Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, July 1, 2009

Yang baik itu daripada Allah dan yang buruk itu daripada Rosmah Mansur

1. Ungkapan di atas telah dihamburkan oleh Shamsul Iskandar selaku Ketua Angkatan Muda Keadilan dalam siri ceramah pembangkang di Markas Pas Ampangan malam semalam.

2. Satu ucapan yang boleh diibaratkan seperti orang yang tidak beriman.

3. Kata-kata itu kemudiannya disambut dengan hilai tawa serta laungan takbir (takbir atau takebeer tidaklah dapat dipastikan kerana penceramah yang banyak menabur fitnah itu umpama orang mabuk beer) oleh sebahagian kecil daripada kira-kira 200 pengunjung yang hadir.

4. Penceramah juga menggelarkan BN sebagai Bini Najib. Mungkin sebagai membalas gelaran yang diberikan oleh golongan pro-kerajaan yang turut menggelar PKR sebagai Parti Komunis Rakyat, Parti Kencing Rakyat, Parti Keling Ramai, termasuk gelaran lama untuk Pas iaitu Parti Ajaran Sesat.

5. Sebelum itu Zulkefly Mohamad, Pesuruhjaya Pas Negeri Sembilan menyatakan dalam ceramahnya bahawa ulamak dan penyokong Pas yang menyertai Umno diibaratkan seperti terompah kayu yang tarafnya hanya layak dipakai untuk ke tandas.

6. Begitulah hebatnya para pemimpin Pas melabelkan seseorang, hatta bekas penyokongnya pun akan dihina sedemikian rupa.

7. Inilah contoh nilai Islam ala Pas yang akan didoktrinkan kepada rakyat jika mereka diberi peluang memerintah kelak.

8. Jika anda menyokong mereka, maka anda akan dijulang dan dipuja walaupun anda melakukan kesalahan, tetapi jika sebaliknya anda menolak mereka, maka anda akan dihina setaraf selipar jamban.

9. TakeBeer?

10 comments:

  1. PAS padan pandangan saya ialah Parti yg mengamalkan "Matlamat menghalalkan cara". Kononnya nak perjuangkan Islam tapi tingkahlaku dan perangai tak mengambarkan islam pun.

    ReplyDelete
  2. Adapun telah kedengaran bunyi TEROMPAH Bilal bin Rabah di syurga.

    ReplyDelete
  3. sama je UMNO ngan PAS tu termasuk semua parti politik di Malaysia ni mybe di seluruh dunia ni..matlamat menghalalkan cara.

    ReplyDelete
  4. Tajuk ni memang I setuju sangat2 lah...cubalah lihat sapa Si R.M tu, gaya dan caranya sombong dan menunjuk2..rambut mengerbang mcm P_____K...bila org komen negatif, UMNO mesti marah punya... lihatlah sendiri, tak perlu kita cakap byk la...sendiri mau ingat la...

    Seseorg ternama dan pemimpin harus memperlihatkan teladan dan menzahirkan unsur keagamaan dlm diri...

    BN...BINI NAJIB...betul..betul...betul..tau tak pe

    ReplyDelete
  5. hahahha...salam bro..
    aku suka word "takebeer" tu.
    aku kurang gemar bila mereka bertakbir kepada berita berita mencaci menghina..
    apa diaorg ingat berita cacian itu jihad ke apa?mengong...
    telagi.blogspot

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Paneh,

    Alhamdulillah, segala Solat, Doa atau apa sahaja amal ibadat dan kebaikan mereka JIKA ADA pada hari itu InsyaAllah, akan diberikan PERCUMA pada DS Rosmah.

    InsyaAllah, Allah akan bersama orang yang benar. DS Rosmahlah orang yang paling beruntung kerana mendapat pahala PERCUMA bukan dari calang calang orang tetapi mereka yang BerIMAN dan amat Tinggi pengajian Islam masing masing.

    ReplyDelete
  7. sekurang2nya najib dan rosmah kahwin di seremban dengan cara yang betul dan bukan kahwin lari ke thailand macam anwar dengan wan azizah dan tanpa wali dari bapa wan ismail.

    ReplyDelete
  8. ANON KATA :
    sekurang2nya najib dan rosmah kahwin di seremban dengan cara yang betul dan bukan kahwin lari ke thailand macam anwar dengan wan azizah dan tanpa wali dari bapa wan ismail.

    AKU KATA :

    Ye la...sekurang2nya Anwar kawin dgn Azizah, masa tu azizah masih anak dara...tp Najib kawin Rosmah, dia tu BINI orang (samo2 pulak laki org dan bini org)...dan R.M pulak rebut laki orang...apo cito bang!!!!bini lamo Najib dia pegi tendang masuk gol!!...buat apo??????...ha..ha..ha..hu..hu...hu...

    ReplyDelete
  9. ki ki ki

    setidaknya juga najib masih lagi mempunyai naluri seorg lelaki normal yg mencintai wanita. walaupun Rosmah merupakan bekas isteri org tp cara Najib mengangkat rosmah dgn cara yg tidak menyalahi adat. mematuhi ajaran islam walaupun najib tidak mewar2kan cara islam. berbanding pula dgn pak Sheikh yg tlh terang dan jelas mengambil anak dara org tp tidak mengikut cara adat melayu dan islam. Caranya lebih kebaratan walaupun lidah menzikirkan cara islam. dan tidak hairanlah andai kata pak sheikh terikut2 dgn adat barat sehingga 'laluan' yg haram pun tetap dilalui.

    kata org 'laluan' haram tu lg nikmat itu sebab pak sheikh x bley tahan. ye ke pak sheikh, nikmat 'laluan' tu geli keliling 'kepala'? hanya pak sheikh yg blh jawab ni.

    ki... ki... ki...

    ReplyDelete
  10. Betullah tu...kalau dah samo2 cinto tak kirolah bini org ko, laki org ko...tibai somacam yo....hai!!! kan dunia ana yg empunya.....sapa berani nak halang bila kedua2nya dah kemaruk....nak halang nanti ada dua pilihan iaitu (RM dan Nyawa = pilih antara satu)....org cam ni tak kira pun janji dapat "melepas" gian.....jgn halang2.....tau tak per....memang lah kawin tu sah!!! sapa kato tak sah....tp asalnya kedua2nya berlaku curang terhdp pasangan masing2 sblm itu.......itukah moral yg baik sbg pemimpin yg didewakan?????

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive