Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, September 9, 2009

PRK Bagan Pinang akan jadi milik pembangkang!!!

Apa yang perlu kita faham ialah, orang Melayu amat sensitif terhadap isu-isu yang menyentuh agamanya. Contoh yang boleh dijadikan perbandingan ialah gelombang protes yang ditunjukkan oleh orang Melayu semasa kes Natrah di Singapura suatu ketika dahulu. Oleh itu, aku amat tidak bersetuju seandainya peserta demonstrasi yang membantah pemindahan kuil ke Seksyen 23 Shah Alam serta mereka yang memijak kepala lembu itu akan didakwa mengikut Akta Hasutan 1948 atau alternatifnya Kanun Keseksaan.

Rasionalnya, seperti yang kita semua maklum bahawa isu ini bermula di negeri yang berada di bawah pentadbiran pembangkang. Dan kita harus SEDAR bahawa isu ini adalah isu yang akan dikempen dan diputarbelitkan oleh Brader Anwar Bin Ibrahim serta konco-konconya pada PRK N31 yang akan datang. Semuanya berpunca daripada arahan penangkapan yang datangnya daripada kakitangan kerajaan berjawatan Peguam Negara (Abdul Ghani Patail) yang disokong keputusannya oleh Menteri Dalam Negeri.

Pihak pembangkang akan mendabik dada mengatakan bahawa merekalah sebenarnya hero untuk orang Melayu dan Islam kerana mereka ditangkap semasa terlibat melakukan demonstrasi yang membantah pemindahan kuil ke Seksyen 23 Shah Alam. Manakala kerajaan BN pula akan dilihat sebagai cuba untuk mengenepikan kepentingan orang-orang Melayu serta agama Islam yang merupakan landasan perjuangan Umno itu sendiri; walaupun apa yang dibuat oleh kerajaan mengikut norma perundangan yang sah. Sudahlah keling-keling PARIA dan cina-cina MAKLAP semakin kurang memberi sokongan kepada BN kerana tidak mendatangkan faedah kepada mereka sepertimana yang diberikan oleh pembangkang. Maka, janganlah apabila sampai masa dan ketikanya nanti, orang-orang Melayu yang berada di atas pagar pula akan turut memihak kepada pembangkang.

Mungkin orang berpelajaran seperti Hishammudin dan Ghani Patail merasakan isu ini adalah remeh, akan tetapi orang-orang kampung seperti aku ini pasti merasakan penangkapan mereka yang terlibat dalam protes pemindahan kuil itu merupakan sesuatu yang TIDAK ADIL, bukan sahaja kepada orang Melayu malahan kepada agama Islam di Malaysia ini secara keseluruhannya.

Sudah tentu isu ini akan menjadi 'backfire' kepada UMNO dan BN dalam PRK N31 nanti. Putar belit pembangkang mudah saja iaitu kerajaan BN lah yang mengarahkan penangkapan 'hero orang Melayu dan agama Islam' itu. Jadi, lu fikirlah sendiri.

P/S : Sokongan yang aku berikan bukan untuk membawa rebah Brader.....

23 comments:

  1. bagus2 posting yang menarik aku bagi 5 bintang..

    ReplyDelete
  2. Apakah penularan penyakit lembu gila akan menular???

    Rupanya tuhan juga boleh mengalami gangguan kesihatan!!!!

    Dan menteri amaran kini menjadi menteri yang boleh di'lembu'kan sesuka hati oleh pembangkang!!!!

    ReplyDelete
  3. Ko silap posting ni P.M...

    Bukan pembangkang yg akan monang di PRK Bagan Pinang nanti...yang monang adalah UMNO/BN...aku gerenti dah!! konfirm punyo!!! UMNO/BN tak yah sebok2 nak kempen separuh mati dah!! buleh lah tidor berdengkur lopeh ni...sonyum momanjang yo...tak yah kempen gilo2 sampai nak keluar anak tokak....

    Pasal apo den kato UMNO/BN akan monang bosar...sobab eh..ado undi KUPON..atau UNDI POS....iaitu dongar2 lbh 6000 undi POS akan memberikan senyuman kpd UMNO/BN...cumo UMNO/BN perlu cari undi luar takat 1000/2000 sajo...kan? boto tak P.M???

    Monang totap monang UMNO/BN tapi monang yang TIADA nilai....monang kerano ado TALIAN HAYAT...ado org bagi nyawo....bermaruah kah???

    jawab P.M.... boto tak Pak Bak???

    ReplyDelete
  4. ehh...tindakan Gani Patail tu betoi ler..die dah insaf tuh...sekarang die mementingkan keadilan..lu orang kampung ..lu bangang..lu mana tau apa2 tugas Peguam Negara..lu diam laaaaa...hahahahahah

    ReplyDelete
  5. Saya sokong artikel ini. .kenapa lah di salah tafsirkan demo kepala lembu tuh. .memang dah jelas org berdemo tuh membantah pembinaan kuil di sek 23 bkn berdemo hina hindu. .dua perkara yg berbeza.


    Kepala lembu itu digunakan sebagai simbolik dan ditujukan kpd yb2 pakatan yg bodoh bebal mcm lembu. . Memang layakpn yb2 pakatan tuh dihadiahkan dgn kepala lembu sbb kepala mereka ada otak lembu. Masalah setempat mcm isu ini pn tak boleh nak setel utk memuaskan hati semua pihak tnpa meyebelahi mana2 pihak. memang kepala lembu betol lah yb2 pakatan tuh. .

    Kalau isu kepala lembu dilihat sbgai penghinaan agama hindu maka kita akan saksikan penghinaan agama hindu secara besar besaran tidak lama lagi iaitu pd hari raya aidil adha atau hari raya haji/korban. .

    Biasa lah puak2 pembangkang ini isu undi pos undi hantu spr tak telus undi rasuah akan dimainkan kalau prk dilihat dikawasan kuat umno/bn. .kalau prk di kawasan kuat mereka seperti p.pasir dan lain2 isu ini disenyapkan saja..

    Belum lagi prk b.pinang bermula undi pos dah mula canang..Kalau rasa kedudukan tergugat begitu hendaknya. .Semua isu akan diungkit untuk 'cover' lah tuh jadi bila kalah alasan undi pos akan dinoktahkan. .bila menang akan dicanang lah pula kata ''itu demokrasi !!'' '',itu suara rakyat !!'','' majoriti rakyat telah menolak umno/bn !!''. ..PoODAaAHH !!! triple standard. . .

    P/S: Keadilan versi keADILan
    Keadilan itu hanya tertegak jika ianya atau segala keputusan memihak kepada keADILan. .

    By Jungle Rules

    ReplyDelete
  6. Dee ...

    Kepala hotak awak...Undi Pos di bagan pinang tu besar bang...6000 undi lbh...biasanya undi pos ni memihak kpd siapa???? agaknya kepala askar tu dah diacu pistol kot...

    bila fikir2 betul gak...Menteri Pertahanan siapa hah??? Naib Presiden UMNO..Zahid Hamidi...bodoh lah Zahid tak berbuat sesuatu bang!!!

    bongok ke awak ni????

    Kepala Lembu..

    Yang berarak ari tu memang lah pelesit UMNO...mereka saja nak gambarkan prihatin umat kpd umat islam...tapi kuil tu dah berabad lama dah tak selesai gak olh kerajaan TOYOL dulu...kan bodoh namanya tu....bila org nak slesaikan buat kecoh pulak...macam lembu gila bila berdialog...bodoh betul,...bukan nak menyelesaikanmslh cecara baik, tapi jadi barua dan samseng UMNO...patut lah UMNO ni suka berbudaya samseng, tendang kerusi, tak hormat kpd org langsung...mampus lah ko UMNO...

    ReplyDelete
  7. bodo..kalau ko nak bantah pembinaan kuil di sek 23 bkn bawa ler kepala gajah ker..kepala kotey ko ker...tak per jugak...nih dah tau lembu tuh orang agama hindu anggap tuhan depa...yang gatai bawak kepala lembu juga buat apa?...kalau dah tak puas hati sgt..marah sgt kat khalid samad,...ngan rodziah....potong kepala depa laa....bawak berarak sampai SUK..yang bawak kepala lembu buat apa..?..nak tunjuk hangpa pon bangang macam lembu kaa?...lepas tuh...pi pijak2 kepala lembu tuh lagik buat apa?....islam ajaQ kaaa ?......kalau dah brani sgt...pijak laa kepala lembu hidup....kalau tak lebam telo atau kotey ko kena tanduk...jgn panggil lembu laa..hahaha..bodo tak simpan anak cucu cicit la hang nih Dee

    ReplyDelete
  8. haha..anon September 9, 2009 1:23 PM....lawat page ako laa...ako baru2 dok nak lepas geram kat blog nih..hahahahah

    ReplyDelete
  9. keh keh keh

    Sedih dan kesian.
    sedih kerana terlampau byk andaian yg dibuat ttg isu kepala lembu. dan andaian itu tidak menguntungkan umat islam. yg tidak membina dan membela islam. perarakan tlh pun berlaku dan banyak perkara terjadi. mmg setuju sgt budaya samseng mmg tidak patut dilakukan dlm negara bernama malaysia ni. tp yg sedihnya lagi jika perarakan atau tunjuk perasaan yg dihadiri UMNO dikatakan samseng tp kalo perarakan oleh PR semuanya jihad (walaupun entah apa yg dijihadkan). Tindakan kpd org UMNO dilihat tepat dan betul tapi jika kpd org PR semuanya zalim. inilah antara pendapat dan pandangan yg memutarbelitkan. tindakan ini membuktikan juga bhw undang2 tidak mengira siapa. yg salah tetap bersalah. tidak kira apa ideologi politik.

    yang kesian ialah kepala lembu. sudahlah terpisah dari badan, dipijak2 dan dihenyak2 pula. yg lagi kesian ialah org yg berotak dan berfikiran spt lembu. org yg berotak lembu ialah org yg tidak berfikir panjang dalam membuat keputusan. Niat penduduk seksyen 23 itu mmg tepat tp caranya tidak kena pada masa dan tempatnya. makanya juga adakah penduduk di bagan pinang turut sama nak menjadi rakyat yg tidak berfikir panjang?. yg hanya berpegang pada janji manis dan propaganda penuh retorik seperti yg dialami penduduk kg buah pala dan seksyen 23 tadi. yg mana sudah terhantuk baru terngadah.

    dan jika jentera pilihanraya juga tidak berfikir panjang utk memberi penjelasan dan penerangan terhadap isu yg tlh diketahui akan digunakan oleh pihak lawan makanya akan terjadilah seperti prk2 yg sebelumnya. jgnlah disalahkan prinsip kebenaran dan undang2 untuk menghalalkan corak politik. jgn ditakut 'backfire' itu krn ia tlh terjadi. usahakanlah untuk memberi penerangan dan penjelasan.

    insyaallah jika ikhlas allah akan membantu umatnya. yg benar pasti benar yg salah tetap salah.

    ReplyDelete
  10. undi pos sampai ke 6ribu? jgn putaq belit brader. pengundi berdaftar bagan pinang ada hampir 13ribu. ada can pembangkang menang lagi. so takyah sibuk pasai undi pos. cuma ahli2 parti bn termasuk umno, mic, mca dan gerakan ada lbih kurang 3 ribu di bagan pinang. mereka ni perlu dijaga dan umno perlu cari lagi 3/4 ribu undi je lagi kalo nak menang.

    bab tangkap org sbb kepala lembu ni aku rasa kerajaan buat kptsn mcm mana yg che det pernah buat dlm operasi lalang. najib sedar hal ni sbb dia antara org yg terlibat secara langsung masa tu. so jgnlah dirisaukan sgt. keputusan kerajaan pasti ada yg tersirat. kerajaan makin bijak tak mcm pembangkang yg tak belajar dr sejarah. heh.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  12. Tapi yg aku sedih menteri UMNO yg pada mulanya membela penunjuk perasaan itu, apa punya bingai menteri tu. Ini Pak Menteri Darai kalau dia jadi PM alamatnya 2x5 Pak Hussain, malah lebih teruk aku rasa. Dewan PWTC akan banjir dgn air mata agaknya. {aku dok cari keris yg dia cium dulu nak buat semangat} terkenang aku pada extreme Aziz Sheikh Kadir, KJ dan Mukriz BO, semua jenis luncai.

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  14. anon 10:08. Fulamak pandai kau membongak bai. mano ado 6ribu undi pos. tak sampai 5 ribu jo. nak menipu time poso ni pun agak2 la. kalau kek permatang pasir yang torang2 undi hantu sampai terkodu pakatan riot nak menjawap kau taknak cerito plak. dasar bobal.

    apo? penduduk seksyen 23 tu sumo orang umno ko? apo la bangang bona kau ni. dah tontu yang kono mahkamah tu ade orang umno/pkr/pas yang sayangkan agamo. kitorang tau la kau sayang bona kuil ni. takyah la nak tunjuk paria dalam ni bai. nak cerito pasal samseng. yang huru haro kek Perak tu umno ko? nak demo bantah isa sampai kacau peniago kek masjid india KL tu umno ko? ekau nak totok pakatan riot pun agak2 la. kasi fakta logik sikit. salam

    ReplyDelete
  15. Zulkarnain...

    Mak aii !! marah boto ekau jang!! sobona eh, ekau yo yang buek2 rabun tentang perangai UMNO ni sekarang...sapo2 pun dah kona bona perangai lombu gilo UMNO ni nijam...!!
    Sobona eh, UMNO sajo guno isu nih utk tarik perhatian melayu yg bangang, spt ekau...tak do apo pun nilai perbuatan UMNO ni...malahan org makin bonci adolah...sikap umno yg penuh dgn hipokrit dan hanya lakonan semato2...kan UMNO makin nazak nijam..sesuatu perlu dibuek utk menggambarkan UMNO lah pejuang sobona melayu...pegi dah!!..UMNO lah perosak melayu dan agama sejak dulu lg...bilo dah hilang kuasa kat selangor barulah ekau sodar diri pulak...tapi tak guno dah...tak ubah2 boto perangai gilo UMNO sojak dulu lagi...Bilo nak selesai cara baik, dio mengamuk pula dlm majis dialog tu...ini ko yg pemimpin UMNO ngajar anak2 buah dio buek kurang ajar pd org lain...

    Sesungguhnya den tak bonci UMNO...tapi perangai gilo babi UMNO yg paling den bonci...mandang bendero UMNO pun dah nak muntah tau tak...
    parti lubuk rasuah, penyelewenagn, dan penuh bangkai busuk...

    ReplyDelete
  16. keh keh keh

    harap2 anon 12:44 ni bukan org melayu. jika dia seorg melayu maka amat malanglah bangsa melayu, kerana ada seorg lg melayu yg mempunyai ciri2 perosak melayu. yg pasti dia dan keturunannya juga bakal membawa rebah kpd bangsa melayu. dlm situasi bangsa melayu skrg sedang berusaha nak bersatu dan berpadu utk membela agama, bangsa dan tanahair terdapat juga umat melayu yg berusaha utk menggagalkannya.

    kekuatan bangsa melayu perlu dijana dgn penyatuan org2 melayu laksana penyatuan menentang malayan union. ini krn lain2 bangsa dlm negara semakin berani menuntut bermcm2 tuntutan utk kepentingan bangsa mrk. tlh berani menuntut rumah ibadat ditempat majoriti org melayu, berani mempersoalkan laungan azan dan bacaan al-quran disurau2.

    mengapa sungguh kurang ajar mrk ini? krn bangsa teras iaitu melayu tlh kelihatan tidak kuat dan lemah. melayu melalui UMNO yg sblm ini amat kuat tlh dilihat sbg lemah dek bangsa melayu itu sendiri. maka bangsa lain tidak kira samada pembangkang atau dlm kerajaan mengatur strategi menuntut bermcm2 tuntutan yg melemaskan org melayu. ini terjadi krn dlm bangsa melayu itu terdapat org melayu yg berideologi spt anon 12:44. yg hanya melihat apa yg dilakukan UMNO sebagai memualkan. keikhlasan UMNO utk memperkukuhkan org melayu bg mendepani tuntutan yg bermcm2 dr bangsa lain tidak difahami malah dicaci dan dihinai.

    malanglah....

    ReplyDelete
  17. Jejak Tuah...

    Kenapo ekau nak pertikai aku melayu ko, bukan melayu ko...itu tiada kena mengena langsung...

    baik lah...sejak bila pulak UMNO ni pandai dan memandai nak bersatu padu terutama dengan PAS...Ya..sebab UMNO semakin sedar diri sekarang kerana di dalam PAS terdapatnya hampir separuh melayu dan melihat kekuatan PAS memang tidak dapat UMNO tandingi...UMNO melagukan perpaduan dgn PAS hanya utk menarik sokongan melayu sahaja kononnya dia (UMNO) tidak mahukan perpecahan melayu hanya disebabkan mereka (UMNO) semakin lemah dan hilang byk pengaruh di kalangan melayu..sebab itu dia (UMNO) mainkan lagu basi bersatu dgn PAS....apa benda yg bersatu tu tak tahu lah????...Sebenarnya UMNOlah yg byk mengkhianati melayu kelantan yg sokong PAS...isu royalti mnyk kelantan terus dipersendakan, kelantan dianaktirikan, kelantan dikutuk dan dihina, ditekan semahunya hanya krn berlainan ideolgi politik, tapi org kelantan semuanya MELAYU.(inilah dia rupanya pejuang bangsa UMNO)...Tapi seingat aku lah..semasa UMNO kuat di zaman diktator UMNO (mahathir)dia bukan main gasak PAS...dan mahathir pernah kata,"Sejak bila pulak PAS ni pandai nak bekerjasama dgn UMNO"...dan PAK LAH masa menang besar 2004 juga pernah berkata, "Tiada kerjasama dgn PAS". itulah sombong dan bongkaknya 2 pemimpin UMNO semasa mereka kuat...tapi bila mereka dhaif sekarang, PAS lah dikejar ke hulu ke hilir, muka tak mancung pipi tersorong2...minta nyawa pada PAS...kerana apa? sebab UMNO hanya akan memperkudakan PAS demi kepentingan politik dia yg makin gelap...kepada PAS lah tempat dia nak bergayut sekarang...org makin yakin dgn PAS...semangat juang PAS ibarat langit dgn bumi berbanding UMNO...mrk amat sederhana dan bijak berdikari...

    UMNO makin layu dan lemah...kerana kesilapan dan kesombongan yg tak berkesudahan mrk sendiri...sebenarnya UMNO sedang menunggu pukulan maut dr sebhg besar pengundi...walau apa pun yg engko tulis dan kata kan...sudah tertutup rapat pintu untuk mengundi UMNO...

    aku pun melayu....tp bukan utk sokong UMNO gila

    ReplyDelete
  18. PRK P.Pasir undi hantu dikesan sbnyak 3.696( rujuk http://www.bernama.com/bernama/v5/bm/newspolitic.php?id=435398) tak pula kamu bising..tntng undi pos itu ada kah anda yakin 100% memihak kpd bn? Sedangkan anak tgn sendiri tak sama panjang ini kan pula manusia yg berbagai ragam..Dan lagi satu, adakah anda menafikan pilihan mereka? Kalau lah pengundi pos ini memihak kpd PR baru boleh dikatan adil?? dan anda katakan tindakan pengundi pos itu tepat. .

    Betul kah pengundi pos sebnyk 8000? 6000 ?? Atau PR ini sedang bermain dgn " 36 STRATAGEMS"
    36 stratagems ini amat popular dimainkan oleh ahli politik dan dlm peperangan..Kalau diamati PR selalu gunakan "36 STRATAGEMS"

    Dibawah ini adalah beberapa strategi daripada 36 strategi adalah seperti berikut
    1) LOOT A BURNING HOUSE
    When a country is beset by internal comflicts,when disease and famine ravage the population,when corruptiion and crime are rampant,then it will be unable to deal with an outside threat.This is time to attack..
    Dalam tunjuk perasaan di Indon saya percaya penglibatan pihak2 tertentu termasuk dlm negara sendiri telah cuba menggunakan strategi ini

    2) CREATE SOMETHING FROM NOTHING
    A plain lie.Make somebody believe there was something when there is in fabt nothing
    Usage: One method of using this strategy is to create an illusion of something's existance while it doesn't exist. Another method is to create an illusion that something doesn't exist while it does.
    Strategi ini akan dimainkan oleh PR di PRK B.Pinang iaitu dgn mencipta beberapa isu yg diragui kesahiannya dan terus dimainkan berulangkali sehingga lah org itu percaya bahawa isu itu benar2 wujud walhal hakikatnya isu itu tidak sahi dan sengaja dicipta untuk mengelirukan org ramai. Dan juga memperbesarkan isu yg kecil dan terus diisebarkan untuk mengelirukan org ramai..
    Isu isu yg ketara selalu dimainkan itu ialah undi pos undi hantu,spr, polis,.

    3) CATCH A FISH WHILE THE WATER IS DISTURBED
    Create confusion and use this confusion to further your own goals.
    Strategi ini juga akan dimainkan oleh PR di B.Pinang..

    Dibawah ini adalah strategi yg kini dimainkan oleh DAP. .
    4) HiDE A KNIFE BEHIND A SMILE
    Charm and ingratiate yourself to your enemy when you have gained his trust move against him in secret.

    5) SACRIFICE THE PLUM TREE TO PRESERVE THE PEACH TREE
    There are circumstances in which you must sacrifice short-term objective in order to gain the long-term goal.
    This is the scapegoat strategy whereby someone else suffers the consequences so that the rest do not. .

    Wasalam dan sejateralah keatas muslim dan muslimat semua..

    By: Thirty-Six Stratagems

    ReplyDelete
  19. kepada yg mengatakan umno nak minta tlg bergayut dan mengharapkan pas, bole simpan la hujah tu. umno stand alone ada 76 kerusi parlimen dan pas ada 24. 76-24= 52 beza kerusi yg menunjukkan kuasa tu. kalo pas menang 2 kali ganda pun masih tak dapat potong umno. jadi siapa yg nak bergayut siapa sebenarnya beb? siapa yg dulu cerita pasal kerajaan perpaduan? umno atau pas? hassan ali dulu pun pernah cadang lps pru12 utk bergabung dgn umno di selangor tp nik najis tolak. apa crita beb? lagi mau putar belit ka? cakap tak pakai otak.

    ReplyDelete
  20. anon 12:44/9:17,

    den ghabun ko, ekau yang buto? ekau ingat handal bona ko pas tu? kalau tak dek keghano dap sahabat kadim ekau tu, tak dapek la pas tu nak meghaso jadi mentoghi bosa kek perak tu jang. dulu beriyo2 cakap dap tu setan la, kominih la, skang ni, berpoluk2. sampai elibogel tu kantoi, dewan muslimah pas menangih2 poluk2. alahai goli den.

    lomah ko umno skang ni? alahai, pru yang lopeh pun gerakan,mca,mic sumo tumbang, tapi sapo yang jadi kerajaan Malaysia skang ni? pas ko? gabungan pas-pkr-dap ko?

    den tanyo ekau sekali laie la. seksyen 23 tu sumo oghang umno ko? yang masuk mahkamah pasal kes tu sumo oghang umno ko? tu la oghang pas ni. kalau nak membolo hindu, disalahkan umno. den cadangkan ghumah ekau jo buek kuil. kang sonang. memang patut ekau masuk pas. beer buleh, gamba bogel takpo, hino islam takpo. skang ni kalau nampak ular, koling & ekau, sembolih kau dulu baru sembolih koling. ekau dan pas kau laie parah dari paria.

    ReplyDelete
  21. alamak. ado duo pulak post den. tolong la ha delete satu tu. sori yo

    ReplyDelete
  22. salam,

    Pak Pok... ekau kutuk umno PUN tak guno.. banyak melayu dalam UMNO.. kalau PR monang PRU-13 confirm tak akan aman do dgn stail politik hina-menghina, hamun menghamun ni... apa yang penting? kerjasama.. sekarang ni bukan nak kato org ni tak botul orang tu tak botul.. dok berbincang.. muafakat.. buatlah politik nasihat-menasihati, tegur-menegur untuk kebaikan.. kalau iyo pun politik tu kotor.. apo salah eh kito yang sedikit ni mulokan politik borsih... InsyAllah kut diberitahu kepado anak2 mudo akan aman lah Malaysia ni..

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  23. satu laie..

    sapo yang suko buek politik hamun-menghamun, maki-memaki sobolum ni iaitu sobolum PRU12? Lu pikir la sendiri...

    Bilo kadok naik junjung memerintah.. ko ingat yang kalah tu ontok ajo ko?? perkaro yang dilakukan samo jugak macam parti2 yang suko maki hamun, fitnah-memfitnah sobolum ini... kut camni cerito eh sampai kiamat tak abih dek perkaro ni ajo.. buangkanlah ego tu...

    den pecayo majoriti masyarakat Islam di Malaysia mahukan permuafakatan kerana itu yang diajar kepada kami sejak kecil lagi..

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive