Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, September 24, 2009

PRK N31: Paloi kau ni...

"Saya tak nampak bahawa isu-isu yang menjadi rekod Isa akan menjadi satu liabiliti kepada Umno dan BN dalam menghadapi pilihanraya kecil Bagan Pinang ini," katanya.

Beliau memberi contoh mantan Presiden Umno Tun Dr Mahathir Mohamad yang pernah diambil tindakan disiplin oleh Allahyarham Tuanku Abdul Rahman kerana menulis buku Malay Dilemma.

"Akibat desakan yang kuat dari akar umbi, Perdana Menteri kemudian Allahyarham Tun Abdul Razak membawa masuk Mahathir kembali dan beliau akhirnya muncul sebagai pemimpin yang hebat," kata Ketua Pemuda Umno Bahagian Telok Kemang Mohd Faizal Ramli. - mStar.

Wey Faizal, kau tak reti bezo ko tindakan disiplin disebabkan mengkritik melalui buku dengan tindakan disiplin disebabkan politik wang? Bingai sungguh perbandingan kau ni. Sapo la yang malang pilih kau jadi Ketua Pemuda Bahagian dulu? Lopeh ni ahli Umno Teluk Kemang kena pastikan karier politik mamat ni bungkus. Lagi lamo ado orang macam ni, lagi hancus dibuek eh. Kau Faizal tak payah nak membebel dengan statement bingai kau tu. Pegi jago bini kau tu lagi bagus. Sorang ko duo? Suntut hak orang yolah yang kau tau.


9 comments:

  1. muhkakkakakkaka ... mende wat perbandingan bingai camni!!! kahkahkahkah ... adoiilah. baik haku yg jadik ketua pemuda kat sana!


    Opppssss

    ((Sambil toleh kiri & kanan))

    ReplyDelete
  2. Mr Faizal makan lomang banyak sangat kut that's why keluar statement bingai macam itu!Wishing best of LUCK for UMNO&BN......

    ReplyDelete
  3. Shahrul Ekhsan Hj OsmanSeptember 24, 2009 at 4:26 PM

    Betullah tu kata siti zubaidah dan frodo...tak perlulah kita samakan TUN dgn Tan Sri tapi apapun siapa yang yang menjadi calun akan kami bekerja 120% malahan telah pun bermula dari bulan puasa lagi bagi memastikan kemenangan UMNO secemerlang mungkin. Kita sudah tiada masa bagi menuding jari sesama sendiri serta memberi ruang serta "peluru" kepada pembangkang yang tiada isu tempatan selain dari memecahbelahkan perpaduan orang Melayu dan mengelirukan pengundi dengan fitnah2 yang tak perlu kita perkuatkan hujah serta tuduhan2 yang kebanyakannya langsung tiada asas semata2 penuh dengan sikap benci dan dendam yang membuak didada peminpin2 yang memang kerjayanya asyik menabur fitnah serta mengadu domba semata.

    Kepada generasi muda ayuh kita sama2 buktikan bahawa kita ada agenda yang lebih besar bagi pembangunan bangsa dan negara dari bercakaran sesama sendiri. Secara peribadi, saya kurang bersetuju juga dengan pandangan beliau ttg TUN dan langsung tidak menyokong kenyataan sedemikian rupa tp masa yang sama menghormati pandangan peribadi beliau sbg ketua pemuda cuma tidak manislah kita berpandangan sedemikian dikala kita semua tgh bersungguh2 bekerja bagi memastikan kemenangan yang lebih besar dari pilihanraya 2008. Cahaya kemenangan besar telah nampak bersinar diakar umbi Bagan Pinang cuma jgnlah kita pula membantutkan usaha semua warga UMNO selama ini. Kalau Tan Sri Isa kita terima sepenuh hati dan begitu juga jika sesiapa calon yang akan diendorse oleh YAB PM dan YAB TPM kerana memiliki akses yang tidak terhad bagi menilai calon yang sesuai utk diletakkan di sana kelak.

    Salam aidilfitri dan perjuangan pada semua warga UMNO yang akan berkunjung ke Bagan Pinang bagi membantu calon yang akan diutarakan kepimpinan tertinggi parti.

    Ketua Pemuda UMNO Bhgn Seremban

    ReplyDelete
  4. Kepada UMNO,

    Betul kata kamu bahawa Isa tu pilihan yang tiada tentangan dari semua pihak dalam UMNO. Tapi harus diingat, yang nak mengundi ni bukan orang UMNO saja tapi orang dari parti lain dan orang yang tidak ada parti.

    Macam kata Najib, kalau setakat populer dalam parti saja mana mungkin akan jadi pilihan rakyat.
    Jadi fikir dua kali untuk mencalonkan Isa tu.

    Macam tu pun tak pandai. Adakah sama dibandingkan kes Isa dengan kes Mahathir. Agaknya masih mentah dalam politik dia tu.

    ReplyDelete
  5. Apo nak gaduh2...Isa dah nak kemaruk bona nak aktif dlm politik melalui pilihanraya...lantak dio lah...yg ekau memokak pasal Isa, apo hal??? lantak dio lah nak bertanding atau jd calon....

    Tapi kalau Isa memang sah jd calon...hmmm, pd pandangan den lah, UMNO makin teruk dan makin busuk walau pun Isa menang...dan den yakin bona, bhw UMNO pasti akan monang..sobab eh ado UNDI POS...kemenangan yg bingai yg tak do maruah....heh..heh..heh...sobab tu lah Isa beriyo2 bona nak jd calon, sobab eh, sobolah tgn dio dah menggenggam UNDI POS sebyk 5000, so dio hanya perlu cari 2 atau 3 ribu lagi...ha..ha..ha...

    boto tak?????

    ReplyDelete
  6. Hmmm... aku setuju dgn the Clown. Yg nak mengundi tu masyarakat setempat tu jugak, baik serahkan kpd Umno Bahagian, kalau masyarakat setempat masih nakkan Isa Samad, elok laa calonkan dia. Kok tidak nnt tak gorak plak jentera pilihanraya sebab tanda protes, sama mcm PRU12 atau 6 PRK sebelum ni... Pusat tak ambilkira pilihan hati orang lokal.

    Isa pun ok, tempoh hukuman dan selosai, kok nak hukum sampai mati, mako ramai laie dlm UMNO yang patut turun tak bersuruh, sendiri mau ingat laa...

    Topuk dado, tanyo masyarakat setompek...

    p/s: Bhg Tlk Komang pilih Isa, Perhubungan pun pilih Isa yo... Tak yo paham2 Pusat den tak tau laa. "Nak Dongar Hasrat Akar Umbi" konon...

    ReplyDelete
  7. He that is good for making excuses is seldom good for anything else.

    ReplyDelete
  8. Lamo dah tak memblog ...bulan puaso kono tahan selero ...Ni bab Faizal gomok ni buek den bongih ni ..
    Kau orang semuo tak paham ko. Budak Faizal ni memang asal eh budak bangang nak mapuih. Nengoklah muko eh..muko pun budak sangap. Nak belo pun nengoklah tompek sikit. Ado ko dio nak samokan Tok Isa ngan Tun Chedet. Osah boto bangang eh budak ketua pemuda ..exco pemudo malaysia dan dalam hati ...kok den boleh jadik calon pun nak yo ...Sudahlah tu Faizal ...semuo orang tau kau ni penipu ..ketuo yang tak ado tulang belakang ..diam2 kau mintak tolong budak lahanat KJ tu kempen tok kaukan. Kau ni sebonar eh pengkhianat bangso ..orang cam kau ni zaman nabi marin ..kono tanam separuh dan orang baling batulah ...

    PS: Maso Rayo jalan2 kek ampangan nak melawat kengkawan ..nampak satu kain rontang yang ucap terimo kasih kek Amat Bangang pasal buek jalan ...Osahlah bangang eh orang ampangan ...mintak maaplah ...bondo ni tak payah ucap terimo kasih dan mengampu ...memang tanggungjawab dio pada rakyat ...tanggungjawab untuk menyediokan keperluan asas ..dio kono buek ...bukan kito rakyat ni kono tagih kat dio ..nak bodek pun biarlah kono tompek ..


    Gebok forever

    ReplyDelete
  9. eden ghaso lah kan. kot Faizal nie nak jadi calon kot.jangan marah kek dio tu. apo kato kito kasi dio can lawan jadi calon.tapi den gahso lah kan. Faizal nie mesti ado sobab moyobab ee dio sokong Tan Sri Isan tu. kito tak ponah tanyo kek dio apo sobab dio sokong Tan Sri Isa jadi calon. kito nie kono fikir panjang sobolom belasah orang.den cadang an pogi tonyo dio botol botol hati kehati.apo sobab ee dio sokong Tan Sri Isa jadi calon.kot dio kato pengundi mahu an Tan Sri den gahso , cubo tanyo kek dio berapo ghibu pengundi nak Tan sri Isa .kot takat ompek limo ghibu baik suruh faizal tu diam yo.kot dio kato sepuluh ghibu baik kito ikut cakap dio tu. den cadang an yo.kot botol salah kito fikir lah sendiri.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive