Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, June 29, 2011

BATAL Syarikat Konsesi ALAM FLORA

Pak Sedaro merasokan, Syarikat Alam Flora amat wajar dibatalkan kuasa konsesinya. Alam Flora didapati bersalah kerana cuai AMANAH dalam melunaskan ganjaran upah dan melaksana kerja mengikut etika pengurusan kerja yang BERSIH, CEKAP DAN AMANAH:

1. Dapat duit kerja daripada Perbadanan Putrajaya, tapi kemut, tidak dibayar kepada syarikat pelaksana mengikut jadual dan janji.

2. Kerja suruh buat dan siap oleh syarikat pelaksana, Alam Flora ambil masa 60 hari untuk keluarkan Surat Tawaran Kerja tersebut, apo ko gilo mereka ini.

3. Difahamkan kerja bulan Januari, masih ado yang tidak dilunas oleh Alam Flora. Februari, Mac dan April ditangguhkan pembayaran. Apo ko jadah Alam Flora ni, kau makan konyang, korjo orang lain dah solosai tapi tak dibayar. Alam Flora binatang ke manusio?

4. Alam Flora milik DRB-HICOM, satu lagi GLC. Alam Flora Sdn Bhd sudah lama dilihat tidak berkesan sebagai Syarikat Konsesi yang JUJUR DAN AMANAH. Ramai yang bekerja di Alam Flora, khasnya Bahagian Kewangan dipercayai KUAT DAN JOLAB MAKAN RASUAH. Mereka ini pengkhianat kepada Negara, Agama dan Bangsa.

5. Alam Flora yang difahamkan berpangkalan di Putrajaya, telah dapat duit tuntutan kerja secara advance daripada Perbadanan Putrajaya. Banyak syarikat beroperasi sebagai pelaksana kerja Alam Flora sedang "lapar dan dahaga DUIT TITIK PELUH MEREKA YANG HALAL LAGI SUCI BERSIH", namun kerja sejak Januari hingga Mei masih belum dilunas oleh Alam Flora Yang Khianat ini.

Apakah Pengerusi Perbadanan Putrajaya sedar kerja jahat dan biadab Alam Flora?

Apakah Pengerusi DRB-HICOM dan Pengarah Urusan Kumpulan DRB-HICOM tahu kerja PARIA DAN HARAM Alam Flora ini?

Apakah Ketua Pegawai Eksekutif Alam Flora Sdn Bhd yang namanya Haji Zainal Abidin juga sanggup menjadi Nakhoda sebuah Kumpulan Kerja HARAM dan Kayu Api NERAKA JAHANAM?

Gamaknya, Bahagian Pemantauan dan Kawalan Kementerian Kewangan Malaysia di bawah Dato' Borhan (BOB), menerusi Khidmat Aduan Bayar Lewat dan Salah Guna Kedudukan dan Kuasa dalam Urusan Kewangan Wang Awam Negara kena ambil tindakan SEGERA, supaya institusi Kerajaan Pemerintah Barisan Nasional yang didukung oleh Presiden UMNO, tidak menjadi mangsa dek BIADAB DAN TIDAK INTEGRITI penjawat bahalol Alam Flora.

Alam Flora yang buat TAIK, tapi Kerajaan Barisan Nasional yang kena tanggung bala Keputusan Pilihanraya Ke-13.

10 comments:

  1. Syabas Paneh kerana mendedahkan perkara-perkara yang menjahanamkan duit rakyat oleh syarikat-syarikat dibawah naugan kerajaan GLC.

    kalau setiap posting lebih memberi kebaikan kepada rakyat dan bukan hanya mencari keaiban Pembankang, Insyallah blog saudara akan menjadi sangat popular dengan mendedahkan penyelewengan,penyalahan guna kuasa dan sebagainya oleh mana-mana organisasi yang menjaga kepentingan rakyat.

    Diharap posting-posting saudara dapat membuka mata pemerintah, justeru dapat menaikan prestasi dan keberkesanan GLC demi untuk rakyat

    ReplyDelete
  2. Apo bona ker namo ceo Alam flora Tuan Haji Zainal Abidin..? Seraso den banyak info yang wak jang dapek tu tak bonar.... Elok lah di perbotoikan dulu..sebolom menulih tu wak jang... maap yooo.... aden orang baru... tak biso bona menegor orang lamo..hehhe

    ReplyDelete
  3. tak silap aku ceo alam flora skrg mohd zain hassan. sblm tu ir zahri abdul ghani. ataupun zahri ghani masih ceo kot. jadi mana dtgnya hj zainal abidin ni? dah beberapa kali aku perasan pak sedaro ni slalu sgt salah fakta. jangan sbb ko pak sedaro jatuh kredibiliti blog ni. menulis tu lain kali buat kajian dulu. bkn main dgr cakap jek.

    ReplyDelete
  4. Ramai yang celik bila digasak Alam Flora! CEO Alam Flora Sdn. Bhd. hari ini, ialah Haji Mohd Zain Haji Hassan.

    Pembaco Geram Sungguh dan Tak Boleh Tahan. Elok juolah, ado pembaco kritikal macam kalian yang alert dan extra alertness dalam isu-isu RAKYAT YANG DIHAPRAK oleh TUKANG SAMUN.

    ReplyDelete
  5. Salam..

    Buat Tuan cicit kamat..Isu salah fakta tu kocik yo..Tapi apo yang TAk Boleh Tahan tu cakap ado botoinyo. Yang ponting kito nak keno mintak penjelasan dari Alam Flora berkaitan Isu Alam Flora di Putrajaya. Kalau perkaro sebegini betul... doh tentu kerajaan BN bengkok lagi...dio tu GLC... apo yang dio buek semuo boleh datang aib pado gomen.. Aden akan cubo tanyo sendiri dgn Haji zin.Mudah-mudahan nasib pengusoho terbelo...Insyaallah

    ReplyDelete
  6. Salam bro. Kalau dah perangai macam pukimak anak haram, batalkan saja sebab suka sangat menganiayai orang lain.

    ReplyDelete
  7. wake up ekau mamai ko

    ReplyDelete
  8. sokong Bn kenyang Rm biaso la pluang dah terhidang...

    ReplyDelete
  9. den bokeh pokojo alam flora. mmg yo alam flora banyak buat bondo bodoh. pihak pengurusan mmg lomah dan suko buang org lamo yang berpengalaman. dorang mmg tak buleh nak buek kojo dah sobab takdo duit dan pokorjo kurang. bagi den, padan muko dorang sebab suka seleweng wang rakyat. mmg den setuju pbt amik balik kojo pomborsihan sobab dorang pun sub kat kontraktor luar yg memang takdo pongalaman.

    ReplyDelete
  10. I puji pekerja yg kutip sampah - bangla/india. Tp benci betul pada pengurusan, hantar kompen tak ada reply apa, telefon pun macam nak dengar tak dengar...paling tak suka supervisor wangsa maju yg kurang ajar...harap harap dia kena buang...supervisor ni namanya pelik sikit..melayu rupa tp nama macam siam puna ada...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive