Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, September 29, 2009

Bagan Pinang BOLEH menang ke?

Kita amati beberapa peristiwa PENTING 5 tahun sebelum PRU-12 dan 7 kali Pilihanraya Kecil selepas 8 MAC 2008. Apakah pelajaran paling UTAMA dan SENSITIF kepada rakyat, khasnya lokaliti kawasan yang diadakan pilihanraya...?

Sebentar tadi, Tok Isa "Otai" kita kembali di persada POLITIK RAKYAT. Apakah kesan dan akibat kepada pencalonan Ayahanda Pak Sedaro ini? Sojak Pak Sedaro konal dio maso marin sampai di TERAJANG daripada kelayakan bertanding sebagainya hingga potang tadi, langkah dan tertib SILATnya masih sama dan berirama...

Namun, apakah Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Sembilan yang dikudai oleh Azman Hassan itu akan berdiam nestapa...apakah Azman Hasan akan poning kepalo?

Apakah komitmen daripada 6 Bahagian dalam Negeri Sembilan akan memastikan Bagan Pinang tidak GUGUR seperti rakan yang lain...? MP Telok Kemang ialah PKR. Dun Bagan Pinang ialah salah satu daripada 3 Dun dalam Telok Kemang....Apakah Adinda Najib akan pandu arah jentera UMNO Telok Kemang? Jangan harapkan Faizal sangat...

Apakah Zakaria Nordin dsns akan TURUT memulun canang untuk memastikan KEMENANGAN Ayahanda? Apakah kuda-kuda tua, kaki ampu Tok Isa akan kembali menebeng dan menyolit colah ketiak Tok Isa?

Apakah Rakyat masih tidur lena? Banyak subjek yang perlu dijawab oleh Wakil Rakyat bukan sahaja untuk Bagan Pinang, tetapi untuk BN Negeri Sembilan...? 23 tahun Menteri Besar...apakah relevan come-back strategy atau sebagai PENGUKUH KEKUATAN MB semasa...!

Wakil Rakyat berjiwa rakyat macam To' Isa, nampak BAIK. Wakil Rakyat, jiwa rakyat macam To' Mad, nampak BAIK. Tapi oleh kerana HANTU, SYAITAN dan IBLIS beranak pinak di keliling mereka BERDUA dan kumpulan kerja mereka, maka MEREKA dilihat BURUK, DAHSYAT dan MENJELEKKAN.

Apakah senjata peperangan UMNO/BN di Bagan Pinang? Masih pakai wayang "Aduka-aduka, hilangkah kau akan kepercayaan mu kepada ku"? Atau sudah advance? Guna MMS beri ucap salam kepada semua pengundi berdaftar di Bagan Pinang dan Teluk Kemang...? Guna sistem kawalan sepusat dan pintar untuk memberi dan membalas HUJAH PKR-PAS-DAP di Bagan Pinang?

Apakah Kader-Kader Pemidato Melayu sedang dioperasikan untuk Bagan Pinang? Apakah Penggerak Perang Saraf dan Pukulan Rakyat telah ditekan SUIS kerja mereka? Apakah pintu BILIK KEBAL sedang diorientasikan oleh To' Isa?

Siapa pun calon PKR-PAS-DAP...bukan SOAL dan lawan. UMNO/BN sebenarnya sedang diCABAR oleh Rakyat yang MUAK, MUAL dan MENYAMPAH. UMNO/BN sebenarnya sedang diRODOK dari dalam UMNO sendiri oleh sifat dendam 20 tahun yang tidak selesai dan PADAM oleh sebahagian 60% ahli UMNO dan rakyat setempat.

Port Dickson sebagai Bandar Tentera Darat merupakan Manifestasi yang WAJIB diangkat tinggi dan mulia oleh Bagan Pinang. Pusat Ketumbukan Utama TDM ialah di Sunggala dan Markas Taktikal TDM begitu bersejarah hingga lahirnya Pejuang Lt. Adnan Saidi.

Bagan Pinang mesti diolah cara dan diolah perang oleh Agen Peperangan Tempur Tanpa Senjata dan Gerila yang baik dan tajam fikirannya. Jika anak didik To' Isa baca tulisan ini, fikir dan dalami, perhalusi taktik dan teknik yang pernah dipertonton menerusi Sejarah Islam sejak Perang Badar dan Uhud lagi, kejatuhan empayar Othmaniah dan kehancuran Andalusia.

Jika Badan Pinang TUMPAS, maka UMNO dan BN mesti panggil KADER-KADER MELAYU untuk bersidang 5 hari 5 malam, untuk buat satu Mauduk Perang Saraf secara MENYELURUH atau HANRUH.

Jika Bagan Pinang TUMPAS, alamat PRU-13 akan KEKAL seperti hari ini. Jika Bagan Pinang TEWAS, alamat Keling akan makin BIADAB. Kita tak boleh di PARIA kan lagi, dek kerana keBODOHan beberapa TALIBARUT bangsa dan rakyat RAJA.

Jika Bagan Pinang TERKUCIL, maka Pak Sedaro berdoa agar ALLAH swt SELAMATkan dan PELIHARAlah Tanahair Malaysia ini daripada Bala dan Wabak yang terus menjadi VIRUS PEMBUNUH Rakyat Raja dan kaum-kaum lain.

17 comments:

  1. Umno ni tak sensitif lah....Apo yang nak dibuek eh tranformasi olh Najib dan Muhyiddin ni???...tak do apo...memilih calon yg dihukum sendiri olh UMNO kerana RASUAH, masih diagungkan...apo lah teruk ekau ni UMNO....!!! ini bermakno, UMNO memang kaki rasuah, bantai rasuah, makan rasuah, bela perasuah, restu rasuah, dan main2 tentang intergriti...itulah padah eh, bilo pemimpin UMNO ni kuat sgt mentedarah RASUAH...org yg salah RASUAH pun nak dijulang lagi...mano dio slogan bebas rasuah, intergriti, tranformasi UMNO, 1 malaysia, hapuskan rasuah...semuanya lakonan dan PENIPU BOSA belaka...nak kelentong dan nak tipu rakyat ko???

    Lopeh ni sapo2 pun buleh jadi calon UMNO :
    1. Perasuah
    2. Perogol
    3. Perompak
    4. Pengedar dadah
    5. Pembunuh
    6. Peragut
    7. Pencabul
    8. Penagih dadah
    9. politik Wang
    10.PENIPU RAKYAT
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    . dan macam2 tak berguno lagi lah...haprak UMNO...

    dah tak do bakat lain ko????UMNO yg ketandusan bakat pemimpin, terpakso usung balik bewak hidup ...teruk...buek malu UMNO yo...cakap yo berdegar2 mcm nak kiamat, tapi pembolit...piraaahhh...

    ReplyDelete
  2. Say no to ISA.....

    ReplyDelete
  3. Alah, sibuk je anon pertama ni kata UMNO rasuah. PKR dan PAS tu apa kurangnya.

    Nak rasa sangat PR tu datanglah ke Selangor ni.

    Najib dan Mahudyin terpaksa akur dengan kehendak penduduk tempatan yang mahukan Isa Samad. Kalau ikutkan Najib dan Mahudyin mesti mahu muka baru.


    Teoh Beng Hock mati pun kerana duit jugak. Lagi teruk, belum apa apa dah nampak rakus Cina yang disokong Melayu dalam PR.

    UMNO teruk konon, mentang mentanglah dah senang. Bayar je lah hutang MARA kau tu.

    ReplyDelete
  4. Salam, kawan setuju dengan anon ke 3, mengapa kecoh pasal keburukan dalam UMNO, pakatan rompak apa kurangnya, harapkan serban, janggut je yang lebih tetapi iblis.....

    Masyarakat bagan Pinang bukan macam di tempat-tempat lain, mereka bukan bodoh dan jumud mudah percaya janji syurga Niko Aziz......

    ReplyDelete
  5. keh keh keh

    buleh menang, apa yg penting....?

    KERJASAMA!

    Saidina Umar r.a dr seorg yg garang dan bengis blh berubah takkanlah Tok Isa x blh berubah dan belajar dr kesilapan. Sedangkan Ibrahim Ali blh diterima penduduk setempat takkan Tok Isa takde beri manfaat kpd rakyat.

    Rasanya lg bijak kalo undi diberi kpd Tok Isa dibanding beri kpd PR. rakyat x dpt apa2 manfaat jika wakil PR yg menang krn kerajaan negeri adalah BN. takkan B.A.B.I nak bg peruntukan kpd wakil rakyat bagan pinang kalo PR menang pun. tp yg pasti B.A.B.I akan bg air liur kpd pengundi bagan pinang tgklah nanti.

    ingatlah YB bukan lg Yg Berhormat tapi Yg Berkhidmat! apa guna bg YB kpd yg x blh berkhidmat dan beri manfaat.

    fikir fikir kanlah....

    ReplyDelete
  6. Bukan apo...UMNO ni cam tu la...maso dio pilih calon, semuanya indah dan baik2 belako...walaupun calon tu dunia dah tau dia tu PERASUAH...nanti masa bilo dah kalah, masing2 salah menyalah antara satu dgn lain...tak pernah nak insaflah, tak belajar dr pengalaman lah, dan mcm2 statement lg la...walhal dio (UMNO) sendiri yg buek mslh...

    UMNO tak leh lah nak salah kan rakyat nak perlekeh UMNO dan calon dio..jgn salahkan orang..sebab awak yg buat masalah...ini tandanya UMNO memang parti yg mengamalkan RASUAH dan MENYANJUNG PERASUAH...itu point dia...faham tak??? tak kan bingai sangat ko!!!

    Walau UMNO akan menang besar pun..apa gunanya...maruah makin busuk sebusuk UMNO yg mendukung PERASUAH...dan akibatnya sgt besar iaitu RASUAH akan terus bermaharajalela di negara ini...

    teruknya la UMNO....

    ReplyDelete
  7. Sokong UMNO = SOKONG RASUAH
    Undi UMNO = UNDI PARASUAH

    JAUHI DIRI ANDA DR RASUAH DAN PERASUAH.....

    ADAKAH ANDA MAHU BERSUBAHAT?????...INGAT DOSA ITU!!!!

    ReplyDelete
  8. Sokong PR = SOKONG RASUAH
    Undi PR = UNDI PERASUAH
    Kerana Ketua Pembangkangnya Bro Anwar Bin Ibrahim adalah BAPAK SEGALA RASUAH DI DUNIA. Pernah dipenjara kerana SALAH GUNA KUASA dan RASUAH = B.A.B.I.

    JAUHI DIRI ANDA DR RASUAH DAN PERASUAH.....

    ADAKAH ANDA MAHU BERSUBAHAT?????...INGAT DOSA ITU!!!!

    ReplyDelete
  9. hehehe

    fikirlah sendiri ya..
    hanya pengundi bagan pinang berhak..

    saya org luar..

    pkr ka dap ka pas ka
    semua parti politik..
    manusia jugak..
    melayu ka india ka cina ka..
    manusia gak..
    ada yg baik.. ada yg berperangai setan..

    persepsi manusia berbeza, jadi...
    muhasabahlah diri,, x yah salahkan org lain, diri tu baik sangat ke..

    selamat mengundi..
    tetap sokong yang betul.. yg terbaik dari yang dah tak baik..

    ReplyDelete
  10. ha..ha..ha...Org UMNO dah mula paneh miang dah....org UMNO dah mulo berpoluh2....ha..ha..ha..

    Sapo PERASUAH TEGAR dlm malaya ni...tak yah sobut..org sonyum yo...UMNO la...dari sekecik2 benda sampailah berbilion2 RM..semuanya rasuah dan mentedarah haram...

    mano ado yg elok eh dalam UMNO ni?...

    Anwar dituduh rasuah..padahal Anwar adalah org yg memberi tahu dan mencelikkan mata rakyat akan perilaku UMNO/BN yg kuat mentedarah wang rakyat dan perasuah...

    Bukti eh ado 2 den nak sobut :

    1. Anwar mendedahkan klip video Linggam = bilo siasat Suruhanjaya Diraja maka TERBUKTI SAHIH dan BENAR = MAHATHIR PUN SAMO TERLIBAT YO...boto tak bai???

    2. Anwar mendedahkan rasuah PKFZ = sekarang dah poning UMNO/BN nak cubo tutup kes..berbilion hangus...boto tak bai???

    ekau suluh diri ekau dulu la...perasuah di mano2 pun ado..itu boto la..tapi UMNO adolah lubuk segalo MALOPOTAKO dan SARANG SEGALO MACAM RASUAH DAN PERASUAH...

    UMNO = sedar lah diri skit....porah!!!

    ReplyDelete
  11. mana lagi bagus...perasuah ke peliwat?yg merasuah telah menerima hukuman tp yang meliwat lari dari hukuman...abis camno jang..

    ReplyDelete
  12. To Isa SamaD,
    "Chance is a gift, so act on chance when given the opportunity!"

    Wishing best of LUCK to UMNO!

    Hey YOU!
    Say NO to PAS!!!

    Hoben PAS to HELL.....

    ReplyDelete
  13. UMNO rasuah? kahkah memang botul pun UMNO rasuah. tapi di zaman b.a.b.i masuk umno. time tu la paling toghuk sekali rasuah. sumo oghang nak di canteh eh. nak jadi perdano montoghi punyo pasal, habih semuo nak disuap eh. yang taknak suap, kono ugut.

    ekau ingat anwar tu wali ko? video lingam? alahai. agak2 eh sapo kawan lingam tu kan? setakat buek video camtu, den pun buleh. ekau ni gambar superimpose najib/razak/altantuya pun ekau percayo kan? superimpose pun ekau tau ko tak agak eh.

    anwar dodahkan pkfz? kahkah nak tergolak den. dio ambik namo buleh la. bn yang dodahkan pasal tu. dan secaro gentleman go through court la bai. tutup kes aponyo. ekau tanyo la anwar ekau tu aposal takut bona masuk court? sampai peguam pendakwo pun nak dio yang pilih. apo bosa bangang eh anwar ni. tu pun dok menagih mintak mahkamah buang kes. buang kes tu apo bai? tutup kes la tu. kahkah.

    sok siap kuil kek shah alam sok. ekau mosti datang time perasmian punyo kan? yo la. buah tangan kerajaan PR.

    Sokong PR:
    Arak dapek
    Bogel buleh
    Mencarut takdo hal (tuhan pun mencarut kato eh)
    Kuil menghato2
    Sewo PPR naik
    Kutuk islam buleh
    Gangster ghamai (adun2 dap pun tau)

    bab memerintah? maleh nak ceghito. hampeh pun ado hargo.

    ReplyDelete
  14. tambah lagi 1...kalau sokong PR,leh liwat terang-terang...leh hino rajo...biasolaaa...namopun peliwat no 1 negara:)

    ReplyDelete
  15. Calonkan Isa: Umno terpaksa realistik, elak boikot

    Selepas debat mengenai calon yang paling sesuai berlanjutan sehingga beberapa minggu, kepimpinan Umno terpaksa akur dengan kehendak akar umbi dan keperluan untuk mencapai kemenangan dalam pilihan raya kecil Bagan Pinang di Negeri Sembilan.


    Pengumuman dibuat oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin, timbalan presiden Umno sebentar tadi menunjukkan kemenangan di Dewan Undangan Negeri Bagan Pinang amat penting bagi Umno selepas tewas kesemua tujuh pilihan raya kecil di Semenanjung selepas Pilihan Raya Umum ke-12 Mac tahun lalu.

    Usaha untuk membersihkan parti dan meletakkan calon yang bersih untuk memenangi semula sokongan rakyat terpaksa ditangguhkan dahulu.

    Pencalonan Isa itu juga menunjukkan ketidakupayaan kepimpinan Umno melawan ketua-ketua Umno yang berpengaruh seperti bekas menteri besar Negeri Sembilan itu, yang membina kumpulan yang kuat sepanjang memerintah negeri kubu kuat Barisan Nasional itu.

    Tindakan tidak mencalonkan Isa bakal mengundang boikot daripada ahli-ahli Umno akar umbi di negeri ini yang menyokong kuat Isa untuk kembali sebagai menteri besar akibat tidak senang dengan kepimpinan menteri besar hari ini, Datuk Seri Mohamad Hassan.

    Menjelang pengumuman calon, petanda buruk sekiranya Isa tidak dicalonkan mula kelihatan apabila muncul sepanduk-sepanduk memberi amaran boikot sekiranya Isa tidak dipilih sebagai calon Bagan Pinang.

    Bekas pemimpin Umno, Tun Dr Mahathir Mohamad bersuara berkali-kali secara terbuka menentang pencalonan Tan Sri Isa Abdul Samad, tokoh yang terpalit dengan rasuah politik dan digantung oleh parti.

    Mahathir walau bagaimanapun dalam satu kenyataannya mengaku Isa mampu menang di Bagan Pinang, menunjukkan sokongan meluas untuk ketua Umno Teluk Kemang itu.

    Berdasarkan tinjauan, Isa terus popular di Negeri Sembilan dalam kalangan Umno, menjadikan pencalonannya sebagai pertaruhan terbaik bagi Umno dan Barisan nasional untuk mencapai kemenangan di Bagan Pinang, walaupun terpaksa mengorbankan agenda membersihkan parti.

    Isu ini, yang melalui debat yang agak panjang dan terbuka telah mendedahkan pergeseran dalaman Umno sejak beberapa minggu sebelum kempen bermula, memberi kelebihan untuk kempen pembangkang yang dijangka akan memberi fokus pada kelemahan calon parti lawan seperti dilakukan di Permatang Pasir pada Ramadhan lalu.

    Pencalonan Isa bakal memberi bahan kempen kepada pembangkang, tetapi pada masa sama menjadi penyatu Umno tempatan, sesuatu yang tidak diperolehi Umno dalam beberapa pilihan raya kecil sebelum ini seperti Kuala Terengganu dan Permatang Pasir yang menyaksikan calon Umno mendatangkan liabiliti.

    Pemilihan Isa sebagai calon ini menunjukkan Umno masih sukar untuk melakukan tindakan yang betul memilih calon yang bersih sekiranya tindakan itu bertembung dengan kepentingan kuasa.

    Isa yang memberi harapan kepada kempen umno di Bagan Pinang ini juga menenggelamkan lagi usaha Umno untuk memilih calon yang lebih bersih.

    **** Sobona eh, UMNO mati2 nak monang yo kat BP tu, bukan apo pun...soal calon tak bermoral ko, PERASUAH NO 1 ko, Penjahanam NS ko, Tokey BABI ko, apo ko UMNO tak kiro, dio cumo nak monang yo, lopeh tu sibuk lah pencacai dan penjilat UMNO ampu bhw rakyat dah kembali sokong UMNO/BN...sudah la bai!!! Bab intergriti dan tfanformasi banteras rasuah dlm UMNO pergi jahanam dulu, yg penting MENANG DGN BANTUAN UNDI POS...ha..ha..ha..itu lah pemikiran kotor dan perkiraan UMNO...sudah la bai...1 malaya dah tahu la....bodo ko???

    Isa cumo disukai olh UMNO/BN yo bai!! rakyat keseluruhan tetap TOLAK dio....dan skrg imej UMNO/BN makin busuk....ekau bangang ko bai!!!

    ReplyDelete
  16. perasuah no 1? penjahanam NS? tokey babi? alamakkkk... perasuah no 1 tu anwar bai. ghamai yang tau. sobab tu sampai ko ulangtahun pr masuk putrajaya pun tak dapek dio jadi PM. sobab rakyat tau dio la kepalo rasuah kek Malaysia ni.

    penjahanam NS? alamakk NS still menten laie. selangor ngan p.pinang tu yang tongah jahanam. sapo agak eh memerintah sano?

    tokey babi? alahai macam kono kek selangor ngan kedah la pulak. kesian kedah, baru nak roboh 1 kandang babi, kono pokik kek dap yang dapek hanyo 1 kerusi kek sano, dan2 buek kandang tompek melayu. hebat pakatan eh.

    ekau dah potong kek ulangtahun pr masuk putrajaya lom?

    ReplyDelete
  17. Alahai bai!!!

    Apo yg kau merapu mcm org gilo ni bai???

    UMNO dah memang lubuk segala RASUAH dan Kandang sogalo PERASUAH tinggal...busuk eh amat busuk bai!!!

    Bukti eh...Isa yg RASUAH menjadi calon PERASUAH umno bai!!!

    Kalau nak jadi setan ...undilah UMNO bai!!!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive