Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, June 11, 2011

Buku JingGAY

Secara jasad dan rohnya, Kumpulan Partai PKR+DAP+PAS+PRM tidak pernah bersetuju untuk terlibat sebagai sebuah Pasukan Pembangkang Kerajaan BN yang baik, apatah lagi bertindak sebagai Kerajaan Pembangkang di Kelantan, Pulau Pinang, Selangor dan 9 bulan di Perak yang baik. Tiada dalam mana-mana kamus parti PAS+DAP+PKR+PRM bahawa penyelesaian rakyat, perjuangan kemakmuran, keadilan sosial dan persaudaraan rakyat menjadi Pelan Manifesto mereka.

Sesuatu yang PASTI ialah perjuangan menghancur dan meranap Demokrasi Raja Berperlembagaan yang diamanahkan sejak terkuburnya Malayan Union 1 Julai 1946, kegilaan strategi Komunis mengikut kitab Koumintang tentang keadilan sosial iaitu 10 sen Bangsa Melayu=Kaum-kaum Lain, persaudaraan rakyat berkiblat Syiah, Qadariah, Muktazilah, Jabariah, Freemasonry dan Komunis. (inilah Resepi Buku Jingga yang Pak Sedaro re-named sebagai Kitab Kultus JingGAY)

Ada tujuh (7) isu yang diapikan oleh Kultus JingGAY:

1. Bebanan rakyat, kerana Gaji tak naik! Alhamdulillah mudah yo, jawabnya. Apakah Kultus JingGAY memerintah, mereka boleh jamin perihal Gaji naik atau tak naik, barang baik tak naik, barang tak baik naik! Sedarkah kalian bahawa Kerajaan bukanlah institusi berpaksi perniagaan dan mustahil boleh UNTUNG. Namun demikian, hasil cukailah yang memakmurkan sumber pendapatan negara. Bila mana Pakatan JingGAY buat perarakan besar-besaran, buat rusuhan memBABI buta, manipulasi rumah-rumah ibadat baik Masjid, Gereja, Kuil dan Tokong sejak 1998 tak kesudahannya! Maka segala hutang kerosakan dan binasa yang berjaya dilaksanakan oleh Kultus JingGAY, berjaya hari ini MEMBEBANKAN RAKYAT JELATA. Pelabur ramai keluar daripada masuk. Nilai pelaburan makin membesar tapi untung kepada Kerajaan makin mengecil. Bebanan rakyat ialah ciptaan Penasihat Ekonomi Selangor yang dibayar RM1.

2. Ekonomi terus jatuh ialah implikasi ekonomi dunia. Jika ekonomi dunia meningkat, khususnya sandaran matawang dunia iaitu USD, maka berbaliklah kesannya. Petronas merupakan penyumbang utama kepada sumber pendapatan negara, sejak mula wujud Petronas telah menyumbang sebanyak RM 1 ribu billion kepada Perbendaharaan. Hari ini, tindakan Anwar Ibrahim, apabila disabitkan dengan urusan mahkamah, dengan senang lenang, naik flight ke luar negara dan menempat diri sebagai Perdana Menteri Bayangan. Perdana Menteri bodoh yang digelar oleh CNN, BBC, ABS, Al-Jazeera kerana hujah ekonomi Anwar Ibrahim ialah hujah paling tolol yang didengari. Tiada logika ekonomi, kerana channel ini sedar bahawa Anwar Ibrahim ialah pendukung ortodok Pluralisme & Liberalisme. Kerja buat Anwar Ibrahim semakin "merudumkan" ekonomi makro Malaysia.

3. Kerosakan sistem pemerintah mengikut pandangan Barat ialah kerana Kerajaan UMNO/BN sering tidak setuju dengan pakatan IMF dan World Bank. Pendirian Negara dalam beberapa isu keselamatan antarabangsa, isu Palestine, isu pembekalan makanan kemanusiaan, isu Israel dan isu pembanguna tamadun yang tidak sepadan dengan "garis panduan" Zionis mengakibatan, Malaysia dilapor sebagai punya sistem pemerintahan yang rosak. "Kepala hotak kaulah Freemason".

4. Hak rakyat dinodai!? Satu falasi yang penuh ambiguiti. Dalam Bab 2 Perlembagaan mula Perkara 5 hingga Perkara 13, tidak satu pun dihujah dan dibahaskan oleh Pembangkang secara tertib dan berilmu. Diambilnya kes-kes terpencil seperti Teoh Beng Hock iaitu barua Ronnie Lieu yang sanggup "makan kencing tikus" pun namun memilih untuk terjun tingkap. Kisah Kugan dan remaja yang tertembak oleh polis. Bab tertembak pun di salah UMNO/BN. Di manakah kewarasan perundangan yang diangkat? Berapa ramai dalam pakatan DAP+PAS+PKR ahli sarjana undang-undang. Ramai gila, namun, mereka semua hanya tahu mengila duit-duit-duit bila berkuasa. Tidak waras membahas hujah perundangan. Kalau tak tahu menari, jangan tuduh lantai tidak rata.

5. Ketegangan hubungan kaum! Wah satu lagi, rembesan hingus JingGAY. Banyak dalam wacana Paneh menghuraikan fenomena dan senario ini, tak perlu diulas. Namun, suka Pak Sedaro pesan. Selagi mana DAP tidak mengakui bahawa hukum Negara ini berasaskan Perundangan yang berpaksi Perkara 3, dan kekuatan Perkara 121. Maka, Komunis terus subur dalam benak fikir mereka.

6. Rasuah bermaharajalela! Sejak Anwar Ibrahim menduduki kerusi Menteri Kewangan, bermulakan tragedi rasuah wang dan rasuah kedudukan politik. Anwar Ibrahim yang mahu bertanding Timbalan Presiden UMNO memulakan gerakan MAUT rasuah ini. Mengikut rekod Anwar Ibrahim telah leburkan RM 1 billion untuk tujuan rasuah. Dan hampir meranapkan negara pada 1997, jika tidak dikekang dengan had USD 1=RM 3.80 oleh Tun Dr. Mahathir Mohamad. Subjek ini juga telah dibahas panjang menjela dalam Paneh.

7. Krisis Pendidikan!? Satu lagi elemen yang berkait rapat dengan Anwar Ibrahim. Semasa dia ambil kerusi Menteri Pendidikan, dia perkenal dan ubah macam-macam pendekatan, kononnya maju. Maju kepala hotak hangpa!, Anwar Ibrahim memperkenal teknik membodohkan umat. Itulah sebab yang menyokong Anwar Ibrahim di kalangan anak muda, ialah kelompok 3M iaitu Money, Main, Menipu. Anwar Ibrahim ialah Bapa Kerosakan Minda Rakyat Malaysia, satu gelaran transformasi Anwar Ibrahim.

Buku JingGAY ialah manifesto yang ditiru bulat-bulat daripada Gagasan 1Malaysia. Semua yang dibahas dalam buku JingGAY ialah usaha-usaha yang telah, sedang dan terus dimantapkan sehingga terbubar sebuah mukim yang namanya Malaysia. Tiada apa yang baru, yang baru hanyalah kupasan-kupasan bersifat "politik mustahil dalam polemik kemerosotan ekonomi dunia". 100 hari dah masuk 1000 hari. Buku JingGAY yang menjadi kitab cetakan dan rujukan kumpulan HARAM "Pakatan Rakyat" kerana tidak pernah berdaftar dengan Pendaftar Pertubuhan Malaysia mengikut Akta 335 (1966) sedang di lamun "politik fatamorgana" dan "anda sudah loose".

Kepada pengemis dan pencacai pakatan haram PKR+PAS+DAP, Pak Sedaro jemputlah makan kodok buatan tangan Tsunami Transformasi Tanahair.

Allah Hu Akbar.

11 comments:

  1. Tak habis-habis nak melibatkan GAY atau juburi dalam setiap posting.

    Lepas tu selitkan sikit ayat-ayat Alquran

    Perkara yang paling asas dalam bab ugama supaya tidak menAIBkan sesama insan pun tak boleh dilaksanakan. Dahlah tu DSAI pun masih belum terbukti kesalahanya dan dalam proses perbicaraan lagi.

    Dimana kes sodomi 1 telah terbukti DSAI telah teranaia.

    Paneh, sifat kau macam "Kaki Arak" menyuruh "Kaki Judi" supaya jangan berjudi

    ReplyDelete
  2. sodomi 1 nuar teraniaya? LJ kesemua 9 hakim dlm kes liwat 1 and i quote, "we find evidence to confirm that the appellants were involved in homosexual activities and we are more inclined to believe that the alleged incident at trivoli villa did happen." - bab ni si ANU dan pencacai dia tak highlight kan pun.

    dilepas sebab technicality, time frame yang bercanggah. tapi semua bukti hakim percaya liwat berlaku. biasalah, bukti depan mata pun pencacai ANUgerah jijah ni orang puja juga.

    hompuk aka bongek girl ibarat penzina menyuruh peliwat supaya jangan meliwat.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  3. Tom tem bak,

    Apamacam kalau orang tuduh omak kau melancap dengan anjing ?

    Anjing tu simpan bukti kat lidah dia DNA omak kau sampai 2 hari tak makan.

    Kau nak terimo bulat-bulat dan percayo tuduhan itu atau kau nak fight kat mahkamah?

    ReplyDelete
  4. huyoo. citor bab nuar terus emos pencacai liwat ni. sampai mak orang pun dijadikan bahan. osah dah takdo modal nak hujah. pendek akal ngupo eh penyokong aljub ni. agak eh ado sejarah omak eh kono lancap ngan anjing. sobab tu dio tegingek tu. kakaka. fight kek mahkamah? sapo tu? nuar ko? yang den tau asik tangguh ngan mintak tukar hakim yo. fight apo ko bincek mak kau. hahaha.

    ReplyDelete
  5. Buku Jingay ekau amporno dah rasa tercabar, dah lama dah gelembong orang.

    ReplyDelete
  6. Agak-agaknya kenapa Tg Razaleigh, Ahli Parlimen Gua Musang yg mewakili UMNO tu, mencadangkan Suruhanjaya DiRaja ditubuhkan utk menyiasat perjanjian dengan IPP?

    A. Saja nak sakitkan hati TDM
    B. Saja nak tunjuk lagak
    C. Tg Razaleigh dah baca Buku Jingga dan nampak hujah-hujah yang berasas.

    -MAKORANG-

    ReplyDelete
  7. Kesian,agama umporno,jakim pun tiada kuasa.

    ReplyDelete
  8. Kesian,agama umporno,jakim pun tiada kuasa.

    ReplyDelete
  9. aku cadang tom tom bak poei mahkamah ambil tilam tido mlm2 ambil berkat sbb kepercayaan kejadian liwat sama spt chokolat hack, ruak tuih otak bingai pengikut kutty perosak perpaduan melayu.

    ReplyDelete
  10. sebab pecat peliwat maka rosaklah perpaduan melayu? heheh. tak sodar ko mak pak mat jubur tu keturunan kutty aka mamak. lopeh tu nak kobar orang pandi kutty. huhuhu. ibarat si paria mengato koling.

    ReplyDelete
  11. Anwar Ibrahim bukan anak kandung Ibrahim. Dia anak luar nikah Ibrahim dengan seorang nurse. Ibrahim keturunan Keling, begitu juga emaknya. Wan Azizah ialah anak angkat kepada Wan Ismail, seorang anak Cina. Anwar berdasarkan kitab Sufi, merupakan maksud daripada Keluarga dan Kerabat Jin Al-Anwar, yang keadaan semulajadinya seperti yang digemari oleh Anwar Ibrahim. Anwar tidak layak mengetuai kepemimpinan politik apalagi sebagai Perdana Menteri.Hebatkah Anwar Ibrahim, sedangkan dia sedang dilaknat dek angkara seksualnya sendiri!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive