Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Sunday, December 25, 2011

Dr. Khir Masuk PAS?

Assalamualaikum.

Dr. Khir Toyo didapati bersalah atas tuduhan salah guna kuasa semasa memegang jawatan Menteri Besar Selangor. Atas kesalahan itu beliau telah dijatuhi hukuman 1 tahun penjara.

Di pihak beliau, Dr. Khir berpendapat yang beliau di kambing hitamkan atas kesalahan itu. Begitu juga pendapat penyokong penyokong beliau.

Di pihak penyokong kerajaan pula, UMNO khasnya, terdapat pelbagai pendapat sama ada menyokong, menyangkal dan ada yang tidak mahu ambil tahu.

Manakala di pihak penyokong pembangkang pula, ini adalah satu muslihat politik kerajaan, UMNO khasnya. Di mana kes ini dilihat kononnya kerajaan dilihat tegas dalam perlaksanaan undang-undang tanpa mengira sesiapapun, pangkat mahupun darjat.

TETAPI sekiranya Dr Khir keluar UMNO dan memilih untuk menyertai parti pembangkang;

1. Adakah pembangkang akan tetap berpandangan bahawa kes Dr Khir ini sebagai satu muslihat politik?

2. Mungkinka pembangkang akan beralih menyokong Dr. Khir dan mula menuduh mahkamah adalah alat UMNO untuk menyingkirkan mana-mana pemimpin yang tidak disukai?

3. Adakah parti pembangkang akan melantik Dr. Khir sebagai calon Perdana Menteri disebabkan Brader Anwar Bin Ibrahim bakal berhijrah ke BAMBOO RIVER RESORT & SPA pada 9 Januari ini.

Apa-apa pun kita tunggu dan lihat...

1 comment:

  1. 1 untuk engkau, 2 untuk aku
    2 untuk engkau, 4 untuk aku
    Adil?
    Memang adil sebab itulah mentaliti Pembangkang

    ReplyDelete

Blog Archive