Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, September 19, 2009

Minal a'eedin wal fa'izin..

Warga Paneh Miang mengucapkan


kepada

Semua Pengikut Setia Blog Paneh Miang (setakat ini ada 148 orang semuanya...terima kasih daun keladi),

Semua Rakan Blogger yang tersenarai dalam bloglist kami,

Semua Rakan Blogger yang sering kami jengah blognya (maaflah sebab jarang berkesempatan tinggalkan comment),

Warga Utusan Malaysia dan Sinar Harian yang sering quote artikel-artikel dari blog kami,

Dan kepada semua yang rajin menjengah serta meninggalkan comment di blog ini,

dengan ucapan

Tanpa anda...siapalah kami,
&
Maaf seandainya Zahir dan Batin mu terseksa kerana kami.

p/s: Jangan lupa cari kami di lokasi-lokasi happening dalam kawasan Bagan Pinang selepas 25 September 2009. Kok kona...togur-togur la yo. Nanti kami suruh Apak (bukan nama sebenar) belanjo korang milo ais tabur. Ready duit kau pak! Hahaha...

6 comments:

  1. Selamat Hari Raya.Maaf zahir dan batin-batin yg terseksa.

    ReplyDelete
  2. Indah Langit Kerana Awan
    Indah Laut Kerana Kebiruan
    Indah Ramadhan Kerana Kerahmatan
    Indah Aidil Fitri Kerana Kemaafan

    Selamat Hari Raya Aidil Fitri

    C-bOk

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum pada semua warga Paneh Miang,

    Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir Batin.

    ReplyDelete
  4. Selamat Hari Ghayo yo.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive