Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, September 3, 2009

Lagu tu ka?

Ada orang kata...

Gunakan politik untuk kepentingan agama & ummah.


Manipulasikan agama demi kepentingan politik.


Peralatkan Hindu & Pas demi memastikan Bro A.B.I. jadi PM.


PerBODOHkan PKR & Pas demi memperolehi kuasa.


BETOI KA?

27 comments:

  1. Salam betui sangat-sangatlah tu.....

    ReplyDelete
  2. Mungkin ramai lagi yang belum mengetahui bahawa Ehud Barak, ketua parti Labor Israel pernah dan telah menggunakan slogan “One Israel” bagi meraih sokongan kembali kepada partinya dahulu.

    Parti Labor dikatakan tidak disokong oleh rakyat israel laknatullah sendiri kerana ianya elitis dan snobbish. Maka satu kaedah perlu diperkenalkan untuk meraih semula sokongan kepada parti yang dipinggirkan ini. Sound familiar?

    Barak telah memilih untuk menggunakan “One Israel” dalam kempennya dengan menggambarkan “perpaduan”. “Perpaduan” yang dibawa oleh Barak masih lagi menzalimi rakyat Palestin. Hmmm… Najib membawa “1Malaysia” yang kononnya membawa mesej “perpaduan”. Tetapi “perpaduan” BN ini terus2an menindas rakyat dan golongan yang berbeza pendapat.

    Heh.

    Mungkin tidak perlu diberitahu lagi siapakah penasihat imej BN kalini. Tapi cukuplah dengan kita simpulkan bahawa “1Malaysia” Najib adalah ciplakan dari “One Israel” Barak.

    Kenapa tidak? Kalau sekarang penasihat imejnya juga berasal dari rumpun yang sama! Zionis merasakan bahawa merekalah bangsa yang terhebat. Zionis mengatakan bahawa bangsa Palestin adalah minoriti dan tidak harus dilayan seperti manusia biasa. Ameno juga begitu dengan kepala lembunya.

    Zionis menggunakan agama yahudi untuk kepentingan politik mereka yang terus2an menindas bangsa lain. Ameno?

    Maklumat lanjut, boleh dapatkan di sini http://en.wikipedia.org/wiki/One_Israel

    ReplyDelete
  3. Lihat saja.. ALLAH MAHA KAYA.. ALLAH TELUH TUNJUK KEPADA MEREKA SIAPA PENGKHIANAT BANGSA SEBENARNYA.. DARI ISU KEMATIAN TEOH KE ISU KEPALA KERBAU.. ALLAH BARU SAHAJA TUNJUK SIKIT2.. MACC yang dipergunakan oleh UMNO, Pemuda-pemuda UMNO Klang Valley menghina agama lain di bulan yg mulia.. tidak lama lagi ALLAH akan tunjuk betapa JAHILnya UMNO pada semua

    ReplyDelete
  4. mereka yg gunakan/pesongkan agama utk kepentingan pribadi dan politik patut dilaknat!

    ReplyDelete
  5. keh keh keh

    lihatlah pula akan kebenaran PR, walaupun tlh diistiharkan sbg bukan lg speaker DUN Perak, perilaku seperti org yg gila talak. betapa biadapnya pemimpin PR menghina institusi diraja yg merupakan benteng pertahanan agama. inilah pemimpin2 kebenaran yg blh membela agama, bangsa dan negara. yg menggunakan undang2 mengikut tafsiran nafsu sendiri. yang matlamat menghalalkan cara. org yg mengatakan BN/UMNO membelakangkan agama tetapi membiarkan maruah agama dihinjak2 oleh golongan kafir.

    org yang mengatakan UMNO bangsat mentadbir negara, tetapi negeri yg ditadbir lebih kurang sama malah semakin bangsat adanya. lembu dipegang pada tali manusia dipegang pada janji, janji kg buah pala hanya gula2 pilihanraya. hanya tahu memperbodohkan org sahaja.

    jika najib memperkenalkan 1 malaysia niat ikhlas nak menyatupadukan rakyat yg tlh berpecah belah oleh bangsat2 negara. bangsat yg nak melihat negara huru hara. menimbulkan rasa curiga, tidak percaya, dan ragu2 kpd pemimpin negara. bangsat yg menggunakan protokol zionis 10 iaitu menumbulkan keraguan rakyat kepada pemimpin negara. siapa mengikut israel? siapa perlaksana protokol zionis?

    semoga allah menunjukkan kebenarannya dan memelihara iman umat islam dari terpesong dgn pujukan bangsat2 agama, bangsa dan negara. lindungilah dari syaitan2 yg bertopengkan manusia.

    amin.....!

    ReplyDelete
  6. kahkahkah. laughter itbm ko tu lawak la paneh. kahkahkah. artikel ni byk yg butul dari tak butul. hait.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  7. Apa punya bingai polis dapat arahan atas halang ADUN perak mesyuarat. Malunya aku PM altantunya tak boleh nak ikut undang2 Malaysia setelah 52 tahun merdeka. Ini Negar sama macam Congo atau Zimbabwe. Malu2 malu malu melainkan mahakhinzir dan juak-juak extreme kepala lembu. Tngok gambar Zamry mesyuarat tak nampak berseri sebab benda PALSU tetap palsu, call a spade a spade. Yg hak tetap hak agama Islam kata.

    ReplyDelete
  8. lagu apa Paneh, lagu Mamola Moon ada lah ngok. Bingai punya penyokong UMNO perikatan

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  10. Sila guna nick sendiri atau anonymous sahaja. Tq.

    ReplyDelete
  11. bes..entry kau ni bes. nampak sangat otak kau dah senget dan dah x de modal. dari satu sudut aku tengok kau tercungap2 nak menyelamatkan umno dari persepsi buruk pembaca.memang umno dah buruk. Umno hari ini memperalatkan institusi raja berpelembagaan untuk survival.maka dicanangkanlah pada melayu umno yg bongok bahwa PR biadap pada raja2, kononnya. Tergamak umno bongok hari ini memperbodohkan sultan2 dengan laporan yg sama sekali tidak benar. Umno hari ini adalah yg paling keparat dalam sejarah. Tunggulah, bak kata sahabat, hari di mana umno bakal mampus akan tiba jua!

    ReplyDelete
  12. anak ex yb. patut la marah sgt tak pueh hati kek umno. bapak tak dapek jadi yb laie ruponyo. bapak kono singkir sobab korup ko? kih kih. paham dah den.

    ReplyDelete
  13. Jangan la Paneh Gedoyok kalau orang bagi pendapat, walau kena batang hidung sendiri. Kau tak faham ka tulisan anak ex YB. Itu menunjukkan orang dah faham bonar dengan UMNO yg keparat tu. Sebagai contoh kalau kau tak ada idea nak menulis, tulis aja kau sokong hisham yg berat mulut penuh gigi tu ucap selamat kepada penunjuk perasaan kepala lembu. maklum saja lah kalau dah penunjuk perasaan ada 4 ketua UMNO. Ini lah otak anak bekas PM. Jgn harap aku nak sokong anak bekas PM lebih2 lagi anak firaun.

    ReplyDelete
  14. serba tak jadi serba sumbang langkah mu hoi UMNO. cuba nak kait pas dgn isu kepala lembu, tup2 tulis banner belakang Take Beeer. Apa punya bingai, benak dan bongok melayu subsidi yg sokong dgn niat tertentu tapi bukan niat islam sebenar.

    ReplyDelete
  15. Kah kah kah

    Mari jatuhkan umno

    Kah kah kah

    Mari jatuhkan satu-satunya parti melayu yg memerintah

    Kah kah kah

    Kita sokong penipu rakyat

    Kah kah kah

    Lebih baik dari sokong parti bangsa dan agama sendiri

    Kah kah kah

    Mentaliti terjajah barat

    Kah kah kah

    Hancurkan pemerintah islam

    Kah kah kah

    Supaya senang boneka diperkudakan

    Kah kah kah

    Mari angkat parti keling ramai, parti bertopengkan agama dan parti sokong komunis

    Kah kah kah

    Itu lebih afdal

    Kah kah kah

    Dari sokong parti bangsa dan agama sendiri

    Kah kah kah

    Islam itu bersaudara kunun

    Kah kah kah

    Mari perlekeh ajaran nabi

    Kah kah kah

    Itulah dia bingai si kapal layour, waklu, meng tat dan anak ex yb

    Kah kah kah

    Si bingai yg jadi 'cerdik' disebabkan umno memerintah selama 52 tahun

    Kah kah kah

    Tak kan tiba-tiba jadi 'cerdik' ya tak?

    Kah kah kah

    Dah 'cerdik' gigit tangan tuan

    Kah kah kah

    Anjing pun lagi cerdik

    Kah kah kah huk huk ptui..

    ReplyDelete
  16. Tuan,

    Susah juga mengendalikan Laman tuan ini. Komen untuk tuan bermacam-macam. Tapi kebanyakannya yang memberi komen kontra dengan tuan takut nak letakkan nama atau nama samaran yangberdaftar. Barangkali takut atau sengaja nak menimbulkan fitnah. Biarkanlah.

    Dan yang penting, tak ada pun komen yang boleh dikaut sebagai ilmu. Penuh dengan maki hamun dan sumpah seranah sesama Islam. Itu saja yang ada.

    Bagaimanapun saya ucapkan syabas kepada tuan dan terusskanlah menulis untuk kepuasan diri kita. Pedulikan apa orang kata kerana adat di dunia ini, tuan duduk diam pun akan di'kata' orang.

    Tahniah untuk tuan!

    ReplyDelete
  17. he he he

    bagusnya blog ni adalah pada kebebasan dlm bersuara (kecuali bg yg t'lampau xtrem) dan mengeluarkan pendapat. masing2 ada hujahnya yg t'sendiri. ia pencetus kpd pemikiran kreatif dan kritis. menuntut pertimbangan akal yg waras dlm mencari kebenaran. berfikir mengikut haluan kewarasan akal bukan berlandas runtunan nafsu.

    dapat dilihat siapa yg berani, siapa yg takut. siapa yg yakin siapa yg ragu2. siapa menulis demi kebenaran, siapa menulis penuh kepalsuan. siapa yg hak, siapa yg batil. siapa yg waras, siapa yg gila.

    semoga kebenaran akan terserlah. kpd penegak kebenaran teruskan perjuangan. sama2 kita pertahankan pertiwi ini. insya'allah pihak yg benar pasti mendapat kejayaan. sesungguhnya utk mempertahankan kebenaran amat sukar dan payah kerana jalan menuju syurga allah penuh cobaan dan dugaan. sebaliknya utk melakukan adu domba amat senang dan mudah kerana jln menuju neraka allah penuh kesenangan dan kemudahnnya.

    insya'allah.....

    ReplyDelete
  18. Apo nak heran bro...slogan2 parti politik spt posting ni, semata2 nak menyedapkan hati diorang (UMNO) jer...lantak dio lah, dio nak buek apo pun, biarkan dio nak tulis apo yg dio suko jang!!! UMNO sobona eh, dah kocut tolo dan terkencing2 dah ni...tambahan pulak 2 tahun yo laie nak PRU 13, namun perubahan yg diharap UMNO/BN masih tak nampak2 laie...mano dio (UMNO) tak poning nijam ni...sobab tu dio cakap merapu2 yo nijam ni...rakyat malaya ni, mgkn dah set dalm kopalo otak masing2 nak undi apo nanti...(khususnya PR)...biar lah lantak dio nak tulis ko, fitnah ko...dah memang kojo UMNO cam tu...dio sajo yg malaikat eh...tapi perangai mengalahkan JIN BURAGAS...mampuih dio lah kek situ...pedulikan!!!

    INGAT UMNO...parti LDP yg memerintah Jepun lbh kurang 54 tahun, sudah bbolasah teruk oleh Demokrat skrg .skrg LDP pulak jadi anjing menyalak pulak,rasakan!!.apo, tak buleh ko terjadi kek UMNO nanti???
    KPD UMNO ...ingat, kito tak selamo eh berkuasa...satu hari kito akan tersungkur dgn keadaan yg menghinakan jugak..tunggu lah..!!jgn SOMBONG dan TAKBUR...tali gantung sudah siap sedia ditengkuk anda skrg....

    apo macam Pak Bak???

    ReplyDelete
  19. tapi apapun,den totap respek hishamudin rais yg mandi telanjang n kaki minum...huhuhhuh

    ReplyDelete
  20. ldp kalah sbb bagi elaun rumah 3000yen tp demokrat up 2x ganda. sebab tu je. up elaun. pastu buat janji p/raya mcm2. penganalisis ramalkan belum tentu demokrat berjaya tunaikan janji. skrg pn ramai rakyat jepun dah mengeluh. janji pilihanraya la katakan. mcm janji pembangkang kat selangor dan penang. dah tunai ke belum?

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  21. Pak Bak...

    Ala... sebenarnya org dah muak sebenarnya dgn LDP di Jepun, serupa gak dgn muak dan meloyanya rakyat terhdp UMNO/BN nijam ni...tak do apo2 sogokan pun...itu kenyataan tak berpijak bumi nyato ....

    Anda dan UMNO boleh cipta apa saja....akhirnya tangan rakyat yg akan menentukan nasib anda....

    Besar harapan nak nengok UMNO/BN tumbang...selesai masalah pelesit jahat di muka bumi malaya ni....

    ......parti jahat kato eh...!

    ReplyDelete
  22. kek ekek keh keh keh

    didunia ni pasti tidak ada yang kekal abadi selamanya. yang kekal abadi hanya rabbul alaminn.

    apalah sgt nak ditgk kehebatan LDP di jepun nu...! di malaysia ni pun ado eh! lupakah kita keagungan kerajaan empayar melayu melaka. hari ini ia hanya tinggal sejarah.

    kalo nak tgk yg hebat sikit, spt kerajaan empayar andalusia yang berkuasa selama lebih kurang 400 tahun (kerajaan islam yg dikatakan agung), akhirnya hari ini hanya tinggal monumen, yg sedihnya agama islam entah kemana disana.

    persoalannya ialah peralihan kerajaan yg disebut2 itu adakah akan membawa kpd kesejahteraan rakyat atau sebaliknya. adakah hanya hendak menang sorak tapi kampung yg tergadai???. bersorak nak lihat UMNO/BN jatuh dan tumbang tetapi selepas kejatuhan UMNO/BN masing2 ternganga dan terlopong. ternganga dan terlopong seperti penduduk seksyen 23 dan kg buah pala.

    atau mcm sejarah dulu2, mengharap jepun menjaga negara selepas inggeris, rupa2nya indah khabar dari rupa.

    siapa yg nak menyedapkan hati sekarang? penyokong UMNO/BN atau penyokong PR yg tlh terbukti kehebatan kerajaan PR itu menabur janji dan mimpi indah. harap2 tidak lari dari mulut buaya masuk ke mulut naga sudahlah...!

    apapun rakyat berhak memilih yg bgmn kerajaanya. kerajaan BN yg tlh terbukti pencapaiannya dimalaysia atau kerajaan PR yg terbukti pencapaiannya di penang (kg buah pala), kedah (kedah maju 2010), selangor (seksyen 23) dan kelantan (lu pikir la sendiri...)

    kerajaan yg terbukti dr segi perlaksanaannya atau yg terbukti dgn janji manisnya?

    pilih! pilih! pilih!
    pikir! pikir! pikir!

    ReplyDelete
  23. UMNO KENA LAH REVAMP SIKIT..1)GET RID AHLI2 KORUP YG JADI BATU PENGHALANG KPD ASPIRASI PERJUANGAN ORG2 MELAYU & BUMIPUTERA...2)MIM TOLONG MIM DLM SEMUA ASPEK,LGI PUN 90%MIM DLM PEJABAT KERAJAAN..,,3)MATLAMAT EKONOMI:>50% BUKAN 30%,KERANA NI NEGARA KITA,65%MIM &BUMI!!!4)BUAT PILIHAN PEMIMPIN YG MUDA2 UMUR 35 KE 48 UNTUK MENERAJU UMNO MCM OBAMA di USA,Tony Blair di UK dan Kevin Rudd di Australia.

    KITA TAK BOLEH GENERALISE YG UMNO MASIH KUAT MENJELANG PRU 13(2012/2013)...dari majoriti kerusi Dewan Rakyat(140 tolak 82 kerusi)BN cuma ada jumlah majoriti 50000 undi saja pada 50 kerusi...Untuk PRU13,UMNO PERLU DI RESTRUTURE KAN...ADA >3JUTA AHLI UMNO SKRG.TAK BOLEH KE DIBUAT TALENT SEARCH???KALAU KITA BOLEH CARI FINALIST "MALAYSIAN IDOL" ATAU "ONE IN A MILLION" DSB,KENAPA TAK ADAKAN "PERADUAN MEMILIH & MENCARI PEMIMPIN MUDA" DARI >3JUTA AHLI UMNO??? KENAPA ASYIK ORANG LAMA TU..AJE??? TAK ADA PEMIMPIN MUDA YG BERWIBAWA KE???
    Jadi UMNO perlu tukar image,REBRANDING dgn segera dari skrg,jika tidak UMNO akan kecundang mcm parti lama>50thn di Japan,India,Taiwan,Germany, Australia dll...
    Dah berlaku pun di Jepun,minggu lepas,apabila parti LDP,yg telah memerintah 54 tahun telah kalah kpd
    parti alternatif,DJP.yg baru 11thn.

    Tan Sri Isa Samad patut jadi COACH,
    mentor dan penggerak utama untuk calun muda,yg berwibawa(mcm dlm World Cup,coach semua 50an keatas,
    manakala pemain 20-35tahun)...

    KALAU TAK UMNO AKAN JADI PEMBANGKANG LPAS PRU13,DGN MIM PAKATAN RAKYAT MEMERINTAH...SUKA???

    ReplyDelete
  24. Dear Author paneh.blogspot.com !
    You commit an error. Let's discuss. Write to me in PM, we will talk.

    ReplyDelete
  25. I want to quote your post in my blog. It can?
    And you et an account on Twitter?

    ReplyDelete
  26. To anon December 26, 2009 2:26 AM.

    We dont have twitter acc. But feel free to quote any post in this blog, as long its credited to us. Welcome to Paneh Miang.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive