Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, June 17, 2011

Dilema PAS

PAS dalam dilema untuk bersatu dan berpadu fikrah Islam dengan UMNO kerana beberapa de facto:

1. Presiden PAS masih Abdul Hadi Awang. Ortodoks dan konservatif yang menafikan kelangsungan silaturrahim, bermula dengan Ikrar Hadi Awang di Rusila.

2. Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu yang dikenali sebagai pemidato ortodoks PAS yang dulunya menamakan Anwar Al-Juburi. Hari ini, Mat Sabu makan budi dan body.

3. Pasukan erdogan tak sempurna dalam teraju kepemimpinan PAS Pusat.

4. PAS tidak punya kuasa hijrah ke alam Melayu Islam yang mendukung tawassur Melayu Islam di Bumi Melayu. PAS masih menafikan kebenaran bersama yang dipersetujui oleh Haji Ahmad Fuad.

5. Pasukan beret merah PAS disogok dengan BUDAYA ILMU DIKTATORISME, supaya mudah diperbodoh dan dijadikan keldai totok untuk tujuan menghalalkan apa sahaja yang ditafsir HALAL oleh PAS untuk PAS dan bukannya untuk Negara, Bangsa dan Tanahair.

6. PAS sudah diambang untuk menandatangani persefahaman dan perjanjian bertulis dengan UMNO untuk tujuan Pilihanraya 13 dan 14 kerana sedar bahawa kuasa undi Umat Melayu ialah penentu kemerdekaan Negara ini daripada Assobiyah Freemasonry dan Komunis yang dipimpin oleh PKR dan DAP.

7. Fahaman Buku JingGAY (Orange Booklet) PKR ialah manifesto PRU-11 yang dibawa kerana kekalahan teruk, seterusnya sedikit menang dan akan berjaya dalam PRU-13 jika PAS tidak bersatu dan bersaudara dengan UMNO.

8. PAS selepas Muktamar Kebangsaan dan pasukan kuasa baru PAS dilihat amat LEMAH, LEWEH, BEWEH, LUWES kerana pasukan Majlis Syura PAS telah terbukti terbahagi kepada 3 kelompok. Sunni, Wahabi, Syiah.

9. PAS sudah dilihat tiada pilihan, selain mengadakan kuasa campuran. Nik Aziz sedar polemik PAS bertindak terlalu bodoh sombong dan menafikan bahawa Nik Aziz banyak terhutang budi dengan Tun Dr. Mahathir semasa Dr. Mahathir, Perdana Menteri Malaysia ke-4.

10. PAS sedang berfikir bagaimana untuk keluar daripada polemik politik BAHALUL DAN TOLOL, DAP+PKR. Alhamdulillah, andai PAS insaf dan taubat, kembalilah ke akar laluan seperti 11 Mei 1946. UMNO satu-satunya parti Islam di Bumi Melayu. UMNO ialah pimpinan menyelamat konflik Malayan Union. UMNO ialah pokok berpayungnya rakyat Malaysia.

Sudah pasti ramailah pendukung PAS, PKR dan DAP akan bersetuju dengan Negara Berkebajikan Barisan Nasional kerana Nik Aziz telah iktiraf usaha UMNO/BN selama ini.

12 comments:

  1. PAS barua komunis. Ha tu satu fakta yang dilupakan.

    ReplyDelete
  2. Yang pastinya UMNO barua penjajah inggeris sbb inggeris hanya mahu berunding dgn UMNO dan bukannya dgn mana2 parti melayu yg asal penubuhannya tanpa pengaruh inggeris. Jika otak masih bingai tak faham sejarah sila tonton filem "Malaysia 10 tahun sebelum merdeka". Komunis pun inggeris main peranan tentang penubuhannya di tanah melayu. Mungkin wake up called utk mereka yg masih bingai atau masih tertipu oleh propaganda umporno.

    ReplyDelete
  3. Tak nampak pun PAS dalam dilemma. Yang ternampak UMNO Baru yang beria-ia sangat nak mengekalkan kuasa dengan macam-macam tipu helah.
    Kalau betul-betul nak satukan bangsa Melayu dan Islam, bubarkan UMNO Baru dan masuk jadi ahli PAS.

    Sanggup ke ahli-ahli UMNO Baru kalau tu niat sebenar? Sanggup ke korbankan jawatan, harta dan kuasa demi bangsa dan agama?

    Buat apa suruh PAS masuk BN yang lebih dipenuhi dengan orang-orang tidak bermoral, komunis, pariah, illiminati dan gilakan jawatan dan kekayaan berbanding pakatan PR?

    ReplyDelete
  4. Anon 1020am; Pembetulan kepada saudara dan sekalian insan yang bersetuju dengan HUJAH saudara. Inggeris berunding dengan Wakil Pemimpin Bangsa Melayu a.k.a. Rakyat Raja, namanya Onn bin Jaafar. Seorang anak bersaudara dengan Kesultanan Johor dan bersalasilah daripada Hadramaut, Yemen. 1943 masa sibuk Perang Dunia Kedua, Tan Cheng Lock ialah wakil Kaum Cina yang dipersetujui oleh Hai San dan Gee Hin (jumpa Queen of England), Sambanthan wakil Kaum India (ketika itu dikenal sebagai Keturunan Keling). Dalam Tentera Inggeris sebelum Perang, sudah ada missionary Freemasonry. Tentera Inggeris pecah kepada 2 iaitu Katolik Ortodoks dan Freemasonry.Gabenor Jeneral yang dihantar oleh Inggeris ke semua tanah jajahan takluk England berfaham Freemasonry. Maka, Freemasonry wujudkan Partai Komunis Malaya 1933. Raja-raja Melayu termasuk 4 Undang Luak Sungai Ujong, Johol, Rembau dan Jelebu yang dinasihat oleh Mufti Negeri masing-masing, menyarankan, maka, wujudkan Rejimen Askar Melayu Di Raja pada 1933 selang 7 hari daripada Partai Komunis Malaya. Bermula daripada itulah dilahirkan Panji RAMD yang dilukis dan ditafsir oleh YM Prof. Dr. Syed Muhammad Naquib bin Ali Al-Attas.

    ReplyDelete
  5. Anon June 18, 2011 12:02 PM:

    Bubar umno masuk hamPAS? Wow seronok la dap sebab akan ada lebih banyak lembu2 tukang baring atas jalanraya yang boleh digunapakai untuk sebarang majlis mahupun demonstrasi.

    Tambahan pulak dengan hamPAS adalah parti dominan dalam pakatan riot, yang terbukti dengan kejayaan terhebat di PRN Sarawak haritu, telah menundukkan dap.

    Beb, hamPAS dah senja, parti yang menjaja plurarisme, menyekutukan Allah, menyokong murtad, menyokong liwat, menyokong zina dan khalwat, sekarang dah dapat balasan cash dari Allah. Semoga golden dream ko untuk masuk syurga dengan tiket parti assobiyah ko tu tercapai. Heh.

    ReplyDelete
  6. Anon June 18, 2011 10:20 AM:

    Kalau ko dah kena fakta baru ko sedar sebenarnya ko paling bingai ye tak? Nak demo bersih nanti bawak tikar ok? Nanti baring atas jalanraya takda la sakit badan sangat. Oh lagi satu, Ambiga tu lawyer murtad dan tegar IFC, tapi aku rasa ko tau dan tak kisah, sebab kawan dengan syaitan pun lebih baik, apa sangat la ambiga tu ye tak? Heh.

    ReplyDelete
  7. Patutlah penaungnya utusan meloya menyiarkan karikatur menghina islam tentang saksi 4 org bg kes zina. tapi puak bengap ini kata kes rogol, bodoh piang jenis sekular barat.

    ReplyDelete
  8. utusan meloya yang Haron Din baca tu ke? Yang Hadi Awang baca tu? Heh.

    ReplyDelete
  9. Salam.dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Dengan nama Allah yang memberi pelindungan dari jin dan manusia dan makhluk di langit dan dibumi. Maha Suci Allah..
    Jika dilihat dan dikaji sejarah, kita akan perasan dan tahu bahawa sejarah pasti akan berulang jika tidak diambil teladan.
    Kisah yang berlaku dalam kekacauan politik di Malaysia dan perpecahan bangsaku Bangsa Melayu, percakaran antara umat Islam di negara tercinta yang dilindungi Allah ini seperti rentetetan sejarah yang pernah berlaku satu tika dulu di zaman Rasulullah. Puak Muhajirin dan Ansar bercakaran.seperti sekarang. padahal kedua2nya Islam. Dalang utama adalah Yahudi yang banyak membuat kacau kerana untuk menjaga kepentingan ekonomi dan politik mereka. Jika dikaji bagaimana jahatnya Yahudi dan kemelut pada Bani Quraizah dan Bani Nadir sama seperti yang berlaku sekarang.
    Bukala mata wahai saudara se Islam ku.berpegang kepada tauhid yang satu..Allah penguasa sekalian alam.
    Kita perlu bersatu kembali seperti mana Muhajirin dan Ansar bersatu..
    Tanah ini Allah pelihara..perhatikan. Negara kita terletak di dalam zon gunung berapi tetapi kita sahaja yang terlindung. negara sekeliling kita semuanya lingkaran gunung berapi. Allah dah beri keberkatan berkat Islam yang naik dan dipertahankan selama ini. Selagi pemimpin tunggak tidak lari dari Shadah, menjaga kesucian penyebaran serta perkembangan Islam dan tidak menyeru kearah mungkar, janganlah digaduhkan. Berbincang bersama. Ada jalan perbincangan jika tolak semua pendirian dan taksub kita kepada apa2 parti. Bincang atas dasar seaqidah. Insyaallah. Walaupn nampak ada parti yang Islam tapi Islam pada nama bukan pada lahir dan batinnya. sedarlah bersama.Ini politik. Nabi tidak pernah mengajar politik yang tidak lahir dari usul agama yang tunggal iaitu Islam. Politik di Malaysia tiada satu pn yang ikut Islam. semuanya bercampur dengan fahaman Barat. satu pihak lagi pn ada kekurangan. sama2 kurang. sedarlah. sebenarnya jika bersatu menjadi satu. mana yang kurang disebelah pihak ini, sebelah pihak akan penuhkan. jika sebelah sana kurang, sebelah pihak sini akan penuhkan.
    Ini adalah ujian kebangkitan Islam. kekacauan dari bangsa dan agama lain dimana dalangnya adalah Yahudi adalah satu ujian. jangan salahkan satu sama lain.kita seaqidah.pedulikan anasir selain aqidah tauhid kepada Allah.mereka semua perosak aqidah Islam...
    Hayatilah syahadah kita bersama..Ashadu alla ila ha il lallah..wa asha du anna muhammadar rasulullah..sedarlah...kita seaqidah.. Saya cintakan agama Allah dan Malaysia yang telah dipelihara Allah ini. Jangan cepat melatah. segala bukti dan alamat yang kita inginkan dah Allah tunjukkan.jangan jadi bangsa seperti bangsa arab yang degil yang tidak faham tentang bukti yang Allah tunjuk seperti zaman nabi2 terdahulu.kita pohon,minta, Allah dah tunjuk.jangan keraskan hati. jangan nafikan kerana inginkan kuasa. Negara ini negara yang kuat mempertahankan aqidah tauhid dan banyak para wali yang istiqamah dalam agama. kita sahaja tidak mahu merujuk dan mencari. sedarlah...zaman ini adalah zaman ujian pada umat Islam di Malaysia. Sedarlah..jangan ulangi sejarah yang telah berlaku.Inna lillah hi wa inna ialaihi rajiunn... (kesedihan dan hiba hati melihat Islam dicela dan dihina, bangsa bercakaran, bangsa sendiri yang menjadi dalang kepada persengketaan agama dan bangsa sendiri)

    ReplyDelete
  10. Orang HamPAS masih meroyan dengan kartun 4 orang saksi. Mana ada hina bro, itu ialah realiti berdasarkan pemahaman Hj Hadi. Kalau hina pun takat Hj Hadi je la yang terasa.

    akuantiPAKATAN.

    ReplyDelete
  11. akuantipakatan den raso ekau pun sesuku dgn astora jabat yg hina dan kelirukan umat islam waktu jaman mahakutty pundy

    ReplyDelete
  12. Anon June 20, 2011 7:33 PM:

    Maksud ekau plurarismo itulah sebonar2 kebonaran yo tak? Allah tu samseng, Allah mencarut tu ko setuju yo? Dan Rasullullah tu pulak konon eh maso dio 40 tahun baru dipilih untuk jadi nabi yo? Poluk la ulamak politik assobiyah ko tu.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive