Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, October 4, 2008

Mula-Mula Replika...Akhirnya BERHALA

"Satu replika gergasi pertama di Malaysia telah berjaya dirasmikan dengan jayanya oleh YB Amiruddin Saari (ADUN Batu Caves), YB Manikavasagam (MP Kapar), YB Sivarasah (MP Subang) dan YB William Leong (MP Selayang) selaku tetamu kehormat majlis ini. Replika yang setinggi hampir 40 kaki itu menelan kos perbelanjaan hampir RM 5000.00 dengan Bantuan para aktivis dan reformis serta penduduk Dun Batu Caves yang mahukan semangat Y.B Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk membina Malaysia baru akan terus berkekalan dan ianya juga merupakan simbol sebagai tanda sokongan padu masyarakat pelbagai kaum di Dun Batu Caves ini."

Semakin bertambah mengarut orang2 PKR ni. Dah mula pulak nak mendewa-dewakan Brader Anwar Bin Ibrahim. Wajarkah alasan menterjemahkan semangat seseorang melalui pembinaan replika? Kononnya sebagai simbol masyarakat pelbagai kaum. Simbol apa? Orang Kristian dan Yahudi je yang biasa ada simbol ni. Mula2 memanglah mereka kata tujuan pembinaannya semata2 nak menyuburkan semangat penyokong PR. Lepas tu, ramai pulak yang akan datang menziarah kononnya untuk bagi penghormatan. Kemudian mulalah replika Anwar tu diletakkan kalungan bunga, kad, sepanduk, buah, ayam golek, kemenyan dan segala macam tok nenek pengeras bomoh. Penyudahnya jadi BERHALA yang akan disembah oleh penyokong PR untuk memohon dikurniakan 'semangat Anwar'. Apa la punya bengong orang2 pembangkang ni. Che Det yang terkenal hebat seantero dunia tu pun orang tak buat replika. Nampak benar taksub penyokong2 Pakatan Rakyat ni. Taksub membabi buta. Lebih bertambah bengong bila Adun Batu Caves, Amiruddin Saari yang selaku umat Islam turut terlibat dalam perasmian FUTURE BERHALA ni. Lepas ni ramai pulak yang akan buat replika Hadi Awang, Lim Kit Siang, Karpal Singh, Teresa Kok, RPK dan sebagainya atas alasan 'semangat'.

p/s: Orang Pas tak komen ke replika Anwar yang seakan patung Saddam yang dah runtuh tu?

11 comments:

  1. Betul tu Paneh...depa ni taksub sangat dengan Brader Anwar bin Ibrahim....

    ReplyDelete
  2. ejen murugan a.k.a mulderOctober 4, 2008 at 3:43 PM

    yang korang sibuk apsal??!! Takkan ahli2 keling PKR je yg ada patung kat bt caves, ahli2 pkr melayu pun nak jugak! Sukahati mak lang kami la!!!

    ReplyDelete
  3. ni la masalahnya kalo pemimpin depa dah kwn dgn org yahudi. hancur la mesia ni kalo si anwar ni jadi pm.

    ReplyDelete
  4. Buat 3:43,

    Memanglah kami sibuk sebab kami Orang Islam tak boleh ada apa apa replika. Sebab seperti kata Paneh, mula mula Replika, lepas tu Pemujaan untuk Semangat lama lama jadi Berhala yang disembah.

    Ini tidak pelik sebab banyak terjadi pada bangsa bangsa lain di dunia yang asal usul penyembahan berhala adalah dari replika replika yang lama kelamaan jadilah berhala.

    Kami sesama Islam mesti ingat mengingati dan nasihat menasihati kerana Agama Islam itu bagi kami adalah Nasihat menasihati.

    Jika 3:43 hendak terus puja replika Anwar Ibrahim atau hendak ada replika Anwar Ibrahim ini dalam rumah sendiri pun, ini adalah hak kamu.

    Tapi adalah juga jadi Hak Paneh untuk mengingatkan kami orang Islam bahawa ini adalah tidak digalakkan oleh Agama suci kami.

    ReplyDelete
  5. betul kata melayuangkat. mmg penyokong pembangkang ni taksub. lepas ni mulalah anwar pun akn jadi sama macam ayah pin.

    ReplyDelete
  6. dorg lupa buat replika sepol menonggeng depan nuar tu.

    ReplyDelete
  7. ejen murugan a.k.a mulder said...
    yang korang sibuk apsal??!! Takkan ahli2 keling PKR je yg ada patung kat bt caves, ahli2 pkr melayu pun nak jugak! Sukahati mak lang kami la!!!

    G MAMPOS NGAN PKR..

    ReplyDelete
  8. pas buat senyap je... setuju ke?kalau umno yg buat..tak cukup tanah diorg banti..nasib baik PKR.Seronok jadi ahli PKR.semua boleh buat.geng dorg dedah aurat pun leh,'org'tu tak kutuk pun..Zina pun duk senyap je...buat replika macam ptg pun lagi syp....he2....

    ReplyDelete
  9. kalau dah seks pun dianggap sedekah, apa sgtlah berhala ni. dah kena dah tu. maksiat dan terpesong akidah.

    muga Allah saja yg bantu org lslam di malaysia ni. tak kira lah dari parti mana pun.

    wa;au parti berlainan, jgn sampai akidah pun terpesong

    ReplyDelete
  10. idup peliwat...patung tu mengambarkan kami peliwat peliwat tegar di hargai!

    ReplyDelete
  11. Bakal pemonang rajalawak 4August 10, 2009 at 7:48 PM

    " ada seorang kawan ( bujang ) duduk rumah sewa bersama-sama kawan-kawan yang lain. Sebagai seorang bujang...almaklumlah masa makan tak menentu..dan kekadang terlepas soru. Maka bila balik kerumah sewa....masaklah apa yang ada....."

    Dipendek cerita dia ni suka mee segera.....macam-macam jenama dia try untuk memenuhi selera bujang.
    Satu ketika stok nya dah habis.....lalu supermarket lah tempat untuk membeli stok.....balik dari supermarket dia merungut dengan kawan-kawan sebilik.....
    Kengkawan pun pelik akan tabiat marah-marah nya..... lalu salah seorang dari kengkawan bertanya kepadanya...
    Kenapa kau marah-marah aje balik dari supermarket.....
    Dia menjawap dengan perasaan kesal.......

    " Puas aku cari jenama mee tu......tak jumpa-jumpa satu supermarket."

    " Tanya kawan dia : Hai berlambak jenama mee kat Supermarket tu...takan tak jumpa satu pun"

    " Jawap dia : Betul..... tapi jenis jenama mee ni lain dari yang lain....

    " Balas kengkawan dia : Kau biar betul....kau cari jenama apa "

    " Jawap dia :" AKU CARI JENAMA SODOMEE......YANG anwar SUKA TU....

    " ha..ha..ha..ha...".....mereka semua tergelak

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive