Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, June 20, 2011

Operasi BERSIH Lalang

1. Seorang Guru Besar Cina di salah sebuah SJKC di Tampin Negeri Sembilan apabila ditanya mengenai Bersih 2.0, telah memberi ulasan, "Mereka berhimpun ka, berdemo ka, merusuh ka, balik mereka kena kerja juga. Kena cari wang mau makan juga. Buang masa saja."

2. Inilah kaedah fikir kaum Cina sejak dulu. Very simple.

3. Dan realitinya, sentimen Guru Besar itu turut dikongsi oleh sebahagian besar kaum Cina di negara ini. Rata-rata kaum Cina tidak peduli pun dengan demonstrasi keranda 152 ka, PPSMI ka, ISA ka, Kugan ka, Bersih ka, etc.

4. Kita boleh nilai sendiri, selain pimpinan DAP yang hanya tunjuk muka sebentar di setiap demo anjuran pembangkang, hampir tiada kelihatan kaum Cina menyertai siri demonstrasi di negara ini.

5. Yang ramai hanya Melayu dan India sebab mereka ini senang ditipu dan diperkudakan.

6. Kaum Cina very smart dalam tuntutan mereka. Tidak perlu mereka berdemo, berarak menentang kerajaan etc. tetapi mereka akan selalu dapat apa yang mereka inginkan.


7. Perhimpunan anti Bersih yang bakal disertai Perkasa dan Pemuda UMNO serentak dengan demonstrasi Bersih 2.0 pada 9 Julai ini, boleh diberikan 2 tafsiran.

8. Pertamanya, demo Bersih 2.0 anjuran Ambiga & geng, asalnya tidak mendapat banyak sokongan, tetapi dengan penyertaan 'sukarela' Perkasa dan Pemuda UMNO, maka tidak mustahil demo itu akan mengumpul ramai orang. Akhirnya tajuk yang akan di'highlight'kan oleh Media Luar ialah demo Bersih 2.0 berjaya mengumpul ramai rakyat Malaysia menentang kerajaan. Penyudahnya yang dapat nama buruk ialah Malaysia. Macam tau je siapa pelopor strategi ni sejak 1998?

9. Percayalah, tidak akan ada Media Luar menyiarkan bantahan yang dibuat oleh Perkasa serta Pemuda UMNO. Yang pasti, peranan Ibrahim Ali & KJ akan dipencilkan, manakala demo Bersih 2.0 anjuran Ambiga akan diperbesarkan Media Luar.

10. Keduanya, dengan penyertaan Perkasa dan Pemuda UMNO untuk membantah demo Bersih 2.0 anjuran pembangkang pada 9 Julai ini, maka secara tidak langsung demo tersebut akan mengHALALkan tindakan Operasi Lalang II yang mungkin diputuskan kerajaan.

11. Jika operasi ini berlaku, akan ramailah yang bakal di'ISA'kan. Pembangkang ketika itu tidak boleh membantah kerana kerajaan akan memberikan alasan, polis bukan saja menangkap peserta demo Bersih 2.0 dari pihak pembangkang, tetapi turut juga menangkap perserta demo Perkasa dan Pemuda UMNO yang menyokong kerajaan.

12. Masih ingat lagi Operasi Lalang pertama yang hampir-hampir menyebabkan Najib selaku Ketua Pemuda UMNO ketika itu di'ISA'kan? Jadi, keputusan KJ selaku Ketua Pemuda UMNO hari ini menganjurkan perhimpunan anti Bersih 2.0, berkemungkinan bakal mengulangi sejarah?

13. Let the game begin.

5 comments:

  1. Aik! Buat apa le tanya kat komunis? Tanya le Tok Guru ke atau guru agama kau kat kampung masing-masing.
    Semua kakitangan kerajaan mana boleh cakap bebas? Bodoh! Nanti kena turun pangkat ke atau tukar ke sekolah jauh kat pendalaman. Bukan tak ada contoh selama ni.

    ReplyDelete
  2. ya betul. yang banyak terbaring atas jalanraya hanya melayu. siap bawak anak kecil lagi. budak-budak yang tak tau apa-apa tu diajar bagaimana orang melayu diperalatkan untuk berdemo sedangkan orang cina elok saja santai duduk di rumah sambil makan babi gelakkan orang melayu berdemo macam nak mampus tapi yang dapat cuma asap dan gas. bila la melayu ni nak bijak. 30 tahun dibodohkan pas, tapi dap hanya perlu 3 tahun saja nak perbodohkan melayu. tapi pemuda bawah kj lagi la bodoh.

    ReplyDelete
  3. Salam.dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Dengan nama Allah yang memberi pelindungan dari jin dan manusia dan makhluk di langit dan dibumi. Maha Suci Allah..
    Jika dilihat dan dikaji sejarah, kita akan perasan dan tahu bahawa sejarah pasti akan berulang jika tidak diambil teladan.
    Kisah yang berlaku dalam kekacauan politik di Malaysia dan perpecahan bangsaku Bangsa Melayu, percakaran antara umat Islam di negara tercinta yang dilindungi Allah ini seperti rentetetan sejarah yang pernah berlaku satu tika dulu di zaman Rasulullah. Puak Muhajirin dan Ansar bercakaran.seperti sekarang. padahal kedua2nya Islam. Dalang utama adalah Yahudi yang banyak membuat kacau kerana untuk menjaga kepentingan ekonomi dan politik mereka. Jika dikaji bagaimana jahatnya Yahudi dan kemelut pada Bani Quraizah dan Bani Nadir sama seperti yang berlaku sekarang.
    Bukala mata wahai saudara se Islam ku.berpegang kepada tauhid yang satu..Allah penguasa sekalian alam.
    Kita perlu bersatu kembali seperti mana Muhajirin dan Ansar bersatu..
    Tanah ini Allah pelihara..perhatikan. Negara kita terletak di dalam zon gunung berapi tetapi kita sahaja yang terlindung. negara sekeliling kita semuanya lingkaran gunung berapi. Allah dah beri keberkatan berkat Islam yang naik dan dipertahankan selama ini. Selagi pemimpin tunggak tidak lari dari Shadah, menjaga kesucian penyebaran serta perkembangan Islam dan tidak menyeru kearah mungkar, janganlah digaduhkan. Berbincang bersama. Ada jalan perbincangan jika tolak semua pendirian dan taksub kita kepada apa2 parti. Bincang atas dasar seaqidah. Insyaallah. Walaupn nampak ada parti yang Islam tapi Islam pada nama bukan pada lahir dan batinnya. sedarlah bersama.Ini politik. Nabi tidak pernah mengajar politik yang tidak lahir dari usul agama yang tunggal iaitu Islam. Politik di Malaysia tiada satu pn yang ikut Islam. semuanya bercampur dengan fahaman Barat. satu pihak lagi pn ada kekurangan. sama2 kurang. sedarlah. sebenarnya jika bersatu menjadi satu. mana yang kurang disebelah pihak ini, sebelah pihak akan penuhkan. jika sebelah sana kurang, sebelah pihak sini akan penuhkan.
    Ini adalah ujian kebangkitan Islam. kekacauan dari bangsa dan agama lain dimana dalangnya adalah Yahudi adalah satu ujian. jangan salahkan satu sama lain.kita seaqidah.pedulikan anasir selain aqidah tauhid kepada Allah.mereka semua perosak aqidah Islam...
    Hayatilah syahadah kita bersama..Ashadu alla ila ha il lallah..wa asha du anna muhammadar rasulullah..sedarlah...kita seaqidah.. Saya cintakan agama Allah dan Malaysia yang telah dipelihara Allah ini. Jangan cepat melatah. segala bukti dan alamat yang kita inginkan dah Allah tunjukkan.jangan jadi bangsa seperti bangsa arab yang degil yang tidak faham tentang bukti yang Allah tunjuk seperti zaman nabi2 terdahulu.kita pohon,minta, Allah dah tunjuk.jangan keraskan hati. jangan nafikan kerana inginkan kuasa. Negara ini negara yang kuat mempertahankan aqidah tauhid dan banyak para wali yang istiqamah dalam agama. kita sahaja tidak mahu merujuk dan mencari. sedarlah...zaman ini adalah zaman ujian pada umat Islam di Malaysia. Sedarlah..jangan ulangi sejarah yang telah berlaku.Inna lillah hi wa inna ialaihi rajiunn... (kesedihan dan hiba hati melihat Islam dicela dan dihina, bangsa bercakaran, bangsa sendiri yang menjadi dalang kepada persengketaan agama dan bangsa sendiri)

    ReplyDelete
  4. demo ini tidak akan berlangsung dgn aman sbgmana janji puak pencacai sebelah sana. masa demo tu nanti akan ada yang mencucuk hingga berlaku rusuhan yang dahsyat dan polis serta agensi penguatkuasaan malaysia akan digambarkan buruk di mata dunia jika terpaksa mengambil tindakan untuk meleraikan keadaan.

    inilah agenda asing bagi memburukkan malaysia tajaan ambiga dan aljub yang sibontoti oleh geng erdogan dalam pas dipelopori timb presiden yang baru.

    keamanan akan terjejas disebabkan cetusan si benggali puaka dan lelaki melayu pembangkang seronok di tunggangi si lahanat kafirun yang suka umat islam murtad. suka melihat malaysia digambarkan buruk di mata dunia agar senang mereka yang selama ini cemburu dan tidak suka dengan malaysia utk masuk campur dan seterusnya menjadikan negara huru hara.

    inilah teori domino menjatuhkan negara2 islam yang tidak favor kepada barat dan sedang hangat berlaku di timur tengah.

    hompuk n geng pasti tersenyum melihat perkataan 'aljub' dan dibontoti kerana mereka juga spesis yang sama.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  5. Kakitangan kerajaan buek la kojo yang disuruh, kok nak bona berpolitik, boronti la kojo, melimpah laie budak2 mudo nak kojo. Kok kek kompeni den ni ha kojo pun tak perform, dok merengkohkan nak bercakap bebas yo, bukan eh turun pangkat do poik, jawap eh besok tak payah datang kojo laie dah. Sapo laie bodoh? Mentekedarah gaji buto apo dapek eh? Gaji pun rakyat yang bayar poik.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive