Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, June 13, 2011

Dr HASSAN ALI DIGULING: DAPig menonggeng & PKR menjubor

Apabila diumumkan pesuruhjaya PAS yang baru bagi 5 buah negeri, memang dah jangka sangat Dr. Hassan Ali akan digulingkan.

Ini rentetan daripada pertelingkahan beliau dengan pucuk pimpinan DAPig dan PKR Selangor yang tidak berkesudahan.

Dengan isu arak, rumah urut, pelacuran, kelab malam dan kongsi gelap yang tumbuh bak cendawan menjadi agenda utama DAPig; ditambah pula perseteruan halus Hassan Ali dengan Khalid Gagap, menambahkan lagi runcing kedudukan beliau.

Apatah lagi diberitakan Hassan Ali amat tidak sehaluan dengan Khalid Gereja yang menimbulkan perpecahan dua puak di dalam PAS Selangor.

Manusia yang ditabalkan isterinya sebagai 'manusia ANUgerah Tuhan' telah mengarahkan boneka-bonekanya yang menang dalam Muktamar PAS baru-baru ini, menyerang bahkan menyisihkan terus pemimpin yang tidak sehaluan dengan ANUwar; malahan kalau ada yang setuju bahawa Bro ANUwar Bin Ibrahim adalah peliwat utama negara dan kaki China Doll seMalaysia, maka kerjaya politik mereka-mereka itu perlu dihapuskan.

Maka dilantiklah boneka bernama Abdul Rani Osman, yang tiada satu pun kejayaannya dapat dibanggakan di Meru selain menjadi YB kawasan tersebut.

Masih tidak terlewat untuk PAS menangani perkara ini dengan betul walaupun kurang bijaksana. Ingat, yang terlentang meniarap di atas jalan di Perak dahulu hanyalah orang-orang PAS tanpa ada seekor pun DAPig.

Sampai bila harus ditunggangi oleh DAPig? Sampai bila harus dibalun dubur oleh PKR?

Selepas ini siapa lagi yang akan dikorbankan? Dr. Harun Din? Ntahlah. Yang pasti DAPig dan PKR Selangor sedang bersorak kegirangan.

Yang penting bak kata Bro ANUwar Bin Ibrahim, "Yang belakang itu lebih misteri dan indah berbanding depan. Tapi nak buktikan straight, kena la belasah China Doll juga."

12 comments:

  1. tapi yang penting paneah miang menyundal

    ReplyDelete
  2. Mana mana yang ada bau bau UMNO akan disenyapkan.

    Setakat ini jentera PAS berjalan dengan lancar dan yakin.

    ReplyDelete
  3. Bahasa saudara sangat menjijikan.

    ReplyDelete
  4. Paneh, blog kau dah jadi macam papagomo. Blog lucah dan fitnah.
    dah lah tu, campur aduk dengan ayat-ayat quran.

    Mampos kau nanti kena langgar dengan lori bawa babi..

    ReplyDelete
  5. macam cibai artikel nih

    ReplyDelete
  6. hasan ali memang pakai topeng,asal usul umno, ada cita-cita plak nak jadi MB selangor.

    Orang macam ni layak masuk perkasa jer jadi pencacai umno

    orang PAS makin lama makin pandai, berbeza dgn pencacai umno makin lama makin bangang.

    Muka macam hasan ali dah patut kena humban jer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni anjing DAP dan PKR , kau ingat dapat tidur dgn Elizabeth Wong atau Teresa ke ? Silap 2 jubor kau kena sondol. Allah hu Akbar , takbir

      Delete
  7. Salam Sejahtera Saudara,


    Pertama sekali saya bukan ahli mana2 parti tetapi suka mengikuti perkembangan politik. Yang lepas2 saya lebih dekat kepada BN.

    Pada pandangan saya tak perlu lah saudara menggunakan bahasa yang kesat jika ingin mengkritik sesuatu parti atau individu. Kritik lah dgn fakta dan berhemah. Jika kita mengguna bahasa yng tak sepatutnya ia akan merendahkan keperibadian saudara sendiri. Bahasa menunjukan bangsa. Sekilas pandang, saya rasa saudara seorang berpendidikan tinggi tetapi sayang telah merendahkannya.

    Yakin lah saudara dengan cara begini saudara gagal mempengaruhi pembaca untuk bersama parti yang saudara sokong bahkan menjauhkan mereka lagi,

    Politik ada lah politik dimana pemainnya sama manusia biasa ,tidak sempurna samada dipehak BN dan PR tetap ada kelemahan.

    Ini pandangan iklas saya.Wassalam

    ReplyDelete
  8. pg mampus sama jubr...pg mampus sama DAP...PAS tetap unggul

    ReplyDelete
  9. Blog ini tidak dapat memberikan pelajaran kepada sesiapa selain dari mencarut. Blogger ini tak ubah seperti parpu kari yang bangga dengan berkata-kata seperti manusia yang tidak ada pelajaran.

    Amat memalukan membacanya. Ini kah contoh penyokong UMNO saudara?

    ReplyDelete
  10. Sejak bila paneh M. masuk PAS dan jadi penyokong tegar Dr. Hassan Ali?
    Pi cari lain modal kat BN le.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive