Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, June 27, 2011

Ambiga menang pun sebab undi pos la bahlul...

Antara tuntutan Bersih tajaan Ambiga dan Pakatan Pembangkang ialah:

i. Melaksanakan penggunaan dakwat kekal (indelible ink) untuk menghalang pengundian berganda;

ii. Memansuhkan sistem pengundian pos kecuali untuk para diplomat dan pengundi yang berada di luar negara memandangkan pertanggungjawaban dan kerahsiaan amat terancam dalam amalan semasa.


Tapi yang menghairankan, setiap kali pemilihan jawatankuasa Majlis Peguam, kertas undi akan di pos kepada ahli-ahli Majlis Peguam dalam negara; dan ahli akan pos semula kertas undi ke pejabat Majlis Peguam selepas menanda @ mengundi senarai pilihan calon yang bertanding merebut jawatan.

Maknanya, Ambiga Sreevenasan yang menang jawatan Presiden Majlis Peguam dulu adalah kerana undi pos.

Maka jelaslah bahawa Majlis Peguam yang terdiri ramai dikalangan ahli Pakatan Pembangkang sememangnya mengiktiraf undi pos kerana kesemua jawatankuasa Majlis Peguam sejak dulu menang kerana undi pos.

Kalau jumpa antara ular atau Ambiga...agak-agak nak bunuh yang mana dulu? Soalan ni kira ugutan bunuh jugak ke?

Hahaha...sampai bila la ahlul Pas nak kena kencing?!

7 comments:

  1. Yang kencingkan Melayu itu ialah UMNO.

    ReplyDelete
  2. kepada anon... bukan UMNO yang kencingkan Melayu tapi Anwar Ibrahim dan kuncu-kuncunya. ini kerana dia bukan melayu tapi mamak tongkang.

    ReplyDelete
  3. Anon 10.01,

    Apalah bodoh sangat kau ni, yang terang lagi nyata,keturunan mamak seperti Mahathirlah yang sah keturunan India dan bukan Melayu. Aku rasa kau kena operate mata kau kerana tidak tahu membeza melayu asli dan mamak tongkang....

    ReplyDelete
  4. hahaha. rupanya ramai penyokong aljub tak tau salasilah keturunan sebenar nuar karipap. hahaha. kesian. patut la sokong membabi buta.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  5. MELAYU YG BODOH ADALAH MELAYU YG SOKONG NUAR JUBO MEMBABI BUTO..DAH LAH BABI ,BUTO LAK TU..SIAN NENGOK PENYOKONG NUAR NI..ORANG WARAK CAMTU DI SANJUNG2..WARAK PADO JUBO ORG,CIPAP ORG..AMBIGA LAK NAK JADI HERO MALAYA..DEMO BERSIH 2.0 JADI JUARA..BUEKLAH WAHAI ANAK KOLING HOI..KACAU BILAU SOK SIAP KAU SELURUH KETURUNAN KAU WAHAI AMBIGA THE PARIAAA..ORG MELAYU X SODAR,NI LAH DEH LAWYER BABI YG HINO ISLAM DAN BANGSO MELAYU ..X YO PERCAYO TU..MAMPOS LAH KAU SAPO YG JOIN BERSIH 2.O..UNTUNG 2 BERSIH BOTUL NASIB ORG MELAYU ISLAM KAT MALAYSIA NI..NAK BERARAK PON BUEK LAH KT STADIUM SHAH ALAM KO..TOMPEK BOSA ,PAKING BANYAK,TONGAH2 MEMOKIK SOK UNTUNG2 RUNTUH STADIUM..RAMAI LAH YG MATI SYAHID SOK..BODOH PUNYO P.RAKYAT..

    ReplyDelete
  6. dari tahun 1957 lagi UMNO dah perbodohkan orang Melayu. Demi kemaruk nak berkuasa sanggup berkongsi kuasa pemerintahan...akibatnya Melayu semakin merempat!

    ReplyDelete
  7. habis yg skrg ni pas tak berkongsi kuasa pemerintahan ke dgn bukan melayu? yg lebih teruk pas pulak lebih jadi boneka kpd dap dan pkr di selangor dan penang. lagi bangang.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive