysia yang lahir selepas 1970an yang ambil pusing...soal-soal Negara Bangsa?....Apakah Malaysia sebuah Negara...?

Siapa dalam kelompok kepemimpinan yang lahir selepas 1960an yang berJIWA PEJUANG...., membenar apa yang HAK, dan melarang apa yang BATHIL?

Kepada pembaca yang otaknya penuh dengan Virus Komunis, saudara-saudari TIDAK LAYAK hidup dalam negara Malaysia yang mana Agama Islam ialah agama bagi Persekutuan Malaysia [Persekutuan Tanah Melayu, Sabah dan Sarawak]....

Kepada pembaca yang otaknya penuh dengan Influenza Komunis, saudara-saudari TIDAK LAYAK untuk bersama Bahtera Merdeka Malaysia...kerana secara automatis hilang TARAF dan HAK.

Siapa pun di luar sana...yang punya minda Membina Negara, Mengurus Masalah Negara, Menyelesai Polemik Nasional...mestilah insan yang tidak MENJUAL maruah diri kepada Chin Peng dan isme-isme komunis, mestilah insan yang tidak MELACUR maruah diri kepada Wang Ringgit, mestilah insan yang tidak MENAGIH maruah diri di lubang najis jajaan YAHUDI, KOMUNIS, FASIS, SOSIALIS dan EXTREMIS....

6 comments:

  1. Pemikiran penulis ini benar2 bercelaru dan benar2 berusaha meangalihkan perhatian dan fokus rakyat segenap lapisan yang menentang perlakuan tidak bermoral pemimpin UMNO/BN dalam pemerintahan negara...tak perlu nak pertikaikan patriotisme semua rakyat, semuanya mempunyai semanagt cinta negara yang tinggi dan mantap, namun bukan itu yg dipersoalkan, yang dipersoalkan ialah sikap pemimin UMNO/BN yg sejak sekian lama telah menodai dan mencemarkan kepimpinan mereka, dgn pelbagai bentuk penyelewengan dan salah guna kuasa yang terang2 berlaku...bila kita kritik perkara yg nyata dan betul, dia kata kita emosi...apa emosinya bila kita kata kebenaran...kalau kita fitnah, ko jawablah itu fitnah dgn bukti sekali, bukan sekadar cakap, bukan sekadar sumpah itu, ini...mana bukti penafian anda????itu yg org pertikaikan bukan isu komunih, bukan isu patriotsime, bukan isu cin peng, bukan isu tak tahu sejarah....tak kan itu pun tak faham dan buat2 tak faham....budak tak sekolah pun faham...ini bukan zaman cucuk hidung, tarik ke mana juga pun pergi....yg jelasnya anda hanya berretorik bercakap...faham2 lah dan cukup2 lah sedara....

    ReplyDelete
  2. nampaknya anon ni yang tak faham kerana minda dia yang bercelaru sebenarnya. budak tak sekolah pun boleh faham kandungan artikel ini. sudah terang, tak payah nak corner lagi.

    kalau ada bukti, tunjukkanlah. jangan fitnah. the onus is on pemfitnah menunjukkan bukti. bukan orang yang difitnah. bodoh betul.

    hanya kerana hang punya dewa tak berani bersumpah, hang nak korner ikut lain. sekarang dewa hang nak dolak-dalik lagi tak mau masuk mahkamah. masuklah mahkamah dan tunjuk bukti. tak ke gitu??

    seorang lagi pemfitnah dah cabut. kalau bukti setakat sd, tak payah cakap banyaklah.

    syabas saudara paneh miang. teruskan menulis artikel yang berkualiti seperti ini.

    ReplyDelete
  3. Di ingatkan kepada semua penyokong2 PAS supaya terus berjuang menentang kezaliman. Sudah lebih 50 tahun kita berjuang menentang puak2 yang tamak, tidak jujur dan menindas rakyat dengan sesuka hatinya. Selama ini mereka cuma pentingkan diri dan kaum keluarga nya sahaja.

    Berkat sabar dan gigih berjuang, musuh kita sudah semakin lemah dan hampir menyerah kalah. Kita kena terus berjuang hingga keakhir hayat sehingga mencapai kemenangan.

    Perjuangan kita sudah hampir mencapai matlamatnya. - hancurkan UMNO.

    ReplyDelete
  4. Salam perpaduan,
    saya antara pengunjung setia blog ini.Tapi dah lama tak comment.Sebabnya saya melihat para komenter tidak membincangkan artikel yang ditulis sebaliknya melemparkan ayat2 yang penuh dengan emosi. Saya selalu berkata bahawa UMNO perlu berubah. Pada awal prinsip saya ketika PRU12 lagi, secara tegas saya mengatakan bahawa melayu harus kembali bersatu dan ahli UMNO secara amnya bertanggungjawab untuk mengembalikan maruah UMNO semula. Pemimpin UMNO perlu sedar dari sifat yang membawa UMNO hancur.UMNO perlu mewujudkan 2hala komunikasi yang mampan bagi memastikan UMNO adalah benteng melayu.Saya akui bahawa orang melayu ini secara puratanya mereka seperti lalang.Dimana ada alternatif maka mereka akan condong ke sana.Hakikatnya melayu itu tidak berfikir panjang. Baik UMNO mahupun PAS, mereka adalah sama. Sebagai anak muda, saya melihat Mahathir adalah sebenarnya faktor UMNO berpecah. Orang ramai mengatakan PAKLAH penyebab segalanya kini.Bagi saya hanya melayu yang BODOH dan RAKUS serta PEMALAS sahaja yang berkata demikian.PAKLAH sebenarnya orang yang telah banyak membawa ekonomi kepada melayu.TETAPI bukan kepada melayu bandar.atas tindakan PAKLAH ini sebenarnya bangsa lain marah.TAPI malang seribu kali malang, PAKLAH dihina oleh orang melayu sendiri kerana membantu melayu. Siapa yang salah? Bila ditolong, kena hina,bila tak tolong difitnah. Saya melihat tuan-tuan yang memberi komen disini bukanlah terdiri dari orang kampung yang berkerja kampung.Kebanyakkan disini memang tak layak pun bercakap soal patriotisme.Sebabnya hanya membicarakan salah UMNO dan BN. Mengapa taknak cakap soal tanah diperak 999 tahun diberi pada cina? Mengapa taknak cakap soal kuota melayu dalam Majlis Pimpinan Tertinggi PKR? Mengapa taknak cakap soal kerusi PAS dalam PR perlu diberikan lebih? Mengapa taknak tegas membantah supaya PAS menghalang dari menjadikan kelab penyokong PAS yang bukan ISLAM dari menjadi sayap PAS? Mengapa taknak bercakap bahawa kerajaan sepatutnya mewujudkan dasar ekonomi MELAYU? mengapa perlu menuding jari kepada UMNO semata2.Mengapa baru hari ini anwar kata DEB itu mengarut? dan yang paling celaka adalah anwar menyokong pembawakkan semula musuh bangsa MELAYU? untuk apa? memang benar UMNO sekarang pincang dek keje mahathir.Tapi orang melayu masih tak sedar dan takut untuk menyuarakan kepentingan Melayu.
    Saya melihat, melayu perlu mengubah UMNO untuk menjadikan ianya 'vehicle' bagi mengekang cina dan india sekaligus mengembalikan kuasa melayu.

    ReplyDelete
  5. Tentang Mahathir punca jahanamnya dan berpecahnya Melayu, aku setuju 1000%...memang tak syak lagi warga emas itulah menjadi punca segala permslhan umat melayu sekarang. bagi org yg melihat gerak geri, tindak tanduk Mahathir dr pelbagai spektrum, maka warga emas ini menjadi punca permslhan melayu kini dan akan terus bermslh selamanya..bg org yg berkepentingan mereka mendewakan warga emas ini, warga emas ini tiada cacat selanya dan akan memarahi org lain yg tidak turut serta mendewakan mahathir ni...dia lah punca jahanamnya melayu kini...tak perlu dihurai panjang lebar, ada akal fikir, ada perasaan rasa, ada mata hati kaji apa yg org tua ni dah buat....

    mslh tentang keburukan UMNO...
    Memang tak dinafikan bhw UMNO lama memerintah kerana mereka berkuasa!!! org berkuasa boleh berbuat apa saja, yg tiada kuasa akan sentiasa berada di dalam mulut org berkuasa..dengan kuasa semua alam maya di malaya ini di dalam genggaman dan semua perilaku adalah hak milik mutlak UMNO/BN..org lain jgn kacau, nanti meracau....kita jgn persoalkan UMNO lg...biarlah dia berkuasa...tp jgn lupa Allah berkuasa lbh dr apa yg UMNO miliki....jgn kacau UMNO lg, dia MALAIKAT suci dan tiada dosa.....

    ReplyDelete
  6. Bijaknyeee.......!

    Kita semakin bijak mencari kesilapan dan kesalahan org, persoalannya bermaknakah kesilapan dan kesalahan itu kpd perubahan? atau dlm erti kata yg lain, adakah kesilapan dan kesalahan yg dicanangkan didalam blog ini akan membawa kpd perubahan si pelakunya.

    tidakkah kita nampak bhw motif pendedahan keburukan dan kesilapan adalah untuk memperolehi suatu kepentingan kpd satu pihak yg lain.

    mmg benar utk memperbaiki sesuatu kesilapan dan kekurangan, kesilapan dan kekurangan itu perlu didedahkan. andainya benar2 ikhlas utk memperbaiki kesilapan dan kekurangan adalah elok dilakukan mengikut 'caranya'. yg pasti bukan di dlm blog ini caranya. krn pendedahan didalam blog akan mengundang kpd fitnah dan adu domba.

    tertarik juga dgn saranan agar setiap fitnah perlu dijawab. tapi terfikir pula sbgmn analogi ini:

    Si A tlh menyatakan bhw Si B telah melakukan zina dgn Si C, dan diceritakanlah oleh Si A akan penzinaan tersebut dgn panjang lebar berdasarkan persepsi dan andaian Si A. Seterusnya Si A meminta Si B utk menjawab segala apa yg diperkatakan oleh Si A. dan utk menurut kehendak Si A makanya Si B pun membuktikan bhw apa yg diperkatakan oleh Si A adalah fitnah, walaubagaimanapun Si A tetap tidak berpuashati dan ditanya pula berkaitan Si C. dicari akan segala kesilapan Si C bg membenarkan apa yg tlh ia perkatakan sebelum ini. Malangnya Si C adalah seorg yg pendiam yg x mahu berkata apa2.

    persoalanya apa yg hendak atau boleh diperkatakan oleh Si B dlm nak menjawab fitnah tersebut? sedangkan mmg dikenali bhw Si A mmg tidak akan berpuashati dgn jawapan Si B. Jawapan kpd setiap persoalan ialah Fitnah tidak akan dpt untuk dijawab walau bagaimana diusahakan. krn mmg tugas pemfitnh membuat fitnah. Berdoalah agar diri kita dilindungi dr bahaya fitnah, juga agar tidak menjadi pemfitnah samada secara sengaja atau tidak sengaja.

    Amin.....!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive